Nekem egy sokat látott autószerelő mester ismerősöm mondta, hogy amelyik használtautót castrollal használtak, azok előbb-utóbb elkezdték enni az olajat... nem volt jó véleménnyel a castrolról...
Xado témakör. Visszaolvasva láttam, többen kérdezték a xadóval kapcsolatos tapasztalatokat. Nos, nekem van némi, tényleg nem sok tapasztalatom.
A lényeg van két autóm (audi c2, audi c5, mindkettő benzines) amelyek az elmúlt tíz évben castrollal jártak, gond nélkül. Tavaly észrevettem, hogy fogy az olaj, hamar bebarnul, és mintha zajosabb lenne a motor. Olajcsere, ugyanaz. A c5-ös az 5W-40-ből már 1000 km-re evett 1 litert, kicsit sokalltam :)
Mit tegyek, a xado revitalizáló mellett döntöttem. Beleraktam, mentem még 2000 km-t, és olajcsere xado 5W-40 fullszintetikusra. Ez volt tavaly novemberben, most 15 000 után olajcsere, és a 15 000 alatt 2, azaz kettő litert evett az olajból. A motor csendes, sima járású (milyen is lehetne egy c5 benzines ) Ebből következik, hogy a c2-es is xadot fog kapni, a kétüteműm is azzal jár, a tavaszi olajcserénél a GSX-be is ezt teszek. Sőt, az autóknál váltóban is erre cserélem le.
Semmi bajom a castrollal, szerintem nem jó helyen vettem. Nem mindig ugyanott veszem az olajat (nem vagyok egy törzsvásárló típus), inkább az árat néztem.
hello
ha normális körülmények között volt tárolva akkor semmi baja sincs. régebben 5 év volt az eltarthatósági ideje az olajoknak de ma már a legtöbb gyártó tárolási körülményekhez kötve de korlátlan eltarthatóságot garantál. ha az olaj tiszta, nem üledékes akkor biztosan nincs semmi baja.
Gondolok arra, hogy ma hozta meg a futár a Motul 5100-es olajat, amit 2009. 03. 18-án gyártottak. Mennyire gáz, ha 5 éves olajat öntök bele?
Egyébként gondoltam arra is, elállok a vételtől, mivel internetes rendelés volt, és visszaküldöm nekik a készleten ragadt sz@rjukat.
így van, amelyik fékfolyadékok glikol alapúak (dot3, 4, 5.1) azok keverhetők csak minél nagyobb a szám annál magasabb a forráspontja. a dot5 pedig általában szilikon bázisú és nem keverhető a glikol alapúval. egyébként versenysportban használják inkább mert nem higrofil ezért nem veszít a hőtűréséből.
és ez igaz a fagyállókra is csak ott ez még nem túl elterjedt.
A fékfolyadékos témához: DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 keveredik, a DOT 5 teljesen más alapanyagú (szilikon), nem is tudom hol lehet kapni, a google kidobná, talán az amcsi hadseregnek találták ki, ha jól rémlik.
Honda NX 125-be milyen olajat tegyek?
Most Castrol Magnatec 10W40 van benne, de olyan mintha enné..
Esetleg Motulból valamelyik?