Sziasztok!Szeretném elkezdeni a pályamotorozást,de nem tudom hogy is kellene.Egy barátom volt egy olyan napon pringen,ahol oktatók elmondtak mindent,utána pedig csoportokra osztva,felvezetés mellett tanultak a pályán.Én is szeretnék elmenni egy ilyenre,csak nem tudom,h mikor lesz.Ha vki tudna segíteni,azt nagyon megköszönném.Széles utat mkinek.Üdv
17en lesz akovetkezo futam pring. Remelem tudok menni, de nagyon szuk az idei koltsegvetes, nem is mentem iden csak 1 versenyen (pedig ott lehet sokat fejlodni). Van a gsxrklub kupan egy u.n. partolo kategoria ahol barmilyen markaju motorral lehet menni. Nem puding a mezony, az eleje 2:00 belul megy hringen.
Jovore nem tudom lesz e gsx-r klub kupa. Ha nem akkor marad a nyilt napozas. Van a phoenix-nek amator versenye az javareszt pringen van (errol sokat nem tudok). Hringen meg a dunlop van az jo draga, es nagyon keveset lehet motorozni. Nem tul szimpatikus :( Es kifujt.
ja meg van a kawa kupa ami nagyon jo, de kawa kell hozza. (nincs baj vele de nincs kawa-m hehe)
Zema jovore irany a Gsx-r Klub kupa partoloi szekcio. Mar ha megrendezik mert iden is nehezkesen jott ossze. Ott mehetsz relative olcson sokat, es itt lehet neha tiszta koroket menni (a versenyen mindenkepp).
én nagyon sokat motoroztam a délelőtti/délután csoportban és ennek az az oka, mert számomra annak az időbeosztása a legjobb. a 4X20perc között 20 perces szünetek vannak, míg a gyors csoport felénél van egy 3,5 órás szünet és az első második etap és a harmadik negyedik etap között is egy óra szünet van. Ez nekem nem jön be, sokkal jobb a pörgős délelőtt, vagy délutáni csop. a 20 perc szünet pont elég hogy kifújjam magam, igyak egy bambit aztán go és még a gumik sem hülnek ki, valamint nincs elbaszva az egész napom.
Mostanában 8X20 percet megyek, délelőtti és délutánit együtt. Sokat mentem a gyorsban, de a fentiek miatt az nem jött be annyira és a vegyes csoport és a gyors között olyan hűűű de nagy különbség nincs, hasonló tudású az eleje, annyi a különbség , hogy a gyorsban általában nincsenek túradobozos fazer-esek.
Úgy gondolom ebben is igazad lehet, mert a lassúban tényleg nehéz gyors tiszta kört menni, mert némely túragépes úgy megy a kanyarokba, mintha busz lenne...a vegyes csoportnál akkor már nem jobb döntés a gyors? Te mostanában hol mész?
a lassúban SOHA nem fogsz tudni az ideális íven menni, mert ott lesznek 5-en, akik nálad 50 km/h-val mennek. felesleges ott elb****i a pénzt, időt, mert sokat fejlődni nem fogsz. a délelőtti/délutáni-ba menjetek, ott vegyes a társaság. Baleset meg mindenhol lehet, ezt nem lehet egyik csoportra sem ráhúzni. De részemről a mersz és a vasárnap esti motorozások kerülnek ki a naptárból, mert nem lehet motorozni normálisan. Ezeken van a legtöbb lassú és első pályázó - csak pénzkidobás. a múltkori vasárnapin a gyerek keresztben kivágott a boxból előttem. nem sok, csak kb. 200 volt a seb. különbségünk. Sajnos már a boxban nem találtam meg...
A Honda napon is voltak ilyen kis motorokkal fönt többen is, mondjuk másból sem áltak, mint hátrafelé néztek, mert tényleg ijesztő sebességkülönbségekkel érkeztünk meg rájuk...és párszor elég veszélyes előzgetések voltak...sztem legalább 1 250-es sornégyes japcsi gép kell (de inkább 400-as), hogy legyen megfelelő sebességed, a 125-ös gépekkel unalmas a pálya, azoknak a kis gokart pályák ideálisak (Kakucs, Kecskemét stb.). Szal sztem ha fel is engedik a kis gépet, nem lesz felhőtlen szórakozás...sztem!
125-ös alatti motorokat nem engednek fel, a motorosiskola 125-ösei külön csoportban mennek, felvezetéssel.
Ha rajtam múlna 125-ösöket nem engednék fel egy csoportban a nagyobb motorokkal (ugyanez vonatkozik arra, hogy túramotorosok életükben először a ringen egy csoportban mehetnek a 2:00-ás időket menő pályagépekkel), mégpedig azért mert baromira balesetveszélyes. Gondolj pl. a célegyenes végi féktávra, ahol te 100-al mész, én pedig mondjuk 250-260-ról kezedem meg a fékezést, miközben a rövid féktáv miatt a hátsó gumi méteres nyolcasokat rajzol, mikor a pirosba rugdosok vissza 2-3 sebességet. Itt baromira nem örülnék ha előttem vagy... Emellett ha mondjuk nagyon jó vagy kanyarban és egyszerre kezded meg egyazon íven a kigyorsítást egy mögötted jövő 1000-essel, akkor csatt a vége. Ha pedig nem is tapasztalt a 125-össel rendelkező pilóta és nem tudja a helyes íveket, akkor a sebességkülönbség marha nagy perecekhez vezethet. Én inkább azt ajánlom, hogy a Hungaroringet és a Pannónia ringet felejtsd el, Euroring meg a kisebb gokart pályák (Kakucs) jöhetnek szóba.
Arról nem is beszélve, hogy nem fogod élvezni a pályát mert nyélgázon végigmehetsz.
Nem rémlik, hogy lenne olyan kitétel miszerint csak akkor jöhet fel valaki ha 200-at megy a motorja.
Egyébként a lassú csoportban mindíg van egy féltucat ember aki 3 és fél 4 perc alatt ér körbe a pályán. Őket miért nem küldik le? Aki befizeti a zsetont és van ruhája az felmehet a pályára.
Szerintem elég veszélyes lenne a jelentős sebességkülönbség miatt, valószínűleg fel sem engednének. Bár a képeidről látszik, hogy nem ma kezdted az ipart, a Hungaroringet hagyd meg akkorra, amikor már egy kicsit nagyobb gépet hajtasz.
nyíltnapra szerintettek fel lehet menni ezzel a kicsi hondával 110nél vége a nagy fogaskerékkel ezzel a kicsivel most 95-100nál de addig szépen szedi magát. kakucs ringen már voltam vele szóval szívesen kipróbálnám a hungaroringet is (egyik álmom) vagy már 125re kéne váltani ? :S
http://kep.tar.hu/balusk8/5052...
Itt olvashatsz rola.
17en lesz akovetkezo futam pring. Remelem tudok menni, de nagyon szuk az idei koltsegvetes, nem is mentem iden csak 1 versenyen (pedig ott lehet sokat fejlodni). Van a gsxrklub kupan egy u.n. partolo kategoria ahol barmilyen markaju motorral lehet menni. Nem puding a mezony, az eleje 2:00 belul megy hringen.
Jovore nem tudom lesz e gsx-r klub kupa. Ha nem akkor marad a nyilt napozas. Van a phoenix-nek amator versenye az javareszt pringen van (errol sokat nem tudok). Hringen meg a dunlop van az jo draga, es nagyon keveset lehet motorozni. Nem tul szimpatikus :( Es kifujt.
ja meg van a kawa kupa ami nagyon jo, de kawa kell hozza. (nincs baj vele de nincs kawa-m hehe)
Mostanában 8X20 percet megyek, délelőtti és délutánit együtt. Sokat mentem a gyorsban, de a fentiek miatt az nem jött be annyira és a vegyes csoport és a gyors között olyan hűűű de nagy különbség nincs, hasonló tudású az eleje, annyi a különbség , hogy a gyorsban általában nincsenek túradobozos fazer-esek.
tükrös/lámpás (utcai) sportmotor csoport, pályagépes csoport, egyéb motor csoport.
ilyenekre gondolok.
Ha rajtam múlna 125-ösöket nem engednék fel egy csoportban a nagyobb motorokkal (ugyanez vonatkozik arra, hogy túramotorosok életükben először a ringen egy csoportban mehetnek a 2:00-ás időket menő pályagépekkel), mégpedig azért mert baromira balesetveszélyes. Gondolj pl. a célegyenes végi féktávra, ahol te 100-al mész, én pedig mondjuk 250-260-ról kezedem meg a fékezést, miközben a rövid féktáv miatt a hátsó gumi méteres nyolcasokat rajzol, mikor a pirosba rugdosok vissza 2-3 sebességet. Itt baromira nem örülnék ha előttem vagy... Emellett ha mondjuk nagyon jó vagy kanyarban és egyszerre kezded meg egyazon íven a kigyorsítást egy mögötted jövő 1000-essel, akkor csatt a vége. Ha pedig nem is tapasztalt a 125-össel rendelkező pilóta és nem tudja a helyes íveket, akkor a sebességkülönbség marha nagy perecekhez vezethet. Én inkább azt ajánlom, hogy a Hungaroringet és a Pannónia ringet felejtsd el, Euroring meg a kisebb gokart pályák (Kakucs) jöhetnek szóba.
Arról nem is beszélve, hogy nem fogod élvezni a pályát mert nyélgázon végigmehetsz.
Egyébként a lassú csoportban mindíg van egy féltucat ember aki 3 és fél 4 perc alatt ér körbe a pályán. Őket miért nem küldik le? Aki befizeti a zsetont és van ruhája az felmehet a pályára.