Igen egész csúnyácska meg hiányos, egyenlőre jó lessz így is.
Többet kapnék érte méhtelepen szerintem ha levinném mint a vételára!:D De nem fogom szépen összerakom aztán rideolok
Azért nem mindegy, mert a dugóraható oldalerő nagyon nem egyforma felflé ileltve lefelé menetben.
nyilván amikor a munkavégzés történik, és a táguló gáz erősen lefelé nyomja a dugót, a hajtórúd sajátos mozgása miatt jóval nagyobb oldalerő keletkezik, mint amikor a dugó csak simán felfelé megy, felfelé szinte csak a hajtórúd csapágysúrlódásaáltal keltett oldalerő van, felfelé meg sokkal nagyobb.
Ezért ne mcélszerű a trhelt oldalra tenni a stivtelést.
Továbbá a dugyattyúgyűrű nem kör alakú, hanem ovális(illetve még z sem, mindenesetre nem kör) ebből fakadóan a henregpalstra kifejtett nyomóerő ami a gyűrű rugalmasságából származik, nem egyenletes eloszlású. (4t motorokonál nagyn nem, 2t motoroknál kevésbé, de ott is.)
2t motorkban pont az ablakok miatt a gyűrűvégeknél a rugóerőt némileg csökkkenteni szükséges, ezért sem célszerű a terhelt oldalra tenni.
Most nem értem az elméletet.. Ha a főtengely az egyenes vonalú mozgást forgó mozgássá alakítja át, akkor miért nem mindegy a forgás iránya a stift szempontjából?
"Előre forgó motornál jobb a szívó oldalra stiftelni"
Zoólibá!
Mennyire fontos kettőőté dugattyúknál a dugattyústiftelés? Ha egy gyűrűs? Mert találtam egy Cobrába való dugattyút de kiesett belőle a stift. Mert mintha régebben suzutól olvastam volna, hogy nem annyira. Nem akarom újra bedolgozni
De láthatóan a cobra még zsanérnk sem alkalmas, kidobják őket egyben:)