Szerény véleményem szerint és a 7100et tenném mert az szintetikus de szerintem elég a 10w40 is nekem is 40 es van benne és voltam vele pályán a hangról meg annyit a csörömpölés meg a jó kenőképesség nem jár együtt.Van aki olyan vastag olajat tesz bele hogy halk legyen a motor de az nem az jelenti hogy jól kikeni a motort.Minél hígabb egy olaj annál jobb kenőképessége van annál jobban keni a motort a zörejek meg másodlagos dolog bár tény hogy a Hondák lágyabban járnak mint az én Gsxrem de kit érdekel nekem 300V van benne méghozzá 5w40 és az a dolga hogy a szutykot lebegtesse ha van egyáltalán benne.
Még egy kérdés, ha már egy nyitott és kísérletező kedvű olajos emberrel találkoztam.
Motul hívővé tértem meg. Jelenleg 5100 10W-50-et használok a 2004-es Fireblade-ben. 40 helyett 50-es meleg oldali viszkozitást választottam az amatőr nyílt pályanapok miatt (nyáron is). De éppen emiatt gondolkodok, hogy elég e az 5100-as.
A 7100-as nyilván egy komolyabb kenőképességű, nyírás stabilitású cucc. Ellenben hallottam olyan véleményeket, hogy ez a Honda motor szebben működik félszintetikussal, mint a full szint-tel, amivel minden zörej, csörömpölés felerősödik. Plusz egy érv az, hogy a majd' kétszer drágább olaj helyett jobban járok, ha X összegből inkább gyakrabban cserélem az olajat (az 5100-asat).
A 300V-re már gondolni sem merek. Részben az ára miatt, részben meg mert úgy tudom, az már gyak. verseny olaj, ami bizonyos szempontból naggyyyon príma, de nem az a célja, hogy egy utcai (akár vegyes használatú) motorban egy hosszabb ciklusban lebegtesse a szutykot.
Köszi! Időközben megtaláltam, és megnéztem ezt is, meg a többit is. Érdekes!
Kérdezik ott hsz-ben egy páran, hogy minek. Nos, én örülök, hogy meglépted ezt, és láthatom. Magamnak nem szerelek fel, de mostantól tudni fogom, hogy az éppen 80-at elért hűtővíz még csak max 50 fokos olajat jelent.
Persze a gyakorlatban ritkán van jelentősége, mert városban ha akarnám sem tudnám nyelezni az ezrest (meg nem is akarom). Pályán meg mire a pályára érek 80 fokos a víz, aztán úgyis kell egy bemelegítő kör őrlángon, az alatt megvan az olaj is.
Ellenben értem, hogy a mostani Superbike magazinban miért írják a BSB Crescent Suzuki-s cikkben, hogy amikor 80 fokot eléri a víz, akkor leállítják, hogy az olaj is átvegye a hőt (meg előtte hőlégfúvóval készítik elő a gépet hideg napokon
+1: Gyönyörű a GSXR-ed. Hatalmas kedvencem ez "madár" lámpás sorozat!
Én egy saját magam kevert tisztító löttyöt használok,de ennek is az alapja a jól bevált petróleum,ami már önmagában is kiválóan tisztit.
Régebbi téma, már én is felszereltem az olajhőfokmérőt a motoromra (1 évig állt a fiókban,de már kész van :) ).
Az olajteknő leeresztőcsavarjába van benne a jeladó,egy adapterrel. Így már minden hideg start után látom, mikor éri el az olaj is az üzemi hőfokot. (80C-fok min.) Onnan már bátran lehet tekerni a jobb csutkát.
Az olajnyomás mérés még mindig nincs megoldva,a mérőórának már nem tudok helyet szorítani a műszerfalon. Kisméretű digit órát meg még nem találtam sehol nyomásmérőből.
Sziasztok.Érdeklődnék milyen motor olajat tegyek a szekérbe,fuchs-ra gondoltam,10w40-t,mert állítólag a Kawa szereti?!,vagy egyéb jobb olaj?Köszönöm a válaszokat előre!
én még sosem tisztítottam a gyűrűs láncot.
nem is fogom
terep körülmények között amennyi szmötyit rákennék annyiból veszek egy új szettet, volt aki tesztelte 2 ezerrel többet ment rendszeres fújással(ami terepen kb naponta)
se szarabbat se jobbat kár beletenni
szerintem