OK! A guminyomással akartam kezdeni én is. A futómű beállítást nem akarom ba...tatni mert elég sokat szenvettem vele mire sikerült úgy beállítani, hogy lehessen vele normálisan menni és a kumit se zabálja . Köszönöüm a segítséget.
Sziasztok először nézd meg hogy 30 fok alatt 4-5 megtett kör után mekkora gumi nyomásod és a hőfoka utána ugyanezt 30 fok felett
látod majd a külmbséget amiből el tudod dönteni hogy nyomást változtass vagy gumikeveréket.De az is lehet hogy az első telóolajad érzékeny a hő ingadozásra és egy kicsit kilágyul.De én először a gumi témával foglalkoznán.üdv: Béla
Sziasztok, kicsit lezuztam palyazaskor a cbr 1000 rr-t ami 2008 as modell.Erdeklodnek hogy nincs e valakinek egy hatso idom,egy elso plexi es egy kipufogo ertelmes aron. Valaszokat elore is koszi.
Risszi
Találkozott már olyan jelenséggel valaki, hogy 30 fok felett (környezeti hőm.), az első gumit (dunlop Kr 106 medium 125/80) elkezdi tépni de csak kicsit nem veszélyesen. A guminyomás hidegen 2 bar a futómű beállítás pedig ugyan az. 30 fok alatt szép egyenletes a gumikép elől-hátul. A hátsó gumi gumiképét nem befolyásolja a hőmérséklet mindig szép (kr 108 medium 195-ös a nyomás hidegen 1.35 bar). Lehet valamivel orvosolni a jelenséget, vagy örüljek hogy nem tépi jobban. Előre is köszönöm a válaszokat.
nekem elől -1 foggal lett az áttétel módosítva a hátulja gond nélkül elfért de az elsősárvédő megsínylette a dolgot ott már nagy tempónál mikor nyúlt a gumi kevésnek bizonyult a hely.... így egy első sárvédő minusz...
195/65-re gondolsz?!
Elég jelentős lesz a változás! Először is az a kérdés, hogy elfér-e a gumi a lengővillában? Egy 180/55-ös gumi (Dunlop) 643 mm átmérőjű, ez a 195/65 viszont 656 mm, tehát kell min. 8 mm hely sugárirányban (de a gyakorlatban ettől jóval több kell a nyúlás miatt). Másodszor a 180-as gumi szélessége (Dunlop) 182 mm, a 195/65 viszont 191 mm széles, tehát oldalirányban is kell min. 5-5 mm hely. Az elsőből adódik, hogy a motor hátsó traktusának magassága feljebb kerül, tehát hegyesedik a villaszög, a motor irányváltása javul, de az egyenesfutása romolhat. Több súly kerül az elsőkerékre. Szintén magától értetődik, hogy a megnövekedett kerékátmérő miatt a gyorsulás érezhető mértékben romlik, ezzel párhuzamosan a végsebesség nő. Érdemes 1-2 foggal nagyobb hátsó lánckerékkel kompenzálni, de ebben az esetben előrébb kerül a hátsókerék, ami miatt:
1. ismét kérdés, hogy elfér-e a kerék
2. rövidül a tengelytáv, ami - az előbb említett villaszög hegyesedéssel együtt - további egyenesfutás romlást eredményezhet
Ja és nem utolsó sorban ez a méret alapvetően 6,0 colos kerékre van fejlesztve, a gyár 5,5 - 6,25 colig javasolj a felszerelését, így 5,5-es keréken majrécsík fog maradni!
Tanácsot szeretnék kérni,hogy milyen guminyomást javasoltok pályára(pirelli diablo corsa III),mert a gyárival (2,5 2,9) elég jól csuszkált,még az én gyenge tempómmal is...
WSBK BRNO:
Sonaj
Rékási Szabi és Kovac Gabriel Esztergom
Doki és Kovács Feri Debrecen
Svéd göteborg :) vagy szombat vasárnapra, vagy csak vasárnapra
Tomwar
idén sok magyar indulo lesz, többek közt egy forumlako is, Kurucz Feri, gondolom több lesz a magyar néző is. Van ilyenkor magyar szektor? vagy az csak Talma idején volt a GP-nél?
akikről tudom hogy kint lesznek nézőként:
Sonaj
Rékási Szabi és Kovac Gabriel Esztergom
Doki és Kovács Feri Debrecen
Svéd göteborg :) vagy szombat vasárnapra, vagy csak vasárnapra
látod majd a külmbséget amiből el tudod dönteni hogy nyomást változtass vagy gumikeveréket.De az is lehet hogy az első telóolajad érzékeny a hő ingadozásra és egy kicsit kilágyul.De én először a gumi témával foglalkoznán.üdv: Béla
Risszi
Nem tud valaki valamit Pethő Józsefről (sanyil)?
Kéne szitanyomni a köridőmérő dobozokat, de nem érem el már 1,5 hete.
Üdv.: Géza
Addig is köszi!
Köszi a részletes leírást. :-)
Elég jelentős lesz a változás! Először is az a kérdés, hogy elfér-e a gumi a lengővillában? Egy 180/55-ös gumi (Dunlop) 643 mm átmérőjű, ez a 195/65 viszont 656 mm, tehát kell min. 8 mm hely sugárirányban (de a gyakorlatban ettől jóval több kell a nyúlás miatt). Másodszor a 180-as gumi szélessége (Dunlop) 182 mm, a 195/65 viszont 191 mm széles, tehát oldalirányban is kell min. 5-5 mm hely. Az elsőből adódik, hogy a motor hátsó traktusának magassága feljebb kerül, tehát hegyesedik a villaszög, a motor irányváltása javul, de az egyenesfutása romolhat. Több súly kerül az elsőkerékre. Szintén magától értetődik, hogy a megnövekedett kerékátmérő miatt a gyorsulás érezhető mértékben romlik, ezzel párhuzamosan a végsebesség nő. Érdemes 1-2 foggal nagyobb hátsó lánckerékkel kompenzálni, de ebben az esetben előrébb kerül a hátsókerék, ami miatt:
1. ismét kérdés, hogy elfér-e a kerék
2. rövidül a tengelytáv, ami - az előbb említett villaszög hegyesedéssel együtt - további egyenesfutás romlást eredményezhet
Ja és nem utolsó sorban ez a méret alapvetően 6,0 colos kerékre van fejlesztve, a gyár 5,5 - 6,25 colig javasolj a felszerelését, így 5,5-es keréken majrécsík fog maradni!
látogatoba megyek, nem viszek oda motort
majd julius végén mi versenyzünk brnoban, gyere akkor
UI:De kiprobálnám a mocidat brunóóóóóóóban
Sonaj
Rékási Szabi és Kovac Gabriel Esztergom
Doki és Kovács Feri Debrecen
Svéd göteborg :) vagy szombat vasárnapra, vagy csak vasárnapra
Tomwar
idén sok magyar indulo lesz, többek közt egy forumlako is, Kurucz Feri, gondolom több lesz a magyar néző is. Van ilyenkor magyar szektor? vagy az csak Talma idején volt a GP-nél?
akikről tudom hogy kint lesznek nézőként:
Sonaj
Rékási Szabi és Kovac Gabriel Esztergom
Doki és Kovács Feri Debrecen
Svéd göteborg :) vagy szombat vasárnapra, vagy csak vasárnapra
de kik még?