igaza van balagee-nek, ehhez csak egy jó pályagumi és fém fékcsövek lehetnek partnereid.
Ha be van melegedve a pályagumim nem kell gázfröccsel váltanom, mert nem csúszik meg annyira, hogy para legyen.
és mellesleg az 1000-es motor erejét kihasználandó "elkúrom" a kanyart, hogy minél több időm legyen agresszíven kigyorsítani és minél előbb kezdhessem meg azt.
jah, mellesleg én szeretem a csúszkálást és azt mikor a motorfék megfogja a hátsó gumit és 8-asban kacsázik. megszoktam, szeretem ezért nekem ilyenek a féktávok nagy része.
Én 2:12-es idővel így veszem be:
Nyél, az utolsó előtti pályabíró bódénál gáz elvesz (250-260 között, a külső oldaltól beljebb kb. 2-3 méterre, ha sokan vannak és akkor még beljebb, mert mindenki a szélére húzódik) , egy pillanatot/mp-et várva első fék, 4-esből gázfröccsel vissza három, kuplung ráenged, hátsó kerék 8-asokat rajzol és kacsázik (folyamatos első fék), fordulatszám vissza ugrik pirosba, majd háromból gázfröccsel vissza kettő, szintén hátsó kerék csúszkálás (fordulatszám dettó pirosban), vagy bepattogás (ha érzem h nagyon pattog, akkor kicsit ráhúzom a kuplungot és hátsó fékkel enyhén megfogom), fék elenged lapra dönt, kanyar közepétől kigyorsítás, egészen a széléig. Nem szabad a legszélétől fordulni, mert féktávon mindenki elmegy, kurva nagy hely van, nem kell kihúzódni teljesen, lehet azt a jobbost szűkebben is venni, mert utána van hely kiengedni.
De kurva sokat kell menni, mert mindenki máshogy, más stílusban megy.
En nem gazfroccsozok. Hatsofeket sem hasznalom. A motorfekkel elvagyok eleg. En inkabb belemotorozosan (lenduletbol) megyek be a kanyarba mint fekkel. De azert fekezek is persze :). Regen nagyon agresszivan fekeztem be kanyar kozepeig, de sokkal konnyedebbnek erzem igy ahogy most csinalom.
Szerintem fontosabb arra koncentralnod, hogy minel nagyobb kanyarsebessegget tudj tartani, es legyen olayn az iv, hogy minel elobb tudd huzni a gazt. Remelem van jo gumid ehhez!....
Balagee!
Egyetértek veled. Pont ezt a több módszert szeretném megismerni. Jelenleg a "fékezés közbeni gázzal való visszaváltást", hogy kipróbálhassam, nekem melyik fekszik a legjobban.
Természetesen nem nyomom extrém jól, ha már ilyeneket kérdezek.
Laci
Wilson ara gondolt hogy mas-mas stilusban mennek az emberek. Most ne a motoGP-hez hasonlitsunk ott egeszen kiveteles kepessegu emberek mennek. Az itthoni klub racer szint is eleg jo, oda se konnyu felnoni egy utcai motorosnak. Es itt boven van szoras hogy ki milyen stilusban motorozik. Van aki egeszen agressziven fekez be a kanyarba, van aki inkabb lapon belemotorozik fek nelkul, szinte bele sodrodik stb. A lenyeg ugyanaz, a gumi tapadasat lehetoleg minel jobban ki kell hasznalni kanyarba befele kifele. Van erre tobb modszer. Nem tudjuk milyen szinten motorozol, de mondjuk ha nem nagyon extrem jol nyomod, akkor valoszinu hogy ez inkabb lassit mint gyorsit.
Bocs, visszaolvasva kicsit tényleg félreérthető a kérdés.
Engem főképpen a fékezés közbeni gázzal való visszaváltás technikája érdekel, hogy hogyan csináljam ,hogy a lent leírt gondok ne jöjjenek elő.
Ez így nem egy kanyarra vonatkozik, hanem általánosan.
Wilson!
Ezzel nem teljesen értek egyet. A Motogpben pl. kb. 1 mp-en belüli szórással mennek minden kört. Egy profi versenyző képes minden kört (szinte) ugyanolyanra csinálni mindig ugyanott fékezve, ugyanabba a sebességbe visszaváltva stb, ugyanott elkezdve kigyorsítani stb.
Tehát ha mondjuk úgy kérdezem, hogy Te (ill. az itt jelenlévők bármelyike személy szerint) pontosan hogy veszik pl. a Hring célegyenes végi jobbost technikailag, már jobb a kérdés?
Laci
Laci
Van egy dal: Mindenki másképp csinálja. Ismered? LGT. Namármost pont ezért nem lehet egzaktul leírni. Ez nem matek, hogy 3+2=5 azt válogatás nincs. Még én is (pedig nem vagyok nagy ász) vagy 3-4 féle képpen tudok 1-1 kanyart attól függ hogy......... szóval egyezer dologtól függ. De azt javaslom menj minnél többet. próbálj követni olyanokat akik kicsit gyorsabbak nálad. 1000 (ezer!) kör után majd kezded már érezni. Csak fokozatosan ez a lényeg és mindíg a legtutibb gumival.
Jot kerdeztel Laci. Erre enis folyamatosan keresem a valaszt :) :) :)
Zema nem lattalak Pringen!
MOst voltam masodszor egyre jobban tetszik. Kicsit nehezen talaltam meg a ritmust, elegge hianyzik a palyaismeret :) Van 3-4 kanyar amit az uristennek nem tudtam kutalalni hogy kene venni. (persze nyilvan az osszeset sz*rul vettem hehe) Nagyon technikas es tisztelni valo palya.
Titkon remeltem be tudok menni 10 ala de en meglehetosen ovatoskodo vagyok, nem szoktam kockaztatni, igy csak 11et sikerult menni :( Majd legkozelebb.
Sziasztok!
Bocs ha már volt a kérdés, vagy rossz helyen teszem fel, de nincs időm végigolvasni 3700 hozzászólást.
El tudná nekem valaki magyarázni (vagy esetleg linket küldeni stb.) hogyan kell megvalósítani egy profi .. mondjuk komoly féktávról visszafordítóba való "beesést" és kigyorsítást?
Ez alatt azt értem, hogy melyik szakaszban mikor mit csinálsz a fékkel, gázzal, és kuplunggal teljes részletességgel leírva.
Eddig egyszer voltam a Hringen és sehogy sem sikerültek a fékezés közbeni gázfröccsel való visszaváltások (főleg az utolsó félig bedöntve). Vagy a seggét riszálta a motor, vagy a fékezésből kitolta az elejét. Sajnos sehol sem találtam részletes leírást erről, és fejlődni szeretnék.
Pályamenők, Please Help!
Köszi, Laci
Korábban beszéltük, hogy csinálsz nekem egy DVD-t. Sajnos akkor a rossz idó miatt elmaradt a pályaest így nem is mentem ki a ringre. Valamikor össze tudnánk futni a kong miatt! Jahh és mond mivel tartozom érte.
Ha volt vki innen tegnap délután az Euroringen, akkor annak/azoknak üdv és hello! Sokan voltunk, de jó kis csapat jött össze, mert senkinek nem lett baja, gond nélkül lementa fél nap, és talán ez a legfontosabb! Én nagyon jól éreztem magam!
Ha véletlen az is olvassa, akitől 10-es kulcsot kunyiztam a tükrökhöz akkor még egyszer köszi!
semmi nagy okosság nincs.. csak egy elektronika (nem PC) meg a hengerfejtömítés van megvariálva... oszt" ennyi :) De enélkül is gyorsabb vagy mint én :)
Ha be van melegedve a pályagumim nem kell gázfröccsel váltanom, mert nem csúszik meg annyira, hogy para legyen.
Nyél, az utolsó előtti pályabíró bódénál gáz elvesz (250-260 között, a külső oldaltól beljebb kb. 2-3 méterre, ha sokan vannak és akkor még beljebb, mert mindenki a szélére húzódik) , egy pillanatot/mp-et várva első fék, 4-esből gázfröccsel vissza három, kuplung ráenged, hátsó kerék 8-asokat rajzol és kacsázik (folyamatos első fék), fordulatszám vissza ugrik pirosba, majd háromból gázfröccsel vissza kettő, szintén hátsó kerék csúszkálás (fordulatszám dettó pirosban), vagy bepattogás (ha érzem h nagyon pattog, akkor kicsit ráhúzom a kuplungot és hátsó fékkel enyhén megfogom), fék elenged lapra dönt, kanyar közepétől kigyorsítás, egészen a széléig. Nem szabad a legszélétől fordulni, mert féktávon mindenki elmegy, kurva nagy hely van, nem kell kihúzódni teljesen, lehet azt a jobbost szűkebben is venni, mert utána van hely kiengedni.
De kurva sokat kell menni, mert mindenki máshogy, más stílusban megy.
Szerintem fontosabb arra koncentralnod, hogy minel nagyobb kanyarsebessegget tudj tartani, es legyen olayn az iv, hogy minel elobb tudd huzni a gazt. Remelem van jo gumid ehhez!....
Egyetértek veled. Pont ezt a több módszert szeretném megismerni. Jelenleg a "fékezés közbeni gázzal való visszaváltást", hogy kipróbálhassam, nekem melyik fekszik a legjobban.
Természetesen nem nyomom extrém jól, ha már ilyeneket kérdezek.
Laci
Engem főképpen a fékezés közbeni gázzal való visszaváltás technikája érdekel, hogy hogyan csináljam ,hogy a lent leírt gondok ne jöjjenek elő.
Ez így nem egy kanyarra vonatkozik, hanem általánosan.
Ezzel nem teljesen értek egyet. A Motogpben pl. kb. 1 mp-en belüli szórással mennek minden kört. Egy profi versenyző képes minden kört (szinte) ugyanolyanra csinálni mindig ugyanott fékezve, ugyanabba a sebességbe visszaváltva stb, ugyanott elkezdve kigyorsítani stb.
Tehát ha mondjuk úgy kérdezem, hogy Te (ill. az itt jelenlévők bármelyike személy szerint) pontosan hogy veszik pl. a Hring célegyenes végi jobbost technikailag, már jobb a kérdés?
Laci
Van egy dal: Mindenki másképp csinálja. Ismered? LGT. Namármost pont ezért nem lehet egzaktul leírni. Ez nem matek, hogy 3+2=5 azt válogatás nincs. Még én is (pedig nem vagyok nagy ász) vagy 3-4 féle képpen tudok 1-1 kanyart attól függ hogy......... szóval egyezer dologtól függ. De azt javaslom menj minnél többet. próbálj követni olyanokat akik kicsit gyorsabbak nálad. 1000 (ezer!) kör után majd kezded már érezni. Csak fokozatosan ez a lényeg és mindíg a legtutibb gumival.
Zema nem lattalak Pringen!
MOst voltam masodszor egyre jobban tetszik. Kicsit nehezen talaltam meg a ritmust, elegge hianyzik a palyaismeret :) Van 3-4 kanyar amit az uristennek nem tudtam kutalalni hogy kene venni. (persze nyilvan az osszeset sz*rul vettem hehe) Nagyon technikas es tisztelni valo palya.
Titkon remeltem be tudok menni 10 ala de en meglehetosen ovatoskodo vagyok, nem szoktam kockaztatni, igy csak 11et sikerult menni :( Majd legkozelebb.
Bocs ha már volt a kérdés, vagy rossz helyen teszem fel, de nincs időm végigolvasni 3700 hozzászólást.
El tudná nekem valaki magyarázni (vagy esetleg linket küldeni stb.) hogyan kell megvalósítani egy profi .. mondjuk komoly féktávról visszafordítóba való "beesést" és kigyorsítást?
Ez alatt azt értem, hogy melyik szakaszban mikor mit csinálsz a fékkel, gázzal, és kuplunggal teljes részletességgel leírva.
Eddig egyszer voltam a Hringen és sehogy sem sikerültek a fékezés közbeni gázfröccsel való visszaváltások (főleg az utolsó félig bedöntve). Vagy a seggét riszálta a motor, vagy a fékezésből kitolta az elejét. Sajnos sehol sem találtam részletes leírást erről, és fejlődni szeretnék.
Pályamenők, Please Help!
Köszi, Laci
Korábban beszéltük, hogy csinálsz nekem egy DVD-t. Sajnos akkor a rossz idó miatt elmaradt a pályaest így nem is mentem ki a ringre. Valamikor össze tudnánk futni a kong miatt! Jahh és mond mivel tartozom érte.
Gyalu
LX
LX
Ha véletlen az is olvassa, akitől 10-es kulcsot kunyiztam a tükrökhöz akkor még egyszer köszi!
semmi nagy okosság nincs.. csak egy elektronika (nem PC) meg a hengerfejtömítés van megvariálva... oszt" ennyi :) De enélkül is gyorsabb vagy mint én :)
LX