Valamennyi biztos, de (mivel a tokozott lánc sajnos kihalt teljesen) gyanítom elenyésző ahhoz képest, amit a külvilágból kap.
Nem a láncápolás helyett van ez nálam elsődlegesen, hanem az mellett még ha oly elenyésző hasznosságú is. Ha valahová megy az olaj, oda menjen.
Eredetileg az airbox legalsó pontján van egy gumicső, ahonnan a kondenzálódott olaj egy kis plasztik flaskába csepeg. A kép egy ZX636-ot ábrázol, de a lényeg ugyanaz. Ez a motorblokk mellett fityeg csupán. Annyit módosítottam, hogy a karterszuszogó csöve először egy pneumatikai vízleválasztó egységbe megy, annak az alján a leeresztő veszi át a szerepét az airbox kifolyónak.
Így az olaj zömétől megszabadított kartergáz megy tovább az airbox-ba, a kidobott olaj meg a láncra csepeg. Erre azért volt szükség, mert esetemben a papírbetét igen közel van a kartergáz befúvó nyílásához és tartósan, három számjegyű sebességgel haladva a papírszűrőm sem maradt érintetlen.
A kis flaska csövét egyszerűen a láncra vezetni nem tartottam jó ötletnek, mert esetemben a légszűrőház oldalt van és ha neadjisten a porlasztóban az úszó vagy a tűszelep túlfolyást produkál, benzinnel mosom szárazra a láncot és észre sem veszem.
Gondolkoztam rajta, hogy a kartergáz-nyomást és a vízleválasztó tartálykát felhasználva valami ön-olajozó alkalmatosságig variálom tovább, de idő hiányában és egyéb irányú elfoglaltságok miatt egyelőre marad a kefe.
"attól még mindig nem szakad el egy lánc mert a görgő lötyög rajta,"
Azért szakad el , mert foghegyre kap fel a kopott számtávolságok miatt, mert sokkal gyorsabban kopik a lánc, és nö az osztástávolság, mint ahogy a lánckerék kopna, ezért szélsöségesen hülyeség kenés nélkül használni a láncot.
(Nem neked cimezve, csak a témára kapcsolódva irom.)
Ez is egy hozzáállás..., kár hogy ilyen embereknek nyilvánossága van. Hogy lehet technikai háttér nélkül ilyen embernek egyáltalán felszinen maradnia?
Amikor a gyártó mondja, hogy kenni kell, és akkor jönnek ilyen alulinformált emberek, és büszkén tolják a hülyeséget.
Ha valaki végigkisérte egy lánc élettartamát tudja, hogy élettartama végefelé (föleg a spay) esetében szinte exponenciáisan felgyorsul a kopása (nyulása) a láncnak, és már egy 2-300 km-es túra alatt is kiléphet a megengedett lógásból. Arról nem is beszélve, hogy már szakasos nyálas ilyenkor kisebb- nagyobb mértékben jelen van, és eleve nehéz beállítani a láncfeszességet. Erre superponálódik rá az, hogy ugyan nem ápolja , keni a láncot, de folyamatosan kell utána állítani a feszességnek, ezzel állandón basztava az állítás alkalmával használt csavarmeneteket. (Az automata olajozás egyik nagy elönye több között ez, hogy nem kell állítgatí a feszességet, csak igen ritkán, mert lassan kopik (nyulik) a lánc.)
Szóval lényeg, hogy aztán ez ilyen nem kent lánc, túra közben túlmelegedve, intenzíven kopva, elérheti azt a kritikus láncfesszéget-kopást, amikor a szem foghegyre tud érkezni, és pár szakad is lánc.
Az ilyen téves hozzáállás gondolom a patrasztvakító, ilyen olyan tömitögyürüvel zárt-kent láncok félreinformálodásából származik. De ott bent a csap hiába van megkenve, ha közben lánc és a lánc kerék között kapcsolodó felületek,, meg a külsö görgök nincsenek kenve. Ezek szintén súrlódnak, kopnak, és höt termelnek, mely höterhelés rászuperponálódik a terhelésre. Az tömitögyürük, mgekeményednek, lepotyognak, a kenöanyag túlhevül, és közben a terhelt szerkzet egyre jobban melegszik. A hömérséklet emelkedése pedig csökkentzi a szakítószilárságot is.
Már csak azt nem értem, hogy minek tesznek légszüröt, meg egyáltalán motorolajat a motorjukba az ilyen buborékban élök. (költöi)
soxor jó esetben csak leszalad a lánc baj nélkül(kezeit széttáró)
De én olyanról még nem hallottam aki motorozik és nem tudja, hogy fújni kell időközönként a láncot(gondolkodós)
olyan vagy mint az asszony, ő is mindig megkérdi mit főzzön aztán az esetek túlnyomó többségében mást csinál
😂
amúgy attól még mindig nem szakad el egy lánc mert a görgő lötyög rajta, neked a csap is rútul el volt kopva
ilyen embereknek jó a patentszem hiszen úgy sem szerelik össze előírás szerűen és az kopik a legjobban, ezért ha az elkezd lötyögni akkor meg lehet nézni mennyire kopott
Őszinte leszek nem néztem soha ezt a topikot. Mindig csak a albumok miatt jöttem erre az oldalra.
mivel gyanús volt a lánc gondoltam megkérdezem mi a véleményetek....
Felesleges bonyolítani, kb 7000ft az aliról egy cobrra nemo2 koppintás és az akkor olajoz amikor te akarod. Az ilyen házi, gravitációs dolgok akkor működnek ha stabilan csak főutazol vagy csak városozol, ha kevered a kettőt akkor vagy sok lesz, vagy kevés.
Valami hasonlot tervezek belole csinalni, de fuvokaval szukitenem az olajozo jaratot. Hogy csak a gravitacio ne huzza ki belole, de a kartergaz "pumpalasa" lokje ki, ha megy a motor.
én meg egy lada kuplung tartályból meg egy stihl punpából némi cső segítségével csináltam lánc olajozót
megnyomtam a stihl pumpát és elkezdett csepegni az olaj
ha többször nyomtam meg akkor folyt(terepen ezt is célszerű volt)
gombokból megvolt és fasza volt
a ktm motoron meg a fénykütt nyitotta a mágnes szelepet és úgy csepegett az olaj a láncra
Ja, régi motorokon is volt amelyiken így csinálták, csak aztán a környezetvédelem miatt nem lehet, ezért külön kell rálocsolni ugyan azt az olajat, nem lehet gyárilag 😁
Ez is egy érvelhető álláspont. Kevesebbet bír ki, de amit megspórolsz a macerával meg a láncsprayvel, annyival nem kell többet rákölteni a gyakoribb lánccserére.
Engem viszont baromira zavar a szárazon futó lánc hangja. Egyszerűen nekem fáj.
Ugyan akkor smucig vagyok, ezért közönséges 80W90-el (nekem még ez volt a gyári előírás) szoktam kenni. Teljesen jól működik azzal is, és az olcsó.
+-5 cm a 3cm helyett azért könnyen összejön ha valaki nem figyel oda. Persze ettől még trollkodhat, mert ennyire még soha nem jött be az "én megmondtam" faktor 😆
Nem a láncápolás helyett van ez nálam elsődlegesen, hanem az mellett még ha oly elenyésző hasznosságú is. Ha valahová megy az olaj, oda menjen.
Eredetileg az airbox legalsó pontján van egy gumicső, ahonnan a kondenzálódott olaj egy kis plasztik flaskába csepeg. A kép egy ZX636-ot ábrázol, de a lényeg ugyanaz. Ez a motorblokk mellett fityeg csupán. Annyit módosítottam, hogy a karterszuszogó csöve először egy pneumatikai vízleválasztó egységbe megy, annak az alján a leeresztő veszi át a szerepét az airbox kifolyónak.
Így az olaj zömétől megszabadított kartergáz megy tovább az airbox-ba, a kidobott olaj meg a láncra csepeg. Erre azért volt szükség, mert esetemben a papírbetét igen közel van a kartergáz befúvó nyílásához és tartósan, három számjegyű sebességgel haladva a papírszűrőm sem maradt érintetlen.
A kis flaska csövét egyszerűen a láncra vezetni nem tartottam jó ötletnek, mert esetemben a légszűrőház oldalt van és ha neadjisten a porlasztóban az úszó vagy a tűszelep túlfolyást produkál, benzinnel mosom szárazra a láncot és észre sem veszem.
Gondolkoztam rajta, hogy a kartergáz-nyomást és a vízleválasztó tartálykát felhasználva valami ön-olajozó alkalmatosságig variálom tovább, de idő hiányában és egyéb irányú elfoglaltságok miatt egyelőre marad a kefe.