Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

5-10 fokban forraltborozni kell és faragni a motorot a 25 fokra
Hát ez az. A pályamotoromon d211gp van, az utcain meg sportec m3. A pályagumi úgy bekeményedik ilyenkor a hidegben hogy döbbenetes. Az utcai meg nem annyira. Ez a lényeg. Egyszerűen nem igaz, hogy a pályagumi mindig lágyabb, és ezért jobban tapad. Hőmérséklet függő, ezért nincs abszolút igazság. Ebben a témában sem...
Eddig nem akartam beleszólni....de.....
A slick gumik között is sok a különbség,márkánként is másként viselkednek az utcán.Természetesen a vágott slick nem legális utcán, ha egy kicsit okosabb/képzettebb a rendőr akkor annak büntetés a vége.(ez az olcsóbb)
Mert pl: ha egy d211-el akar valaki 5-10 C' fokos aszfalthőmérséklet alatt utcán motorozni több lesz a halott mint a sebesült :)
Nem vagyok gumiszakértő. De azt párszor már éreztem, hogy hidegen igen csúszós a slick. Az utcai gumi szerintem nem annyira(de lehet, hogy rosszul éreztem). Az erőcsúsztatás és az egykerekezés ha kényszerből jön, akkor nincs mögötte tudás.
Epp errol irtam Zoli32-nek az utolso kommentet a Superbike VB topicban. 98% tenyleg nem jo motoros. De errol nem biztos, hogy en vagy atix83 tehetunk. Es attol meg, hogy Magyarorszagon adott egy helyzet, attol meg a dolgok VALODI erteke nem fordul seggel felfele. Csak az emberek fejeben....

A slick gumi anyagat tekintve joval lagyabb, mint barmi mas. Emiatt barmilyen utfeluletetn (meg dongolt folduton is!) jobban tapad, mint barmi mas. Ennyire egyszeru. Persze lehet teszteket olvasgatni, lehet vezetestechnikai treningre jarni, meg lehet Dobogoko fele a kavicsszorodastol a gatyat tele sz..rni es utana nagyvonaluan figyelmeztetni a tobbi tornabajnokot...

Erocsusztatni es egykerekezni mindenki kenyszeruen tud, akinek 120LE-nel erosebb motorja van. Predi is tud.
Akkor a pályamotorozók 98%-a nem jó motoros . Fogalmuk sincs hogyan kell erőcsúsztatni. Sőőőt! Az a béna Predi úgy ment 55-t, hogy nem tud egykerekezni.
Mondjuk leheletnyi fékezéstól nem tudom hogyan mehetett el az eleje. De vannak csodák.
En ugyanezt vallom. Minden korulmenyek kozott jobb, mint barmilyen mas gumi. Persze van meglepetes faktor, meg ismerni kell a mukodeset, node gyerekek... Akinek 180LE-s motorja van utcara az legyen mar tisztaban olyan dolgokkal, mint megcsuszas, pattogas, erocsusztatas, egykerekezes, stb. Akinek ez nem megy, annak nem valo sportmotor, akinek meg igen azzal nem fog kibabralni a slick gumi. Aki meg nem sportmotoros.... (itt nem folytatom a bekesseg erdekeben )
2012.03.15. Pályamotorozás
Március 15- Pannonia-Ring

Idő: 9.00-17.00
Két csoport. Hobbi és Profi.
7*fel óra motorozás / fő!
Verseny: Time Trial
Időbeosztás: http://palyamotorozas.hu/hu/eredmenyek/

Jelentkeées: http://palyamotorozas.hu/hu/email/jelentkezes/
Ár: 80 euro vagy 23.000 Ft. A feltüntetett árak az ÁFA-t nem tartalmazzák
Fizetés: Csak a helyszínen
Én is ezt írtam valahová. Bármilyen gumit fel lehet rakni utcára csak annak megfelelően kell bánni vele. 30452-es történet a tökéletes negatív példa. Azt hitte "há mer slick" a plafonon is lehet vele motorozni.
Ha olyan ember motorján van aki jár pályázni az tudja hogyan kell ütni a gumit ahhoz, hogy tapadjon. Egy sima "törvényesen közlekedő" motorosnak tud meglepetést okozni. Gondoljál csak bele mikor melegítő nélkül mész ki slickel pályára, milyen óvatosan teszed meg az első 2-3 kört.
KTM 640 duke2 motoromat sajnos bontanom kell 2007évj képteleség most motort eladni..:( crossozni szeretnék..
szürke blokkos.. elöre utalás esetén postázok .
bővebben email: uazosember@freemail.hu
Most még igen,de állítólag a Dunlop megint kavar a keverék számozásokon,szóval még semmi sem biztos..Március végére talán letisztázódik,mi milyen keverék-számon fut majd idén..
Hy!

Én 5 éve motorral melózom (150+ le) Mindig slickel megyek. Bár megvágva. Sokkal biztonságosabb, és sokkal kényelmesebb vele menni. 4000 km-nél ne várj tőle többet, de jóval biztonságosabb vele motorozni bármelyik szutyok utcai bakelitnél. Az üzemi hőfokot nyilván sosem éri el utcán, de még igy is többet tud mint az utcai. Évi 45-55 ezret megyek vele, és még sosem mondtam, hogy az utcai jobb lett volna. . .
Szeva. Hát persze már muszáj Majd remélem összefutunk valamelyik pályanapon!
Medium-Hard

Gumik

Látom készülsz
Ha már gumi téma van,akk. egy kérdés. 211gp 7712-es számozással milyen keveréket jelent?
eddig ugy 60.000-et mentem utcán slickkel.0.3 barral többel kell használni mint pályán kb.Tökéletesen bemelegithető,annyira amennyire a közúti tapadás megkívánja.Sokkal hamarabb bemelegszik mint egy utcai gumi,de folyamatosan bántani kell,hogy ez megmaradjon.Ha szerzel használt endurance gumit az egész évben ki fog tartani.
Én anno utcán csak slickkel mentem. Nem mondanám, hogy nem jó oda. Sőt, ha tudod mire kell figyelni nála, verhetetlen, csak jobban fogy. Az egyik ilyen az, hogy a slick hidegen nem fog tapadni. Így 50 méter után még óvatosan kell vele menni. Az is tény, hogy azt az üzemi hőfokot, amin a maxot adja le csak pályán fogja elérni, utcán nem. De annyira be tud melegedni, hogy utcára kellő tapadást nyújtani tudja. Ehhez több kell 50 méternél, de azért nem kell vészesen sok. Egy példa:
Haverommal egy szép januári 3 fokos délután kivittük megmozgatni a gépeket. Nekem slick, neki utcai sport gumi volt fent Kb 2 km után a 3 fokban nekem 1-esben gázra emelte az elejét, neki meg elforgatta a hátulját. Engem ez meggyőzött.
A másik a nyomás. Ez gumi függő, de van pár bevált érték, amit itt a fórumokon is meg tudnak veled osztani. Autópályára nagyon nem ajánlanám, mert a gumi profiljából adódóan meg fog nyúlni, és egyrészt beleérhet a sárvédőbe, másrészt meg ott hamar elfogy. Amúgy is kevesebb a futásteljesítménye egy utcainál, de ez érthető. Ha nagyon érdekel milyen tegyél egy próbát, de arra figyelj, hogy ha hátul lecseréled, elöl is le kell!

Rem segítettem.

Üdv
Mire kell utcán leginkább csak puha gumi ami tapad jol. Mischelin pilot race van rajta
No értem.. Akkor a slick marad a pályára ..
Barátom vett egy garnitura használt slicket utcára, mondván "bázzeg úúú áááá ez olyat fog tapadni hogy áááá"... mondtam neki nem kéne... Kijött a gumistól, az első lámpánál kb 40-50ről fékezett egy leheletnyit, ép csak egy picit. Úgy ment el az eleje, hogy pislogni nem volt ideje. A srácnak nem lett baja, de a ZX12 kicsit megsértődött a szembe jövő kamion alatt... 3 fele tört a váz... kurvára megérte...
Szerintem ez nem motorfüggő:)