Amúgy pont ez a váltás és üres meg nem találás miatt idegel ki!
Ha mondjuk 6-ban vészfékezek, állva egyesig lehetetlen visszaváltani, csak ha csapkodom ki a kuplungot közben. Üres meg sem 1-ből, sem 2-ből nincs!!!
Eddig az RV125-ben volt egy kis huzavonám az olajakkal. (Castrol, Motul, Ipone) Míg felvettem a kapcsolatot a magyarországi forgalmazóval egy onroad-os cikk után. Kaptam ingyen egy tesztelésre való olajat, és írtam egy cikket előle. Nekem bevált az az olaj akkor az RV-ben. Duke-ban is próbáltam, ott mint mindegyik olaj, max 4000-et bírt. Csak ők ugyebár 7000 - 7500-as periódusban gondolkodtak. ENNI NEM ette, így azt kell mondanom, hogy jó volt.
Barátom, aki szereli a motorjaimat, neki nem volt meggyőző a Silkolene ugyanolyan Duke 390-ben. Most hogy lecseréltem a motort egy SV-re, Ecstar-al vettem, kapott bele egy 7100-át, de szerintem a véleményedet tudom alátámasztani, hogy van olyan körülmény, amikor jó és van amikor pocsék. Az Ecstar sokkal stabilabb!!!
Én inkább hidegen érzem stabilabbnak a váltót, melegen mintha száraz és ragadós lenne. De tsanyi gondolatait így el tudom fogadni. Engem a barátom pont ez miatt nézett hülyének, mert ő ilyeneket nem tapasztal soha egy váltóval sem és motorral sem. Így én vagyok a szemében a hülye, de megmondtam, hogy ezekután is a Silkolene megy bele minden járművembe!
Amúgy a legjobb módszer, ha beszerzésen gondolkodsz, a honlapon megrendelheted, így tuti a gyártótól/forgalmazótól jön, így nincs pancsolás!
Motorkerékpár motorjában nem találkoztam kokszosodással,a kocsiknál inkább,főleg a benzineseknél.Lehet ,hogy a motoroknál gyorsabban kering az olaj.Meg hamar cserélgetjük.A dízeleknél az olajsár van jelen ,főleg a régebbi típusoknál.Az 5w-30 As olaj elég jól tisztán tartja a motort.Meglepő,hogy egy pd 1,9 -2.0 nél a totál 5w-30 long life mennyire jó.És ez nem drága olaj.Kíváncsi lennék,hogy a motul milyen formula variálásával éri el a 7100-nál 40,50,60 as értéket. 🤔
Nem próbáltam, nincs a közelben senki aki Silkolenet forgalmazna. Volt a 990-ben Elf, Castrol, Motul, Motorex, LM.
A motullal volt jellemző hogy városban ha jol felmelegedett az olaj, akkor jó volt a váltó de ha főúton mentem vele pár km-t hűvösebb időben és visszahűlt, sokkal nehezebben lehetett váltani és üreset is nehezebben találtam. Oda-visszacserélgettem de mindig ezt éreztem. Most engem is rábeszélt egy jóbarátom mert olcsón kapja a motult, kár volt 🤷🏼♂️ Arról nem is beszélve hogy 2000km alatt megevett egy litert a 7100 10-60asból.
Hát autóval nincs ilyen hosszú tapasztalatom, nem volt új autónk meg csak dízelle járunk, mindegyikben kormos az olaj, mindegyik.
Én is motult használtam sokáig sok motorban, aztán valahol amikor megkapta a jaso ma2 minősítést (lehet csak maga a szabvány változott) de onnantól érzem szarabbnak.
Autóban LM, Total, Eneos minden volt, nem tudok semmit sem mondani ami feltűnt volna.
Elég huligán,de vannak az ezres izomkolusszusok a mátrában,és némelyiken ül olyan ,aki tud is valamit.El tud húzni a kis egyenesekben. Nem minden a lóerő,de néha jól jönne egy kicsivel
több.Az új 765RS ben látom ezt.Az még nem annyira sok.Az 1200- el nem lehet packázni,avval egy kicsivel több ,máris a szalagkorlát alatt vagyunk.Kanyarban ez sem tud többet!Még a KTM duke 890R is megfordult a fejemben.De a kereskedésben megnézve nem nyert meg.Több van a Triumphban.
Levi!
A Silkolene-t is próbáltad a Liqui mellett???
Én pont tegnap meséltem a barátoknak, hogy mennyire nem vagyok elégedett a 7100-val. Mondjuk egy motoromnál sem voltam az, de most a szerelő barátom rábeszélt a 7100-ra, mert a Duke-nál nem voltam elégedett egyikkel sem.
Hosszú évekig a liqui-t favorizáltam és javasoltam másoknak is, de pár éve nem mert 2006-ban megvettük az új swiftet és nem hordtam szervizbe hanem elejétől magam cseréltem olajat 10000-ként az arany dobozos liqui 10-40-re és úgy 150000km körül kíváncsiságból na meg szelepellenőrzés okán levettem a szelepfedelet és csodálkozva láttam, hogy tele van kokszal a pangó részeken és a kisebb átmérőjű lukak eltömődtek amik a szenzorokhoz vezettek, kipucoltam amit tudtam és azóta liqui-t sehol nem használok és áttértem az 5-40-re. A motullal régebben nekem is az volt a tapasztalatom, hogy ragadt az SV-kben a váltó és amelyik motor olajleeresztő csavarján volt mágnes azokon mind volt fémreszelék míg az akkor általam használt valvoline-al (már rég nem használom mert bolgár prista termék lett és szerintem romlott a minősége) ilyen nem volt, de igazából most már én is motult teszem a motorjainkba az autókba meg azt amit a gyártó javasol.
Na ezzel viszont teljesen egyet tudok érteni. A saját KTM-emnek egy szar a váltója a motul olajal és még eszi is.
A liquivel, igaz én a fullszintetikusat rakom bele, ég és föld, a legjobb olaj amit kipróbáltam pedig 70ezret mentem vele én, ez alatt volt benne néhány olaj.
Pocses fogalmam sincs miért viselkedhet a két motor ugyanazzal az olajjal másképp.A váltó is picit nehezebb volt vele.Nem tudtam eladni a motort,tavasszal megpróbálom megint.Télen nem sokan vesznek motort.Az új 765RS lessz a befutó.Lebeszéltek a haverok az 1200-es gépsárkányról.Biztos jó motor ,inkább a motoros szokásaim miatt.
Pocses, itthon van egy pár fajta spré.Van két nagy fiam 18 és 16
évesek. Mindkettőnek KTM van.Egy EXC,meg egy SX 85.Meg egy Simson S51b.Amin nem ültem vagy egy éve.Elég sokba van nekem a motorosdi.Ez a gleitmo a régi meló helyről maradt meg.Két hónapra kellett beosztani,mert állítólag kurva drága volt.Nagy hőterhelésű láncokat kentük vele.Nem volt koksz utána.Aztán hoztak valami mást, molibdénes sprayt.Ez nem rontotta gáztecnikailag a fénycsövet.A gleitmós olajozás után vagy fél órán keresztül kóválygós fénycsövek jöttek le a gyártó sorról.Egyébként dolgoztam a győri gépgyárban egy fél évet.Ott lett egy bench gép legyártva azt teszteltem, meg kitalálni a technológiát.Azt zárta be elsőnek GE.Hogy rohadjanak meg.A Fletó idejében volt.Előtte sem szerettem a vörösöket,de utána pláne.Megnéztem az olaj szintet,2500 km kb,és nem hiányzik semmi ,tartja .Idáig ez legjobb.
Ebből kb fél liter hiányzik,olyan 30 éves.Ma találtam a műhelyekben.Egyszer annyira ráérek,hogy el tudok több ezer kilométerre menni egy túra géppel elhasználom rá.De az nem mostanában lessz,ha megéltem a nyugdíjas kort.Ez kitart pár szezonra.
Hát legalább annyira hatékony mint USA Afganisztánban! :-) "in progress"
Azért valami "lehet" mégis átment?! Vagy csak "eröt gyüjt", hogy egy hét múlva megint elöáll valami "új bizonyítékkal". Csak ahogy azt most is történt. :-)
-fulldigital
..."nem vagyok híve a motoromat kiegészítőkkel teleaggatni ezért nem foglalkozom láncolajzással.Ha lenne túra motorom és nagy távokat mennék talán meggondolnám a láncolajzót"...
#5726320 | 2021. október 8. 14:26
-fulldigital
..."Én biztos,hogy nem fogom infúziós csövekkel ,kábelkötegelőkkel csúfítani a kedvencemet....Jó szerelgetést és motorozást. 😉"
#5723598 | 2021. szeptember 24. 9:21
-"fulldigital
Srácok,gondolkozunk már egy kicsit azon,hogy egy motorkerékpárra automata olajozót szerelünk fel!!!?Mi a cél? Talán 1-2 ezer kilométerrel tovább tart a lánc...
#5723471 | 2021. szeptember 23. 14:20
Ha mondjuk 6-ban vészfékezek, állva egyesig lehetetlen visszaváltani, csak ha csapkodom ki a kuplungot közben. Üres meg sem 1-ből, sem 2-ből nincs!!!