Van, épp az István által említett McCoi ilyen. azt qwa sok féleképpen lehet összerakni/beállítani. Van hozzá esőszenzor is, az elektronikáról tudja venni a jelet, pluszban lehet hozzá nyomógombot is applikálni, amivel szükség esetén plusz olajat tudsz a láncra juttatni. DE ez számomra már abban a költségtartományban van (pedig agyaltam rajta), ami NEKEM már nem éri meg. Arról nem beszélek, hogy (villanyszeretőként nekem nem gond,de van akinek igen) ezt az egész cuccot össze kell legózni, neked kell beforrasztani, stb... mindent. Ettől függetlenül ez is lehet opció olyannak, akinek megéri és össze tudja szerelni. https://mccoi.de/shop2017/?cat...
Nem hittérítés, csak tapasztalat hogy nem feltétlen az a legjobb megoldás.
Nálam nagyon nem működött az ejtőtartály, pont amit leírtam.
Lehet, hogy kerülöd de elkerülhetetlen, egy egy nagyvárosba kénytelen vagy bemenni, elkapsz egy egy araszolós szakaszt ahol már tocsog is az olajtól a lánc.
Aztán amikor pályatempóban pirítasz, száraz lesz 🤷🏼♂️
Idő-táv-sebesség alapján csepegtető lenne a tuti, de olyan talán nincs is.
Nálam is a kis lánckerék előtt felülre cseppen, kb 20 centire a tőle. Ahogy írod, az a kis olaj ott pont elfér, amíg ki nem takarítom télen 😁 Mindent összevetve, az utóbbi időben 8- max 10ezret megyek évente (sajnos ennyire van időm). Ebből 4-6 ezer májusi Szardínia és az őszi túra, idén horvát 8-as út. Ezen 8-10 ezer kilométer alatt kb. 3-4szer töltöm újra a 15 ml-es tartályt. Ha mind befolyna a kis lánckerékhez, akkor sem lenne közel sem annyi és főleg nem olyan makacsul ragadós dzsuva, mint a spray után. Az első télen, ha nem 1 cm vastag szart kapartam ki onnan, akkor semmit....
nekem fentre csepegett és ha úgy gondolta hogy ez sok neki egyből lebaszta a kis lánckeréknél ahogy fordult, ott meg elfér az olaj majd lefolyik
amikor lánckereket cseréltem akkor ki lett takarítva az a rész
nekem egy láncszetthez két első lánckerék volt( néha 3 több méretben) aztán sűrübben volt a cserebere
Fene tudja, anno csináltam egy tesztet a beépítés után. Nekem még sosem tocsogott a motor hátulja olajban. Városi motorozást alapból kerülöm, amennyire lehet. "szerintem" még mindig jobb, ha valamilyen módon kenve van a lánc, mintha sehogy sincs (a spray nem jön szóba... amilyen dzsuvát az összeszed, hát...kösz, de nem) . Nálam a 2 perces csepp-periódus bevált. Eddig még nem vettem észre, hogy szárazon futna a lánc, tocsogást meg végképp. Ezzel viszont le is zárom az "akaratlan hittérítést", mindenki azt csinál, amit akar. 😁
Bele kell rakni egy ilyesmi gélboxa és akkor víz alatt is működhet. Ez pont arra való hogy az IP00-ás cuccokat belerakva IP99 legyen 😁
Lényege, hogy amit beleteszel, tökéletesen hermetikusan körbezár egy puha szilikon kocsonya....mondjuk ha van benne melegedő alkatrész annak a hűtése nem lesz olyan optimális, szóval mindenre azért nem jó.
Mondjuk a cikkben a Regina ta-C bevonatú láncára értelmesebb ajánlások vannak. Azzal már hihetőbb hogy ér valamit, de ahogy nézem egy ilyen Regina lánc szett a motoromra kicsivel több mint dupla annyi, mint egy jó fajta DID készlet, és aligha megy el dupláját. https://www.louis.eu/en/regina...
Egyetlen egyszerű oka van: Olcsó.
Kardánnal is meg lehet oldani ugyan azt, karbon csővel, két ellentétesen forgó kardánnal szerintem simán lehet hozni a lánc kicsi tehetetlenségét és tömegét, csak horror ára van egy rendes kúpfogaskeréknek.
Igen kb ez tapasztalat nekem is. A MCCOI -t megépíteni nem olyan egyszerü mindenkinek. Nekem kb 70-80€-ért kellett anno megvenni a srác által fejlesztett alkatrészeket ( alaplap, elektromos állatkák, IC, meg a pumpa) A conradból direktbe vettem meg a 150 ml modell benzintartályt. A többi cucc "volt" otthon katergória volt, mivel adagolástechnika, meg pneu, vett körül anno. Ennek a legnagyobb hátránya, hogy nincs védve az elektronika. Nincs meg a megfelelö IP védelem, a megforrasztott elektronikát kezlni kéne még Peter-lacke-al vagy kiönteni PU-val, mint amugy a jármügyártásban szokás. Ha nem teszed és párát kap, akkor az elektrolit rövidrezárhatja az IC lábakat, és akkor jön az, hogy kiadagolja a tartály tartalmát.
Ezért MCCOI-val szerzett tapasztalatok után, maradt az 5€-os modell tartály, meg a csövezés. A dupla olajzófej az elsö lánckeréknél szintén fel lett használva a szima ejtötartályos rendszernél. A régi motorokon a hátsó lámpatesthez közel lettek beszerelve a tarályok, meg mellette egy 12V-os mágneses benzincsap (Lavato-és társai), amit a hátsó lámpa megcsapolt vezetéke nyitott. Vékony adagolotükkel 0,2-0,5 mm-es lett fojtva és beállítva a csepegö mennyiség. Ugyan sokan csináltak még plusz relét az üreshez (pl CBLaci), hogy álló helyzetbe zárja a csapot, de én eddig nem mentem el, mert nem volt rá szükségem.
Tudom létezik kikisérletezve ennél még minimálistább megoldás is, meg a közben belépö tekergetös cuccok...
A lényeg, hogy akármilyen (biztonságos) formában fel legyen hordva a HASZNÀLATNAK megfelelö mennyiségü OLAJ a kapcsolodó, terhelt felületekre. Ha ez az egyszerü feltétel teljesül a rendszer megépítése és beállítás után, akkor teljesen mindegy, hogy ki milyen megoldással éri ezt el. Amit figyelmbe kell venni, ami nekem megfogalmazodott az elmúlt 14 év tapasztalata alapján, hogy nem csak egy jó megoldás létezik, nincs olyan megoldás ami mindenkinek egyformán jó, és nincs tökéletese megoldás. Teljesüljön, hogy megnö a lánc élettartama, csökkenjen a láncápolás további költsége (spay és tisztítoszerek kivezetése), és csökkenjen a ráfordított karbantartási (tiszogatás, fújkálás, láncfeszesség állítgatás) idö.
(((Ha valakinek nem sikerül megugrani ezt a beszerelesé és beállítási kihívást, még mindig marad alternatíva nekik is.)))
Én értem, de az sem jó ha a motor hátulja tocsog az olajtól ha valamiért városban kell motorozzak, aztán ha tempósabban akkor meg szárazon zörög a lánc 🤔
Az előző szettem is 40ezer felett futott, ha kicserélem időben a gagyi jt lánckereket akkor lehetett volna hosszabb is az élete pedig kapott sarat homokot és port 🤷🏼♂️
Nézd, én "lusta" vagyok. Azt szeretem, ha nem kell vele csinálni semmit. Nézegettem én is több, készen kapható olajzót, de az,amit nem kell tekergetni, nyomkodni, tehát automata, az 100-300 Eur között van. Ennyit már nem ér nekem. Ez a gravitációs lehet, hogy nem a legjobb megoldás, de... ha 40-50ezer kilométerre kitolja a lánccserét, számomra tökéletes.
Szerintem meg messze nem az a legjobb megoldás. Nagyjából 20-30euróért ott a cobrra nemo2 koppintás ami akkor és annyit ad amikor te akarod.
Nekem volt gravitációs, ha gyorsan mentem száraz volt a lanc, ha lassan akkor meg olajos volt minden. 🤷🏼♂️
Ezek szerint még mindig a ca. 20-30 € anyagköltségbe és némi munkába/türelembe kerülő legegyszerűbb gravitációs láncolajzó a legtutibb megoldás. Ebből nekem a teszthez képest minimum megduplázódott a láncom élettartama, mert 40k kilométer után cseréltem le, a kb 5 év elteltével.
"Walk it back, buddy!
“The claim is now going to be ‘low-maintenance chain’ and not ‘maintenance-free chain,’ since depending on the riding elements (dirt, salt exposure, etc.) you experience, it could cause stretch or wear to the non-DLC-coated elements on the chain which would then require cleaning/relubrication as well as slack adjustments.”"
Minden lánc igényel több kevesebb karbantartást. Most sem jött be a németek "csodafegyvere", csak alacsonyan szálló markeninges fogás a lustáknak.
Azt mondom, állítom, hogy a kopott görgö valós poziciója meg tudja növelni az osztástávolságot, mert excentrikus lesz a csap középpontjától ami tök mindegy hogy kopott vagy sem. A már terhelt görgö és éppen kapcsolodó görgö osztástávolsága nem azonos lánc csapjainak osztástávolságával, mivel mint irtuk kopottak, és a terhelt elöre feszül, ami meg kapcsolodni fog, meg le van maradva, így újabb tizedekkel "maszik el " a lánc "osztása " a kapcsolodó pároknál. Erre szerettem volna utálni. Ha még a görgö is letörik, akkor a kapcsolodó felületek közötti osztás pl a belépö szem (görgö nélküli) esetén a görgö anyagvastagságával lesz nagyobb...ezért nem okos letört /kopott görgökkel túl sokat kisérletezni a szerény véleményem szerint.
de az sem azért foghegyez mert a görgő elkopott, mert ugye akkor az összes el van kopva, hanem a csap kopik és nyúlik a lánc nő a szemtávolság így nem lesz kompaibilis a lánckerékkel mmert az nem tud olyan gyorsan kopni, bár az első képes rá
nekem volt hogy el is hagytam pár görgőt de attól még nem volt nyúlt a lánc mert kurva gyorsan kivégezte a homokbánya kenés nélkül
ha nekem elment a lánc 10 ezret az már-már csodaszámba ment, vagy túl sokat jártunk fagyizni
A legrosszabb, ami történhet, hogy átdolgozom és a szuszogót csak simán beviszem a tank alatti szívászaj tompító dobozba. Hátrafelé lejt, fékezéskor sem loccsanhat az olaj a légszűrő felé vezető csőbe, max évente kitörölgetem.
Az fix, hogy a gyári megoldás nem tetszik.
Anno, talál totálkáros befolyásra én is tettem fel a GSX 1400 egy apró kartergáz szüröt. Sajnos csak fél megoldás volt, mert váltó fölött is van egy labirintusos kivezetés a blokkból, meg a szelepfedélröl is megy vissza csö a kartergázzal a légszüröházban. Èn csak az alsót szüröm meg, de abban olyan takony van amit nem használnék fel semmire.
Az ötletet értem persze és még tesztnek is jó, de érdemes lenne azért megfigyelni, hogy nem kártékonyabb, mint hasznos dolog. Sok esetben nem csak vízpára, de lehet akár savas kémhatásu gáz is benne...bár ennek lehet utána kéne néznem, ha ilyenbe fognék én is.
https://mccoi.de/shop2017/?cat...
Nálam nagyon nem működött az ejtőtartály, pont amit leírtam.
Lehet, hogy kerülöd de elkerülhetetlen, egy egy nagyvárosba kénytelen vagy bemenni, elkapsz egy egy araszolós szakaszt ahol már tocsog is az olajtól a lánc.
Aztán amikor pályatempóban pirítasz, száraz lesz 🤷🏼♂️
Idő-táv-sebesség alapján csepegtető lenne a tuti, de olyan talán nincs is.
amikor lánckereket cseréltem akkor ki lett takarítva az a rész
nekem egy láncszetthez két első lánckerék volt( néha 3 több méretben) aztán sűrübben volt a cserebere
Lényege, hogy amit beleteszel, tökéletesen hermetikusan körbezár egy puha szilikon kocsonya....mondjuk ha van benne melegedő alkatrész annak a hűtése nem lesz olyan optimális, szóval mindenre azért nem jó.
https://www.louis.eu/en/regina...
Kardánnal is meg lehet oldani ugyan azt, karbon csővel, két ellentétesen forgó kardánnal szerintem simán lehet hozni a lánc kicsi tehetetlenségét és tömegét, csak horror ára van egy rendes kúpfogaskeréknek.
Hát van ez így.
Bár azért az a tetra amorf szén bevonat, ettől még érdekes lehetne....ha más nem serpenyő bevonatként teflon helyett még beválhat 🤣
Ezért MCCOI-val szerzett tapasztalatok után, maradt az 5€-os modell tartály, meg a csövezés. A dupla olajzófej az elsö lánckeréknél szintén fel lett használva a szima ejtötartályos rendszernél. A régi motorokon a hátsó lámpatesthez közel lettek beszerelve a tarályok, meg mellette egy 12V-os mágneses benzincsap (Lavato-és társai), amit a hátsó lámpa megcsapolt vezetéke nyitott. Vékony adagolotükkel 0,2-0,5 mm-es lett fojtva és beállítva a csepegö mennyiség. Ugyan sokan csináltak még plusz relét az üreshez (pl CBLaci), hogy álló helyzetbe zárja a csapot, de én eddig nem mentem el, mert nem volt rá szükségem.
Tudom létezik kikisérletezve ennél még minimálistább megoldás is, meg a közben belépö tekergetös cuccok...
A lényeg, hogy akármilyen (biztonságos) formában fel legyen hordva a HASZNÀLATNAK megfelelö mennyiségü OLAJ a kapcsolodó, terhelt felületekre. Ha ez az egyszerü feltétel teljesül a rendszer megépítése és beállítás után, akkor teljesen mindegy, hogy ki milyen megoldással éri ezt el. Amit figyelmbe kell venni, ami nekem megfogalmazodott az elmúlt 14 év tapasztalata alapján, hogy nem csak egy jó megoldás létezik, nincs olyan megoldás ami mindenkinek egyformán jó, és nincs tökéletese megoldás. Teljesüljön, hogy megnö a lánc élettartama, csökkenjen a láncápolás további költsége (spay és tisztítoszerek kivezetése), és csökkenjen a ráfordított karbantartási (tiszogatás, fújkálás, láncfeszesség állítgatás) idö.
(((Ha valakinek nem sikerül megugrani ezt a beszerelesé és beállítási kihívást, még mindig marad alternatíva nekik is.)))
Az előző szettem is 40ezer felett futott, ha kicserélem időben a gagyi jt lánckereket akkor lehetett volna hosszabb is az élete pedig kapott sarat homokot és port 🤷🏼♂️
Nekem volt gravitációs, ha gyorsan mentem száraz volt a lanc, ha lassan akkor meg olajos volt minden. 🤷🏼♂️
utcai motoron miért buziskodik még szinte mindenki a görgős láncokkal?
https://www.revzilla.com/commo...
A lényeg:
"Walk it back, buddy!
“The claim is now going to be ‘low-maintenance chain’ and not ‘maintenance-free chain,’ since depending on the riding elements (dirt, salt exposure, etc.) you experience, it could cause stretch or wear to the non-DLC-coated elements on the chain which would then require cleaning/relubrication as well as slack adjustments.”"
Minden lánc igényel több kevesebb karbantartást. Most sem jött be a németek "csodafegyvere", csak alacsonyan szálló markeninges fogás a lustáknak.
Elterjedt az elmult 3 évben, mióta a cikk megjelent? Nekem nem jött szembe sehol.
https://www.sportmotor.hu/maga...
Azt mondom, állítom, hogy a kopott görgö valós poziciója meg tudja növelni az osztástávolságot, mert excentrikus lesz a csap középpontjától ami tök mindegy hogy kopott vagy sem. A már terhelt görgö és éppen kapcsolodó görgö osztástávolsága nem azonos lánc csapjainak osztástávolságával, mivel mint irtuk kopottak, és a terhelt elöre feszül, ami meg kapcsolodni fog, meg le van maradva, így újabb tizedekkel "maszik el " a lánc "osztása " a kapcsolodó pároknál. Erre szerettem volna utálni. Ha még a görgö is letörik, akkor a kapcsolodó felületek közötti osztás pl a belépö szem (görgö nélküli) esetén a görgö anyagvastagságával lesz nagyobb...ezért nem okos letört /kopott görgökkel túl sokat kisérletezni a szerény véleményem szerint.
nekem volt hogy el is hagytam pár görgőt de attól még nem volt nyúlt a lánc mert kurva gyorsan kivégezte a homokbánya kenés nélkül
ha nekem elment a lánc 10 ezret az már-már csodaszámba ment, vagy túl sokat jártunk fagyizni
Az fix, hogy a gyári megoldás nem tetszik.
Az ötletet értem persze és még tesztnek is jó, de érdemes lenne azért megfigyelni, hogy nem kártékonyabb, mint hasznos dolog. Sok esetben nem csak vízpára, de lehet akár savas kémhatásu gáz is benne...bár ennek lehet utána kéne néznem, ha ilyenbe fognék én is.