Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Végy egy változtatható fordulatú fúrógépet. Legyen mondjuk a Cobra 16 milis Magura főfékhengere a javítandó darab. Rakj a gépbe egy 9-es csigát és tiszta puha pamut textilből (pamut póló megteszi) a csigánál 1 centivel hosszabb csíkot tekerj rá 4-5 fordulatot. Ennek a rugalmassága adja a finom nyomást a fal felületére. Az utolsó fordulattól átlapolással tekerj bele 1500-as vizes csiszolópapírt annyit, amennyit még könnyen bele tudsz tolni a csőbe. A lényeg, hogy minden vizes legyen. A gépet csak akkor kapcsold be, mikor már a csőben van az eszköz. A fordulat a legkisebb legyen. 4-5 másodperc után vedd ki, öblítsd ki és nézd meg mennyit haladtál. 2-3 menet után általában kész van. Víz mindig sok legyen a csiszolópapíron. A módszer lényege, hogy a csiszolás körkörös volta miatt a karmantyú nem ereszt vissza fékolajat.
Persze írd már le...
ha elkopna a dugattyú, kapásból esztergálnék másikat D:)
Ha meg bévül xarna be a ház, azt is meg lehet munkálni...
A berohadt csavart meg ki lehet melegíteni pölö.
Brembo, Grimeca, Magura, mind egy kaptafára megy. Ha elhanyagolják a karbantartást, mondjuk 3-4 évente nem cserélnek fékolajat benne, akkor az eléggé higroszkópos fékolaj szétesik és megkajálja a főfékhenger belső falát. Ha meg beleszárad, az Al2O3 kiválik a felületen, ami fehér pornak látszik. Belül fel szoktam polírozni, azután már csak arra kel figyelni, hogy minden pici nyílás járható legyen. Egyszer a fékcső is megviccelt; olyan dugulás volt benne, hogy nyomó irányba működött, de vissza már nem... Ha érdekel valakit, megmondom hogy kell polírozni.
Áh nem ilyen egyszerű mint azt te gondolod szimszonekkentő kolléga. :P
Ha azt megcsinálod kijön már hibája. Pl: Folyamatosan akad a dugattyú vagy csak nem jön ki pedig bent tiszta az egész és a rugó is jó. Tartály alatt vagy feletti tömítés elkezd ereszteni. Vagy belerohad a spiáterbe a csavar. Letörik a felfogatógyűrű stb
Nade kedves rosszhírű nepper kolega..
DDD:)

A fékmókahenger annyira egyszerű szerkezet, hogy nemigen tud rajta úgy elromlani bármi, hogy azt ne lehetne orvosolni...

Ha rettentő orbitálisan kikopik a dugattyú, vagy a furata, amihez évtizedek kellenek amúgy, akkor tényleg macerás javítani, vagy ha esnek vele és megsérül.

De alapvetően az egy furat, amiben valami rúd mocorog, aminek az egyik végén egy O gyűrű van, a másik végén meg egy karmantyú, kb ezek tudnak elromlani benne, más nemigen...
Úgy vagyok vele hogy Cobrán a magura karok ha egyszer nem működnek akkor kell egy Hex 5 ös imbusz kulcs azzal az alsó csavart kicsavarni a tartály alatt, gázkart kiakasztani. Bowdent kiveszed aztán felitatod belőle e a fékolajat. ha ezzel megvagy leszeded a fékcsövet forgatva lehúzod az egész káptalantótit a kormányról és jól eldobod a francba az egészet amilyen messze csak lehet. Van itthon kb 5 darabom mindnek más a hibája.
Várjék az úr..

A dugattyúnak önmagában, minden egyéb alkatrész nélkül is vissza kellene térnie alapheyzetbe..

Ha azt fogóval kellett kihúzni, ott valami jelentős árulás van.
huuuuha ezért kaptam már a fejemre....
Mielőtt betetted az új alkatrészeket, megvizsgáltad a hidrulika-henger belső felületét? Lecserélted a fékolajat az egész rendszerben?
Ma ismét elszállt az első fékem, csak tudnám mi történt. Mielőtt elindultam motorozni észrevettem, hogy az első fékkar behúzása után beesik a kar, beragadt a dugattyú, fogóval kihúztam, de behúzás után ismét beragadt.Mi a szar lett vele? Németországból rendeltem meg néhány hete az új karmantyú készletet, beszerelés után tökéletesen működött, nem is motoroztam vele azóta sokat. Csak nem nyíródott ki ennyi használat után. Olaj nem ereszt, nem folyik sehol.
Hello!

KTM PL 40-eshez keresek elülső plexit. Ha esetleg valakinek lenne ne tartsa magában!
Holnap börze Szigetszentmiklóson!
Értékesebb, ritkább motorba nem vennék ilyen jóskapista által gyártott dugót.
Szerintem el lehet fogadni, hogy egy 3000 forintos dugattyú, az úgy jó cimconyba, MZ-be (van amelyik még abba sem:) de komolyabba már necces.

Mink ugye zömmel Sajtos úr dugóit használjuk, ami elég jó, de komoly motorba azt sem tenném, még rendesebben reszelt simsonba sem.

Pölö azért, mert nem képesek egyforma minőséget produkálni, hol ilyen, hol meg amolyan.
(tavaly is egyszerre csináltam három motort, ahogy fúrtam a dugót, érzetre sem volt egyforma a három, a színe is más volt, a forgács is másként tört, satöbbi, a gyűrű is hol ontvény, hol acél alapra készül, és nem vicces amikor az öntvényalapú gyűrű beletörtik abba a likba, amitől a normális meg sem pöccen..)

Egy vertex, vagy egy TKRJ meg mindig ugyanolyan.

Oszt és elhiheted, hogy nem a Magyar kisipart ekézem, ha másért nem, azért mert én is olyasmi lennék vagy mi..
oké csak legalább tudom hogy milyenek csak nna. és akkor hol érdemes csináltatni he?
Annyira bírom amikor feltalálod a melegvizet D:)
(de tényleg)

Amúgy tőlük simsonba se vennék dugattyút, komoylabba meg pláne.
Hello!

KTM PL 40-eshez keresek elülső plexit. Ha esetleg valakinek lenne ne tartsa magában!
van aki nem bízik a kínai szarambikás dugattyúra.
akkor itt egy oldal ahol szorgos kezek készítik amindenféle motorhoz dugattyút :).
http://www.dugattyubolt.hu/
hehe, jó kis szabály:)

Kb, mintha ezt mondta volna: a motorkerékpár az kék.
Végül azért mégis csak felhívtam az embert, mit mond milyen legyen a letörés. A szabály szerinte 15 fokban 2 tized. Ok, csak ezt miért nem modta, amikor elkészült?
Nemtom mi vóna a porbléma, de bizonyára úgy van...
Dimma ! tudom.
nem mond hülyeséget a zoli
Ezek után még el is indulsz vagy elhagyod ezt a tudatlan oldalt hogy nyerj egy emzoli22357 kupát vagy mi a szart?