Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na, erről idén lekéstem. Gratulálok a sikerekhez.
Sziasztok! II. Gépészmotoros nap(Euro-ring), első érmem. Bár ezt nem a teljesítményemért kaptam, csupán azért mert én voltam az egyetlen női résztvevő, de ettől függetlenül büszke vagyok rá, és köszönöm mindenkinek (többek között totya k6, és ViniXeR K6Csabi, Zsolti)!
A szervezést is köszönjük Csabinak (szuper volt, tudjuk mennyi munka van ezzel!)! Jaaaa, és mindenki kapott valami ajándékot-helyezéstől függetlenül!
Hááát, az Euro-ring részéről.... voltak problémák...! De a lényeg hogy jól éreztük magunkat, jót motoroztunk! Reméljük lesz még ilyen, és akkor hátha már lesz női forduló is!?
Ha megcsinálod én leszek az első aki egész nap az af1-eddel fog motorozni 5000Ft-ért. Abba nem gondolsz bele hogy egy ilyen motornál csak a kopó alkatrészek amortizálódása többe kerül ennél.
Na, aki ma ment Lepencézni az vakarhatja a fejét, hogv állítsa a gumi nyomást. Bő tíz fok lehet odafenn, enyhe tél.
Uccsó mondatra: Sírás rívás.
Én hozzátenném, hogy szerintem hozna valamennyit a konyhára a 400 alatti kategória, tehát 125-ös 250-es és akár 50cc automata gépek, amikel elsősorban jó(bb)módú szülők gyerekeinek lehetne kedveskedni. És néha még egy egy felnőttet is érdekelhet, hogy is megy egy Mito tulajdonképpen. Fenntartást tekintve talán ezek a legnagyobb arányú profitot termelő motorok lennének.

Mindenképpen úgy tűnik, hogy az emberi kiváncsiságra célszerű építeni. Extrém példa: Ha lenne egyetlen Desmosedici (tehát Ducati GP5), amivel lehet menni 5 kört, arra lenne érdeklődő sok pénzért is. Kérdés, hogy tényelg mi van, ha összecsukják.
Én már többször gondolkdtam rajta, hogyha lenne pályán motorbérlési lehetőség, akkor élnék vele. Szerintem a következő képpen enne életképes a dolog, természetesen fogyasztói oldalról, mint szolgáltató nem tudok hozzászólni, mert nincs hozzá tőkém hogy ilyenbe gondolkodjak.

Mindenképpen szükség lenne először is több kategóriájú motorra. Min. 4re legalábbis.
ssp600
ssp750(nemtudom hogy az ssp vagy sbk)
sbk1000 sor 4
sbk 1000+ v2
Mindenképpen kell ennyi hogy mindenki a hozzá legközelebb áll stílust tudja választani. Márkát nem írok, szerintem kezdésnek a legolcsóbban fenntartható gépek kellenének, gsxr 600/750/1000, ás mondjuk egy rsv1000. gsxr abból a szempontból is nyerő hogy olcsón lehet klub kupán versenyezni pl.
Na most mivel motort bérelne a kezdő, a haladó, meg talán a versenyző is, ezért nem lehet 1 gumival futtatni őket, ezért azt mindenképpen választási lehetőséggé kell tenni.
Lenne minden motornak fix napi díja, mondok valami 15.000ft, ezen felül a gumit a bérlő választja ki ( ezért gumit is kell tartani, újat, használtat, slicket, esőt, sok márkából), amelyet külön fizet, illetve legyen arra is lehetőség hogy a gumit magával hozza az ember. A 15.000ben legyen benne a motoremelő, a gumimelegítő, illetve a motor szabadon állítási lehetősége, zek nélkül szar pályázni.
A legkényesebb kérdés talán az, hogy mivan azzal ha összetörik a gép. Szerintem ezt többféle képpen is meglehetne oldani.
1. Több napi díjcsomagot összeállítani.pl: napi díj: 10.000ft de ha összetöröd a motort, teljes költséget te fizeted.
csomag 2: 20.000ft perec 75%át fizeted stb. és mondjuk napi 100.000 és akkor bármilyen bukta van nemfizet semmit a bérlő. Ebben benne van hogy mindkettő fél nyerhet és veszthet. A számokat találomra írtam, nem fedik a valóságot. Egy ilyen bérlési lehetőségért már szívesen fizetnék, mert annak függvényébe tudnék motort, csomagot,és gumit választani hogy milyen formában akarok motorozni.
Ha csak kiakarok menni egyet körözni a pringre, de semmi verseny csak kényelmes motorozás, akkor olcsó csomagot választanék normál állapotú hazsnált gumival
ha versenyre mennék, akkor drága csomagot válsztanék, jó gumival stb.

Egy ilyen modell szerintem életképes lenne, mivel én is azok közé tartozom, akik szerintem sokan vagyunk, hogy utcán egyáltalán nem akarok motorozni, csak pályázni rendszeresen meg nincs pénzem. Azért meg hogy évente 4-5 alkalommal motorozzak, nemfogok motort venni/tartani. Havonta egy alkalommal viszont szívesen bérelnék motort.
Érdekes amiket mondtok és tetszik hogy nem a vita megy :)
Nagy igazság van abban hogy pl egy gsx-r 600 a legtöbb embernek nem jelent újdonságot,illetve a szívét sem dobogtatja meg úgy a lehetőség mint pl egy Ducati esetében.Viszont mivel "ismert" típus,könnyen lehet hogy már az ismerkedés fázisát el lehet kerülni és nem azért fizet ki 10-20 ezer forintot hogy megismerje a motort,hanem hogy motorozzon egy elvezeteset.A beszélgetésből kiderül hogy ez egy nehéz dolog.annyi pénzt nem lehet kérni hogy minden kis szar sérülést megcsináltasson az ember.Ha meg nem csináltatja meg az ember,a 10. bérlő nem fogja kivenni a motort, mert ránéz és azt látja hogy le van élve...Lehet fogom,veszek egy pályagépet saját részre és csapom neki egyedül,illetve azokkal akik valamilyen megfontolásból ugyan ezt a részét élvezik a motorozásnak
Igen, elvileg ilyen van és volt is a suzukiéknál... mikor kecsón volt ingyenes tesztnap Gixx 600, 1000 Bandit 600,1,2 És GSRt lehetett ingyér kipróbálni, persze csak egy kör az elkerülőn, de mondta az arc h amugy elvihetem bármelyik nap egy 10esért bármelyiket, hogy ha vétel előtt akarom kipróbálni.. persze papirt aláirva a felelősségről, igaz azt nem tudom mennyi időre.
Anno amikor motorokat kerestem pont az volt az igényem mint amit itt alattam az egyik kolléga boncolgatott, a motorok kipróbálását stb stb....
A fullgas-nál van olyan lehetőség, hogy el lehet vinni motorokat tesztelgetni, én egy 750-es gsx-r-t próbáltam ki meg gsr-t.
Nem volt egy horror összeg az egész és nem volt az sem limitálva hogy mennyire időre viszem el a motort (lehetett volna egész napra is a benzint és a felelősséget vállalva persze).
Lényeg a lényeg itt a link:
http://suzuki.fullgas.hu/teszt...
A pályamotor bérlés azért nem egyszerű dolog. Vannak olyan költségek amit eddig nem merültek fel mint pl: fékbetét (van aki lekukázza egy nap alatt) ez lehet 30-40ezres tétel is, a gumi kérdés is érdekes. Ha én adnám bérbe a motort akkor elvárnám hogy hozza (vagy legyen külön neki) az ember a saját gumiját, döntse el ő hogy egy 50%-os gumit akar vagy újat illetve Dunlop, Pirelli stb stb.
B. Zsoltinak voltak bérmotorjai a pannónián de nem volt egy olcsó mulatság, mégis volt olyan srác aki gyakran bérelt.
Az világos, hogy csak találgatunk és másről beszélünk. Nekem pl. teljesen az eddigi tapasztalatom. Drága motorral eddig nem estem el. (kopp-kopp).

Amúgy engem, mint középosztálybeli embert akkor érdekelne motorbérlősdi, ha annak az lenne az értelme, hogy eddig nem ismert motortípusokat kipróbálhassak. Milyen faca lenne pl. végre megízlelni egy Triumph Speed Triple-t, vagy egy teljesen mást, pl. egy Kawsaki ZXR 250-t. Pl. pályaversenyre vetítve rohadtul nem érdekel egy 600-as pályagép kipróbálása, vagy az azzal való menet. Ámbátor, ha egy RGV500-at lehetne kipróbálni azért adnlék pénzt is. Csakhát megint nem annyit, hogy ez bárkinek megérje.

Egy motorpróba parkon régóta gondolkodom én is. Egy csomó motor, amik csak azért vannak, hogy aki akar menjen vele egy negyed órát, hogy tudja milyen. Tájékozódás vásárlás előtt például. Ha lenne ilyen "szolgáltatás", én igénybe venném. De ilyen nyilván sohasm lesz, mert senki sem fog 400 motort tartani, hogy legyen választék, miközben a motorpiac hulla-nulla.
En csak annyit akartam mondani, hogy estem mar parszor, es tudom hogy moka ezen resze nincs ingyen. Igy ha egyszer esetleg fogok palyamotort berelni, es be kell szallnom a tores kockazatba, akkor nem fogok ellenkezni.
balagee te jókat mondasz, csak a felső közép osztályról beszélsz... krisz, és capa, pedig a csóró népről. Mindkettő igényeit ki kell elégíteni.. a lóvés külföldi rokon hazajön, a reptéren az Ipohnejával rendel netről egy cicust a hoteljához este 8ra, és előre utal (mert az asszonyt otthon hagyta) a városi gyerek meg kimegy a város tábla utánra, és az első miniszoknyás 15 éves kis csajt leszopatja.

Kis pályán kis motorral kezdők nem tudnak nagy kárt tenni, a gépben (esetben AF1 ami eleve max 200 et ér)... és krisz nem 848as dukit akar a H ringre bérbe adni.
Az hogy az uzleti modell mukodik-e, azt a piac eldonti. De en ugy goondolom az esetleges balesetekbol adodo karok anyagi terhenek egy reszet a berlore terhelni nem pofatlansag. A berles lenyege, hogy nem te uzemelteted, es nem te tartod a motorban a penzt. De egy 50ezres napi berleti dijba nehezen fer bele, hogy ha kukara torod a motort, akkor nem kell fizetni semmit...

A kerdes itt inkabb az, hogy milyen szintre felkeszitett motorkat lehet berelni ennyi penzert. Ha korrektul mukodnek, jo a fek/futomu es mindig jo gumi van rajta, valamint egy-egy kisebb elcsuszasert nem szamolnak fel egybol a maximalis 200ezret, akkor teljesen korrekt. Foleg korrekt ha 200k a max amit ki kell csengetni, ha teljesen romma zuzod a motort...

Persze nyilvan ennyi penzert nem Ducati 1098-at kapsz, zsir uj d211gp gumikkal, mert akkor a napi berlet 300e lenne, a kaucio meg 2-3millio :) De egy 7-800k erteku 5-7 eves normalisan felkeszitett japan spormotor, 50-70%os gumikkal mar szerintem elfogadhato mondjuk egy 200k-s kaucio es ugy 50e napi berlet mellett.

Nyilvan szuk reteg az akinek megeri, de vannak ilyenek. Ismerek en is aki berelt nem egyszer palyamotort. Volt aki kulfoldrol jott es nem hozott motort, vagy volt akinek olyan motorja van ami nem alkalmas palyazasra (tura enduro), vagytul ertkkes a motorja, nem akar sok milliot kockaztatni, inkabb berel egy olcso palyagepet neha.
Most ha azokat a motorosokat vesszük, akiknek van motorjuk, de nem pályagép, akkor két klassz lehet:
1. Aki felmegy a pályára a sajátjávalal legyen az bármilyen, aztán kipróbálja a határait - eleve ennek van több értelme.
2. Aki félti a gépét (magát?), nem biztos a dolgába, akar egy nagyot dobni, de nincs vér a pucában. Biztos van ilyen is. De szerinted az keményen fog menni a pálygéppel? Kb. úgy fog menni, ahogy Te egy csopperrel két személlyel. Abban mi a kockázat.

Eleve: Aki kipróbál valamit, mert fingja sincs az egészről, az nem fogja ütni a vasat, mert nem tudja. Aki pedig olyan szinten tud motorozni, hogy komoly eséllyel agyonvágja a gépet, az ezt a tudást csak motorral szerezhette meg. Tehát van motorja és feltehetőleg nem egy cruiser. Akkor miért ülne pénzért egy másikra? Szerintem ez a fő kérdés. Hogy mi a válasz nem tudom és az is biztos, lenne ilyen ember. Csak nem hiszem, hogy túl sok.

Na, mindegy. Én drukkolok Krisznek!
Akkor nem kell rulettezni. Nekem sem tetszik hogy neha sokba kerul elesni, de 100% elkerulni ezt a problemat csak ugy lehet ha nem motorozunk.

Nem mindeninek van egyebkent palyazasrae alkalmas motorja. En is ismerek tobb embert, akik szivesen mennenek neha palyan, de ezert nem fognak fenntartani es uzemeltetni egy kulon motort. Nekik szol ez az ajanlat. Nem olcso valoban. De sajnos olcson max gokartozni lehet nagyobb anyagi kockazat nelkul, palyamotorozni nem nagyon.
Jó, csak amit mondassz kb. olyan, mintha a ruletten kauciót szednének, hogy ha esetleg nyer a játékos, akkor fedezze, amit a bank elveszít. Senki nem akarja összetörni a motort, mivel ilyenkor MAGÁT is töri. Ha meg csak próba és nem biztosítassz bőrruhát S-XL méretben, akkor aki nem motoros, az farmerben jön. Így viszont nem fog karcolni, stb. jó eséllyel nem töri össze. Jó eséllyel. Itt az üzelti kockázat szerepe. Ha meg valakinek nincs motorja, akkor ruhája sincs. Honnan szerezne? Vesz egyet. Csak ezért? Az is 2 kiló...
Sajat motorral tobb penzt kockaztatsz mint mondjuk 200-300e kaucio. Foleg ha relativ uj motorod van. Szerintem teljesen ertheto hogy kauciot szednek. Ha nincs fizetokepes kereslet, akkor nincs, de hogy puszira en se adogatnek oda egy jo motort hogy fossa torjek aztan lelepjenek fizetes nelkul, az tuti.
Meg az esélyek ugye. A motort sokkal nagyobb eséllyel vágod haza. Nem mondom, hogy nem értem, de azt igen, hogy azt a bizniszt (szórakozást meg pláne) még nem találták ki, amelyiknél én valaki kezébe adok egy valag pénzt kis tulzással puszira. Szóval akinek van 2 kilója egy délutánra f...szolni, annak szerintem a motorozás nem probléma. Ha vesz egy gépet, nem tetszik, holnap eladja, akkor bukik ennyit. Érteni értem, de ahogy én gondolkodom - jelen esetben mint fogyasztó, vagy ügyfél - ekkora összegek töredékérő lehet szó esetleg. Úgy meg nem hozza vissza az árát soha.
Amikor a sajat motorod belevagod a gumifalba, az sem lesz helyrerakva 20ezerbol. Lakasra pedig lehet kotni biztositast, palyamotorra igen nehez. Lakasberletkor a kaucio nem arra 100-200e ft hogy ha felgyujtod akkkor az majd fedezi. Ha lelepsz fizetes nelkul, vagy tonkreteszel valamit, esetleg azt fedezi...
Ja bocs! Csak most néztem, hogy válaszoltál nekem. Szóval... nem mondom, hogy nem lehet megtalálni az érdeklődőket, de biztosan nem könnyű.

Én korábban motorpark (pálya) építésén is gondolkodtam már, illetve egy olyan vállalkozás miért-ne mehetne, ahol sima utcai bérmotorozást lehet kérni. A dolog célja az lenne, hogy az emberek megismerhessék a gépeket (pl. megvásárlás előtt). Ha mondjuk volna egy cég ahol kellően kis összeg ellenében elvihetek 1 gépet negyed órára csak azért, hogy tudjam milyen, az kafa lenne. De valószínüleg soha a büdös életbe nem hozná vissza az árát. Pedig rengeteg motorfajtára kiváncsi lennék, de még a barátaimét se nagyon kérem el, eddig alig néhányan ültem. De ha lehetne olyat, hogy adok valami alamizsnát, aztán B-Kingezhetek egy jót, az milyen fasza lenne. És akkor máris tudnám milyen a Bélakirály. Havernak van, de sohasem kérném el.
A motorbérlésre én is úgy értettem, hogy szerintem amennyiért megéri kiadni a gépet, annyit nem fizetnek érte. Arról pl. szó sem lehet hogy én százezres nagyságú összeget adjak kauciónak. Annyit egy lakásért kérnek, amit ugyanúgy leégethetek mint a motort és egy ház azért nem 2-3M-ba kerül.
Na, ma pl. voltam Dobogókőn és direkt meg is álltam szusszanni. Volt ott egy HRC hadosztály. Mentek mint az ördög.
Téháiksz!