Június utolsó hétvégéjén került megrendezésre a Hungaroringen az év második Országos Bajnokság futama és a Yamaha R széria versenye.
Csütörtökön Karsai Tomi és Moshe pályanap keretén belül már edzést tartott melyen Tomi hozta a formáját, ellenben Moshe a megerősödött motorjával nem találta Ön magát, na meg műszaki gondok is nehezítették Moshe barátunk edzését.
Pénteken elkezdődtek a versenyhétvége hivatalos programjai a szabad és időmérő edzésekkel, melyen természetesen a ProRide-s fiúk is részt vettek. A szabadedzéseket az OB 600-as mezőny kezdte Itt még a beállítások csiszolgatásával volt elfoglalva Kurucz Feri és Csiga. Ezt követte az OB OPEN szabadedzése, melyen Moshe csütörtöki motorozásához hasonlóan sajnos továbbra is „gyengélkedett”, Bárány Gergő az új R1-el kipróbálta a tavaly már megszokott Metzeller gumit, a futómű beállításait korábbihoz képest drasztikusan megváltoztatta, ülés pozícióját is áthelyezte és ezekkel a változtatásokkal végre egy „jó utat” talált meg, melyek a köridőkben és magában a motorozás élményében-érzésében is kezdte megmutatni magát. Karsai Tomi mint aki nem is 2 hónapja motorozott volna utoljára a szabadedzésen hamar megfutotta eddigi legjobb köridejét (1:56.9). J Az R széria szabadedzése (Czene Miki, Márkus Tibi Jebelóczki Richárd) is szépen lezajlott, a fiúk magukhoz képesti időket tudtak motorozni, azt is figyelembe véve, hogy páran új gumit próbáltak ki.
Pénteki időmérő aztán meghozta a „hektikus” jelzővel illethető folytatást. A OB 600-ok kezdték az edzést mégpedig az égiek „jóvoltából” esős körülmények között. A pálya nem minden szakaszán esett ugyan is az eső és ahol igen, ott se egyforma intenzitással. Így a mezőnyből jó páran, így Kurucz Feri is és Tóth Csiga Sanyi is a száraz körülményekhez használatos gumival merészkedtek fel a pályára, mondván legyen egy pár kör mért idő aztán gumicsere és vissza a pályára esős gumival. Sajnálatos módon Csiga a 2. körében rosszul ítélte meg a helyes sebességét és a maradék helyet a pályán egy „esős” féktávra és egy nagyot esett a célegyenes végén. Ezzel Csiga be is fejezte az aznapi edzését. Szerencsére és a jól védő öltözetnek köszönhetően komolyabb sérülést, törést nem szenvedett, motorját is egy kormánycsutka cserével orvosolni lehetett. Kurucz Feri a Csiga esését látván először meglátogatta csapattársát, majd azonnal ment gumit cserélni és még ment pár óvatos kört megtenni. A mezőny tagjai közül ezen az időmérőn még jó páran áldozatul estek a csúszós pályának, de szintén komoly sérülések nélkül. Az edzés alatt a verseny rendezői bejelentették, hogy a másnapi WARM UP (bemelegítő edzés) időmérő edzésként lesz megtartva bízva a száraz időben.
A OB OPEN mezőny időmérője szintén esős volt, melyre tudván, hogy másnapi WARM UP szintén időmérő lesz a csapatunkból csak Henzsi merészkedett ki természetesen esős gumival. A körülményekhez képest egy igen jó időt megfutván a 3. helyre qualifikálta magát.
Az R széria versenyzői szintén az időjárásnak köszönhetően esős időmérővel kellett, hogy megküzdjenek, de nekik is nyitott volt a másnapi időmérő lehetősége, mellyel több versenyző is élt, így a csapatunk versenyzői is.
Szombat reggelre az időjárás újra kegyesnek bizonyult, így kezdetét vehette az OB 600-as versenyzők 15perces időmérője. Csiga reggelre kipihente az előző napi fájdalmait és pár kört meg is tudott tenni, ezzel qualifikálni tudta magát a rajtrácsra. Kurucz Feri remekelni tudott és a rajtrács 5. helyét tudta motorozni.
Az OB Open versenyzői szintén száraz pályán folytatták az időmérő edzést, melyen Gergő már a „jó úton” a motorjával qualifikálta magát, Moshe sajnos még mindig küzdött hol a motorjával, hol Ön magával, de azért Ő is helyt állt a qualifikáción. Henzsi hozta a jó formáját és egy 1:57,2 es idővel a 9. helyre qualifikálta magát. Meglepetéssel Karsai Tomi szolgált, mert újból megdöntötte az egyéni csúcsát és egy 1:56,5 időt motorozván a 7. helyre qualifikálta magát J.
R széria 600-as versenyzői közül Spisák Tibi megkésve bár, de befutott a ringre J és a korábbi bukása után először végre motorozni tudott. Márkus Tibi magával, az új gumival és a fizikával küzdött, még Ricsi a fizikai törvényeket próbálta meghazudtolni, persze sikertelenül, így sajnos a célegyenesre ráfordító alattomos kanyarban eldobta a vasat. Szerencsére egy tetanusszal megúszta, motorjának még ez se kellettJ. Összeségében pedig a bukást megelőző körideje alapján a 2 sorba qualifikálta magát. Az R széria 1000-es versenyzői közül Czene Miki formában volt és így a 2 sorba motorozta magát.:)
A sűrű programnak köszönhetően az időmérők végeztével máris kezdetés vették a versenyek. Vették volna, ha éppen nem akkor szakadt volna le az újabb égi áldás, amikor az OB 600-as versenyzői, így Kurucz és Tóth Csiga a rajtrács felé közeledett. Az erős esőzés miatt a verseny rendezői és igazgatósága elhalasztotta a versenyt 1 órával és a száraz verseny helyett esős versenyt hirdettek ki. Ezen az esős versenyen Csiga már nem indult és sajnos a csapatunk másik tagja Kurucz Feri is az első körben egy másik versenyző bukásából adódóan eleset, így a további versenyzést is feladni kényszerült.
A 600-asok versenyét követte az OB Open versenye, mely szintén izgalmakkal volt tele. Sok versenyzővel együtt Gergő és Moshe sem állt a rajtrácsra ezen a hektikus versenyen. Na de az izgalmakat az is okozta, hogy a 600-ok után az eső elállt, a pálya erőteljesen száradni kezdett, de nem mindenhol! Ez fel is tette a rajtrácsra álló versenyzőkben a kérdést, miszerint milyen gumival is álljanak a rajtrácsra.? A többség esős gumit, páran a köztest és páran a teljesen száraz pályára való gumit választották, bízva a pálya gyors felszáradásában. Henzsi -(esős gumival) -szokásához híven nagyon jó rajtot vett és az élmezőnnyel vágott neki a 12 körnek. Tomira -(esős gumival)- sem lehet panasz, de mert neki még annyi tapasztalata sem volt az esős motorozásban, mint Henzsi barátunknak , valamint, mert kemény esős gumit rakott föl, hogy bírja majd a gumi a száradó pályát, az első pár kanyarban sok pozíciót vesztett. A verseny alatt a pálya tovább száradt, az esős gumik lassan használhatatlanná váltak. Végül Henzsi az összetett 6., a Dunlop Trophy értékelésben pedig a dobogó 2. fokát szerezte meg. Karsai Tomi az összetett 8., a Dunlop Trophy értékelésben pedig a 4. helyen ért a célba.
Az R széria 600-as versenyére a pálya már közel 100% ban száraz lett, így a verseny ennek megfelelően lett megtartva. Csapatunkat a felépült Ricsi képviselte a rajtrácson - (Márkus Tibi, Spisák Tibi nem indult) - és bár sajnos szokásához híven rosszul rajtolt végül is felküzdötte magát a 6. helyre. Az 1000-ek versenyén pedig Czene Mikit az 5. helyen érte a kockás zászló.:)
Sziasztok!
Igen, oltári szerencsénk volt, nem is hittük volna, hogy lehetséges lesz az égszakadás után slickkel felmenni... De lehetett. :) Király volt a verseny, és azt hiszem egyre jobb a mezőny, egyre jobb a hangulat is.
Én kicsit el voltam kenődve, mert az időmérőn sokkal jobb időt tudtam menni, de hát nem baj, majd legközelebb :)
Mindenesetre köszi a biztatást, és a segéd kezeket, mindenkinek!
Legközelebb szeptemberben :D
UI: BALUSKA KÖSZI A KÉPEKET :) Átküldenéd nekem a képeimet, és a Gyurkeszét is? Köszi előre is!
Zsani
Szerencsére nem kellett.!De azért köszi!Majd viszem v mikor.