Sziasztok,
Mint korábban írtam is a láncomban 30ekm van. Ami fura, hogy a lánc teljesen jó nincs megnyúlva meg semmi viszont a perselyek amik a láncfogakkal érintkeznek már lötyögnek. Ezáltal menet közben zajos a láncom. Másnak is volt már hasonlóra példa?
múltkor olvastam hogy agyalnak azon hogy vasat égetnek, bár szar a hatásfok 40% körüli de könnyű tárolni
vaspor elég--> vas oxid, vasoxid+ hidrogén--> vaspor+víz
nagyjából anyagvesztés nélküli kör, a hidrogén meg ugyanúgy a napenergiából, annyiból jobb mint a hidrogén tárolás hogy a hidrogént szar tárolni mert akár a vas tartályon is átszökik, plusz vagy hűtöd vagy 300+bar nyomáson tárolod, mindkettő macerás
igazándiból ezeknek a dolgoknak egyedül a túl olcsó energiaárak szabnak határt mindenféle összesküvés elméleteken túl
Nem tudom nem vagyok tribológus, nekem elég annyi, hogy a szintetikus szénhidrogéneket mesterséges úton állítják elő és nem hajlamosak a kokszra, a hidrogénnél meg már érződik a változás szele, mivelba napenergia kissé túl lett tolva így sok a fölös áram amit már érdemes hidrogén előállításra fordítani így gyakorlatilag a szakértők szerint már olcsóbb is lehet mint földgázból főleg ha az már nem áll rendelkezésre.
értem én persze de miből állítják elő azokat a szénhidrogéneket hogy több millió liter olaj legyen aminek az ára minimálisan nagyobb a félszintetikus vagy ásványi olajtól ? pl hidrogén is szuperzöld de mondjuk megújuló energiával hidrolízissel sokkal drágább előállítani mint földgázból
Tavaly, életemben először, megtehettem volna hogy új autóba ülök. Aztán számolgattam egy kicsit, figyelembe véve a bizonytalan gazdasági helyzetet, az évi futásteljesítményt amennyit nálunk menne, na meg az értékvesztést, végül elengedtem a dolgot és használt autót vettem, de abból viszont olyat amire ritka a panasz, így utólag áldom az eszem. Visszatérve az eredeti kérdésedre, illetve most már azzal az infóval kibővülve ami közben kiderült, hogy 5w-40 van benne (és Te is azon tulajok közé tartozol akik 10 ezrenként lecserélik az olajat) én úgy gondolom nem kell aggódnod.
Mondjuk pont azt hiszem ahogy írtam pont a yarisnál ismerték ezt be először utána borult a bili a többi márkánál is kivéve, hogy a renault az 1.2-es kokszosodását a mai napig nem ismeri be gyártási hibának pedig az a motor mocskos sok autóban szerepelt és szerepel még ma is. És valóban igaz, hogy katasztrófák az utóbbi 20 év motorjai a régiekhez képest tartósság terén.
Hááát túltoltam, most megnéztem a számlát és elf 5w-40-et tettek bele ami az egyik linkeden is szerepelt és fullszintnek írják. Akkor az marad továbbra is.
még egyszer leírom: a toyota 39 ezret futott egy olajjal úgy hogy meg sem lett a szint nézve a női gazda trehánysága miatt( 39-nél valamiért megnéztem) aztán bár a minimum alatt volt egy kicsivel teljesen jó volt az olaj még, tapadt ragadt még fekete sem volt hanem szép sötét barna
szóval a rönó meg a többi fos motort be kell olvasztan és kerti bútort önteni belőle
😂
Itt mintha mást írnának külön említve többször a kokszosodásra való hajlamát a 3 féle eljárással készült olajoknak és alul a szintetikusnál azt írják, hogy teljes egészében mesterségesen előállított szénhidrogénekből van: http://www.krokodilzoo.hu/ossz...
mindegyiknek az, csak van amit tovább prütykölnek 😂 a rönyó motoros benzines kocsimba 10w40 kellett 10000 ként cseréltem sose volt semmi gond nemrég vitték el roncsderbizni 320000 km-rel, nem kellett pótolni az olajat nem ette , a mostaniba 0w30 kell igaz dízel most van benne 420000 ebbe se kell pótolgassak semmit mondjuk mennek az okoskodások hogy 5w30 meg 5w40 mert km mert nemtommi ha a kocsi motorja szar az olaj nem javítja meg... legyen idejében olaj cserélve és kerülni a papástempót vagy legalább megpergetni egyszer egyszer
Nem tudok okos lenni. Csak azt mondom, amit látok. 2020-at írtam ahol kérte mert nemrég hoztad szalonból. 2012-2020-ig írták ezek a katalógusok ezt a H4B 90 lovas motort amúgy.
igaz ki ccm-es endúró volt meg homokbánya használat
Mint korábban írtam is a láncomban 30ekm van. Ami fura, hogy a lánc teljesen jó nincs megnyúlva meg semmi viszont a perselyek amik a láncfogakkal érintkeznek már lötyögnek. Ezáltal menet közben zajos a láncom. Másnak is volt már hasonlóra példa?
vaspor elég--> vas oxid, vasoxid+ hidrogén--> vaspor+víz
nagyjából anyagvesztés nélküli kör, a hidrogén meg ugyanúgy a napenergiából, annyiból jobb mint a hidrogén tárolás hogy a hidrogént szar tárolni mert akár a vas tartályon is átszökik, plusz vagy hűtöd vagy 300+bar nyomáson tárolod, mindkettő macerás
igazándiból ezeknek a dolgoknak egyedül a túl olcsó energiaárak szabnak határt mindenféle összesküvés elméleteken túl
szóval a rönó meg a többi fos motort be kell olvasztan és kerti bútort önteni belőle
😂
https://www.car.info/en-se/ren...
https://mymotorlist.com/engine...
A gyári olaj adatlapját megnézem, ha gondolod, hogy mennyire tér el a viszkozitása pl. a 5W40 szinti Motul-tól. Csak tudnom kéne, mi az konkrétan :D