Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megkérdezem...

Az M3 nem kétkomponensű asszem.
De tény h ezek a gumik nagyságrendekkel jobbak mint a 14-esek.
lehet.
Nem tudja vki hétfőn a MERSZ du ideje alatt is lehet 2 eft-ért transzpondert bérelni?
Anno egy hring pályanapon egy Yamaha XJR osztotta a pofonokat kőkeményen, szóval attól hogy naked még lehet haladni
Azért a 2CT meg az M3 gumikat ne soroljuk az 1szerű utcai gumikkal 1 kategóriába (pl.: BT014), ezeknek a gumiknak az oldala soft keverék, ezért lényegesen jobb tulajdonsággal bírnak kanyarokban, mint a sima street gumik! Ergo közelebb vannak a pályagumik jó tulajdonságaihoz, persze nem érik el az általuk nyújtott szintet!
Eladó: Dunlop 209 GP 190/60x17(3136) + 120/70x17(950) új garnitúra 75.000.- , valamint Dunlop 209 GP 190/60x17(3166) + 120/70x17(950) majdnem új kb. 25 körös garnitúra 39.000.- ft-ért. Azért adom el mert megsérültem és lehet, hogy még a jövő évi szezont is ki kell hagynom. Akit érdekel hívjon, vagy írjon. Csaba 30 953 73 85
ha a tapadás "kihagy" nem biztos, hogy a gumi hibája. Egy utcai gumi tűrése jóval kisebb skálán mozog, mint egy pályagumié. Lehet h a gumi konstans gázállásnál nem csúszott volna meg, de ha mondjuk kanyar közben rángatod a gázt, akkor egy utcai gumit könnyen meg lehet fektetni. meg utána a motort is... Utcai gumiknál ha a határain mész nem szabad agresszívan kezelni a dolgokat (gáz/fék), mert a gumi nem tolerálja.
nekem a 2CT-kkel 17 volt a legjobb, ment volna lejjebb is, csak akkor váltottam pályagumira. Nem igazán a köridővel van a baj (2:20 körül sem a gumi, sem a futómű nem dolgozik még), hanem azzal, hogy mondjuk te egy 2:15-ös pilóta vagy, azt a 2CT mondjuk bírja 4-5 körön át, a pálygumi meg addig amíg le nem foszlik a fellniről...! Amíg 2:10-et nem éred el addig a gyári futóműbeállítás bőven jó, addig nem érdemes csavargatni, viszont a gumi az több tényezős dolog azt érdemes pályagumira cserélni. Már csak a motorozás élvezete miatt is.
az én véleményem:
nem hiába van több keverékű pályagumi és utcai gumi. A jó (hangsúlyozom JÓ) utcai gumiknak egy előnyük van a pályagumikhoz képest, mégpedig az, hogy a futófelületük jobban bírja, mert keményebbek (mivel az utcán nem az oldalán közlekedsz túlnyomórészben, hanem a közepén) ezáltal több km-t mész el velük. Én a Metzeler Sportec M3 és a Michelin Pilot Power 2CT-ket használtam sokat, utcán semmi kifogásom nem volt velük. Egészen addig, amíg nem mentem Dunlop Sportmax D209 GP-vel és 07-es Pirelli Supercorsa-val. Mindkettő mintás pályagumi kb. 4 keverékben kapható mindkettő. Supercorsából a SC2 és SC3 komponensűeket próbáltam, D209-ből pedig a 7433-ast és az eggyel keményebbel mentem. Ezek a gumik utcán is SOKKAL jobbak (E jelűek), tévhit az h a pályagumi nem alkalmas utcára. Ez egyedül a full vágatlan slickre igaz, mivel annak semmilyen víz kiszorító/elvezető képessége nincs a minták hiányában. Jelenleg 7433-as keverékű D209 van fent, ez ebben a 20 fok körüli időben tökéletes, nagyobb melegben már nagyon kopik és fogy. Ez mediumsoft, nyáron mediumhard-al mentem. Az utcai gumikat az R1 4,500 km alatt ette meg (itt hozzáteszem, hogy én állandóan kerekezek (kuplunggal), sztopizok és szeretem a powerslide-ot - mindkét dolog eszi a gumit), a mediumsoft pályagumit kb 3,000-3,500 alatt. Az első kibír nagyjából két hátsót, bár párban szoktam cserélni őket. A pályagumik kicsit kevesebb futásteljesítményét számomra bőven kárpótolja az, hogy a 7433-as D209 kurva gyorsan felmelegszik (Hring 1 kör, majd a 20 perces szünetek alatt sem hül vissza (nyáron, meleg aszfalton)) baromira tartja hőt és nagyon nagy osztás kell neki, hogy megcsússzon. Utcán kb. 2 km után (ennyi kell, hogy leérjek a szilágyi erzsébetre) az első lámpánál már tudok sztopizni, baromi gyorsan felmelegszik. A dönthetőségéről pedig felesleges beszélni, a geometriája miatt sokkal később van a határ, hátul pedig a gyári 50-es helyett 55-össel megyek, gondolom nem kell megmagyarázni, hogy a magasabb oldalfal miatt nagyobb felület fekszik fel a kanyarban, ergo nagyobb a tapadás, erőteljesebb kigyorsítás alkalmazható és nagyobb a stabilitás. ha az r1-nek beférné a 60-as akkor azt vennék, de beleér a lengőkarba. Ezek a gumik max hideg időben nem alkalmasak utcára, mert ott tényleg meglehet h visszahűlnek, de a hideg alatt 10 fokot értek. Múlt hétvégén mediumsoft gumival 13-15 fokban motoroztam utcán sokat és nem csúszott meg egyszer se. A ringen egyedül ott lehetett két vállra fektetni, amikor pl. egy mersz napon egyhuzamban mentem vele 40-60 percet, akkor érezhetően túlmelegedett, megcsúszni akkor se csúszott meg, egyszerűen látványosan elkezdett fogyni a gumi. Utcai gumival is lehet jót menni, lásd a ring kék gsxr-ei is 2CT-kkel mennek és jó időket lehet menni azzal is, csak a gond az, hogy egy utcai gumi egyik pillanatról a másikra elveszítheti a tapadást, nincs annyi visszajelzés. A nyomás kérdése meg tényleg függ a gumi keveréktől, gumi típustól, a testsúlyodtól, az aszfalt hőmérsékletétől, a motorozási stílusodtól. a 2,1-1,9 indulónak jó, pályagumi esetén. Ez természetesen hidegen értendő. A benzinkutak nyomásmérői szart sem érnek 0,1-0,2-0,3 bart simán tévednek. 10e pénzért lehet digitális guminyomásmérőt venni. ez legyen nálad és ezzel ellenőrizd. kútnál fúj, ezzel mér. Én azt szoktam csinálni, h ringezés előtti nap a kútnál túlfújom a gumit, majd a ring napján ezzel a digit cuccal leengedem a megfelelő nyomásra. hidegen. Amíg nem mentél pályagumival addig el sem hiszed mit lehet megtenni egy ilyen gumival. én a legtöbbet nem az r1 gyárihoz képest +15 lovától gyorsultam, hanem a pályagumitól és a fém fékcsőtől. Csak direkt tudtam megcsúsztatni (powerslide) és a csúszás mindig kontrollált. pl. a célegyenes végén ahol 2 gangot rúgok vissza, h a pirosba esik vissza a mutató mindkét váltásnál, akkor azért rajzol 8-asokat (csúszókuplung nélküli motor), de végig kontrollálható és ráadásul ezt még szeretem is. Én 10 fok alatt már nem annyira motorozom, de ha mennék akkor tenném vissza az utcai gumikat, 10 fok felett mintás pályagumi utcára és pályára is, ha meg 90%-ban pálya, akkor slick. Én most rendelek slick supercorsákat (kaptam egy fasza ajánlatot), idén már nem biztos, de jövőre azzal fogok menni.
A cucc kérdés egyszerű, sok embert ismerek akik kocsival húzzák ki a motort, hozzájuk pakolok be. Meg mi mindig nagy csapattal megyünk, vki biztos jön kocsival ahová berakodok.
Nekem Pirelli Diablo Superbike van sc2 nagoyn állatul tapad
Szerintem sem rossza gumi. De mindenre nem lehet jó ez sem.
Lehet, hogy lehet jobbat menni más motorral. De egy 98LE-s naked, a nem sportmotor. (más futómű, felépítés.....)
Az elején nekem sem volt vele semmi panaszom. Csak aztán egyre gyorsabb lettem magamhoz képest és akkor "kihagyott" a tapadás....
2004-ben megváltóként fogadták a BT-14-et. Ezzel nyerte meg a Pancsiringes pályatesztet a GSX-R 750 és akkor azt mondták, hogy a gyári gumija jobb mint az ellenfeleié.(ZX-10R, R1,RSV 1000)
Hm. Hát azért azzal lehet annál sokkal jobbat is menni. 2:15-öt simán. Szerintem. Nekem nem csúszkált 5 kör után. Persze más futómű. Talán jobban le kellett volna engedni.
A BT014 utcára egész jó gumi, jól is tapad, pályán nem tudom, hogy viselkedik, de nagyon gyorsan biztosan nem tudsz vele menni, mert elfolyik, sztem. A guminyomást csak kicsit engedd az utcai alá, mivel nem fog sokkal jobban felmelegedni , mint utcán! Aztán ha tetszik a pálya, és gyorsulsz, min. vegyél 2 komponensű gumit (Power 2CT-nekem is ez van, király, v. M3 pl.), ezeket még utcán is jól használhatod, és kifejezetten tartósabbak, mint a teljesen puha spec pályagumik! Privát vélemény!
Mert ott már 5 kör után csúszkál.... (túlmelegszik?)
Miért is az a vége?
A BT 014, 2.1/2.0 -val 2:25-ig jó, de az már a vége!
A Hringen ott a Mol kút légnyomás kontrollra (persze hideg gumikkal), a cuccod meg magadon tartod, vagy ismerősökkel mész, akik jóesetben autóval mennek! vagy ha mocival, akkor másik csoportba, és vigyáznak a cuccodra! De vihetsz tanktáskát is, szoktak túradobozos Fézerek is lenni, igaz Zema?
Én eddig 3 pályanapon a Power 2CT-kel E2.1 H2.0 nyomással mentem, és minden OK (2.23-ig)!
úgy látom ismerős a téma....a 27 vicc volt. És te hogyan emeled/csökkented a nyomást a pályánál? Viszel valamit magaddal?
A cuccod hova rakod a pályán?
hát attól is kurvára függ milyen tempót mész, ergo mennyire melegszik.
az utcai gumi nem olyan összetételű mint a pályagumi, ezért mivel keményebb nem is melegszik annyira, ergo az E2,1 H1,9 nyomás sztem kevés - legalábbis nekem mikor Pilot Power 2CT-kkel mentem kevés volt. (akkor E2,3 H2,5-re fújtam) De ez baromira szubjektív a 2,1 1,9 egy általános kiindulópont pályagumihoz. Én a pályagumit is elöl keményebbre fújom, mert azt tapasztaltam hogy a 7433-as mediumsoft Dunlop keveréknél a 2,1 jó, de a keményebb keveréknél nekem nem vált be.
tőlem eddig se volt,de ott a stb.stb.stb.