Gyulán járműboltban, Oláhnál, meg Agip kúton is láttam készletet, abban van 2-es, meg 4-es is asszem. 4-es tutira. Meg ugye 8,16. Oláh autósbolt van Csabán is tudtommal
Sziasztok! Azt szeretném lérdezni,hogy az MZbe honnan szerzitek be az olvadóbiztosítékot?
Mert itt Békéscsabán MZs boltban nem árulnak csak 16 meg 8 A eset, és vettem is 16osat, de ugye kéne még 4es meg 2es, de sehol nem kapok, elektronikai szaküzletbe meg nincsen csak üveges,annak meg nemstimmel a mérete,meg amugyse szívesen tenném bele
Nyugi, erre még jó ideig nem lesz lehetőségem . Ha lesz rá keret, pár apróságot muszáj lesz megcsinálni (első csillapítás, fék, blokktartók), utána úgyis megyek inkább pályázni és majd szép lassan meglesznek a komolyabb dolgok is, ha nem unok bele.
Amúgy természetesen a (majdnem) gyári állapotában is szívesen mennék vele pályára, mert így is tök jó, csak sajna mostanában ez nem megy. A különböző átalakításokkal meg azért kísérleteznék, mert egyszerűen ilyen vagyok. Ha már lenne rá lehetőség, megpróbálnám a legjobbat kihozni a gépből. Tudom, hogy nem ettől leszek gyors, ahhoz nekem kell fejlődni. De mégis jó tudatában lenni annak, hogy valami jót alkottam. Ott a Simsonom is, azzal is már értem el jó eredményeket több téren (na annak pl. igen jó az eleje, van benne egy egyedi csillapító betét, nagyon faszályosan működik, viszont a hátulja sajna nem jó, tekeredik, csavarodik, ill. túl rövid a lengővilla is, egyszer majd ezt a projektet is befejezem). Blokk terén is bele tudnék nyúlni úgy az MZ-be, hogy érezhetően erősebb legyen a gyárinál, de ugyanolyan jól használható. Csak sajna ahhoz az egész blokkot fel kellene újítani jó minőségű cuccokkal, ez tuningnál alap. Az viszont megintcsak egy valag pénz, majd egyszer remélem lesz rá keret.
Alapvetően kipróbálni, hogy milyen (mondjuk, hogy mikor, azt nem tudom, nem mostanában ). Ha nem jó, még mindig vissza lehet tenni a gyárit.
Egyébként azért akarnám tesztelni, mert aránytalanul nagynak tartom az első (effektív) rugóutat a hátsóhoz képest. Emiatt pl. a villaszög+utánfutás is viszonylag tág határok között ingadozik, valamint a szabad magasság (nem a legjobb, ha az ember a fél motort a földön húzza , persze gyári szabad magasságával még nem annyira áll fenn ez a veszély). Ill. - főleg elégtelen csillapítással párosulva - hirtelen irányváltásnál, pl. sikánban igencsak el akar emelkedni az eleje a talajtól, valamint túl nagyot hintázik a motor. Keményebb rugóval picit lejjebb lehetne engedni az elejét, ezzel alapból kisebb villaszög lenne (ill. kisebb utánfutás), szűk kanyarokban könnyebben elfordulna, de fékezésnél, ill. kanyarodásnál mégse ülne annyira össze, mint gyárilag, ezáltal az amúgy is csökkentett utánfutás nem rövidülne olyan sokat, mint gyárilag (egy alapból kihegyezett beállítással gyári összeüléssel már lehet, hogy túlzottan instabil lenne). Legjobb lenne persze, ha a kormánykiflik ki lennének cserélve olyanra, hogy a villanyakhoz közelebb essenek a villaszárak, így az utánfutás visszakerülne a normális mértékre, ha le lenne engedve az eleje, viszont a villaszög ugyanúgy csökkenne, célszerűen az általános 22-23° körüli "pályázós" értékre (kisebb utánfutás nagyobb mértékben csökkenti a stabilitást, mint kisebb villaszög). Visszatérve a rugóútra, ha megnézel bármilyen modern motort, ami alkalmas pályázásra, egyiknek sincs 185mm-es első rugóútja (jó tudom, supermotonak van, de az MZ nem igazán nevezhető annak ), inkább valahol 110-130 környéke.
Pl. vegyünk egy (asszem 2006-os) RS 125-öt: első rugóút 120mm (ETZ 185), hátsó 110mm (ETZ 105), utánfutás 102mm (ETZ 95), villaszög 25,5° (ETZ 27), tengelytáv 1345mm (ETZ 1370).
Összegezve úgy gondolom, az előbb vázolt elvek alapján beállított futóművel, valamint erősített fővázzal és lengővillával igencsak barátságos, jól kezelhető, pályázásra nagy mértékben alkalmas motort lehetne összehozni. A gyári lábtartót kellene még eltávolítani és kicsit hátrább és feljebb helyezni, kormánynak kis pályákra gondolom egy alacsony, széles krosszkormány lenne ideális (nagyra meg csutka, de ahhoz azért a blokkba is rendesen bele kéne nyúlni, hogy oda igazán alkalmas legyen ).
Keményebb rugó egyetlen szépséghibája, hogy ahhoz keményebb csillapítás kell . De szvsz megérné, mert az eleje nagyon "plötty" a gépnek, hátulja jól eltalált csillapítással szvsz elég korrekt.
Rendes kanyarodásnál is ennyire összeül az első telód, vagy ez csak a csúszás miatt volt? Mert ilyen összeülésnél egy kis "bukkanó" is meglepetést okozhat. Ill. szép dolog, hogy majdnem az egész rugóút ki van használva, általában ilyen körülmények között működik jól a csillapítás is, de azért az MZ 185mm-es rugóútját kicsit soknak találom, még széria gépnél kis pályára is (nyilván, aki elég jó, az ilyennel is jól megy , de én ha egyszer elkezdeném pályára alakítani a gépet, sok ilyen kis apróságon változtatnék).
Nem tudom mennyire ismeritek az angol MZ kupát. A weboldalukról letölthető egy egész jónak tűnő tuning útmutató. Ebben azt írja a szerző, hogy ő oldalkocsis etz-hez való rugókat használ elöl, előfeszítő pogácsa nélkül. Lehet nálunk ilyet szerezni?
Első telóba motor-, vagy hajtóműolajat használnak alapesetben. Másik lehetőség, hogy a furatokat behegesztik a csillapító csövön és kisebbeket fúrnak rá, így hígabb olajjal is használható (30w telóolaj, ugye ez azért lenne jó, mert nem hanbzik).
Ők kicsit lejjebb is ültetik a gépet, pl. alsó kormánykiflit tesznek felülre is (így ugye szabályozható is) és a hátsó rugóstagokat is rövidítik. Persze ezek gyári kipufogós, gyári lábtartós gépnél nem feltétlen kivitelezhetők.
Egyébként a szabály náluk kb. annyi, hogy a karbi legyen gyári (lehet felfúrt), ill. a könyök és a diffúzor gyári legyen (na ez elég nagy korlátozás). Vázon szinte mindent lehet, főváz, meg 1-2 dolog legyen csak gyári (mondjuk pl. első villa, ami kicsit szigorúbb megkötés). Viszonylag jó dolgokat írnak a hengertuningról is, bár én az extrém nagy kipu vezérlési szögek helyett inkább "macifüles" kipunyílást csinálnék picit szolidabb vezérléssel (Kakucs, Kecsó, Brezova méretű pályákra segédnyílásokkal még csak emelni sem kéne a kipunyíláson, felömlők is maradhatnának, kivéve némi irányítás korrekciót, szívó vezérlés kellene picit nagyobb, elférne egy 32-34-es karbi, meg persze egy jól tervezett cső - van is már tervem, szimulátorral tesztelve, talán jövőre megcsinálom, esetleg közre is adom a terveket).
Persze ők nagy pályákon mennek, így a leírás is inkább ilyen körülményekre van kihegyezve, ennek ellenére szerintem vannak benne kis pályán is használható dolgok.
Viszont biztosítékot nemkaptam,még a Gyulai járműboltban sem
Nem tudom,h MZs helyen mért 8ast akarnak adni mindíg
Van benne 2db 16os, 1 4es meg 1 2es