ha érdekel valakit, kommetálná, kritizálná, csatlakozna, nem értene egyet stb... ezt küldtem Rezső bátyánknak :
Kedves Rezső bá', BRO,
ebben a pillanatban fejeztem be a BRO oldalán lévő hétvégi beszámoló olvasását. Szeretnék egy két dologra ezzel kapcsolatban reagálni. Többek között arra hogy mi vezetett ide. Úgy gondolom hogy a H ringről történő kimozdulás kezdeményezése az továbbra is remek ötlet, hiszen így nem csak egy "egypályás" versenysorozatot lehet lebonyolítani. Azt hiszem, hogy az indulók száma nem - vagy nem csak - a P ring távolsága és az időjárás viszontagságai miatt alakult ilyen "tragikusan". Én úgy gondolom hogy több dolog vezetett ide. Engedd meg nekem hogy néhány szóban leírjam, hogy - véleményem szerint - mi a probléma.
Az évek során a DT (vagy most éppen OB és DT) egy színvonalas amatőr versennyé nőtte ki magát. És itt talán hangsúlyozott a verseny amatőr mivolta. Nagyon sokan láttak benne fantáziát, a sok motorozási illetve versenyzési lehetőség miatt. Az idők során azonban egyre inkább átalakult a sorozat egy drága, de cserébe kevés motorozási lehetőséget kínáló rendezvénnyé, ami ráadásul kezd egy kicsit a profik, félprofik irányába elmozdulni. Mit is értek ez alatt? No, ha jól emlékszem, például 2006-ban még volt szombat reggel egy 2 órás szabadedzés, ami az amatőrök(!) számára egy kiváló lehetőséget biztostott a fejlődésre, gyakorlásra. Továbba a DT keretein belűl az amatőr versenyzők osztozhattak plusz költség nélkül 3 boxon. Akkor mindezt még azt hiszem (lehet hogy tévedek) de kb 25.000 .- forintos áron.
Én megértem hogy árat kell emelni, mert ugye ilyen a gazdasági helyzet. De nézzük meg pontosan hogy mi is van ma. Most, ha versenyezni akarok, akkor ugye be kell fizetnem a nevezési díjat, ami ha jól emlékszem 30.000 .- forintra rúg. Ezért cserébe kapok 2x30 percet másnap 10 percet és egy versenyt, ami kb ismét 30 perc motorozást foglal magába. Tehát kb 100 perc a két nap alatt, ráadásul elég rossz elosztásban, hiszen vasárnap reggel mehetek 10 percet, aztán egészen délután 14:15-ig mereszthetem a hátsómat, és várhatok a versenyre. Ha pedig többet akarok motorozni, akkor fizethetek még 10.000 .- forintot a reggeli edzésért. Tehát a korábbi 25.000 .- forinthoz képest máris 40.000 .- forintnál tartunk, ami azért elég tisztességes áremelkedés. Jön még ehhez a kétnapos rendezés miatt a szállás. És most nem csak a Pannonia ringre gondolok. Sokan jönnek a Hungaroringre is motorozni távolabbi városokból, és erre az időre természetesen meg kell szálniuk valahol.
Ha megnézzük, hogy néhány külföldi klub, vagy a Phoenix szervezésében milyen árakon és mennyit motorozhatunk, akkor azért látszik, hogy elég nagy az ár / érték aránybeli különbség. És egy amatőr motorosnál leginkább az számít, hogy mennyit motorozhat. No persze a körülmények sem mellékesek, aminek ékes példája volt a legutóbbi svájci - Valnetinos - rendezésű motorosnap.
Továbbá jön a történethez még az is, hogy a profik és az amatőrök együtt versenyeznek. Ezt én nem látom át, hogy ez kinek jó? Persze, tudom, szükség van egy magyar bajnoki futamra, mert hát az ugye szégyen hogy nincs ilyen versenysorozat kicsiny hazánkban. De biztos hogy ez a megoldás? Az, hogy szegény Rizi, meg Dávid, hogy a többi profit ne is említsem, már az 5. körben elkezdik körözni a lassú amatőröket? Ami szerintem igen csak veszélyes. Másrészt a gyors amatőrök (pl.: Hirczi Zoli, Papp Tomi, Greksa Attila, Balogh Csabi stb..) sem gyorsulnak, hiszen az első körben úgy ellépnek tőlük ezek a srácok, hogy még a farokidomot sem látják.
Sok embertől hallottam már ezeket a kritikákat. És talán már észre is vehető, hogy sokan keresik az alternatív megoldásokat, és mennek külföldi klubok rendezvényeire motorozni. Mindamellett természetesen továbbra is elismerem hogy rengeteg munka rejlik a DT/OB megszervezésében, és abban is biztos vagyok hogy anyagi rizikóval is jár a dolog. Természetesen senkinek a zsebében nem akarok túrkálni, hiszen azt én sem szeretem. Azonban úgy gondolom hogy itt az ideje elgondolkodni azon, hogy hogyan tovább illetve, hogy mit kellene tenni annak érdekében, hogy a DT ismét egy jól szervezett, és amatőrök által kedvelt rendezvény legyen. Talán a kevesebb néha több lenne. Talán ha kevesebb résztvevő lenne egy versenyen, és több motorozási lehetőség, akkor a rizikó is kisebb lenne, és több amatőr motorost vonzana egy egy ilyen rendezvény. Az is lehet, hogy én tévedek, és erre egy egyszerű válasz rá is tud cáfolni.
Lehet, hogy csak le kellene ülni beszélni. Megérteni mind a két oldalt. Jelen esetben azt hiszem ilyen jellegű párbeszéd nincs, vagy szélesebb körben nem tudunk róla (vagy csak én vagyok tudatlan…), vagy elbeszél a két oldal egymás mellett. Talán lenne motoros oldalról is érdeklődés egy ilyen jellegű jobbító(!) szándékú megbeszélésben. Szerintem lenne mit megbeszélni… (DT, nyíltnapok, szervezés, stb…)
Levelemet nem támadásnak szánom. Inkább építő jellegű kritikának, hiszen az a célom vele, hogy sok amatőr ismét felálhasson a DT rajtrácsára, és jó hangulatban versenyezzünk a ring(ek)en. Felteszem az irományomat a sportmotor.hu -ra is, csupán azzal a céllal, hogy ha esetleg valamelyik motoros társam szeretné kommentálni, akkor azt megtehesse. Illetve, hogy ez lehessen az alapja egy esetleges beszélgetésnek a jövőben.
A legelső amit leírnék az egy köszönet,méghozzá egy hatalmas köszönet mindazoknak akik lehetővé tették a tegnapi motorozásom a segítségükkel!nélkülük otthonbosszankodoshétvégém lett volna!köszönet LUCKY ZOLI-nak(aki hájas,de már csak 99) ,felsenem tudom sorolni mennyit és mit segített,de tegnap még az asszonya mellől is kugrott este mikor felcsörgettem h a kapujában vagyok(este 10felé még vacsorával fogadott),köszönet az ESS MOTORSZERVÍZ-nek,ill.BAGOLY600 mesternek az olajért és olajszűrőért,köszönet azoknak az uriembereknek akik megtiszteltek bizalmukkal,és anyagi támogatássukkal segítettek,köszönet kawarossinak az expeditív ügyintézésért!
KÖSZÖNÖM!
verseny napján hajnal 5-kor indultam bak-rol.(két órát aludtam )7-re kiértem,janival találkoztam iroda előtt, regisztráltam,betolakodtam a "hűvös"boxba,(inkább a kocsiban aludtam mint abban a kohóban).délelőtt semmi extra kivéve egy "vad vágta a fűben" cimű fejezet levetítése és átélése.időmérőn annyirra gyors voltam,és annyira akartam motorozni,h már janinak említettem inkább otthon lennék!
versenyre olyan jol sikerült kimennem a pályára h bezárták előttem a box kijáratot így csak az utolsó helyről indulhattam a 10-en akárhányadik helyett.gondoltam leverem az embert mert 50 méterrel előttem még ment ki motoros,de tul meleg volt .
akartam is gyors lenni meg nem is mert ugye nem kevesen estek a nagy meleg miatt(beszari vagyok,vagy nem de az biztos)verseny közben is nyírtam füvet,de az hajni miatt volt mert stresszel mindig azzal h előttem van.fűnyírás után ugy gondoltam mosmábeleszarokstílust fölveszem oszt leccga....végülis 8.lettem2.07-es EL-el!
minderről készült a már megszokott remegős stílusban felvétel.
Predivel még délelött beszéltem és mondta, hogy szegény aqua nagyon nagyot esett, motor darabokban de neked nem lett nagyobb bajod. Motorod lehet még ezer. A lényeg, hogy nem tört kezed,lábad nyakad stb. Mert ugyebár ekkora esésnél a zúzódások semminek mondhatók. Pihend ki magad és a foltjaidat és aztán folyt.köv.
gyors helyzetjelentés...
először is köszönöm mindenkinek a segítséget, a biztatást, jól esett! :)
este fél tízre értünk haza, uh ma délelőtt tízre megyek be a kórházba.
sajnos a bokám nagyon rosszul fest... :sad:
a hátam, lapockám és vállam egy szép nagy egybefüggő véraláfutás, a nyakam nem nagyon fordul, az alkaromról elkopott a bőr, a combomon tenyérnyi véraláfutás, rengeteg zúzódás,szóval eléggé fáj mindenem... :?:
éjszaka elég keveset tudtam aludni.
sok teória született, hogy miért is estem el, olajfolt, por, kavics, gumi túlmelegedés stb...
estem már sokat, általában az én hibámból, de most tényleg nem tudom mi történt.
mikor már vagy a hatodik ember dobta el úgy a mocit hogy kiesett az eleje, akkor azt gondolom, talán nem az én hibám volt...
de ilyet még nem éreztem, hogy semmi előjel nélkül egyszerűen eltünt az első kerék...
az előző köröm 04.2 volt, és teljesen jól viselkedett a motor, semmi jele nem volt tapadásvesztésnek.
erre a jobbos törés bejáratánál kezdtem ledönteni a gépet, és huss, már lent is voltam.
a mögöttem jövő srác elmesélte, hogy brutál mekkorákat pattant a motor a füvön meg a kavicsban..
(és még szidjuk a betonozott bukótereket a hringen...)
volt már pár nagy esésem, de ez mindent vitt.
mikor leértem az aszfaltra, utolértem a motort a füvön és csak annyit láttam hogy a hátsó kerék forog a fejem felett, aztán én gyorsabb voltam a füvön :grin: így hagytam a gépet pattogni.
aztán nagy pörgés forgásba kezdtem a kavicson, aztán át a pályán, és a balos visszafordító kavicságy elejénél sikerült megállni...
ez bőven 100 méter feletti csúszás volt.
a csúszás hosszára jellemző, hogy volt időm gondolkodni... de tényleg.
az első ami eszembe jutott, hogy itt most aztán ropognak majd a csontjaim, aztán, hogy a moci valszeg kuka lesz,aztán meg azon hogy hova a francba megyek már, talán jó lenne megállni...
mikor megálltam megpróbáltam felállni, de gyorsan vissza feküdtem...
átnéztem a tőle kb 50 méterre levő motoromhoz, háááát :sad: láttam h nagy a baj.
ugye abban a törésben nem pici a tempó...
ruha, bukó, kesztyű szintén kuka, de brutál nagyot védett az arai, meg a spidi!
szóval dióhéjban ennyi.
viszont amit svéd írt az igaz.
most komolyan megijedtem, sőt estére úgy kijött rajtam az ideg, hogy halálfélelmem volt. :shock:
ez most tényleg szerencse, vagy csoda, vagy Isteni gondviselés volt, hogy nem lett nagyobb bajom, vagy nem dobtam fel a talpam.
átértékeltem a dolgot.
van huszonakárhány kupám, nyertem két klub kupát, de én nem ebből élek...
van két gyönyörű lányom, akiknek kell az apjuk!
nem nyomorékon, nem koporsóban...
szóval egyenlőre szögre akasztom a sisakomat.
persze ez nem azt jelenti, hogy eltünök a motorsportból, de versenyzői szintem igen.
a motort meg sem csinálom egyenlőre, majd utána ha eldöntöttem hogy hogyan tovább.
és ez most nem hirtelen fellángolás, ezek tények.
A mai napon az aszfalt hömérséklete nem tette lehetövé azt hogy kihozd magadból a maximumot, Krizsán Szabolcs 2x esett ma, második zsir uj elsö gumival volt és akkor is elsö kerék ment el. Egyszerüen ebben a höségben nem lehet azt menni amit máskor, de sajnos ezt nem mindenki tudja megemészteni. Aki ahhoz van szokva hogy ezt a kanyart 150 el szokta venni az ma is persze hogy azt akarta, az elsö 3-4 körében sikerült is de amikor a gumi eléri a 100 fokot akkor hiába uj a gumi, az aszfalt 56 fokos volt, az a motor ami napon állt gumimelegitö nélkül, rámértem a lézerrel a gumijára és 65 fok volt,az ebédszünettel együtt 2 órát állt a motorom a boxban árnyékban, de amikor megfogtam még mindig forro volt a blokk, szóval a mai napot nemszabadott rutinbol végigcsinálni, ma szinte csak a félprofi gyors piloták hullottak mert ök zsigerböl tudják hogy mit tudnak ezen a pályán menni és nem könnyü alább adni.
Hát ezért maradtam sokkal a pb-m mögött, viszont a fogadalmam az volt hogy pontot szerzek, ez sikerült, 4 pont jár a 12. helyért.
Atom megnyerte a 750 et
Bérczi Dave harmadik az Openben
Koca második a V2 kupában
Gratula nekik
Egyébként ma alattam is uszkált a motor, a TC megdolgozott rendesen az áráért, ennek ellenére nem vagyok az a tipus aki rámeri vágni a gázt, lehet hogy eljön még az az idö amikor még jobban fogok bizni a TC ben de egyelöre a fokozatos gázrátételnél maradok és igy is van munkája böven a TC nek
Nagyon sajnálom a rengeteg buktást, de föleg Aquát, aki azon gondolkozik hogy feladja ezt a szezont.
Gabi remélem nincs eltörve a bokád de feltétlen nézesd meg
Gondolom Predi is ir majd beszámolót, mindenesetre lenyomott mint a bélyeget
nekem is rövid volt a mai nap. 5ösben elfeküdtem, csoki banán a mocinak, nem tudtam visszamenni. és még szar időt is mentem és leégtem a napon . Majd legközelebb!
No akkor a mai Pannónia-ringes napról. GSX-R Klub kupa. Kicsit késve érkeztem a pályára így ahogy levettem a tükröt már mentem is fel bár csak sejtéseim voltam hogy merre van a kijárat. (Még sosem voltam a pályán).Előtte mondtam a havernak hogy jó lenne ma 2:30 alá menni. Első menetben mentem 3 kört a Jurásek Zoli mögött abban a hitben, hogy Ő már járt a pályán. Na nem így volt. Elkezdtem egyedül menni és próbáltam belőni, hogy melyik kanyart hányasba vegyem. Amúgy már reggel 9-kor nagyon meleg volt. A pálya rögtön nagyon megtetszett a vonalvezetése sokkal jobb mint a Hringé. Aquabase nagyon nagyot esett az egyik nagyon gyors jobbosban. A mocija porrá tört Ő "megúszta" csúnya zúzódásokkal. Az eset mindenkit eléggé megrázott pláne, hogy az egyik leggyorsabb kanyarban esett el.
A második menetben felraktam a köridőmérőt is és próbáltam kicsit gyorsulni.Sok fosatós kanyar van nem beszélve a dupla törésekről szóval volt meló bőven. Végül is 2:26-ig jutottam. A 3-ik menetben már bőven 30 fok felett volt a hőmérséklet. 2:21. A szabadedzések meg az időmérők engem ugye nem érintettek úgy, hogy volt 3 órám a pihenésre. Meglátogattam szegény Aquat és próbáltam felvidítani. Az utolsó menetre elhatároztam, hogy csak 4-5 gyors kört megyek és inkább nem kísértem a sorsot mert biza elég sok esés volt. Elsőnek mentem ki a pályára amit rögtön meg is bántam hiszen nekem azért kellett némi gumimelegítés. Ettől függetlenül a 7 kör alatt csak 4-en előztek meg. Az egyik R1-es után próbáltam menni és ennek köszönhetően összehoztam a nap egyetlen vészhelyzetét. Hátul a 200-as jobbos törés után még húztam egy gázt és már ott is volt az az élesebb jobb kanyar. Már láttam magam ahogy kimegyek egyenesen a kavicságyba de aztán ahogy csak tudtam húztam a féket. Járt a motor segge mint a barom de aztán csak befordultam. Itt 5 mért köröm volt és érdekes mód a legeslegutolsó mért köröm lett a legjobb. 2:19.69. A cél bőven teljesítve.
A versenyen nem sokan tudtak javítani a PB-n de azt hiszem a körülmények tudatában ez nem csoda. Itt megtekinthetők a képek.
Sajnos Én is csak azért hagyom ki az OB/DT-t,
mert drága,kevés motorozási lehetőséggel,rossz időbeosztással.
A Gsx-r Klub Kupán kevesebbért sokkal többet tudok motorozni,jobb időbeosztással!