Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mer'?
Ne okoskoggggyá.
Megint van sok igazság abban, amit írsz, de a végkövetkeztetést abból a téves kiindulásból vonod le, hogy másoknak is rendelkezésére áll az az alap, ami neked (ezek szerint feltehetőleg) megvan.

Vannak dolgok, amiket ha vki megkérdez (lsd. VTEC példa), akkor alapvető infrastruktúrának és tudásnak van híján, ergo valószínű, hogy drágább lesz a leves, mint a hús.
Számtalan ilyen esetet láttam már, amikor vki maga állt neki kendácsolni a gépét, és végén egész szezonban nem tudott egy jót motorozni, utánfutózni kellett a semmi kozepéről haza, stb. Drágább lett az olcsóbb. Van ellenpélda is, de ilyen is.

Én nem játszok egy ligában az itteni "kemény maggal" sem motorozásra fordítható erőforrás szempontjából, pláne nem köridőben. De ha van egy 1-3 misis gépünk, akkor a magunkfajtára (i.e. koca pályázós, utcán túrázgatós) jellemző egy garnitúra/szezon fékbetétet illik tudni vállalni. Egyrészt a legkisebb elkottázott féktáv is többe kerül, másrészt, ha a fékbetét ragasztás kurrens technológiájának tanulmányozása helyett (hogy egyszer majd értsek hozzá; de lehet ez váz hegesztés vagy bármi más) a saját szakmámban dolgozok plusz pár órát, mindenki jobban jár.
Hozzáteszem, ennek ellenére én is minden szarnak utána olvasok magyar és angol forrásokból. Csak mert érdekel.
Sarkosan nézve igazad van. Mindent meg lehet csinálni otthon ha van mivel. De mivel a legtöbb szerelőnek fogalma nincs hogyan kell rendesen összerakni egy blokkot addig nem hiszem, hogy van miről beszélni. Arról meg pláne nem, hogy pályára jó e egy ferodorozott fékbetét. Na persze ha indexelni meg tükröt nézni akar, na meg csalingálni feltartani veszélyeztetni másokat arra tökéletes.
bocs! gumisok = gumisom
Az én verzióm: A gumisok szerint márka függő, hogy a kopásjelzőt mennyire mélyre furják, azaz a kopásjelző feneke és a tapadó felület alja között mekkora a különbség. Amikor erről volt szó, ő azt mondta nekem, hogy a Bridgestone gumik bőven túl vannak biztosítva, azaz a kopásjelző nullázása után még van tapadó anyag. Viszont a Metzeler és a Pirelli gumikra ez nem igaz, azok a kopásjelző alja után veszélyesen csúszni kezdenek. Ezek a megállapítások az elmúlt néhány évben gyártott gumikra igazak és csak ez a 3 márka került szóba.

Saját tapasztalatom szerint, a Bridgestone teóriát tudom igazolni. 0 kopásjelzővel is fogott. A Pirelli éppen teszt alatt áll. Még van 1,5mm.
Fúrjál rá lukat és csuma gáz csak bátran.
Itt lemaradt az elejéről a "ha"?
Nem lennél ilyen kemény már régen kaptál volna egy tisztességes pofont tőlem.
A szaktudás tanulható dolog. A motorokat emberek tervezik és rakják össze, nincs benne semmi olyan, amit ne lehetne megérteni, megtanulni. De senki sem születik úgy, hogy tudja. Ilyenkor néhány ember - ha már van net - kérdez. Persze célszerűbb máshol kérdezni, mint itt. A motorozással, a munkámmal és egyébb hobbiimmal kapcsolatban nagyon sok fórumot, cikket, miegymást olvasok. Jelentős részben idegen nyerlvű forrásokat (angolt). Alapvető különbség van egy "angol" és egy magyar fórum között.

Ha megkérdezem, hogy EZT - HOGYAN lehet megcsinálni:
Válasz "angol" fórumon: rendszerint a jó megoldás, értelmesen részletezve, megindokolva.
Válasz magyar fórumon:
- visszakérdezést, hogy miért akarom ezt megcsinálni
- hülye vagyok, ha ezt akarom megcsinálni...

És ugye csak azért mert 10 és 100 ezrekkel nyugodtan dobálóznak a felek evidens, hogy mindenből meg kell venni a kész cuccot, aki nem az rögtön hülye is... Meg aki nem haver, az eleve az. Gondolom... Legalábbis így fest.
A Pirelli Diablo SBK slick nálam már akkor csúszott amikor még 1mm volt a kopásjelzőn. Ezért lehet olcsóbban venni őket. Kevés is a hús rajta és hamarabb is el kezd csúszkálni. Dunlopokat 0-ig lehet koptatni. Persze nem 1:51-es körökre gondolok.
A slick gumihoz én még kispisis vagyok, az a nagyok játéka. De néhány hete haver a képen látható gumival a levezető körében tottyant seggre az Eringen a régi ház mögötti visszafordítóban. Ahogy látszik, még a kopásjelzőből is van, elvileg nincs szarrá kopva (ha viseletes is), aztán tessék. Vmi Hard Pirelli
Az első mondatoddal egyetértek, a többivel nem. A technológia egy dolog, a szakértelem egy másik. Nem vitatkoznék veled a technológiáról, mert én biztosan nem értek hozzá. Ellenben azt tudom, hogy a hegesztő gép sem magától dolgozik alkesz szomszéd Jóska sufnijában, és ha a kérdező nincs tisztában azzal, mit tud az a gép, akkor valójában jobb is, ha nem áll neki. Vagy ha vki megkérdezi, hogy hanyas crova fej kell a VTEC vezérlés szétszedéséhez, az is egy jó jel, hogy nem kéne hozzányúlnia.

A ragasztás nem tudom, működik e házilag, de azért vannak kétségeim afelől, hogy ne lenne kényes hőfokra, nyomásra, stb. Ami nincs meg a Karancsi sütőben otthon. De ha szomszéd értök-én-mindenhő' Béla bá'-nál van is ilyesmi gép, milyen anyagot visz fel? Én csak 6 éve motorozok, de már pár betétet kipróbáltam. Mind ismert gyártóé volt, de kevés tetszett úgy igazán. Na, akkor a bivalybasznádi Jóreménység kátéesz saját kopórétege... na, érted.
Egyébként meg pofára esésre lehet számítani.
Egyértelmű,cseréld le - nem ér meg egy highside-ot meg mondjuk egy lájtos lapockarepedést,nekem ezt már sikerült kipróbálnom.
Attól függ milyen típusú slick guma. Alapvetően egyik sem szereti ha nincs rajta hús de a Dunlop-ot tovább lehet használni.
Tisztelt Urak :) Ha már lehet hülyeséget kérdezni, (vagy nem) ,akkor ha SZLIKK guma kopásjelzőn (nemrég és csak a háccsó), túl van, onnantól mire lehet számítani ?
Mert kanyarban stabil gázon nem igazán vettem észre tapadásvesztést, viszont kigyorsításkor (amit én nem is tudok),
úgy elindulgatna... Cserélni idénre már kizárt !
Hogy akkor most ezzel is mi is a helyzet, 2 oldalban ha kérhetem,
tudományos, képes, linkes verzijóba...
Szombaton fos idő lesz megint?:(( ez kész...
Nomeg sportot űztök abból, hogy automatikusan hülyének gondoltok mindenkit. Konkrétan a fékbetétek gyárilag is ragasztva vannak, ergo akár otthon is lehet ragasztani. Ma olyan dolgokat meg lehet csinálni házilag, amit 10 éve csak gyárakban tudtak, mert elérhetővé váltak korszerű eszközök. Gondolok olyanokra, mint a védőgázas ívhegesztés, amiből minden faluban van 3 garázs, ahol dolgoznak vele. Ugyanazt tudja, amit a 10 éve a gyártósorok gépei. Tehát arra a kérdésre pl., hogy lehet-e a sportmotor vázát otthon hegesztgetni, az igen a jó válasz. És bizony, a fékbetétet is meg lehet ragasztani. Más kérdés, hogy nagy bátorság kell hozzá, de az illető nem azt kérdezte, hogy "szerintetek megdöglök, vagy sem?"... Jobb kibúvó lett volna az, hogy "ez nem pályamotoros kérdés", ez jogos.
De ettől független még jöhetne normális válasz,de nem jön.Azért mert aki vágja a témát és gyors is az nem fórumozik,max olvasgat és röhög..Persze van azért kivétel pl a dédétéötszáz
Méert azt nem ragasztják
Nyilván nem.
arra rendkivül huje kérdésre gondolsz hogy ragasztani a fékbetétet? erre csak huje válasz létezik.
4 éve pont azért nyílt az LFP topic, hogy kiélhessék magukat a vicces pályázók de úgy tűnik kinőtték. Lassan tényleg nem kap az ember itt egy tisztességes választ a kérdésére.