Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hát én ilyen elektronikát nem tudok készíteni, aki tud az készíthet nekem.:) lényegében a kamerázgatósdit helyettesítené. Azt, hogy a mérés után hol mit mennyivel állítsak, az nagyjából menne, mivel már csináltam párszor motoromon is és soktucat autót programoztam már fel.
Azért az értékekket kamerán keresztül nézni nem lesz valami vitéz. A motor fordulata 3-4 ezret is emelkedhet, mire a multiméter egy leolvasható értékre vált.
Kell építeni egy áramkört, ami a TPS szenzor értékeit feljegyzi egy táblázatba a lambda értékekkel együtt. Tulajdonképpen csak az AD átalakítókat kell megépíteni és valami interfésszel (pl. USB) akár telefon memóriájába is írható. Onnan már megvannak a tárolt értékek, lehet a PC beállításokat kozmetikázni, próbálgatni töltögetni. Némi elektronikai és programozói tudással megoldható egy ilyen kit, ami lehetőséget ad arra, hogy fékpad nélkül, iterált próbálgatásokkal állítsd a motort.

Természetesen a "mit-hova" állításban még mindig sokat segít a tapasztalat és/vagy motor tuningolói képesség-képzettség.
Hja, lehetne úgy egyszerűsíteni a dolgot, hogy felrögzítem az AFR kijelzőt pl a fordulatszámmérő mellé, eléjük egy kamerát, plussz magam elé a multimétert. Megnézem mennyi a feszültség zárt pillangónál és maxra nyitottnál, kiszámolom a köztes gázállásokhoz tartozó feszültségeket és menet közben csak a multimétert nézve alapjáratról gyorsítok az adott gázálláson (multiméter feszültségen), a kamera meg felveszi az aktuális keverékadatokat adott fordulathoz. ezt visszanézve lehet utána módosítani a progit, így talán a legegyszerűbb meg pontos is, csak jól fel kell szerelni a motort mindenféle kütyüvel, de lehet meg fogom magamnak így csinálni, ha már van hozzá mindenem.:)
Ez fasza.
én is így gondolom, sztem akármelyik 4 hengeres pcv jó lehet, csatlakozókat meg lehet oldani házilag, de lehet újabb suzukié egy az egybe rámegy.
Persze, valoszinuleg a csatlakozokban ter csak el, igy egy kis ugyesseggel nyilvan bele lehet varazsolni a PCV-t is.
az lehet, ennek nem néztem utána. de talán a pcv-ök is cak a csatlakozók miatt tipusspecifikusak, maga a készülék talán ugyan az minden motorhoz.
K5-hoz szerintem meg gyarilag a DynoJet nem keszitett PCV-t.
Van szélessávú lambdám, kijelzővel. Betekerem a lambdát, kormányra rárögzítem a kijelzőt és GO. Menet közben folyamatosan látom milyen fordulaton milyen a keverékem. Max gázon meg egyértelmű, hogy ahol dús ott el kell venni, ahol szegény ott adni kell neki. Megállok és módosítok a progin, majd újra GO. És így tovább. Köztes gázoknál a már leírt probléma miatt (nem tudni pontosan mekkora gázt húzok) nehéz pontosan belőni így, csak nagyjából lehet. Bár ha rákötnék pl egy multimétert a TPS szenzorra, akkor a multiméter kijelzőjén megjelenített feszültségadatból lehet kalkulálni gázállást, így lehetne akár kicsit pontosabban is állítgatni köztes gázoknál, de egy kicsit azért macerás, sok mindenre kéne figyelni, multi, AFR kijelző, fordulatszám és még az utat is. Szal nem egyszerű így a történet, nem kivitelezhetetlen, de ne megyszerű. Mostn ézegetem, hogy pl PCV-höz van auto tune kiegészítő. Lehet vadászok egy PCV-öt használtan jó áron meg egy ilyet és meg van oldva a történet. Lehet többe kerül, mint egy programozás ára, viszont ha 5x módosítok a motoron, nem kell mindig újrairatni és ha már nem kell, el lehet adni, visszajön a lóvé.
Azt mondjuk elmesélhetnéd, hogy miként is állítod be házilag a PC-t.
Mivel mered a kevereket, hogy mennyire dus/szegeny?
Én ott voltam személyesen amikor az Oncsik motorját állította Agó.
Az Oncsik szó szerint ezt mondta:"Nekem azt mondták a Prop Techbe, hogy ők nem is tudják beállítani a PC-t." Erről ennyit.
Kíváncsi vagyok ír-e még valaki valami hasonló vagy akár eltérő tapasztalatot. De ha ezt megerősíti valaki, akkor lehet az lesz, ami eddig, magamnak állítom be, 50 ezrem nincsen és nem is lesz egy hangolásra. Max gázon egész jól be tudom lőni, kisebb gázállásoknál a bonyolultabb, mert ott nem tudom pontosan, hogy mekkora gázt is húzok, csak nagyjából, ezért ott nem tudom igazán pontosan beállítani, csak annyira szoktam, hogy ne legyen se túl szegény, se túl dús a keverék. Igazából a fogyasztásom jó szokott lenni (amikor még utcán használtam többet a gépet), max gázon meg padon se tudnák sztem lényegesen jobban belőni.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy az Oncsik motorját a Prop Techben tuningolták. Azt írták, hogy hengerfej meg lett csinálva meg egy csomó minden. Ha ezek után Agóhoz viszi beállíttatni a PC-t az biztos jelent valamit.
A VFR 800 topicban volt egy nagyobb vita ebből. Valakinek beállították a motort a prop technél és nagyon elégedett volt vele csak csodálkozott, hogy azóta 1l többet eszik a motorja.
Mint kiderült a prop teches fékpad nem dynojet így nem kommunikál a power commanderrel. Kézzel meg lehetetlenség jól beállítani.
Egyébként az utolsó Superbike újságban írta az Oncsik, hogy a prop technél szerelték be a PC-t de a Agónál lett beállítva.
Olyan szar térkép volt rajta, hogy az Agós állítás után 20Le erősebb lett a gép.
Szerintem vagy ne állítsd be a motort vagy vidd az agomotors-ba. A prop teches kézi írogatás pénzkidobás.
PropTech-nél van valakinek tapasztalata power commander beállítással kapcsolatban? Jól megcsinálják, megbízható, fasza lesz a gép utána? AGO tudom, hogy jól megcsinálja, csak van egy 2,5szeres szorzó az árban, ami nem mindegy.
Az, hogy szám szerint mit mér a pad nem érdekel.
Köszönöm!
Üdv Emberek
Nem tudja valaki véletlen kecsóring-nek az elérhetőségét vagy honlapja van -e?
előre is köszönöm
ja nekemis az volt a baj.. igaz az én motoromat nem lehet ahhoz mérni(70-es replika) de egyenes fogazású váltója van és ha nem 7e-n vagy 9e-n váltok akkor rendesen rugdosni kell xD :D ja meg álló helyzetben nem vesz be semmit, még az üreset se :D
Határozottabb lábmozdulat megoldja a problémádat valószinűleg.
Sziasztok.

F4-hez keresek használt pályaidomot (2000 -es), ha valakinek kallódik a satupadon értesítsen kéremszépen
Köszönöm.
20/4917-567
igen, lyukat váltasz, a kuplungodnak semmi baja, így videóról legalábbis.. :D