Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Ilyet hol találok szerintetek Aprilia RSre!? Köszi az infót!
http://4.bp.blogspot.com/-OPi1...
Szia,
Talán te lennél a Dani?
Helló. K4 pályaidom eladó.
Helyileg:Kőszeg
Ár: 30000
Sziasztok! Eladó Euroracing gyorsgáz 3 db áttételel 60 motor típushoz jó!
20.000 FT 06 20 4606391
Fog esni. Csak nem biztos, hogy az eső.
Sziasztok!
Valaki írja már meg,hogy a holnapi hungaroringes nyílt napon fog esni az eső avagy nem?
Köszönöm az ötletet!

Igazából ismerem ezt a gumit régóta, az egyik legjobb volt a kategóriájában régebben (egyes piacokra a Ninja 250R-t is ezzel szállították gyárilag egyébként). Akkor csappant meg a bizalmam benne, amikor egy időben sok problémás, kirepedezett gumiról érkeztek hírek, az r17.hu is nem egyet cserélt garanciálisan, szinte még újkorában, pl.:
http://www.sportmotor.hu/motor...

A másik meg a kopásképe sem volt meggyőző... Sokan panaszkodtak a kockásra kopásról a 2 komponens ellenére, másoknak kagylósan kopott (bár ez inkább futóműhiba lehet), megint másoknak a futófelület nézett ki furcsán, felmarva...

Harmadik meg, hogy olyan előnyei vannak (tartósság, jó vizes tapadás), amik pályán nem szempontok.

Szóval összességében elvetném ezt a gumit, túra kategóriában van már jobb nála szerintem. De köszi azért mégegyszer!
Ha mégsem akarnál cserélgetni ezzel vállalva a hazafelé tök más az érzés/ tapadás kockázatát és nincs gumimelegítőd akkor javaslom a Bridgestone BT45-öt is. Oldtimeresek előszeretettel használják, hátul kétkomponensű és jóindulatú gumi.
"ezt aláírom" - mintha Téged másoltalak volna, pedig esküszöm, spontán jött.

Amúgy a feleségem is motorozik (még nagyobb motorja is van, övé az ER-5, így kerültem a topikba), úgyhogy képben van ő is a veszélyekkel. Bár annyira sportosan sosem ment, mint én. De szerencsés vagyok, hogy ennek ellenére - vagy pont ezért - támogatja a hobbimat. Ezt aláírom.
Mármint engem röhögnek körbe :)
Nem, nem. Szerintem mindannyian tudjuk, mik a motorozás veszélyei. De nem erre gondoltam a realitással, hanem a költségekre. Az ember elkezd tuningolgatni, meg nagyobbat, erősebbet, jobbat venni, aztán hirtelen el tud verni milliókat úgy, hogy szinte fel sem tűnik. :)
De a kis motor olcsóbban fenntartható, több jut a családnak, és azért tud élvezetet nyújtani. Ha egyedülálló lennék, szerintem már rég itt állna a ZX-10R (vagy H2R, ki tudja... :)) a garázsban - vagy inkább sátorban, mert lakásra se költenék nagyon. :) De próbálom megtalálni a hobbi és család közti egyensúlyt, nem egyszerű.

Azt meg én se értettem sose, miért mondanak ilyeneket, hogy robogóra nem kell felöltözni, mert lassan megy úgyis. Ha elcsap a kamion, ugyan mindegy, hány LE-s motorod van, ezt aláírom.
Én 70-el is láttam embereket majdnem tk-ra törni magukat, motort. Ott is csak az őrangyalon mulhatott, hogy nem lett temető. Sokan élnek hamis illuzioban.
Vágott slicket utcán én is szivesen használom, mégha minden ismerősöm körbe is röhögök, hogy nem telik pilot powerre vagy mi a pöcs a népszerű. Náluk.
Jelenthet másodlagos biztonságot, hogy nincs kraft a gépben. De 80% úgy is rajtad múlik. A kisninja is viszi a 150-t, pályagyakorlattal azt is beszúrod 130-al a jobbosba lapon és ha elcsúszol és szembe jön a DAF akkor úgy is ugyanaz a vége, mintha ZX-12-vel csináltad volna. Nem mondom, hogy jó, ha ezzel a feleséged is tisztában van, de ne fess magad elé hamis képet. Pont ezt próbáltam megszellőztetni az ER-5 fórumban is. Persze legalább a dombtetőn nem ver hanyatt hatodikban mikor ki van akadva a sebességmérő, ez is részeredmény a biztonságért vívott harcban, aláírom.
OK!
Egyébként ettől félek én is... Megindulok a lejtőn, jön az utcai slick, futóműtuning, majd egyszercsak azon kapom magam, hogy megvettem a sárga-fekete k5-öt!
De bízom a feleségemben, majd ő segít a realitás talaján maradni. Kis motor, kis gumi, kis pálya, jó az nekem.
Na a túra meg a pályagumi között amilyen különbséget érezni fogsz azt nem teszed ki az ablakba. Aztán majd ha - fessünk egy pozitív jövőképet - nagyon bele jössz a kanyarodásba a pályán és közúton megint felülsz a túragumira és majd ott a jól ismert melóból hazamenős kanyarod amit többé nem fogsz élvezni, mert túragumival nem fogod tudni úgy venni, mint ahogy tudod, hogy tudod (sőt sok pályázás után lehet, hogy még úgy sem tudod majd venni, ahogy most), akkor majd a pályslick utcán történű használatát és az ezekkel kapcsolatos megfontolásokat újra tárgyaljuk.

MZ-sek említése jogos, türelemmel bemelegítve a Heidenau is "pályázható", ezt mondom én is GTO is. Azonban azt mindenképp tudni kell, hogy az MZ kupások nagyon magas szinten vannak ami határ keresgélést illeti. Az ő példájuk téves következtetés levonásához is vezethet.
Köszönöm a tippeket Neked is, meg GTO-nak is!

Igen, a listám korántsem teljes, közben a Motorgumik topikban kaptam egy sokkal átfogóbb listát. Amiket írtam csak pár példa volt, amiket hirtelen pár nagyobb gumiwebshop keresője kidobott a méretemben.

(Amúgy a Heidenau-t pont az MZ-sek miatt írtam bele, ilyen MAMI-kupa szerű rendezvényeken sokszor látni Simsonon, MZ-n, egyéb kisebb gépeken...)

Amúgy nem gondolom, hogy csoda pilóta lennék , és tuti nem fogom a teljesítőképesség határáig kihasználni a gumit, és az is biztos, hogy bármivel el lehet menni a pályán, fakerékkel is... És a futóművem is korlátoz, igen.

Viszont - szintén gyakorlati oldalról közelítve - nem igaz, hogy mindegy, milyen gumi van fent. Én mikor lecseréltem a gyári gumimat egy amúgy szintén nem kifejezetten sport, inkább sporttúra vagy túra gumira, akkor lepődtem meg, mekkora különbség van köztük. Ég és föld! Pl. az ívtartás, vagy egy kanyarba befékezés közben, meg úgy általában a csúszáshatárt tekintve. De még sorolhatnám. És ennek csak egy része magyarázható azzal, hogy a régi gumi kopott volt.

Szóval, ha két túragumi közt jelentős különbséget lehet érezni (a jobbal könnyebb, magabiztosabb, jobb érzés motorozni), akkor miért ne legyen még jobb, miért ne menjek pályára kifejezetten sport-/pályagumival? És mivel sportgumikkal semmi tapasztalatom, ezért inkább megkérdezem itt a fórumon, mi a jó. Ha már választhatok jobb meg rosszabb közt, nem az utóbbit szeretném...

A másik gyakorlati oldala meg, hogy a pálya kicsit messze van, motorozok vagy 3-4 órát amíg odaérek (lábon viszem a motort), a pályán meg ingyen gumiszervíz van, úgy cserélik a gumit, ahogy akarom. Úgyhogy számomra logikus, hogy oda-vissza a túragumit koptatom, a pályán meg felrakják a sportgumit és go! :)
Persze, ezt a részét értettem. Ott van még a futómű is, ami számít a rendszerben, azt is lehetne (feleslegesen) idealizálni. Én csak arra reflektáltam, hogy "a jó" (még mindig ne nevezzük meg, hogy melyik az) és "a rossz" gumi között ebben a kategóriában annyira nagy a különbség, hogy még a határig való elmotorozás képességével korántsem rendelkező ember esetében sem butaság ezzel foglalkozni. Mert nem vagy nem csak az elmelegedés vagy a szükséges és elégséges tapadás elérése érdekes, hanem az is, hogy mennyire könnyű vele dolgozni (pl. megtanulni a fordulót, vagy bátorságot szerezni hozzá).

Én használtam Heidenaut, pályán is, határig is (el is estem vele) és tényleg nem melegedett el, tényleg szétdöntöttem vele az agyam de miután felraktam egy más típust tényleg sokkal-sokkal könyebb dolgom volt. Nyilván akkor is könnyebb lett volna, ha tanulásból pályázok (mondjuk kvázi úgy is volt, legfeljebb nem a nulláról beszoktató szinten voltam).

Lassan menni bármivel lehet, de jó gumival azt is könnyebb. (Ez micsoda szállóige lehetne, most találtam ki. )
Matematikai és fizikai alaptorvényeket figyelembe véve biztos így is van.
Én nem vagyok ennyire tudományos, de a realitás talaján aránylag stabilan állok. Amit te vázoltál az egy túlzottan idealista megkozelítése a kérdésnek, mert a leírt állapot csak a motorero/futómu/gumi csúcsrajáratásakor fordulhat elo. Ez egy idealizált állapot... a realitás pedig az, hogy aki kérdez /meg akik nem/ azok nincsenek ennek a határon motorozásnak a birtokában és nem érik el az egyes gumik teljesítoképességi határainak 100%át, mert simán benne van, hogy a futomu nem engedi meg még akkor sem, ha a pilóta maga a megtestesult csoda.
Leírni konnyu a legideálisabb és legjobb állapotot, de mint minden ilyen ideánál, az egy pengeélen lejtett tánc és rendkívul osszetett egység, ahol akkor és ott minden korulmény kulcsfontosságú.

Ha igaz lenne a mindegy, hogy 3-30-300le, akkor nem kéne csak 1 fajta gumi. Ez abban az esetben lenne így, ha a 3lovas ugyanakkora sebességgel kanyarodna mint a 300... ugyanannyi súly/erohatás/meleg/stb érné 1 ugyanazon pályán megtett karika alatt, de nincs így.
Annyi mindentol fugg ennek az ideális állapotnak az elérése mint a fene... én meg ráadásul még buta is vagyok hozzá, de az fix, hogy simán elmennék a 30lovas Ninjaval akár TwistSporttal... de még ZXR250el is.

Bele lehet ebbe mászni, de felesleges olyan szinten, hogy idealizáljuk a tokéletest... játszon a nyomással/futomuvel/geometriával/próbálgassa a gumikat... mikor meg érdemi jelentossége lesz mélyebben is témázni róla, akkor már 3x 4x 5x ennyi kakaó lesz alatta.
Egy balfasz meg a legpuhább kvalis gumival is el tud vágódni...
A motor akkor van határra döntve, amikor a teljes tapadást a centripetális gyorsítóerő fenntartására fordítjuk. Ilyenkor érintő irányú vonóerő nem építhető. Ez 3, 30 és 300LE-s motornál is pontosan ugyanúgy igaz.

Sőt, mivel a lóerő (és a súly) viszont szoros összefüggésben van a kopással, a kis motorok gumija puhábbra vehető (ezért tapad jobban egy SM verseny gumi, mint egy SBK verseny gumi) ezért smice "legyen minél tapadósabb a gumi" igénye egyáltalán nem értelmetlen. Legfeljebb a piacon kapható gumákkal kicsit nehezen alakítható ki a jó megoldás. Nyilván ezért tette fel a kérdést.
Én azért egy alig 30lovas 4t-vel nem lihegném nagyon túl ezt a gumitémát
1, Pirelli
2, Conti
3, Hindi
De, hogy elmelegegednek/megcsúsznak/szarok 30ló alatt arra befizetek
Smice a Heidenau-val is óvatosan. Agyon melegítve biztos lehet használni (sok kör után már jó, MZ-sek is használják) de ha valami nem smakkol, akkor könnyen elcsusszanhat. Én K68-al, egyszer vízen mentem vele TT-n, 4.-ben nem kellett gázt húzni, rágondolni is elég volt és azonnal keresztbe állt a 450F. Mint a jég, olyan volt, nem vicc. Szárazon is nyikorogva csúszott, kemény volt. A K80 biztos jobb valamivel, de ki tudja mennyivel?

Bridgestone BT-03-at használtam ebben a mérettartományban, az elfogadható volt, azt lehetett dönteni. Csak tipp, mert a listádon nem szerepelt.

Conti talán a kettő között lehet, mármint "a jó" és a Heidenau között, ami "a rossz" talán. (A csúf biztosan én vagyok. )
Aug. 16 vasárnap. Hungaroring, osztrák szervező, Fiala
Kaptam super árat 80 euró, transponder.
145 percet lehetsz a pályán + a verseny
Neved motorod kobcentit írd meg mailben azonnal és küldöm a kontoszamot mert holnap be kell fizetned különben a helyszínen 130 euró
felsved@gmail.com

Eddig jelentkeztek:
Bóna Szilárd
Gabor Svéd Kapetz
Szalai Istvan
Ancsyék
Kösz a tippet! A Conti-król valahogy mindig rosszat hallok. Nekem még sosem volt, de úgy látom, nem is lesz. :)
A continentalt semmiképp. Nagyon csúszik!
Sziasztok!

Pályázik valaki kis motorral? Az én 250-esem gumimérete gyárilag 110/70-17 és 130/70-17, és az érdekelne, hogy milyen gumit lehet ilyen kis méretben kapni pályára, milyet használ aki hasonló kis méretekkel megy...

Slick-et nem találtam, gumis oldalakon kb. ugyanazt a pár sporttúra gumit dobja fel a kereső, amik sportosabbnak tűnnek azok ezek:

- Michelin Pilot Street Radial (egyedülálló radial gumi ebben a kategóriában)
- Pirelli Sport Demon
- Continental ContiTwist Sport SM (ebből viszont nincs 110/70-es első, csak 100/80-as)
- Heidenau K80 (ebben nem vagyok biztos, mennyire sportos...)

Ezekről esetleg véleménye valakinek (pályázás szempontjából)?
Esetleg mennyire merjek variálni a méretekkel?

Előre is köszi minden tanácsot!