Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha van egy pici mennykő az akksiban, akkor nem okoz gondot... csak a beindításhoz kell az akksi, miután beindult, már nincs rá szükség az alapvető létfunkciók fenntartásához... Volt már ilyan, hogy töltőről indítottam a motort, mert az akksi nem vette fela feszültséget, beindult, levettem a töltőről, aztán jó volt, amíg le nem állítottam. Utána már sose indult.
Az akku nincs elgyengülve benn? mert ugye az MZ akkumulátortekercs gyújtásos, így ha lemerül az akku, nincs szikra, vagy nem elég.... Ezt okozhatja mondjuk töltéshiány is, ami nem lehetetlen, pláne, hogy eleinte minden jól ment....

Egyébként ha kopott, és fúrni kell, akkor szerintem úgy csörög, hogy azt hallod...
Gyújtás, vagy karbi... A szocimotoros.hu-n találsz pontos értékeket a gyújtásra, meg a karbira is, a cikkeknél, vagy a letöltés menüben.
...és azt még elfelejtettem írni, hogy mikor még működött, akkor is igen furi volt, hogy nagyon lassan esett vissza a fordulat alapjáratra, ha elengedtem a gázt. (több másodperc) Az AF-1-en elvben ilyenkor szegény a a keverék, de a gyertya szép barna volt, az alapján nézve ok a karbibeállítás.

M.
Szia!

Köszi az ötletek, holnap vagy holnapután megnézem, a trafó kicsit meleg volt, de gondolom ez normális. A gyújtás állítására van valami egyszerű 5let (nekem eddig nem kellett még sosem). Mondjuk bedugok valamit, feltolja a dugó, így megnézem hol a legfelső állás, ez még megy, de pl mennyivel kellene a legfelső pont előttre állítani? (praktikusan kb hány mm-el)

A fék levegősnek nem tűnt, mert hiába pumpáltam nem változott, viszont alul volt 1-2 kisebb repedés rajta, bár olyan duzzatnak nem tűnt + láványosan nem tángult, mikor fékeztem, de arra gondoltam én is, hogy cserélek egy fékcsövet, csak gondoltam + kérdezem, hátha ez ilyen.

Köszönöm!
M.
Ja, meg ha le van szedve a gyújtásdekni, akkor nézd meg, nem-e főtengelycsapágyas, nem kotyog-e picit a megszakítóbütyök fel-le, mert olyankor is lehet hasonló dolog
Hali!
Hát ezek érdekes jelenségek, először is a 110-et legalább bírnia kellett volna 2 személlyel, ami felveti a henger kopottságát, fúrás segíthet rajta, de előtte azért nézd meg a karbit, hogy jól van-e beállítva, ehhez a szocimotoros.hu-n találsz cikket. A hengert sztem csak a blokk kibillentésével lehet kivenni, ki kell engedni felül a hengerfejnél a felfogatást, meg a felső blokktartó-csavart ki kell venni, így alul még tartani fogja, de a biztonság kedvéért tegyél alá valamit, hogy nehogy eltörje a blokktartót...
A megállós-jelenség lehet gyertya, karbidugulás, nézd meg a csapot is, a gyújtást, ha megszakítós, max a trafót, hogy van-e elég áram a gyertyának, de más nemigen szokott elromlani..
A féknek elvileg harapnia kéne, a betét nemigen kopik el, inkább csak levegős lehet a fék, de könnyen lehet ellenőrizni a betéteket, csak le kell venni a kis műanyagot a féknyeregről. Nézd meg, nincs-e kirepedzve a fékcső, vagy a fékkar körül nem-e ereszti a fékolajat. ha ez mind jó, akkor csak le kell légteleníteni, meg fékolaj kell bele elvileg.
Megszakíto kolega!
Sziasztok!

Nos megvettem ma az MZ-t Szegeden, szóval klubbtag lettem. ...és egyben egy szomorú fej is jöhetne. ..merthogy.

Elindultunk ketten hazafelé. Először minden OK volt, bár őszintén szólva elég gyengén haladtunk (igaz szél is volt ma), de olyan 100 volt a cső gáz 4.-ben, ha jött egy kis emelkedő, akkor 95-90. Ennyi volt 2 személlyel a full sebesség, 5. ben a százat el sem tudtam érni, olyan 90 körül szenvedett valami 4ezer körüli fordulaton, így azt hagytam és 4.-ben jöttünk végig, olyan 5500-5000 körül 100-95-90 között. Szerintetek csapjak egy laza dugócserét rajta? (tényleg, ha tankot leveszem, akkor felfelé le tudom húzni a hengert, vagy mindenképpen ki kell szendnem az egész blokkot hozzá, mert nem fog kiférni? Egy laza fúrásra és új dugó, csaszeg,tűgörgőre godoltam)

Aztán megálltunk egy kútnál és akkor vettem észre, hogy elhagytam a jobb hátsó indexbúrát és a jobb oldali utas lábtartó is lelazult kicsit. ....rossz omen. De a gáz mostantól jött, ugyanis nem akart beindulni a pihenő után, végül tolásra sikerült. Tovább haladva egyszer mintha kihagyott volna a gyújtás egy pillanatra, majd Bp-re beérve egy piros lámpánál állva egyszer csak leállt. Akkor még elindult, de utána is ha megálltam egy kb 10 másodperc alapjárat után le akart állni, majd ezt egyszer meg is tette.
...és innentől kezdve 1 óra rugdosás, tologatás jött. Néha nehezen elindult, de akkor is leállt néha fél percig is elpöfögött alapjáraton, majd utána állt le, próbáltam, hogy húzom a gázt, de legkésőbb ha visszaengedtem leállt, de volt, hogy húzott gáznál is.
Ami nagyon fura volt, hogy mondjuk miután beindult és húztam folyamatosan nagy gázt, a forulatszám össze-vissza ugrált és az egész jószág valahogy nem úgy regált, ahogy a gázt kezeltem.
Amit megnéztem: szikra volt, benzin volt. Amikor megálltunk a gyertya színe szép barna volt, utána a szarakodásban persze benzines lett. Tarcsi gyertyám sajna csak a másik gépemhez volt, ami hosszú menetes, szomorúan tapasztaltam, hogy a józágba rövid menetes kéne.
Végül autómentő lett a dologból, így 11 forinttal több lett a vételár. Van valami 5letetek erre? (Hétfőn mondjuk reflexszerűen veszek bele egy gyertyát, mert volt már olyanom, hogy adott szikrát, azt mégsem ment a kicsi Apriliámban)

...kicsit más: Az első fék (tárcsa) mennyire kell bivaly legyen? Mert blokkolóra nem lehet húzni és egészen a gázkarig be lehet húzni a fékkart? Vagy csak én vagyok a 3X ekkora tárcsához szokva és ez a normális, vagy cseréljek fékcsövet + betétet reflexből?

Köszönök előre is minden segítséget!

Üdv. M.
250es tz célszerszámokról vannak valakinek rajzai? ha lenne azt megköszönném
Hello
Érdeklődnék hogy milyenek a tapasztalaitok a 250-es ETZ-k ről(86-os)
Üdv! Van egy gyári világoszöld perkó tankom sérülésmentes állapotban szép krómokkal átvariált krómos tanksapkával 6000-ért és egy ülés aminek a hátulja átalakított cafe racer stílusban 3000-ért. Mindkettő azonnal felszerelhető! Kérésre képet küldök! madshark@freemail.hu vagy 20/512-09-32
Értem, köszönöm. Igazából utassal nem nagyon állatkodom (nincs jogom mással kitoszni) egyedül azért a városban szlalomozom a kocsik közt rendesen, meg fel a villamossínre, jobbról be kocsi elé, ilyesmi, szóval a városban azért adom neki.

Üdv: M.
Aham, értem köszönöm!

Na még ezzel szemezek: http://www.hasznaltmotor.hu/ha...

Szerintetek inkább ez vagy a 300 cm3?

Üdv: M.
Az egyenesfutással nincs baj, ha nincs megtekeredve a váz, inkább 2 személlyel nagy sebességű mély döntéseknél lép fel a futóműhiány, meg extrém helyzetekben, de normál használatnál nincs gond.
Hát elég puha a futóműve, de legalább mehetsz vele szar utakon, nem érzed úgy hogy jajj most mi lesz...
Köszönöm a gyors választ. Tulajdonképpen a 120 utazó 2 személlyel megfelel, mert sztrádára úgy sem megyek (oda olyan motor kell, ami 180 körül tud tartósan menni, különben letolnak:), országútra a 120 elég.
Olajból gondoltam valami félszintet nyomok bele, azzal biztos elégedett lenne én meg még mindig fele áron vagyok, mint a mostani full szint olajokkal :) -mindenki jól jár.

A nincs futómű alatt mit értesz? Gyenge egyenesfutás, vagy rosszul veszi az úthibákat, vagy nagyobb sebességen bizonytalan, vagy csak gyök 2-vel lehet kanyarodni?

...szerinted érdemes beleugrani egy 300-ra felfúrtba?
http://www.hasznaltmotor.hu/ha...

Egy biztos én sokat megyek, így évente generál a kicsibe (10.000 km) ez sokkk, meg bármi kell iszonyú áron van, most épp hátsó rugóstag kéne, bontott nincs, felújítás nem megy, újonan 85 ezer. Akármennyire imádom, ezt nem bírom anyagilag, illetve nagyon nem éri meg. Na ezt szeretném elkerülni.

Köszönöm!
Üdv: M.
Na nekem csak a jawa van de lehet veszek egy 250est apróért, terepre... valami kell már mert megőrülök
Én is tudom, miket fogok kb, csak az MZ az utolsó a ranglistán. Elöl van a Hornet, aztán egy Malaguti Fifty, amit össze kéne raknom, aztán egy 125-ös MZ, ami félig-meddig a 250-es volt, csak már gyári lett, de még nincs bent ablokk, meg vinnem kéne műszakira, na és a 3. helyen ott a 250-es, aminek a váza már naggyából kész, csak a blokk meg a külsőségek hiányoznak.
Hát igen... én meg most a térdem miatt nem tudok haladni a jawaval... pedig már tudom miket csinálok rajta...
Af1nél nyomatékosabb az tuti... de nem erősebb... 21Le ha jól emlékszem, af1 meg 30... és kb ugyanannyi a súlyúk... mzt ha rendberakod akkor viszont tuti tovább bírja mint az aprilia...
Tipushiba kuplung hajlamos lepörögni ha nincs rendesen ráhúzva...
Szerintem így városba elég a motor, de országúton csak ha ráérsz, mert nem egy gyors gépezet... autópályatempót már nem kedveli....
Passz, nemtudom Nincs időm ilyenekkel foglalkozni, szerintem mostanában nem lesz belőle motor Mondjuk szeretnék rajta merevíteni, de ahoz hegeszteni kéne a bölcsőt a vázhoz, nem csavarozni, meg az már plusz súly lenne, úgyhogy inkább futóműre fogok sztem gyúrni. Meg a blokkot is rendbe kéne raknom. Amióta eldobtam, azóta folyik belőle az olaj, a váltója is szar,úgyhogy lenne vele munka....
Kiváncsian várom mit hozol ki belőle... váz marad úgy ahogy van?
Hello! Hát hogy az elejéről kezdjük
*végsebesség állapottól és beállítástól függ , de egy 80 kilós ember alatt mennie kell 130-135-öt, két személlyel 120 körül.
*utazója olyan 120 körül van, de lehet nyugodtan menni nyélen 5.ben, mert a fordulat általában megáll 5000-5500 körül 5.ben, de ez nagyon áttételfüggő, egy rövidebb áttétellel 5.ben el lehet érni a 6000-et is. 1000-on asszem 4 ezer körül van alapban 5000 az 120 körül van, azt lehet vele tartani szélcsendben.
*szerintem ha jó állapotban van a blokk, akkor simán mennie kell 100 fölött is normálisan
* dinamikában egy jó állapotú egy szinten van a 125-ös 30 lovas sportgépekkel, legalábbis nekem ment úgy... Mondjuk a futóműben lehet hogy csalódni fogsz, mert az nincs neki.
* ha jó állapotban van, és normális olaj van bent, akkor a nem ragad meg az életben, a főtengelycsapágyakat kb 20.000-ként eszi meg( használattól függ) a váltó szokott elkopni a lassan veterán kor miatt, meg a kuplung eshet szét, ha kókányolva volt.
*Mindenképpen olyat keress, ami nem csörög-zörög, egyben van, nem kotyog rajta semmi, legyen alapjárat, meg húzzon rendesen. Én a 251-eseket javaslom, azok kezesebbek, meg újabbak mint a 250-esek, de ki kell fogni egy jó állapotban lévőt. Az olaj csöpög szinte mindegyikből, de ez MZ betegség.
Összeségében ez egy túramotor, de a blokkja erős, futómű az felejtős, de legalább nem kell félteni
Én szoptam vele jó sokat, mert pont belenyúltam egy kókányoltba, de jó kis motorok, meg olcsó őket fenntartani.