Jó hangja van,jövőre ütközhetnénk egyszer Győr környékén.Egyszer voltam motorral Győrben.Emlékezetes volt, az 1-es úton kb hat km - el Győr előtt kifogyott az üzemanyag.Sima körülmények között elégnek kellett volna lennie, csak hát a két kilós környéki tempó erősen befolyásolta a távot.Szerencsére a keresztfiammal voltam, elment hozott ásványvizes flakonban benzint. 😂
Csak még annyit, ha valakinek a motorja egy piros lámpánál állva abnormális lánc hangot produkál és automata feszítője van,jobb ha azonnal intéz egy trélert.Ne akarjon még hazamenni vele!
Tudok olyan esetről amikor a srác kitekerte a feszítőt mert zörgött. Csak nem volt tisztában vele hogy mikor visszarakja, alapállásba illene tekerne. Betekerte a 2csavarjával és csodálkozott miért lett erőtlen a motor.
Nem kell üvegre feszíteni,a hang már előbb megszűnik.Viszont az olaj nyomás tolja folyamatosan,de alapjáraton tudott hangot adni.De ez az egész akkor bukott ki nálam ,amikor elérte a huszonötezret és szelephézag ellenőrzésnél forgattam a főtengelyt.Durván előre hátra tudtak klattyogni a vez tengelyek.Azonnal lerajzoltam az alkatrészt.Az enyémnél tudom mikor kell hozzá nyúlni,még nem csörög de hirtelen gázra egy pici csattanó hangot lehet hallani.A csörgés az egy elég laza állapotot jelent.Nem ajánlom olyanoknak akik nem értenek hozzá.Mert a túlfeszítéssel kárt okozhatnak a motorban.
Szerintem lesz baja, a feszesnél mindent feszít és a vezetőket szétnyírja a laza meg szétcsapkodja nem beszélve az extrém feszesnél a veztengely csapágyazása sem örülhet.
Hm, én nem azért tartom rossznak mert nincs időm tekergetni hanem mert nem tudom, hogy milyen erővel feszítem meg, nincs rajta műszer ami alapján a feszítés mértékét ellenőrizni tudnám míg a gyárinak a rugója elvileg annyival feszít amennyitől nem túl feszes és nem is laza, nyilván tönkremehet a gyári, gyengülhet a rugója stb., de ha kicserélem ami nem egy jelentős összeg általában (20-30000 körül szokott lenni) akkor megint pont olyan jó lesz ahogy kell míg ha a manuálissal csak egyszer sikerül túlfeszítenek akkor igen szép kárt bírok okozni vele, ez kb. olyan mint a nyomatékkulcs esete, sokaknak a csuklójában van ők szoktak általában előbb utóbb menetet javítani a többiek használják oszt jónapot.
Tehat, megy egy kicsit feszesen, aztán megy egy kicsit jól aztán lazán, majd tekersz rajta es kezdődik a feszesen, jól, lazán.
Tudom hogy ettől baja nem lesz, de a logikat sem értem hogy miért szopassuk magunkat mert 3masodpercig csörög a lánc. Ugyanúgy mint szinte az összes újabb autóban, motorban.
Tökéletesen tudom milyen hangja van. Az enyémben majdnem ugyanolyan feszítő van. Csörög 3másodpercig. Maximum. Ha jó az olaj akkor tovább nem. Biztosan nem cseréltem volna manuálisra. Állítgassa akinek hat anyja van, én megtanultam hogy nem pazarlom az időmet feleslegesen.
A manuális feszítőt csak annak ajánlom aki be is tudja állítani.A túlfeszítéssel lehet baj.10x1,25 menet van rajta.10000 km -en egyharmad fordulatot kellett állítani rajta.Versenymotorokon nem használnak automata feszítőt.Képzeljük el egy hondánál a holtjáték mentes feszítőben eltörik a rugó füle a vibrációtól.Pl a drz 400 - van is ilyen van.Az enyémben az eredeti rugós plusz olajnyomás.Alapjáraton zörgött egy picit.Túl nagy az omega gyűrű rovatkák közti távolsága.A Honda holtjáték mentese a legjobb,addig még a benne lévő rugó füle el nem törik.
Most esett le, hogy a Fuchs Silkoline-ról lehet szó, na anno vagy tizenéve egyedül ezzel az olajjal volt garis problémám a csere után 3-4000km múlva kopogni kezdtek, lehet, hogy sikerült kifognom az elején egy rossz szériát (talán 3 kartonnal vehettem) , de azóta kerülöm erősen.
Tudom hogy ettől baja nem lesz, de a logikat sem értem hogy miért szopassuk magunkat mert 3masodpercig csörög a lánc. Ugyanúgy mint szinte az összes újabb autóban, motorban.