Mondjuk laikusként én is furcsállottam, de az eladó a lelkemre kötötte, hogy semmiképpen se nyúljak hozzá.
Így aztán tényleg rusnyán néz ki. Gondolom a Sendán más a helyzet. Jó hogy mondod, mert lehet, hogy majd kísérletezek vele.
Pl. lerövidítem az összekötő szakaszt (nagyon), és megnézem hogyan változik.
Tudom! Küld meg egy laza 10e fordulatal az utcába úgy hogy a kipuf könyök sincs rajta Ez a tuti
A szomszédok sűrűn emlegetnének biztos népszerű lennél
De ha fokozni akarod a hatást ako még most
Más motor már a helyzete az ablaknek és totál mindenmás szóval találgaás az egész!
Különben szerintem a hangteompitórésznek a hosszú csöve fogja meg az egészet!
Nemtudom, honnan tudod hogy Metrakit? Ha Derbié akkor nem jó a tiedhez gondolom teljesen más a vezérlése a Derbinek. Én ajánlok neked egy sima Sebring dobot.
Legalább megoldódótt az eladás
Egyébként mivel Derbin volt, nem volt egyszerű felrakni, de nem gondoltam véglegesnek, csak szerettem volna kipróbálni.
Amúgy nem tudom szerinted egy Metrakit cucc mennyiért nem drága? Mert biztosan az. Én nem találtam drágának.
emzoli, köszi, ez nagyon érdekes.
Az eladóm - egyébként nagyon képben van - Derbi Sendán használta és azt mondta, nagyon táltos lett nagy fordulaton a gép.
Vajon milyen ablaka lehet a Sendának?
nemtudom ez valamiért nagyon csúnya... Ez tuti nem metra. 10 ezer? Hátt... ööö hagyjuk annyit mondok drága volt. Próbáld kiüríteni a kipufogódobot hátha eltömődött...
Slick, lásd kivel van dolgod, hajlott korom ellenére kimentem és lefényképeztem azt a szart, akarom mondani azt a csodálatos kipufogót. Egyébként 10e Ft volt, de mint mondtam, még gondolkodom rajra.
Példa, hogy miért lehet az egyik hengerre teljesen szar, és a másikra ppont jó egy cső:
Tételezzük fel, hogy van két tök egyforma henger, aminek a szívórésze(karbi légyszűrő) is tök egyforma.
Mindkettőnek teljesen azonos a kipu ablak felülete
Csakhogy!
Az egyiknek magas, de keskeny a kipuablaka,a másiknak széles de alacsony (a felület azonos)
A magas kipuablaku henger, akkor megy jól, ha a szívó/visszatöltő húllám intenzitása nem negy, hanem inkább hoszabb időtertamú, ehhez viszonylag kis szögü, és viszonylag kis maximális átmérőjű kipu kell.
A másik henger, aminek alacsony, de széles az ablaka, ahhoz meg pont az ellenkezője, ahhoz egy nagyobb hasú kipufogókell, ami nmagyobb hullámot csinál.
Namost, ha a két hengerhez való optimális kiput összecseréljük, akkor a magas ablaku henger a túl nagy visszatöltő nyomással csak igen szűk sávban fog bár mit is csinálni, alatta gyenge lesz mint a harmat, és sokat fog zabálni.
Az alacson, de széles ablaku henger, a kis nyomáshullámot kreáló kisebb hasú csővel szntén teljesen szar lesz, de jóval kevésbé kellemetlen karakterü mint az előző.
Ez a szett, semmiylen tartományban sem fog menni igazán, és melegedni is fog, mert kevés lesz a henger töltése.
Az 50-eseknél ilyenekre számítani kell legalábbis ezeknél a fiataloknál biztos
Én is amikkor 1000 szere se sikerül valami oda baszom a villás kulcsot vagy ami épp a kezembe van bejövök aztán fél óra múlva úgy megyek ki hogy remélem nem találtam el.
A kis köbcentis 2t motor az iylen.
HA felül megy, akkor alul nem.
Viszont, ha nem illik a cső a henbgerre, akkor sehol sem megy, de legelább forr is tőle a motor:)
Na most van elegem az 50 cm3-es motorból!
Most jöttem be, eddig a KTM-et bőgettem, mert nem bírtam ki és feltettem a Metrakit cuccot. Ekkora negatív tuningot már régen csináltam. Olyan szinten szar lett, hogy 5-6000-es fordulat alatt el sem tudtam indulni Az eddigi dobbal (most megnéztem, Sebring) is furcsán gyenge volt alul, de a Metrakit-el használhatatlan. Még álló helyzetben is teljes gázra gondolkodott, majd nagy nehezen pörgött fel. Gondoltam majd 7000-nél megindul. Hát megindul, de semmivel sem jobban, mint a régi dobbal. ráadásul a régi dobról levágtam a csatlakozást. Szóval itt valami nem stimmel. Lehet, hogy a csendes járás csak álca, kompresszió meg nincs elég? Most már muszáj lesz szétszedni és megnézni. Találkozott valaki hasonló jelenséggel?
SlickRick, a Metrakit rendszert Olaszfaluban vettem. Van ott egy srác, rengeteg jó cucca van, igaz főleg a Derbire állt rá. Azért találtam nála hátra központi rugóstagot kompletten, ULO vezérlő dobozt, fékkart fékhengerrel, stb.
Tujinak volt 2 karbis cimconnya a 80as években.
Ravasz egy megoldás, mert uyge a max nyitás elég nagy keresztmestzetű, de a porlasztás jobb minőségű mint egy nagy karbi esetén.
Persze, a nagy karbik, meg Jetesek:)
Szegény motor!
HAsznál úton te vadember!
Így aztán tényleg rusnyán néz ki. Gondolom a Sendán más a helyzet. Jó hogy mondod, mert lehet, hogy majd kísérletezek vele.
Pl. lerövidítem az összekötő szakaszt (nagyon), és megnézem hogyan változik.
A szomszédok sűrűn emlegetnének biztos népszerű lennél
De ha fokozni akarod a hatást ako még most
Különben szerintem a hangteompitórésznek a hosszú csöve fogja meg az egészet!
Egyébként mivel Derbin volt, nem volt egyszerű felrakni, de nem gondoltam véglegesnek, csak szerettem volna kipróbálni.
Amúgy nem tudom szerinted egy Metrakit cucc mennyiért nem drága? Mert biztosan az. Én nem találtam drágának.
Az eladóm - egyébként nagyon képben van - Derbi Sendán használta és azt mondta, nagyon táltos lett nagy fordulaton a gép.
Vajon milyen ablaka lehet a Sendának?
Tételezzük fel, hogy van két tök egyforma henger, aminek a szívórésze(karbi légyszűrő) is tök egyforma.
Mindkettőnek teljesen azonos a kipu ablak felülete
Csakhogy!
Az egyiknek magas, de keskeny a kipuablaka,a másiknak széles de alacsony (a felület azonos)
A magas kipuablaku henger, akkor megy jól, ha a szívó/visszatöltő húllám intenzitása nem negy, hanem inkább hoszabb időtertamú, ehhez viszonylag kis szögü, és viszonylag kis maximális átmérőjű kipu kell.
A másik henger, aminek alacsony, de széles az ablaka, ahhoz meg pont az ellenkezője, ahhoz egy nagyobb hasú kipufogókell, ami nmagyobb hullámot csinál.
Namost, ha a két hengerhez való optimális kiput összecseréljük, akkor a magas ablaku henger a túl nagy visszatöltő nyomással csak igen szűk sávban fog bár mit is csinálni, alatta gyenge lesz mint a harmat, és sokat fog zabálni.
Az alacson, de széles ablaku henger, a kis nyomáshullámot kreáló kisebb hasú csővel szntén teljesen szar lesz, de jóval kevésbé kellemetlen karakterü mint az előző.
Ez a szett, semmiylen tartományban sem fog menni igazán, és melegedni is fog, mert kevés lesz a henger töltése.
Én is amikkor 1000 szere se sikerül valami oda baszom a villás kulcsot vagy ami épp a kezembe van bejövök aztán fél óra múlva úgy megyek ki hogy remélem nem találtam el.
HA felül megy, akkor alul nem.
Viszont, ha nem illik a cső a henbgerre, akkor sehol sem megy, de legelább forr is tőle a motor:)
Na jó nem bírom ki:www.puch.hu
Most jöttem be, eddig a KTM-et bőgettem, mert nem bírtam ki és feltettem a Metrakit cuccot. Ekkora negatív tuningot már régen csináltam. Olyan szinten szar lett, hogy 5-6000-es fordulat alatt el sem tudtam indulni Az eddigi dobbal (most megnéztem, Sebring) is furcsán gyenge volt alul, de a Metrakit-el használhatatlan. Még álló helyzetben is teljes gázra gondolkodott, majd nagy nehezen pörgött fel. Gondoltam majd 7000-nél megindul. Hát megindul, de semmivel sem jobban, mint a régi dobbal. ráadásul a régi dobról levágtam a csatlakozást. Szóval itt valami nem stimmel. Lehet, hogy a csendes járás csak álca, kompresszió meg nincs elég? Most már muszáj lesz szétszedni és megnézni. Találkozott valaki hasonló jelenséggel?
SlickRick, a Metrakit rendszert Olaszfaluban vettem. Van ott egy srác, rengeteg jó cucca van, igaz főleg a Derbire állt rá. Azért találtam nála hátra központi rugóstagot kompletten, ULO vezérlő dobozt, fékkart fékhengerrel, stb.
Ravasz egy megoldás, mert uyge a max nyitás elég nagy keresztmestzetű, de a porlasztás jobb minőségű mint egy nagy karbi esetén.
Persze, a nagy karbik, meg Jetesek:)