80W90 de lehet sűrűbbet is.
A láncfűrész olaj, bár tudom sokan esküsznek rá, de szerintem alapvetően túl híg, és nem is a tömített láncokhoz való, hanem elsősorban a láncvezetőn csúszáshoz, meg hogy a híg olaj könnyebben bejusson a tömítetlen csapokhoz....megjegyzem láncfűrészhez is a gépeinkben évente cserélt 80W90-es fáradt olajat használok 😁
Fizika: azért adagolsz rá mert potolni kell a veszteséget. A leváló szennyezett olaj egy része a motoron landol a többi meg elmarad mögötted.
A teoriám egy korábbi posztomban olvashatod, egy esetleges megoldást a szennyezés csökkentésére meg felette, Lacitól.
Király! Hasonló a tervem, csak a felső vezetőn ahol fut a lánc, az enyémen szinte tokban fut, magas az oldala is, nem tudja oldalra kicsapni az olajat.
Bízom benne hogy jó lesz.
Aki láncolajzót épített, milyen olajat használt? Én s építettem R1-re egy pumpa, visszacsapó szelep, illetve elektronika vezérlésest(90 másodpercenként van egy csepp olaj) már most 0,4-es tűvel a végén, a hátsó lánckerék elé cseppen a láncra, de a felni mindig tiszta olaj... Amit használtam igazából a a mannol kettenoel- olajjal használom/használtam. Most azt akarom megvariálni, hogy közvetlenül a lánckerékre irányítani valahogy hogy onnan "hordja" szép a láncon, úgy hátha nem elsz tiszta olaj minden is...
Nekem a harmadik variációdhoz hasonlóan van kiakakítva.
A láncvezető van megfúrva, a belső élében van a tű, ott ahol a görgő fut. Az olajozó tű úgy van felülről betolva, hogy a vége kb. 3-4mm-re van az anyag felszinétől, így csak a vezetővel tudnak érintkezni a görgők. A láncvezető élén megjelenő olajcseppeket veszik le a görgők, a lánc alsó ágán. Még az Inazumán tökéletesítettem ezt a megoldást, majd a 900-as Hornetre is megcsináltam, azon is jól működik már több mint 5 éve. Kezdetekben sokat variáltam az olajozási pontokkal, ez lett végül a leghatékonyabb. A cseppszámot elektronikusan tudom beállítani két potméter segítségével, az egyik poti a mágnesszelepre menő impulzusok gyakoriságát szabályozza, a másik a mágnesszelep behúzott állapotának idejét. Most kb. 3,5 percenként húz meg a szelep 1-2 másodperces időtartamra.
Biztos nagyon jó de ez már tényleg nagyon drága annak függvényében hogy ki mennyit használja.
Haverom annyit csinál hogy este amikor felhúzza középállványra a motort, egy kb 2decis kis flakonból locsol rá olajat(20-as motor 80ezerrel 2.láncszettel)
Én is csepegtettem a hátsó lánckerékre, onnan ment a láncra. Aztán előre vittem(ez jobbnak tűnt) de gravitációs problémám fennmaradt.
Aztán jött az addig hülyeségnek gondolt cobrra, onnantól fasza lett minden.
Harmadik variációnak megfúrom a láncvezetőt, 2furatot fentről, kicsit elnyújtva ahol a lánc surlódik és így minden szem egy keveset tud vinni magával, talán így meg a legpontosabban a gyűrűkhöz, de ez majd csak tavasszal derül ki.
Nem is feltétlen sűrűbb, másabb :D