Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem a motoron lévő egység tápja fogy ki hamar(vagy nálatok az is fogy a GPT-nél ), hanem a pálya szélén lévő.
Ha hosszú a kezed, és azt megnyomod, akkor teszek rá csak neked egy nagy piros gombot.
Nem lehet valami nyomógombbal ideiglenesen aktiválni a szerkezetet? Pl. választhatna a pilóta, hogy a teljes kör alatt működjön a cucc, vagy csak a célegyenesben, amíg elhalad a mérő előtt (pár másodpercig lenyomva tartja a gombot a célegyenesben, pl. a kürtkapcsolóval), így jelentősen spórolhatna az akksival. Tudom, macerásabb, de gazdaságosabb.
Sziasztok Urak,

van egy eladó pályamotor. 2005. 05. Kawasaki ZX10. Teljesen felkészítve pályázásra. Elől WP cartridge, PP lábtartók, fversenyidom fényezve (az eredeti idomok nincsenek meg) Yoshi sportdob + titán leömlők, fém fékcsövek, sport légszűrő, AMA SBK elektronika (!) és új láncszett.. Ára 1,4 M ja, és természetesen papírokkal! A motor egyébként gyönyörű, és hibátlan!

LX
mimimimi?

Te ilyeneket építgetsz?
Mennyi az annyi?
Ha kedvező az ár, tizendarabra van vevő!
aztán mikortól lehet hozzájutni? várhatóan kéne egy adó és két vevő.
Hali!

Az ára 20-25e közt lessz, de ha bejön a dolog, és egyre többet lehet belőle eladni, akkor még lejebb lehet szorítani.(Bárcsak ott tartanék már...)

A GPT jeladója 120mA-t vesz fel effektíven, aza pl. egy 1,2AH-s zselés ólomaksival (www.gp.hu 2400 Ft) 10 órát megy max.
GPT-ben a LED-ekkel egy 100Ohm-os ellenállás van sorba kötve, ami nagyon hátrányos, bár meg kell hagyni olcsó megoldás. a LED-ek karakterisztikája exponenciális, és nehéz őket effekíten állandó árammal hajtani. A GPT egy nagy ellenállással félig sem hajtja ki a LEDeket, így túltoltött aksinál sincs túlmelegedés, viszont a nagy ellenálláson az aksi harmada/negyede hővé alakul.

Ha én is így készíteném a jeladót, akkor kb. 15-20%-al fogyasztana többet ugyanakkora pontossággal, mert hosszabb a kódom amit küldeni kell. (Minél sűrűbben küldöm el a jelet, annál kisebb a mérési hiba, de annál nagyobb a fogyaszás, és annaál jobban melegednek a LED-ek is, és esetleg több kell belőlük, hogy megoszoljon a terhelés.).

Az én jeladóm viszont abban különbözik már máködési elvben, hogy a LED-eket egy áramgenerátor célIC-vel hajtom meg, ami pénzbe kerül, viszont így a LED-eket a tápfeszültségtől függetlenül ugyanakkora árammal hajtom, és pontosan lehet méretezni az áramkört emiatt, így kisebb az áramgenerátoron( GPT-nél elelnálláson ) eső feszültség, és így a kárba pazarolt energia is jóval kevesebb.
Azaz ezzel próbálom behozni/megelőzni a hosszabb kód miatti többlet fogyasztást.

Igyekeztem érthetően írni
Hát ez itt egy kibaszott zseni:-)nekem kell ilyen akár tornacipőbe akár műkukiba rakod.
helló, biztos csak én nem figyeltem, de mi lesz az ára a cuccnak? amúgy a kinézet a legutolsó szempont a fogyasztása inkább érdekes, mert aszerint kell akksi mellé, hisz szinte egész nap üzemelnie kell az adónak
most hogy igy mondod, valoban nem lattam, hogy folyamatosan vilagitana (vagy fel-felvillanna) a koridomero jeladoja... akkor hulyeseget irtam, mas fajta LED-jeim vannak. bocsi... szerintem nem csak en vagyok kivancsi, hogy sikerul-e megcsinalnod. Hajra !
Ha tudok valahol segiteni, szivesen segitek, de nem vagyok villamosmernok...
Ezek infra tartományban működő LED-ek (nem látható fényt bocsált ki) 950nm-es hullámhosszon sugároznak.
www.vishay.com a gyártó, és pl. TSAL6200 az egyik, amit használok. Maximálisan 1 Amperrel lehet őket hajtani kapcsolóüzemben, azonban a kitöltési tényező értéke ekkor kicsi kell legyen, különben túlmelegszik. Jelenleg kevesebb mint fél Amperrel hajtom az 5LED-et, szóval még lehet rajta variálni.
van nehany eros LED-em, ha esetleg segit a tesztelesben, kuldok belole szivesen (bar nem tudom milyen specifikaciojanak kell lennie annak amit te hasznalsz...)

udv,
N.
Fantasztikus ügyes vagy, gratula! biztos nagyon sokat dolgoztál vele! Szerintem a kinézet másodlagos, a funkcionalitás a lényeg. Ahogy olvasom te is erre fektetted a mangsúlyt, úgyhogy úgy csináld ahogy te jónak és szépnek látod. Mégegyszer grat!
hello,

ott a pályán kell kint regisztrálni.. de a www.kawasaki.hu oldalon mindent megtalálsz.. see you there :))

LX
a kínai lámpás aranyos.A harmadik képen lévő is jól nézz ki amúgy gratula lenyügöző mit hoztál össze
Hol vannak a képek?

Nem feltöltöm megint...
Hali!

OFF: Ismét egy kis \"hír\" a köridőmérőről, meg a véleményetekre vagyok kíváncsi.

Jelenleg úgy áll a buli, hogy:

Visszafejtettem egy kölcsön kapott GPT adó alapján a GPT modulációját/kódolását, és annak a jelét fel is ismeri már, tehát GPT jeladóval is fog tudni működni.

Kialakítottam egy saját, GPT-től eltérő, sokkal hatékonyabb modulációt, ami alkalmas szektormérésre is. A kódot 10 pici kapcsolóval(3-as képen a piros kapcsolósor) kell beállítani. A 10-ből 8 kapcsoló az egyéni kódot állítja, a maradék kettő az szektorméréshez lessz jó később, a szektorjeladó sorszámát (max 4db) kell vele beállítani majd. Mivel ez a kód 10-bites (azaz 1024 lehetőség), ami 10-szer több mint a GPT 100 különböző beállítható kódja. Emiatt hosszabb a jelsorozat, amit át kell vinni az infra csatornán, ez nagyon kis mértékben megy csak a mérési pontosság rovására. (Jelsorozat hosszából eredő hibák: GPT-1,65 századsec, az enyém 1,84)
A modulált jelem nem téveszti meg a már haszálatban lévő GPT köridőmérőket.

A vevő egységen a kód beállítása betanítással működik, azaz oda kell tenni a jeladó elé, egy Code funkfió alatt, és megkülönbözteti, hogy saját, vagy GPT, majd kiírja a kódot is. (pl.: \"GPT56\" vagy \"0758\" )

Korábban szó volt egy scan üzemmódról is, hogy scan-re állítva elindulni a pályán, és az első jelet lekapja, felismeri, és rááll arra. Ezzel probléma lehet, mert a GPT-nél is kb. minden 20. jelátvitelnél hiba kerül a dogolba, azaz hibásan megy át a kód. Mivel a GPT, és az én kódolásom is úgy van felépítve, hogyha hibás a bejövő kód, azt felismeri, és ha csak kicsivel tér el a beállított kódtól, akkor azt el is fogadja, így nem hagy ki kört. Viszont a szóban forgó scan üzemmódnál az első körnél nincs olyan, hogy beállított kód, azaz kb. 1:20-hoz az esély, hogy nem veszi le a jelet, vagy esetleg betanul egy rossz kódot, és onnatól meg van lőve. Szóval ez nem biztos, hogy be fog jönni, meglátjuk.

Jelenleg (tán az egyik utólsó) probléma, amibe beleütköztem, hogy erős napfényben a jel nem megy át biztosan, csak 5 méteres távolségon belül. De ugye 20 méterig illene jó legyen. A LED-eket még ki lehet hajtani nagyobb árammal jobban, és tán elég lehet az 5 LED, de biztosabb lenne a dolog ha többet szerelnék be.

A kérdés az, hogy milyen dobozba kerüljön át a jeladó.
A logikus kérésetek az volt, hogy minél kisebb legyen, így került bele a 3. képen látható gyufáskatulya máretű dobozba. (Már belefaragtam egy dobozba, de elhagytam, így csak mellé tettem egy előgyártmányt)
Viszont ha az nem, lessz elég 5LED, akkor másik doboz után kell nézni, mivel technikalilag egy használt tornacipőbe is be lehet építeni, megkérdezlek titeket, hogy melyik jön be.

(Első két képen látható a motoron lévő RX egység, nagyjából véglegesen.)
3. kép: a mostani jeladó, amin lehet, hogy kevés az 5LED
4. kép: Egy kínai 8-9 LED-es lámpa, aminek a dobozába bele kerülhetne a a jeladó. A talpban az elektronika, a teteje pedig az infra reflektor. A talpon lévő gombbal lehet ki-be kapcsolni.
5. kép: AIM köridőmérő (datalogger is) infrajeladója. Ízlések és pofonok, de ettől csak szebbet lehet csinálni
6. kép: GPT doboza, www.teko.it a gyártó, az ára borsos, és nem lehet egyszerűen megoldani a ki-be kapcoslást, ez nagy gond, drágább elektronika is kell, és kikapcsolva is lessz neki egy minimális fogyasztása.

Jelenleg én a 3.-nak szurkolok, mert olcsó, igényes, jól néz ki, és az a legkisebb.
Mi a véleményetek a 4.ről a kínai lápásról Technikallag abba lenne még egyszerű beépíteni.
kell valahol jelentkezni vagy regisztrálni,hogy legyen helyem?mikor lesz a legközelebbi futam?én még csak tanulgatom ezt a ringezést de jövőre bele tudom jobban ásni magam
hali,

csak most látom hogy írtál.. de látom már a többiek nagyjából megírták hogy mizu'.. a ZX kupa a Hungaroringen teljesen ingyenes, tehát semmit sem kell fizetned, csak Kawa tulaj kell hogy legyél. ebben benne foglaltatik egy edzés, egy időmérés (qulaification) és egy 10 körös verseny. A pannonia ringen nem ingyenes, ott be kell fizetni a nyílt nap árát. 10% kedvezményt kapnak a ZX kupások... kb ennyi...

LX
nem olyan vészes.nyilt napon 4x 20 perc 12000 és csak egy 20 perces menetet tudsz menni mert baleset miatt olaj van a pályán és a 80 mototost hazaküldik?na az a drága
A Dunlop Trophy nem éppen az olcsóságról és a sok motorozásról szól!
27.000-ft,és kapsz érte egy 30 perces edzést,egy 30 perces időmérőt,meg egy 10 körös versenyt(box plusz pranszponder is benne van)
Motorosok.hu-ról bemásolva

2008.06.29.
V. Dunlop sst1000 végeredmények:

1. Hirczi Zoltán -1:57.173-(gyári futóművel semmi tuning a motoron,ügyes nagyon)
2. Papp Tamás -1:58.309
3. Orcsik Attila -1:58.118
4. Frits attila -1:58.465
5. Henzsely Csaba -1:58.343
6. Yosebasvili Moshe -1:59.214
7. Karsai Tamás -2:00.406
8. Fekete Gábor -2:00.724
9. Lustyik György -1:59.650
10. Bérczi Dávid -2:00.598
11.Barta László -2:02.348
12. Fodor Donát -2:03.441
13. Pataki Csaba -2:02.535
14.Tombor János -2:05.355
15. Dóczi Zsigmond -2:05.043
16. Fekete János -2:06.398
17. Labbancz Zsolt -2:09.240
18. Bérczi János -2:10.563
DNF Bárány Gergely -1:59.744
DNS Priskin István
----------------------------------------------------
-------------------------------
SST 750

1. Greksa Attila -1:57.891
2. Rimai Roland -2:01.979
3. Varga Endre -2:02.925
4. Kupeczki István -2:03.862
5. Kürti István -2:03.405
6. Hodos Sándor -2:04.932
7. Pál József -2:04.952 (ez egy SV!)
8.Bertalan Gábor -2:08.440
napi licenszel mehetsz a kawán,a dt-n nemhiszem...
vettem egy 10-est e célra most készitgetem felfele.kapott egy forditott valter moto lábtartót,yosi rendszert kaptam occsoé,hozzávaló elektronikával,az idomokat pedig most kenik,ugyhogy idén még szeretnék belekostolni ebbe egy kicsit
a kawa kupára csak licenszet kell váltanod c vagy d licensz,az utóbbi napi,más kltsg nincs,
csak benzin,gumi stb.és kell 1kawa!
a dt-én pontosan nem tudom megmondani,de majd válaszol neked az lx-zx-es kollega...
mennyire fizetős?és a zx cup mennyire ingyenes?nem vagyok tele zsével,de azért valahol szeretném megmérettetni magam.milyen időket motoroznak a dt-ben?