Mondjuk jó lenne tudni miféle motor, de alapvetően nem gond. Legyen jól beállítva, és ne használj több olajat a gyári ajánlásnál, mert attól nem lesz tartósabb a motor.
Sajnálom, remélem menthető. Nem mondom hogy én nem csináltam ilyen hülyeségeket fiatalon, de K.Istvánnal értek egyet. Hosszabb túrákra és műszakira mindig alaposan felkészítettem a motoromat.
Ok, ezt "értem". De... most a csávó leírja ide a tünetet, elmondják neki, hogy mi történhet, ha nem cseréli le, erre azt mondja, "meglátjuk, mi sül ki belőle". Aztán meg csodálkozik, hogy az történt, amit előre megmondtak neki. Majd erre jön még az, hogy nem kente, mert nem tudta, hogy kenni kell!!!
4 éve vagy tag a fórumon(csak regisztráltál és semmit nem olvastál el?), 14 éve motorozol elvileg... és nem tudtad, hogy kenni kell (de legalábbis illik)a láncot? Ketten-hárman leírták neked, mi történhet, ha ilyen állapotú láncot használsz. Nem tudok mit hozzátenni....
Nem gondoltam, hogy a picit lötyögő görgők miatt el tud szakadni a lánc. Bíztam benne, hogy nem lesz gond.
Soha nem fújtam semmivel mert nem tudtam, hogy van kimondottan láncra való spray.
Nagyjából 10cm-es kilengése volt és kicsit már beleért a lengővillába.. azt terveztem hogy horvát után lecserélem.
Azt szeretném megtudni, hogy 2T motornál gond-e ha a kipufogó nem ég ki szárazra, hanem olajnedves lesz? ( gázlengések miatt visszahord-e dzsuvát?) Ha esetleg nem jó helyen kérdezem, hol kérdezzem, kitől? /Egyébként Motul800 FL-ről van szó./
Teljesen egyetértek.
Én személy szerint ugye minden télen karbantartom/átnézem a gépet, hogy ne szezon közben kelljen vele szarakodni.
- Fék/kupplungfolyadékot cserélem kétévente, állapottól függetlenül. A fékfolyadék nem egy nagy tétel pénzben, időm meg van rá, miért ne cseréljem?
- Hűtőfolyadékot is 2-3 évente cserélem, mivel ennyi idő alatt összejön a szelephézagellenőrzésre megadott kilométer is.
- Gumit mindig cserélem szezon előtt, mert nekem a Road5 sem megy el 10ezernél többet, aztán mivel májusban Szardínia a fix program, oda nem megyek használt gumival. Amíg Power3-at használtam, akkor is mindig tavasszal új gumi, aztán ha kellett, augusztusban felraktam a ledobottat, ha volt még rajta annyi mintha, hogy kibírja a hátralévő időt októberig.
- Fékbetéteket is minden tavasszal leellenőrzöm, meg a hosszabb túrák előtt-után.
- Teleszkópban olajat 2-3 évente cserélek, vagy ha esetleg valamely szimmering elfossa magát, de az hál'istennek mióta kicseréltem a bal oldali krómszárat, jól tartja magát, most lesz 3 éve, hogy nem kellett hozzá nyúlni.
- Hosszabb útra kis "vészhelyzeti szerszámkészlet" mellett fék/kupplungkart és defektjavító sprayt viszek még magammal.
- Mostanában cseréltem a láncot, 40 ezer km után. Ez, hogy szükséges volt-e?... Fene tudja :) megvettem a piros színű RK-láncot ,aztán addig birizgálta a fantáziámat, míg "bemeséltem magamnak", hogy a régi lánc kicsit szakaszosan nyúlott, így lecseréltem 🤣 Most mondja valaki, hogy nem szép 😁
nekem mindig volt tartalékba
kuplungbowden
kerékcsapágy
kuplung+fékkar
olajszűrő+olaj 2-3 csere mindig volt)
gyertya többféle márka többféle helyről)
első láckerék( csomóhoz hátsó is többfajta méretben)
patentszemek
fékbetétek
ééés
az olajos cuccokon és a lánckerekeken kívül mindet vittem is a többnapos túrákra, bár elsőt többször is vittem más méretben
lánc meg ahogy először állítani kellett vágtam le a picsába, eddigre a görgök már lötyögtek a sok terep miatt
nem sokat túráztam aztán nehogy ilyen faszságok miatt legyen műszaki mentés a túra helyett
Tökéletes lenyomata a mai hétköznapoknak az eset.
Èn csak a technikát sajnálom, vannak akik nem érdemlik meg sem a hasznos szakmai tanácsot, sem a finom technikát sem.
Eleve nem értem, hogy egy nagy túrára egy gondos gazda felkészití jármüvét is, nem csak saját magát.
-Àtnézeti /átnézi a féket, futómüvet, olajat, szüröket cserél akár, hogy ne túrára közepére essen a csereperiudus, tesz fel akár új gumikat, mert az érdesebb aszfalt akár 1000 km alatt megeszi az 50-60%-os futófelületet. De semmiképpen nem indul el egy olyan jármüvel ami nem menne át a müszaki vizsgán. Vagy ha igen akkor az igazi "kalandra vágyik", vagy baj van a toronyban.
- Ráadásul egy lánc élettartama elég jól ismert. Vannak akciók, vagy apróhirdetésben hirdetett láncszettek. 2-3 év alatt még lefut egy hagyomáson karbantartot lánc biztos akad fent valami jó áras a szürön, és akkor már ott lesz a polcon mikor eljön az idö, és nem "túra költségét" terheli meg egy ilyen nagyobb beavatkozás.
Persze tudom, látom nem mindenki ennyire elörelátó, de nekem jól müködik, hogy a nem romlandó cuccokból oda van készítve pár a polcra, legyen a szürö, aksi (szárazon), láncszett, gyertya...
Kár... erre azért nem is egy ember hívta fel a figyelmedet. Ezért szeretem, amikor az emberek bekérdeznek a fórumon, néhány "balek" megpróbál segíteni, aztán itt az eredmény: Vagy sosem tudjuk meg, hogy mi lett a vége, vagy a tiedhez hasonlóan: Nem hallgatnak az "okosabbra", aztán jahh... Mindenesetre sajnálom.
Ha nincs automata lánckenőd akkor 30ezernél már azért illene cserélni, főleg az MT-nél, mert a két henger és a nyomaték jobban rángatja a láncot. Ezen az sem segít ha kivettél egy szemet és így nem túl hosszú 😆
Ha hátul a nagy lánckerék közepénél meghúzod jó erősen, és kilátszik a lánc alatt a fog, akkor az már nem jó.
A megnyúlt lánccal nem a hossza a baja, hanem a nyúlás miatt más a kiosztása mint a lánckeréknek. Ezért nem egyenletesen a teljes érintkező felületen adja át a nyomatékot, hanem csak 1-2 fog.
Ez értelem szerűen gyorsabban fogja koptatni a lánckereket húzó irányba, ezért lesz cápauszony formája a fogaknak. Másrészt a láncon is megnövekszik a terhelés, és ezért a nagyobb igénybevétel miatt kopnak ki a görgők, meg kezdenek el töredezni.
Én nem feszegetném ezt a dolgot spórolásból, mert vagy a hátadba áll bele a lánc, vagy a motorblokk öntvényt bassza szét, aztán mindkettő kellemetlenebb mint egy új láncszett ára.
Nem latta meg mi sult ki belole? 😆
Ha igaz.
Bar nekem kicsit budos es nem eletszagu ez az egesz.
http://youtu.be/MT34sZ93g7E
Soha nem fújtam semmivel mert nem tudtam, hogy van kimondottan láncra való spray.
Nagyjából 10cm-es kilengése volt és kicsit már beleért a lengővillába.. azt terveztem hogy horvát után lecserélem.
Azt szeretném megtudni, hogy 2T motornál gond-e ha a kipufogó nem ég ki szárazra, hanem olajnedves lesz? ( gázlengések miatt visszahord-e dzsuvát?) Ha esetleg nem jó helyen kérdezem, hol kérdezzem, kitől? /Egyébként Motul800 FL-ről van szó./
Én személy szerint ugye minden télen karbantartom/átnézem a gépet, hogy ne szezon közben kelljen vele szarakodni.
- Fék/kupplungfolyadékot cserélem kétévente, állapottól függetlenül. A fékfolyadék nem egy nagy tétel pénzben, időm meg van rá, miért ne cseréljem?
- Hűtőfolyadékot is 2-3 évente cserélem, mivel ennyi idő alatt összejön a szelephézagellenőrzésre megadott kilométer is.
- Gumit mindig cserélem szezon előtt, mert nekem a Road5 sem megy el 10ezernél többet, aztán mivel májusban Szardínia a fix program, oda nem megyek használt gumival. Amíg Power3-at használtam, akkor is mindig tavasszal új gumi, aztán ha kellett, augusztusban felraktam a ledobottat, ha volt még rajta annyi mintha, hogy kibírja a hátralévő időt októberig.
- Fékbetéteket is minden tavasszal leellenőrzöm, meg a hosszabb túrák előtt-után.
- Teleszkópban olajat 2-3 évente cserélek, vagy ha esetleg valamely szimmering elfossa magát, de az hál'istennek mióta kicseréltem a bal oldali krómszárat, jól tartja magát, most lesz 3 éve, hogy nem kellett hozzá nyúlni.
- Hosszabb útra kis "vészhelyzeti szerszámkészlet" mellett fék/kupplungkart és defektjavító sprayt viszek még magammal.
- Mostanában cseréltem a láncot, 40 ezer km után. Ez, hogy szükséges volt-e?... Fene tudja :) megvettem a piros színű RK-láncot ,aztán addig birizgálta a fantáziámat, míg "bemeséltem magamnak", hogy a régi lánc kicsit szakaszosan nyúlott, így lecseréltem 🤣 Most mondja valaki, hogy nem szép 😁
kuplungbowden
kerékcsapágy
kuplung+fékkar
olajszűrő+olaj 2-3 csere mindig volt)
gyertya többféle márka többféle helyről)
első láckerék( csomóhoz hátsó is többfajta méretben)
patentszemek
fékbetétek
ééés
az olajos cuccokon és a lánckerekeken kívül mindet vittem is a többnapos túrákra, bár elsőt többször is vittem más méretben
lánc meg ahogy először állítani kellett vágtam le a picsába, eddigre a görgök már lötyögtek a sok terep miatt
nem sokat túráztam aztán nehogy ilyen faszságok miatt legyen műszaki mentés a túra helyett
Èn csak a technikát sajnálom, vannak akik nem érdemlik meg sem a hasznos szakmai tanácsot, sem a finom technikát sem.
Eleve nem értem, hogy egy nagy túrára egy gondos gazda felkészití jármüvét is, nem csak saját magát.
-Àtnézeti /átnézi a féket, futómüvet, olajat, szüröket cserél akár, hogy ne túrára közepére essen a csereperiudus, tesz fel akár új gumikat, mert az érdesebb aszfalt akár 1000 km alatt megeszi az 50-60%-os futófelületet. De semmiképpen nem indul el egy olyan jármüvel ami nem menne át a müszaki vizsgán. Vagy ha igen akkor az igazi "kalandra vágyik", vagy baj van a toronyban.
- Ráadásul egy lánc élettartama elég jól ismert. Vannak akciók, vagy apróhirdetésben hirdetett láncszettek. 2-3 év alatt még lefut egy hagyomáson karbantartot lánc biztos akad fent valami jó áras a szürön, és akkor már ott lesz a polcon mikor eljön az idö, és nem "túra költségét" terheli meg egy ilyen nagyobb beavatkozás.
Persze tudom, látom nem mindenki ennyire elörelátó, de nekem jól müködik, hogy a nem romlandó cuccokból oda van készítve pár a polcra, legyen a szürö, aksi (szárazon), láncszett, gyertya...
Sajnálom, hogy így történt.
Ha hátul a nagy lánckerék közepénél meghúzod jó erősen, és kilátszik a lánc alatt a fog, akkor az már nem jó.
A megnyúlt lánccal nem a hossza a baja, hanem a nyúlás miatt más a kiosztása mint a lánckeréknek. Ezért nem egyenletesen a teljes érintkező felületen adja át a nyomatékot, hanem csak 1-2 fog.
Ez értelem szerűen gyorsabban fogja koptatni a lánckereket húzó irányba, ezért lesz cápauszony formája a fogaknak. Másrészt a láncon is megnövekszik a terhelés, és ezért a nagyobb igénybevétel miatt kopnak ki a görgők, meg kezdenek el töredezni.
Én nem feszegetném ezt a dolgot spórolásból, mert vagy a hátadba áll bele a lánc, vagy a motorblokk öntvényt bassza szét, aztán mindkettő kellemetlenebb mint egy új láncszett ára.