Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

dugdossák őket saját maguknak... Saját fotóst kell alkalmazni az a tuti
Na, felszereltem ma a motort minden kellékkel, multiméterrel a gázkar állást figyelve rajta, AFR mérővel, kamerával és kipróbáltam a gyakorlatban az elméletem. Működik. Mivel nagyjából azért meg volt írva a PC-n progi, ezért direkt ráraktam egy alaptérképet mindenhol "0"-val, tehát gyári programmal indultam. Végigmértem 2-5-10-20-40-60-80-100%-os gázállásnál a motort, mindet felvettem kamerára, majd a felvétel alapján módosítottam egyszer a programot. Gyári progival nagyon szar volt a motor a jelenlegi módosításokkal, viszont már az első írt programmal is sokkal-sokkal jobb lett. Ma nem szórakoztam vele többet. Sztem még 1x-2x, max 3x megcsináltam volna ugyan így, akkor egy egészen jó programot kapnék végeredményül. Szóval működik a dolog, egydélutánt harászán az ember, akkor meg lehet csinálni szépen. Egyenlőre jó így, úgyis akarok még módosítani a dolgokon.
Hali Mindenki,

Nem tudja valaki hol érhetnék el fotókat a szerdai Hring nyílt napról?
Annyi fotós volt kint de nem tudom hol jelenítik meg őket....
Hali!

Danival megyünk 19.-Szlovákringre!Nem jössz?
80Euro 16.-ig fizetve.
meglátogathatsz, de a te motorodhoz sztem egyenlőre nem kell hozzápiszkálni az égvilágon semmit.
Üdv Esetleg ha valakinek lenne gsxr1000k5höz valo sportdobja szoljon ..
"karburáld be a injektorjaimat"
nem sáárga? na maj meglátogatlak a rr -vel tavasszal, hogy karburáld be a injektorjaimat hátha erősebb lesz, de ha nem akkor legfeljebb vagy viszek egy "ufo" korongot és elvetjük
k5 750
Milyen Suzkid van?
Sok befolyásoló tényező van ez tény. De szerencsére a nagy részét az ECU magától a különböző szenzorok segítségével kompenzálja. Ha nem így lenne, akkor a gyári progi sem érne semmit, mert minden körülményben más és más kéne, de jó, mert okosak ezek a szerkezetek, épp ezért nem olyan nagy probléma a progizásnál sem a változó körülmény.
értem. azt én nem tervezek csinálni, mert nem tudok, megoldom a gondokat máshogy.:)
K9 ezres kipuff veztengelyed van? mi pénz lenne? mondjuk még kész sincs a mostani veztengely kombómnak a beállítása teljesen, de az is egy lehetőség.:)
Van olyan pad, ahol van torlólevegő. De, hogy ne a levegőt mondjam, pl. számítana az aktuális szembe szél vagy az, hogy mikor mész dombra fel, vagy le. Persze, értem, hogy szél csendben, egyenes vízszintes úton kell tesztelni. Például a mi környékünkön 30km-es körzetben nincs egyetlen vízszintes-egyenes út, ahol ki lehetne akasztani egy motort. A szélcsend is ritka, pláne tavasszal vagy ősszel, amikor az ember a hideg térképet akarja beállítani.

Na de ne folytassuk! Te is tudod, hogy mik a buktatók. Személyes véleményem, hogy a buktatókból túl sok van. Te ezzel nem értesz egyet - ezt hívják bátorságnak! Az jól jön! Azt kívánom, legyen igazad! Ha valami össze jön, ne kíméld a fórumot!
En ugy ertettem hogy inteligens vezerlot gondoltok csinalni. De ha tema a buher akkor van egy par cuccom lehet hasznat vehete pl repedt duki magnezium kerek, torott dash bord, egy K 9 kipuf tengely?
a multit nem kameráznám, azt az egyet néznéme az úton kívül menet közben. Az mutatja meg, hogy éppen mekkora gázt húzok és azt a gázállást csak tartani kell, tehát nem is kell folyamatosan sasolni, csak rá-rá kukkantani. ezzel a résszel nem lenne gond.
az, hogy 6. vagy 2. hát igen, ilyen problémák felléphetnek, de padon is. ott pl egyáltalán nem használnak torlólevegőt. Akkor az mennyire reális a valósághoz képest? Ugye? Mindenhol felmerülnek kérdések és problémák.
Nem az elméletben kételkedek, hanem a gyakorlatban. És nem is kételkedek, csak kevés esélyt látok arra, hogy jó eredményt érj el.

Pontosan például nem tudom, hogy milyen számítással alakul ki az AFR egy adott - mondjuk 8000 fordulaton teli gáznál, de gyanítom, hogy eltérnek az értékek 6. és 2. fokozatban, mégpedig a torlónyomás figyelembe vétele miatt. Elméletileg egyikkel sincs gond, a gyakorlatban azonban a 2. fokozat pontos beállításával lesz egy kis probléma, az hogy hátra akar szaltózni a motor a teszt közben. Meg pl. ami nekem van multiméter, azon össze-vissza pörögnek a számjegyek, ha rásüt a nap alig látni, ezt kamerával felvenni valamilyen fps-el, örülj ha egyáltalán le tudsz olvasni valamit.

Ilyen értelemben vannak kétségeim, nem az elmélettel. De még azt sem kétlem, hogy sokkal ügyesebb agy nálam és simán megoldod a gondokat. Nekem még videokamerám sincs, hogy lenne tapasztalatom, hogy azon mi látszik és mi nem.

Én minden fejét használni igyekvő embernek drukkolok és nem vájkálok a pénztárcájában. Én magam is sokszor olyasmiket megcsinálok házilag, amire simán tellene, hogy kifizessem.
nemtom kire gondoltál, amikor ezt írtad, de pl én semmi olyat nem írtam meg csináltam ilyen progizgatós téren, amitől tönkremenne a motor. A blokkom max attól mehetne tönkre, hogy k7 1000 szívótengelyt raktam bele és pl összeakad vagy leszakad egy szelep vagy akármi, de itt is figyeltem azért a részletekre.
1000dolcsi egy kiegészítőér... ezt nem normál magyar embernek találták ki, a motorom értékének harmada kb.
Én imádok buherálni, azért valamit konyítok is hozzá, és büszke vagyok rá, ha valamit sikerül így elérnem, amit mások esetleg a sokszorosából érnek el vagy annyiból se.
Sracok nem lenne egyszerubb es jobb egy profi cuccot venni mint buherni? Ha tonkreteszel egy blokkot akkor nagyon draga volt a az olcso. 1000 dolarert AIM adatrogzito mar van de vannak egyszerubb olcsobbak is.
Nemtom miért kételkedsz az elméleti módszeremben, simán kivitelezhető. Azért nem egyenrangú egy fülre beállított motorral sztem, mégiscsak műszeres beállításról beszélünk. Lehet meg fogom csinálni, majd beszámolok róla, ha így lesz.
Amúgy pont írtam lejjebb, vannak olyan kütyük már, amik maguktól beállítják a programot, csak be kell táplálni mi a kívánt cél, és ő úgy alakítja az értékeket, hogy az jó legyen. Folyamatosan menet közben akár állítgatja magát minden körülményhez. Annyira nem is vészesen drága amúgy, jobban megéri, mint állandóan programoztatni.
Persze, de azt neveztem AD átalakítónak. Én a program szempontjából közelítek, mert az öntanulós cucchoz nagyon sok memória és elég bonyolult program kellene. Így az AD átalakítók, mikrokontrollerek, interfész csatolók stb. csak arra kellenének, hogy PC számítógépbe kerüljenek az értékek. Eleve a program kifejlesztése már annyi tesztet és szimulációt igényelne, hogy nem állnék neki mikrokontrollerben - még akkor sem, ha a végeredmény esetleg elférne benne. (Manapság abból is jó nagyok vannak, meg flash memóriás gigacuccok.) És persze ronyóznék rákötni a sáját motoromra, erre éppen jó lenne a tied.
A/D atalakitot se nagyon kell epiteni, mert manapsag mar szinte a leghitvanyabb mikrokontrollerben is van legalabb egy darab.
Kapásból én se tudok ilyet gyártani, de nagy vonalakban tudom, hogyan kéne neki állni. De tekintettel arra, hogy az ön-szabályozós előgyújtás kontrollerem is már jó 6 éve készül, ha reális akarok lenni soha nem lesz kész. Hogy lenne pénzem havonta újraíratni a motor Ágoval, még erre is nagyobb az esély.

Olyan rég óta tervezgetem ezeket a cuccokat, hogy azóta már a világ kifejlesztette az "okos" telefont, aminek segítségével az egészet meg lehet csinálni úgy, hogy még a gyorsulást is tudná regisztrálni. Ha egy levegő sebesség mérőt is felraksz, akkor már gyakorlatilag minden fizikai paraméter lejegyezhető és ezek alapján kis túlzással a program kiszámíthatná a szükséges értékeket real-time, sőt! Elméletileg még annak sincs akadálya, hogy véges számú kísérlet alatt "megtanulja", hogy melyik az optimális érték.

A világ egyébként ebbe az irányba halad. A fékpados beállításra egy ponttól már nem lesz szükség. Ennek feltétele persze, hogy a motor a fékpad összes szenzorát, memóriáját és az abban levő programot is "magával vigye". Persze azt nem mondom, hogy ez holnap lesz. Azt viszont igen, hogy kamerákkal nem állnék neki. Nem érzem a siker ízét benne. (Ha be tudod állítani így a motorodat, akkor "fülre" és "szagra" is be tudod. )
ha az előkészületi munkákat nem számoljuk bele, akkor meg van ez gyorsan, ha nem is 1 óra alatt, de 2-3 óra alatt megoldható sztem a progizás része simán.

Én is pont ezt számolgattam pár napja a méréseim alapján, nekem is valami hasonló szám jött ki. Azért 34mp-es nyélgázas gyorsítás alatt egy erősebb motorra méterben kifejezve elég sok különbséget lehet elérni, sok az a 34 mp.
a multiméter értéke állanó, az a tps jelét mutatja csak, azt állandó értéken kell tartani és úgy gyorsítani, amíg azon a gázálláson gyorsul a motor. a kamera a fordulatot és az elég jól olvasható afr kijelzőt kell, hogy vegye, nem lenne gond utólag a leolvasásán. nyilván nem egyesben kell mérni, minél lasabban megy felfele a fordulat, annál pontosabb a mérés. ez nagy gázállásnál nehézkesebb, magasabb sebességi fokozat kell, esetleg fékezve a motort kézzel lábbal kicsit, hogy azért ne hatodikban kelljen menni,
Hát a padon is több mint egy órát szokott menni a motor, hogy utcán mennyi idő amíg jó lesz elképzelni sem tudom.
Egyébként a múltkor kiszámoltuk, hogy a Hungaroringen valami 34mp megyünk nyélgázon összesen.