Igen, igyekszem visszaolvasni és azt is figyelni, hogy kitől kapom a válaszokat:) Ránézek az adatlapra is, az is sokat elárulhat:)
Sajnos nem igazán felhasználóbarát a fórum szerkezete:(
Hogy ne legyen teljesen OFF:
a Repsol és az Agip megbízható, jó olajokat gyártanak? Tudom, ez mindig szubjektív, de eléri pl a Castrol és a Motul szintjét, nyugodtan lehet őket használni, akkor is, ha nem olcsón szeretnék olajat vásárolni, hanem a minőség a fő szempont, de nem okvetlenül a legdrágábbat akarom megvenni?
Más a véleményünk, ennyi te inkább bölcsész, én inkább mérnök . Valószínű, hogy innen is fakad a másik látásmód.
Tanács: amielőtt kérdezel olvasgass, akár itt a fórumon. Van egy-két öreg róka, akitől értékest választ kapsz. De ha valaki "ismeretlen" válaszol, az nagyon elvihet a málnásba.
Tárolgatod, szarakodsz vele. öntözgeted.
2 hét alatt elhasználod. most fizettél 100Ft-ot. 2 hét múltva meg 102Ft-ot. :)
Ha tudod akkor pincébe vagy hűvös helyre rakd.
Benzinkutatok is van szelep ami bizonyos nyomás felett csökkenti a nyomást. Ki is szokott lenni írva, hogy ott nyilt lánc használata tilos.
De sokan ott cigiznek mert vagányok.
Elnézést az OFF-ért!
Szia! Dehogy mártírkodom, pusztán én sem értettem, hogy miért írtad, ami írtál. De nem értek egyet veled, a fórum a legjobb hely a tapasztalatok megosztására, főleg, ha hozzáértő emberek szakszerű válaszaira számíthatsz. Én nem győzöm hangsúlyozni, hogy sajnos nem értek hozzá, ellenben sok mással itt a fórumon, akik sok éves tapasztalattal rendelkeznek. Lehet azt mondani, hogy pl egy bukósisak kényelmetlen, de meg kell indokolni, mert ez mindig szubjektív vélemény. A végén úgyis mindenkinek saját magának kell eldöntenie. Olaj téren akkora a választék, hogy emberlegyen a talpán, ha valaki el tud igazodni. Én csak tanulni, megérteni akarom, valamint a legjobbat adni a mocinak, amit még meg tudok engedni anyagilag. Minden választ illedelmesen megköszöntem és sokat is segítettek az itt elhangozz vélemények, tapasztalatok.
Mivel kezdő vagyok, tudom, hogy sok kezdő és bugyuta kérdésem van, hidd el, nem szórakozásból teszem őket fel. Ha bármikor kell angol irodalommal, nyelvészettel vagy történelemmel, horgászattal vagy számítógépekről segítség, nyugodtan keress, ezekhez komolyan értek, a megfelelő fórumon készségesen segítek:) PEACE
üdv emberek. ma volt szerencsém venni 50 liter benzint olyan kérdésem lenne hogy szerintetek amibe bele tettem 60 literes kis hordóba annak a kupakját szorosan le kell zárni? csak mert olyanokat mondtak nekem hogy majd szétrobban a hordó...esetleg valakinek tapasztalata benzin tárolásról?
Jó dolog ez a mártírkodás . Csak nem értem, hogy mire .
Leszólást nem szerettem volna éreztetni. Arra értettem, hogy nem fogod megtudni a billentyűzetet pötyögve, hogy melyik a kényelmes sisak, vagy melyik olaj lesz jobb, etc.
Túlrágom? Lehet, elnézést, azt hittem, hogy egy fórum arra való, hogy kérdezzen az ember, főleg azért mert valamit nem tud, nem biztos benne, vagy érdekli. Igazad van, nagyon rápörögtem, és nem igazán értek hozzá, de hosszú-hosszú órákat töltök mindenféle szakirodalom és fórum olvasásával, hogy amennyire autodidakta módon lehet, megtanuljon, megértsem. Ha ez gond, akkor vettem a lapot, visszafogva és kikapcs.
Köszönöm válaszod! Nem a Shell reklám miatt írta a srác, eleve nem érdekelt támogatni egyik gyártót sem, már nem is ott dolgozik (de gyakorlatilag részben ő a fő motor szakértője az Aprilia Forums külföldi oldalának, 2T motorokban), hanem megfelelő váltóolajra írta.
Vagyis, a 75W90-es váltóolaj helyett ajánlotta a megfelelő (wet-clutch approved) 10W40 4T olajat, hogy sokkal jobb minőségű és jobb a váltónak és motornak is egyaránt (hogy pontosan miért, ehhez én nem értek, de sokan használják, az biztos). Konkrét márkákat csak az én kérésemre írt, többek között az említett Shell-t, de a Motult és a Castrol-t is említette.
A válasz egyszerű:
Az olasz gyártók nagy része már jó ideje a Shell-el vannak leszerződve, ezért ajánlja azt. Jó az Advance, de 4T motorokhoz fejlesztették ki.
Gyár által leírtat tenném bele.
1997-es évjáratú, teljesen gyári Aprilia sr 50 robogóba milyen olajat ajánlotok? Eddig repsol scooter használtam, de most nincs pénzem rá :\ vagy mindegy csak full szintetikus legyen? vagy elég a fél?
Tisztítani mindenképpen kell. Ha van rá pénzed akkor cleanerrel. bár én abból csak a motult ismerem. Ez jó. de a petroleumos rongy is jó. csak talán szöszmötölősebb. késöbb küldök linket. rs50-re szerintem jó a legolcsóbb spray is.
OK, értem, akkor ez csak marketing, hogy az ember vegyen meg még egy terméket. Ezért kérdezem, mert sajnos nem értek hozzá. A Castrol és a MOL is azt ajánlja, hogy a láncspray használata előtt használjuk a tisztító sprayt (CASTROL CHAIN CLEANER). De ezek szerint elég lesz petróleumos ronggyal áttörölni és mehet rá a spray.
Még egy kérdésem lenne. Egy külföldi fórumon egy évekig Aprilia szervizben dolgozó mérnökkel levelezgetek, a srác nagyon ért hozzá. A váltó olajnak nem az Aprilia által is előírt 75W90 olajat ajánlotta, hanem a Shell Advance Ultra 4T 10W40-et, mondván, hogy ez sokkal jobb. Azt tudom, hogy a váltóolaj viszkozitása nem összehasonlítható a motorolajjal. Ti mit szólok ehhez? Állítása szerint az említett Shell (vagy hasonló kategóriájú Castrol, Motul) sokkal magasabb követelményeknek felel meg és jóval jobb a kétütemű motorba is, mint a 75W90. Egy Aprilia RS50-be lesz.
Vélemények?
Igen, igyekszem visszaolvasni és azt is figyelni, hogy kitől kapom a válaszokat:) Ránézek az adatlapra is, az is sokat elárulhat:)
Sajnos nem igazán felhasználóbarát a fórum szerkezete:(
Hogy ne legyen teljesen OFF:
a Repsol és az Agip megbízható, jó olajokat gyártanak? Tudom, ez mindig szubjektív, de eléri pl a Castrol és a Motul szintjét, nyugodtan lehet őket használni, akkor is, ha nem olcsón szeretnék olajat vásárolni, hanem a minőség a fő szempont, de nem okvetlenül a legdrágábbat akarom megvenni?