A láncot elvileg 3-400km-enként fújni kéne, 6-700km-enként pedig takarítani. Én ezt próbálom betartani... , de mindenki úgy csinálja ahogy és azzal amivel szeretné...
Most már tényleg nem tudom hogy a láncot mivel tisztítsam meg. Ebből sztem az lesz, szezon elején átmosom brigéciollal, szezonban csak fújom 500-1000 km-ként, szezon végén megint brigéciol, majd láncspray és ennyi. Aztán 20.000 km-ként úgyis cserélem.
Ne vedd ki a gyűrűket mert akkor soha nem méred le azt a kis átmérő növekedést ami viszont már bőven elég ahhoz, hogy szoruljon a szem és szépen eldarálja a gyűrűt ami miatt bemegy a víz és megeszi a rozsda...
na ezt letesztelem
kétlem hogy megdagadna, de van még pár lánc cafatom kiműtöm a gyűrűket belőle
jobb szeretem úgy osztani az észt, hogy előtte tesztelem a dolgokat
De csak nem fejt ki annyira szárító hatást, nem véletlenül írják a manualokban a petroleumot mert az ha be is jut ken is valamennyit.....egyébként a gyűrűk is megdagadnak a brigitől, akkor kezd olyan állapotban megmaradni ha megtöri az ember és nem áll vissza alapra....
ja és kb. 20 másodperc alatt elpárolog nem úgy mint a benzin vagy a brigi. A láncot nem ecsetelgetni kell meg áztatni, hanem letörölni 1 lánctisztítóval befújt ronggyal.
nem kétlem hogy igazad van
csak azt ne mond hogy a spéci lánctakarító lötty nem megy be a gyűrűk alá
igazándiból ezek a szuper lehúzós cuccok ellen vagyok, meg a vakítástól hogy a gyűrűket károsítja.....
Nem is az a baj a brigivel, hogy a gyűrűket megeszi hanem, hogy erősen korrozív anyag és a már nem tökéletesen záródó gyűrűk mellett bemegy a csapok belsejébe és ott fejti ki áldatlan hatását....jó pár párezret futott láncot cseréltem mert sokszor és alaposan takarították brigivel....a benzinnel is hasonló a gond, alaposan eltűnteti a csapok belsejéből a még bent lévő zsírt a gyűrűk melletti résen mivel azok mindig vannak hisz amit használnak az kopik...ezért a legjobb és tartósabb megoldás a láncolajzó mert az folyamatosan ken és mindig juttat valamennyi kenőanyagot a csapokhoz....persze ez csak szerintem van így...sokak szerint nem...
javítalak:
több hónapig áztattam benzinbe az o-gyűrűket (did, rk, kmc)
aztán kutya bajuk sem lett
utána egy darabig ki-be pakolgattam de semmi változás
szóval ha le tudod venni a láncot akkor tedd bele egy flakonba fél liter benzin mellé és 5 perc rázogatás után tiszta lesz
ha nem tudod levenni vagy nem akarod akkor ecsetelés...
benzintől nemigen van olcsóbb tisztítószer, ezért is van ártalmasnak kikiáltva
vagy pl a brigéciol... sok-sok éve mos vele motorblokkot az ember, ami teli van gumialkatrészekkel...... van hibája bármelyiknek is?
ugyanmár
Ha bővebben érdekel akkor szólj és írok még róla. Utána fogok nézni, hogy minél van előírva az ma2 mert még nem láttam ilyen mocit. vagy elkerülte a figyelmemet.
Itt olvashatsz(tok) egy-két okosságot: http://www.lancszett.hu/motorl...
Üdv.