Szevasztok srácok!
Lenne egy kérdésem,de kérlek benneteket hogy max építő jellegű kritikákat írjatok! Ha hülyeség amit kérdezek akkor indokoljátok meg hogy miért. Előre is köszi!
Nos: Van nekem egy Aprilia 125 sportpro gépem.Arra gondoltam hogy csinálok belőle egy pálya gépek a kezdőknek és kicsiknek,illetve veszek egy 600as pályagépet és kiadom bérbe.Nagyon sok embertől hallom hogy szívesen menne pályára,de a saját motorját sajnálja szétrúgni,direkt pályamotorra meg nincs pénze.Ezért találtam ki hogy ki lehetne bérelni ezeket a vasakat.Véleményetek szerint ez mennyire életképes dolog?
balagee: Köszi a tippet, figyelembe veszem. :D Nagyon bevált ez a gumi, tehát megpróbálok ennél maradni.
DaVe: Lehet, hogy kipróbálom majd az 1.6-ot melegen, bár az 1.2 hideg már nagyon abszurdnak tűnik. :D Teljesen gyári a futómű, majdnem gyári beállításokkal, de most meg nem mondom mi hogy van beállítva rajta. Én már első alkalommal oda regisztráltam, mert az volt a célom, hogy első Hring alkalmával 2:20 alatt menjek és nem akartam, hogy azért ne sikerüljön mert feltartanak. Így vállaltam, hogy összevernek a boxban mert téblábolok a gyorsabbak előtt. :D De sikerült a 2:19 így másodjára már biztosan befértem a gyorsba.
Crazy: Az elég brutálisan hangzik. :D Nem merném annyira leengedni, de az még nem is nekem való.
Nekem is FS-em van és nincs még sok pályatapasztalatom de gyári értéken az első telóval nem igazán vagyok kibékülve, aztán lehet ez a normális (érzésre) csak én vagyok tapasztalatlan
Köszi a videót! Már mutatom is csajomnak. Neki egy 2001-es F4i-je van (az egybeüléses), ami tudtommal szinte ugyanez a motor. Bájó eléggé lehúzta, hogy az hintaszék, alkalmatlan a pályázásra. Én meg vigasztalom, hogy mi más léptékben gondolkozunk, neki elég lesz, jó kis motor. Neked van okosítva a futómű?
Látom, Te magabiztosabb voltál, és a gyors közúti csoportba regisztráltál. Én a lassabba mentem eddig, de legutóbb szinte egyetlen tiszta kört sem tudtam menni.
itt http://youtu.be/zyezMBnrWi8 a VFR-es haver hozta a kamerát, így az elején őt veszem, aztán jön 1 saját kör. (gyors emberek csak egy doboz Xanax-szal nézhetik meg, de ha jót akarnak, inkább úgy sem )
igen nagyban befolyásolja az aszfalt hőmérséklete.Viszonyításképp..napsütéses 28-30 fokos időben kb 55-58 közötti aszfalthőmérsékletnél 0.95 hidegnyomás felelt meg,ebből lett 1.45 bar 87 fokos gumifelületnél.
Nyilván említett Z biztos tudja a dolgát, de ha gondolod, próbáld ki, amit írtam, és amit azóta balagee is írt.
Én 1.28 hideggel kezdtem most ápr.23-án, ebből lett az első (még magamhoz mérten is bemelegítő) session végére 1.64. Abból engedtem olyan 1.6-ra, és úgy mentem utána. Tehát az 1.2 hideg még a magunk fajta közép-csigáknak is jó lehet (hol van ez a Honda gyári 2.9-től?!)
Amit irtam hogy "amig van minta addig tapad", az csak a D211-re vontakozik. Csak hogy nehogy emiatt essel pofara egy BT003-al :D En 1.55 koruli nyomassal mentem hatul a dunloppal. Ez kb 1.1-1.2 korul van hidegen. Pontos guminyomas mero persze nem art...
Guminyomás beállításban Z szokott segíteni, talán többen is ismeritek (nekem csak gumis Zoli). Én megfogadom amit ő mondd, mert eddig mindig beváltak a tanácsai. A BT002-be ha jól emlékszem 1.7-et raktunk hidegen hátra és nekem úgy volt jó. A gp211-et hidegen 1.6-tal próbáltam, de nagyon instabil volt tőle a motor kanyarokban és Z mondta, hogy engedjük le 1.4-re. Nem akartam elhinni, de ha ő mondja... és láss csodát álom volt a bt002-höz képest. Tehát ismerem az érzést Dave. :) Szinte magától fordult és kanyarban is teljesen stabilan feküdt, pedig a BT-vel is húztam az idomot a betonon. Bemelegítés terén én mindig megyek 2 karikát a ringen és csak utána kezdem el húzni a gázt, pedig lehet simán bírná már azonnal is az én tempómat.
Azt hiszem hallgatok rátok és míg van minta a gumin nem aggódom. Augusztusban szeretnék kimenni a pályára és lemenni legalább 2.14-ig végre.
Ha gondoljátok, nézzétek meg a videómat tavaly szeptemberről. Szívesen meghallgatom, hogy mit kéne máshogy csinálni. http://www.youtube.com/watch?v...
Azért merek "beleszólni" a dologba, mert hasonló cipőben járunk.
Nem könnyen hittem el, hogy pl. a D211-be olyan alacsony nyomás kell hátra, amit mondanak ("biztos csak a gyorsaknak, nekem nem"). Pedig de. 2:17-nél szétkentem a gumit. Aztán kipróbáltam, hogy 1.6 melegen, és láss csodát, meg sem mozdul (csúszás), tökéletes és nem megy tönkre egy fél nap alatt a használt gumi.
A tavalyi 2:17 óta most már lent a bal térdem is, meg a jobb újabb kanyarokban, és mindez olyan gumival, amire szakértő azt mondta, azon már pont a kigyorsítási sávban nincs "hús". Ebből azt akarom kihozni, hogy ha nem digitálisan kezeli az ember a gázt, akkor a D211 jó nyomással még kopottas állapotban is tart nekünk a mi időnknél.
A BT003-at most próbálom ki. Holnap a Pringen kiderül. ;)
Ja meg annyi, 1x kiprobaltam a mintas med-hard d211Gp hatsoba kb 120 kort birtam belerakni (ugy 50 korosen vettem). A minta mar nem latszott oldalt, de meg 02-t birtam menni vele hringen. Az akkori tempomhoz kepest, kb1.5-2 secet lassult. Bar lehet nem volt az 2 sec csak mar ovatosaban mentem vele. De lapon, meg kigyorsitason mar nem tudtam nagy gazt huzni neki, finoman csuszkalt meg ment keresztbe de ennyi. Szoval amig latni a mintat oldalt az tapadni fog. Persze ha hulyeseget csinalsz akkor eleel a zsir uj gumival is...
En mindig hasznalttal mentem. Nem nagyon volt penzem ujra. A mai gumik nem igazan erzekenyek mar a felmelegitesi ciklusok szamara sem. Elmelegiteni meg aztan nem fogod szerintem az szinte fix.
egy megfelelően beállított guminyomás nagyban segít azügyben ,hogy utána ne kelljen azon agyalnod :mennyibe kerül a papíros,hogy ne kerüljön semmibe a kavicságy érbrás
Najó, csak ő tud motorozni. Nekem még pótkerék is kell rá, hogy ne boruljak fel.
Köszönöm a válaszokat! :) Akkor amíg van minta a gumi szélén és nem értem el legalább mondjuk a 2:05-2:10-et, semmi okom az aggodalomra mert tuti nem a gumin fog múlni ha betakarom a sóderágyat. Jól értem?
olyan azért nincs hogy a használt pályagumi elmelegszik
azért pályagumi mert birja a terhelést, azaz a 2:17 es köreidtől biztos nem fog megcsuszni
ha az oldalán van még profil a gp 211 től egyáltalán nem kell félned
ha az 500 km utcát egyenesen tetted bele akkor lesz kicsi válla arra kell picit vigyázni de ha utcán is sportosan vezetsz akkor válla sem lesz
Kis segítségre lenne szükségem kaucsukkarikák terén. Használt pályagumikat szoktam venni mert néha-néha feltévedek pályára és többen mondták, hogy utcai gumival felejtsem el ha a határaimat szeretném feszegetni. Hallgattam rájuk, lévén tuti jobban értenek hozzá mint én és bevált a dolog. Viszont mondták azt is, hogy a használt pályagumi sem az igazi, mivel ha egyszer elmelegszik, akkor minden átmenet nélkül perec van mert ellágyul és megszűnik a tapadása. Erre a határra lennék kíváncsi, hogy vajon mi az amit egy használt pályagumi még elvisel. Tudom, hogy nagyon képlékeny ez a dolog, mert függ a gumi típusától, az időjárástól, a gumi kopásától, futómű beállítástól, a használat intenzitásától, a súlyomtól és a csillagok állásától. De ha pl. megveszek egy használt pályagumit, mondjuk Dunlop D211 vagy Battlax BT002 ( mindig azt mondják, hogy 90%os) és Hringen lezavarok vele 4x20percet 2.17es köridőkkel, utána megyek vele mondjuk kb. 500km-t utcán és még mindig van rajta minta(2-3mm oldalt), akkor felkenhetem a maradékot hasonló, esetleg kicsivel jobb köridőkkel a Hringre egy újabb pályanap alkalmával vagy cseréljem le? Esetleg mi az a köridő a Hringen ahol már kockázatos a használt pályagumi? Csak, hogy tudjam mert csóró vagyok, de szívesen pályázom mert azt élvezem igazán. Viszont ha faszságot kérdeztem, akkor pls tudjátok be a tudatlanságomnak és bocs. Előre is köszönöm a válaszokat!
a k5 elég sok területen még a mai napis is egy nagyon jo választás
Azota sincs olyan gép ami annyira tól alulról és ráadásul folyamotsan tol alulról, szoval középtartományban azota sem veri meg egyik gép sem a k5 pedig eltzelt 8 év. Mert azota az eu elöriások miatt más előirások szerint kell motort épiteni
szoval a k5 nagyon nagyon király pályára
Lenne egy kérdésem,de kérlek benneteket hogy max építő jellegű kritikákat írjatok! Ha hülyeség amit kérdezek akkor indokoljátok meg hogy miért. Előre is köszi!
Nos: Van nekem egy Aprilia 125 sportpro gépem.Arra gondoltam hogy csinálok belőle egy pálya gépek a kezdőknek és kicsiknek,illetve veszek egy 600as pályagépet és kiadom bérbe.Nagyon sok embertől hallom hogy szívesen menne pályára,de a saját motorját sajnálja szétrúgni,direkt pályamotorra meg nincs pénze.Ezért találtam ki hogy ki lehetne bérelni ezeket a vasakat.Véleményetek szerint ez mennyire életképes dolog?