Nincs mit. Én nem messze lakok tőle , de nem járok arra , csak olvastam neten is meg máshonnan is halottam , azt hiszem egészen addig lesznek arrafelé razziák amíg jó (motoros) idő van.
Sziasztok!
Sajnos még nem vagyok Mz tulajdonos,csak 1 fosing simsonom van,de szeretnék venni a közeljövőben,vagy ahogy sikerül egy 150-es Gyilkost:) . Részben ezért regisztráltam ide ,részben pedig azért mert okosodni sem ártana,no meg motorosok közt úgy érzem magam,mint testvérek közt.
Neki álltam olvasni a fórumot az elejétől,hát a 40. oldalnál elhatároztam,hogy inkább a 200. oldalon folytatnám
kmisunak üzenem,hogy vigyázzon/vigyázzanak a Mátrában,mert motoros rendőrök trafiznak,elsősorban motorosokat.
Sziasztok! Lenne egy kis problémám. A 125-ös ETZ-m olyan 5000 körüli fordulaton erősen csörgős hangot ad, a henger felől. Eddig azt hittem, hogy a gyűrűk adják, mert még járatós, de így a 800 km-t jócskán túllépve szerintem nem az, mert már elég régóta csinálja és nem változott. Szerintetek mi lehet? Szerintem a felső tűgörgő...köszi
Simsonhoz volt gyárilag, de mzhez úgytudom nem... Hát fel kell rakni egy olyan lendkereket amin van egy fogaskerék is, meg egy konzol az önindítónak, egy relé az önindítóhoz, talán erősebb akksi, nem tudom milyen van már benne...
Mindent meg lehet csinálni, de egy igazi motort be kell rúgni
Pálinkás jóreggelt!
Felmerült egy kérdés bennem, de asztán nem röhögni :).
Önindítót valahogy lehet fabrikálni ETZ-re?
Valaki próbálkozott már ilyennel?
Ja és müszaki vizsgán izzókészletet, elsõsegélycsomagot nézik?
Lehet, hogy úgy jobb lenne, bár inkább az "indító" 10° etz-nél talán lehetne inkább 15 is. Ez tényleg csak indító, mert az alapjárati fordulat e fölött van (gyárilag is asszem 1250-et írnak, de szvsz annyi tényleg kell is) és ott már feljebb lenne az előgyújtás. Kísérletezni kellene az biztos, ezt lehet érzésre is, főleg, ha van türelme az embernek :). Profibb körülmények között teljesítménymérő pad + kopogásszenzor is jól jönne, bár önmagában az utóbbi is sokat segítene.
Köszi a válaszokat.
Bár nem tudom a tz-nél 1000 körül a 10 fok elég lenne-e,mert a gyári 2.5mm-es előgyujtás 22.5 foknak felel meg. Szerinted 1000 ford körül is nem kellene neki már a 22.5 fok? és onnan játszani fel és le.
Az az igazság, hogy nem MZ-hez használom, hanem a kihegyezett Simsonomhoz, de igazából még azon sem próbáltam ki, csak elő van készítve. Kb. 2 hét múlva tudom tesztelni.
Modern 2t motoroknál egyébként úgy néz ki a gyújtásgörbe, hogy 1000-1500-ig kb. 10°, onnan felugrik 30-35-re (sőt, akár 40-re, de csak hegyezett gépnél), ezt tartja, amíg el nem éri a kipu munkasávját, innen folyamatosan csökken, max. teljesítményre vissza szokták venni 15°környékére, majd innen még csökkentik valahova 5-10°közé, ezáltal javul a túlforgás (jobban melegíti a csövet, stb.).
Mivel az MZ nem egy kihegyezett motor és elég kis fordulaton is dolgozik, így nem hiszem, hogy rettenetes változást idézne elő a szabályzás. De ha csinálnék hozzá görbét, akkor 1000-ig 10° lenne, ezzel könnyen indul, innen hirtelen felvinném 25-30° köré. Ezt tartaná 3000-ig, majd onnan egyenletesen csökkenne 5500-ig, 5500-ál kb. 20-22°-ot lenne célszerű állítani neki. Innen 6000-ig lehúzni 15°-ra, utána 7000-ig le kb. 8-ra, onnan tovább egyenes, de igazából 7000-re tiltást is be lehet tenni. Az eredmény várhatóan az lenne, hogy könnyebben indul, kis fordulaton könnyedebben megy és talán kevesebbet is eszik, könnyebben húzza át a nyomatéksáv alját, valamint jobban túlforog.
Én is nézegettem már az általad említett előgyujtás vezérlőt.Lenne pár kérdésem vele kapcsolatba.
Te milyen karakterisztikát adtál neki,mert ugye gyárilag az ETZ-nek fix az előgyujtása.Milyen motor karakterisztikáját használtad? Neked mik a tapasztalataid vele? Jobban húz? Teljesítménye változott? Könnyebben indul?
Én? minden körülmény között képes vagyok hajlandóságot mutatni elesni. szombaton már érzem hogy mi lessz de most még esőt érzek. de vizen lehet megtanulni a pályát úgyhogy én ott leszek.
Köszi szépen! Egyenes úton gondoltam Csak azért mert egy barátommal vitatkozunk hoyg a végsebessége 90 vagy 120 mert iszonyat tudatlan vagyok mz témábal
Sajnos még nem vagyok Mz tulajdonos,csak 1 fosing simsonom van,de szeretnék venni a közeljövőben,vagy ahogy sikerül egy 150-es Gyilkost:) . Részben ezért regisztráltam ide ,részben pedig azért mert okosodni sem ártana,no meg motorosok közt úgy érzem magam,mint testvérek közt.
Neki álltam olvasni a fórumot az elejétől,hát a 40. oldalnál elhatároztam,hogy inkább a 200. oldalon folytatnám
kmisunak üzenem,hogy vigyázzon/vigyázzanak a Mátrában,mert motoros rendőrök trafiznak,elsősorban motorosokat.
Üdv: Roy
Eladnám szeretett kis MZ-met! itt mindent megtaláltok róla:
http://www.hasznaltauto.hu/3015349_mz_etz_1989
Üdv!
Mindent meg lehet csinálni, de egy igazi motort be kell rúgni
Felmerült egy kérdés bennem, de asztán nem röhögni :).
Önindítót valahogy lehet fabrikálni ETZ-re?
Valaki próbálkozott már ilyennel?
Ja és müszaki vizsgán izzókészletet, elsõsegélycsomagot nézik?
Bár nem tudom a tz-nél 1000 körül a 10 fok elég lenne-e,mert a gyári 2.5mm-es előgyujtás 22.5 foknak felel meg. Szerinted 1000 ford körül is nem kellene neki már a 22.5 fok? és onnan játszani fel és le.
mz hátsó telszkópok milyen árban mennek?
köszi a választ fontos lenne.
Modern 2t motoroknál egyébként úgy néz ki a gyújtásgörbe, hogy 1000-1500-ig kb. 10°, onnan felugrik 30-35-re (sőt, akár 40-re, de csak hegyezett gépnél), ezt tartja, amíg el nem éri a kipu munkasávját, innen folyamatosan csökken, max. teljesítményre vissza szokták venni 15°környékére, majd innen még csökkentik valahova 5-10°közé, ezáltal javul a túlforgás (jobban melegíti a csövet, stb.).
Mivel az MZ nem egy kihegyezett motor és elég kis fordulaton is dolgozik, így nem hiszem, hogy rettenetes változást idézne elő a szabályzás. De ha csinálnék hozzá görbét, akkor 1000-ig 10° lenne, ezzel könnyen indul, innen hirtelen felvinném 25-30° köré. Ezt tartaná 3000-ig, majd onnan egyenletesen csökkenne 5500-ig, 5500-ál kb. 20-22°-ot lenne célszerű állítani neki. Innen 6000-ig lehúzni 15°-ra, utána 7000-ig le kb. 8-ra, onnan tovább egyenes, de igazából 7000-re tiltást is be lehet tenni. Az eredmény várhatóan az lenne, hogy könnyebben indul, kis fordulaton könnyedebben megy és talán kevesebbet is eszik, könnyebben húzza át a nyomatéksáv alját, valamint jobban túlforog.
Én is nézegettem már az általad említett előgyujtás vezérlőt.Lenne pár kérdésem vele kapcsolatba.
Te milyen karakterisztikát adtál neki,mert ugye gyárilag az ETZ-nek fix az előgyujtása.Milyen motor karakterisztikáját használtad? Neked mik a tapasztalataid vele? Jobban húz? Teljesítménye változott? Könnyebben indul?
Bár szombatra beterveztünk egy kis mátrázást .
Bízzunk a meteorológusok sz@r érzékében! Csak süssön a nap+ legyen vagy huszonpárfok