Nem csak duma, csóróság van, nem kicsit.
Érdekes ez a bérbeadósdi, több motorral több helyszínen lenne értelme talán csinálni, de akkor is csak a teljesen kezdők vagy motortalanok használnák.
A kisebb pályákon (kakucs, kecsó) nem ütöd szét a motort, igazán nagy terhelést nem kap semmi, max a pilóta. Nagy pályákon meg idegen bérmotorral jól menni nem hiszem hogy lehet, ha meg perec van így is úgy is csengetni kell. Nagy tolongást ne várj. Esetleg motoros oktatásra biztosítani bérmotort mint pl a tommot kakucson, de két motorból nem lesz pénz, több motort csak ezért kezdésnek meg bátor lenne beszerezni, de ha van benned kalandvágy akkor hajrá.
Totál jó amit mondasz :) igen van vállalkozás,mellékkeresetnek lenne bejegyezve.És pontosan arra gondoltam én is hogy egy-két pályával leszerződni,de persze kérdés hogy mennyire vannak elszállva maguktól.euroring nálam szóba sem jöhet.néztem a honlapjukat,irgalmatlan összeget kérnek kauciónak.gondolom tőlem is jó kis összeget kérnének hogy a motorjaimat ott adhassam ki bérbe, stb.
offold csak a topikot,azért van hogy a pályamotorozással kapcsolatos dolgokat itt beszéljük meg
Igen próbáltam épitő lenni, mert szerintem jó dolog amire gondoltál, maga az ötlet. És biztos igény is lenne rá. Én többször voltam már Chrobák Janinál, oktatáson, és mindre az ő motorját béreltem. Probléma sose volt, de természetsen nyugodtabban ültem rajta mintha a sajátom lett volna... ütés kopás ezen is volt fékkar, stb ferde, burkolat sérült ez benne van... mondta is jani kicsit csuszok vele ez az amaz elkopik... nem fogunk összeveszni. Persze ilyen nem volt, és amennyi sérülés a motoron volt, nem hiszem h bármikor is kért érte pénzt bárkitől. Persze a motorok a külsőn kivül toppon vannak, gumik, fékek, motor minden pöcc, és marha jó áron adja bérbe... kocsival elmentem, gunyába ráültem mentem kerek nap volt. Csak őt ugye a pályán is szivesen látják, és azért nem hiszem h őt sok ember felnyomná. Ezt az elképzelést a pályákon is nyomatni kéne, csak ott irreális kaukciókat kérnek, ami meg életképtelenné teszi az egészet. Kéne egy jó ár, jó szerződés, és ugy biztos... nem a motor árának 2*ést előre elkérni. Ha van melette vállalkozásod ugy egyszerü mert csak kereseti lehetőségnek bevezeted a bérbeadást és kész, de ha frissen akarsz vállalkozni az nagyon költséges... ha meg csak papirt irsz rola, nagyjából azzal is kitörölheted, ugyanugy mint egy albérleti szerződésnél, ha csak le van irva az semmit nem jelent, egyik biróság sem fog odaitélni semmit. És ahogy néztem Tbányárol azért minden pálya elég messze van... pl ha én kecsón akarom igénybe venni a 125ösödet, az neked lenne vagy 20 e mire lejösz, plusz vársz rám egész nap mig játszadozok és kapsz érte 5e-t! :) A pályán tartás lenne még jó ötlet csak ez garázsköltség, a pálya tudta kel lhozzá, meg egy helyi lakos, aki neked intézi a dolgokat... de ez meg már nagyipar Amugy ha egy 125öst jól felgombázol (akár burkolat nélkül ) kis pályán nagybaj nem lehet... kecsón kakucson e ringen nagyot nem tudsz esni, csak csúszni... nah de nem offolom a topikot a regényemmel
Na igen,ez ez amire gondolok az építő jellegű kritikát illetően Köszönöm szépen!
Nos a hivatalosságról annyit,hogy természetesen feketén elég nehéz lenne csinálni mert ha az általad említett perec közbejön,ne adj isten személyi sérülés történik,jön a kérdés: honnan van a motor? Másik,ha szarrá töri,és nem akar fizetni,semmit sem tudok csinálni,mert nincs bizonyítékom hogy bérelte a motor,ergó arról sem,hogy nála volt...ha meg azt mondom hogy nem írtam róla papírt,még engem huzkodnak meg jogtalan haszonszerzésért.Egy 4 oldalas szerződés van eddig megcsinálva mintának,ami azt jelenti hogy még egy-két dolog kiegészítésre/pontosításra vár.
Találkozási pont: igen erre én is gondoltam hogy hiába adok én bérbe motort,ha pl egy Nyíregyházi személy szeretne motorozni,igen csak sokba kerülne a játék.van egy-két ötletem erre is.jó lenne ha úgy működne a dolog ahogy én szeretném.Nekem van 1-2 motorom amit szívesen oda adok némi kash ellenében annak,akinek nincs,vagy nem akarja szétrúgni a vasat..
Az alap ötleted jó és életképes, de pár dologra szerintem nem gondolsz! Az első a hivatalosság... ugye magyarországon az emberek szeretik egymást... felnyomni... szoval már ha innen nézzük elbuktál, mert drágább lenne a hús mint a leves. ha bejelented sokkal több kiadásod lesz mint bevételed... ha viszont feketén csinálod és nem nyomnak fel, akkor is lehet pár bökkenő... nem tudom hány pályára gondoltál!? Mert ha én győri vagyok és a pancsi ringen akarok tőled motort bérelni te meg pesti vagy, nem éri meg lejönnöd, motorral, mert drágább az odaút mint a béleti dij... ha csak a lakohelyedhez közeli pályán akarsz tevékenykedni, akkor meg kevesebb forgalmad lesz, és valahogy oda is el kell vinni a motort, mert ha ott tárolod az is költség, valamint a pályának nem biztos hogy tetszeni fog hogy a területén üzleti tevékenységet űzöl. A másik a kaukció... ebből nem kérhetsz előleget mert nem vagy hivatalos... főleg nem annyit mint pl az EUroring, mert az megfizethetetlen és indokolatlan.. ha lenne 250ezer kaukcióm abból már motort is tudok venni. Ha viszont valaki bérbeveszi a motorodat, és zakózik egyet... (ne nagyot) akkor simán leléphet fizetés nélkül... mert papirt nem adtál, a motort összebaszta, és kész, meg ha fizetne is mennyit? MI alapján állapitod meg mi mennyi? A harmadik ha zakózik, és nagyot... simán rádkenheti hogy nem volt megfelelő állapotú a gép és miatta törte össze magát... (pályákon ezért irattatnak veled alá papirt h a pálya hibátlan és ha elesel nem a pálya miatt van hanem mert fasz vagy)
Szóval szerintem ez több ponton is megbukott, annak ellenére hogy jó az elképzelés!
Én egy 125 ccm esetében 5, 600 esetében 10.000 forintra gondolok.szerintem ez megfizethető...persze nem percekről és órákról beszélek,hanem egy napról.
Szia! Én tavaly béreltem párszor a Pannónia Ringen nekem megérte arra a néhány alkalomra. Előnyök: nem áll benne a pénz, nem kell szállítójármű, otthon tárolóhely, nem kell előtte és utána nap pakolgatni csak a ruhát, esetleg még a típus is választható. Hátrány: ha törik meg kell valahogy egyezni.
Engem úgy kiszolgáltak mint egy "versenyzőt". Feltankolt, előmelegített gumis beindított motor várt indoláskor, elvették mikor lejöttem és boxban üldögélhettem a menetek között.
Az Euroringen is van rá lehetőség ha igaz: http://www.euroring.hu/index.p...
Nem tudom mennyire életképes ez. Én megengedhetek magamnak egy sportmotort - ha nem is megyek vele, de legalább a garázsban áll és ki van fizetve - de ilyen bérlős dolgokra még sose futotta. Gokartpályán, quadpályán csak nézek, hogy mit el nem kérnek pár percért. Ha az ember ott tölt egy pár óraát eszméletlen pénz megy el. Ahol voltam pályanapon, ott láttam ilyen bérmotorokat, de senkinek nem kellett. Csak állni láttam őket eddig.
N_em hátha beválik, hanem ez így működik.
Nem viccből mondja mindenki, ne akarjuk feltalálni újra a spanyolviaszt.
Engedd le a nyomást, oszt húzzad neki!
Sziasztok!
Nekem is lenne egy amatőr kérdésem,ha már gumi a téma.
A guminyomás függ attól,hogy milyen méretü a gumi?nekem 165-ös kr108 van a motoromon.fujkálom is minden felé,de nem tudom,hogy mi a tuti.eddig még csak kakucson mentem vele,gondolom azért az is mérvadó.
Valóban annak hangzik. Viszont ha ennyien erre esküsztök, lehet én is lejjebb engedem majd egy 20 perc erejéig, hátha beválik és maradok annál. Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!
Lehet, hogy brutálisan hangzik, de én is raktam hidegen 1.05re. És bizony jobbnak éreztem mint 1.2-nél. Persze ez csak nagyon melegben működik. Amúgy ha elég gyors az ember szerintem még hűvösben is elég az 1.1. D211-ről beszélve persze.
Van igazság abban amit mondasz. Nílván 2-3 kör alatt az ember nem fogja elkezdeni a motor és saját határait feszegetni egy olyan gépen amit nem ismer.Viszont felszabadúltabban tud motorozni,mert egy direkt nyírásra szánt gépet nyúz,nem a sajátját amivel aztán haza is kell menni,másnap meg munkába meg boltba....az eldobás egy rémálom mind bérlő,mind bérbeadó részéről :) de ha a saját helyzetemet gondolom el,inkább dobnék el egy olyan motort aminek kisebb baja lesz egy perec esetén mint az enyémnek.
En ugyan nem ertek a temahoz, de en szemely szerint palyamotorozashoz nem berelnek motort, mert egy teljesen ismeretlen motort nem a draga palyanapon szeretnek kitapasztalni, hogy milyen.
Arrol nem is beszelve, hogy ha a berelt palyamotort eldobja valaki, akkor gondolom a javitasi koltsegeket Te is kifizetteted vele, mert egyebkent mibol javittatnad meg, hogy a kovetkezo ember is berelhesse. Innentol pedig ezt a javitasi koltseget akar a sajat motorjara is rakoltheti az ember, ha eldobja.
Érdekes ez a bérbeadósdi, több motorral több helyszínen lenne értelme talán csinálni, de akkor is csak a teljesen kezdők vagy motortalanok használnák.
A kisebb pályákon (kakucs, kecsó) nem ütöd szét a motort, igazán nagy terhelést nem kap semmi, max a pilóta. Nagy pályákon meg idegen bérmotorral jól menni nem hiszem hogy lehet, ha meg perec van így is úgy is csengetni kell. Nagy tolongást ne várj. Esetleg motoros oktatásra biztosítani bérmotort mint pl a tommot kakucson, de két motorból nem lesz pénz, több motort csak ezért kezdésnek meg bátor lenne beszerezni, de ha van benned kalandvágy akkor hajrá.