az hiztos hogy amióta az astra 10w helyett 5w olajjal jár télen könnyebben indul még a hangja is más lett
a motor meg miután 60 ast kapott nem feketedett az olaj
Pedig 10w-40-et írtak és mondtak mindenhol és a fórumokon kérdeztem, hogy maga a motor mennyiben különbözik a már dpf-es típustól amibe 5w-30 kell erre senki nem válaszolt, de más típusoknál szerzett tapaztalatom szerint a motorokat alig vagy egyáltalán nem változtatják ilyenkor így akkor akár a dpf-esnek is jó lehet az olaja ami alapból koksz mentesebb. Ezen agyalok erősen, amúgy hol találtad amit írtál? Tényleg érdekel mert 5w-40-ből inkább van fullszint.
A TCe90-re Renault Clio (IV. gen.) 3 henger 900 cc motort dob a kereső és jellemzően 5W40 olajat írnak az alkatrészes akármik.
Valamit biztosan találunk.
Igen ezt mondták a kérdésemre a márkaszervizben is nagy arccal és közben épp hallgattam ahogy a mellette ülő munkafelvevő egy panaszossal beszél a főnököt is bevonva, a kocsija 65000-nél elkezdte enni az olajat és mi legyen? Ezt hallgatva szóvá tettem, hogy ez mennyire gyakori és miért van mire csak annyit habogott a figura, hogy hát előfordul és utána olvasva tényleg és nem is túl ritkán és mindig a koksz volt a baj amiért is a franciáknál perelik is a gyártót. Ugyan mint írtam az én motoromra a 90 tce-re nem panaszkodnak erre, de nekem azért van egy félelmem.
Igen ezt tudni tudom csak nem akarom elhinni, hogy jó, nekem még nincs bajom a koksszal mert még csak 25000 van a kocsiban sőt erre a motorra nem írják, hogy kokszosodna viszont pl. a vejem 16-os swiftjébe 0w-20-as olaj kell, a koksszal annyi a bajom, hogy a 10w-40-ből nehéz tisztán szintetikust venni és az ásványi kokszosodik. Emlékezetem szerint az első motorhibák a 2000-es évek elején a yarissal kezdődtek a kokszosodás miat bevallottan a gyűrűk alatti lukak eltömödése mert ugye kicsik voltak ahogy utóbb kiderült még egy csomó más motornál is. Tehát amennyiben van full szintetikus 10w-40-ből akkor azt használnám most, hogy lejár a garancia, de a gyári elf se az.
de miért kokszosodna jobban a 10w40 mint az 5w40 ? ki kell húzatni évente lecserélni vagy megtett km után és jólvan , a 10 esből van szebb csúnyább drágább olcsóbb de van annak az autónak használati utasítás abban mit ír ?
Így van, de a vezérláncnál is szempont volt, pl. a régi Astrák ecotec motorját szerelték láncos és szíjas motorral is, a láncosba nem ajánlották a 10w-s olajat a hidraulikus láncfeszítő miatt, míg a szíjasba a szervizek is 10w-s olajat öntöttek. A Honda 1,8 iVtec motorjához az 5w-s is ajánlott volt a gyártás elején, aztán később változtatott a Honda az esetleges láncproblémákra hivatkozva, ezért a korábbi motorokhoz is a 0w-20 lett az ajánlott.
Hidrotoke: ez jogos, ott az olajfuratok merete adott es az eloirt olajminoseg/viszkozitas is ugy van kiszamolva, hogy az megfeleloen reagaljon, toltson fel es eresszen le.
Varrógép szerelő volt? A hidegoldali érték változtatásával is is vigyázni kell, talán még jobban mint a melegoldalival, de az se mindegy hogy láncos vagy szíjas a motor, vagy hidrotőkés és még sorolhatnám. A gyári előírást kell követni, ami nem csak a SAE viszkozitási osztályokból áll, hanem Api Acea meg a fene se tudja milyen minősítések, amin szerencsére nem sokat kell gondolkodni, mert minden autóhoz van gépkönyvi előírás, én mindig azt követem, a motor megtett kilometereitől függetlenül.
5W-40 a 10W-40-hez kepest annyiban jobb, hogy hidegen kevesbe viszkozus, konnyebben pumpalhato. Erosen minuszos teleken elonyos, az olaj nem surusodik be a hidegtol annyira, konnyebben pumpalhato.
A melegoldali viszkozitas gyakorlatilag az olaj hotureset irja le: a 30-as olaj azonos homersekleten (adatlapokon 100C) "higabb es folyosabb", mint a 40-es. Az 50-es meg valamivel surubb lenne.
Hogy a kokszosodason mi segitene, az nehez kerdes, mert nem tudom, mi okozza a te motorodban. Ha a gyuruk mellett sul meg az olaj, akkor a melegoldali viszkozitas emelese talan segithet.
nekem régen azt mondta egy szerelő ismerős hogy az elejét megváltoztathatod de a hátulját nem
szóval a 10w helyett lehet 5w de akár 0w is a hátulja meg maradjon amit a gépkönyv ír
mondjuk a motorokon sosem tartottam be mert a 10w40 helyett mindig 10w60 használtam
kocsinál a sűrűbb cserében hiszek mint a jobb olajban a toyota 39 ezret ment egy olajjal
az astra meg szerintem 10 éve nem volt cserélve 😂
Érdemes vajon a gyári 10w-40-es olajat valami kevésbé kokszosodó mondjuk 5w-30 vagy legalább 5w-40-re cserélni? A vicc, hogy ez egy 2.5 éves autó gyári olaja miközben már vagy 25 éve nem hallottam ilyet, még a 12 éves kocsimba is 5w-30 kell igaz az dpf-es az előbbi meg még nem és benzines de akkor is. 🤔
Nekem anno Te adtad az ötletet ezzel a képpel. Addig kerestem amíg rátaláltam a snoto-ra.
De ha Te nem rakod ezt fel anno akkor nem is keresem, mert nem is gondoltam volna hogy van ilyen kiegészítő 😉
Először egy ezres DL-en láttam ilyet, arról másoltam le magamnak. Nekem nagyon bevált, az olajzóval ellátott láncok öntisztuló tulajdonsága miatt jó ha van ami felfogja a leváló koszt, de ettől függetlenül nem változtattam a cseppszámon, csak annyit adagolok ami a folyamatos olajfilmhez elegendő.
én is kifúrtam anno az astrán, nem is eszi az olajat 300 ezer felett sem