Köszönöm a gyors választ!
Igen, ahogy te is emlitetted ,nekem is az volt eddig a tapasztalatom hogy ha elkonnyül egy motor eleje akkor kezd el szitálni.
Ezért gondoltam hogy kicsit ültetek az elején.
Gondolkoztam a telokatokon kicsit lejjebb faragni meg kicsit keményíteni rajt,meg +1 merevittést közéjük, hátha segít. Köszönöm a tippet, elöször végignézem amiket leírtál meg dobok rá gumikat aztán meglátom.
:]
16-os első keréktől semmiképp nem lesz stabilabb.
Ha utcán használod a motort, akkor előre Heidenau K65 3.00-18, hátra pedig K65 3.50-18, vagy K36 4.10-18. Ha pályára akkor ugyenezek RSW változata majd' dupla annyiért. gumaker.hu, mofaker.hu, stb. 16-osból pl. nem is kapnál RSW-t.
Visszatérve a stabilitásra, összes kerékcsapágy csere, kormánycsapágy megvizsgál, vagy alapból csere, lengővilla szilent megvizsgál, mondjuk ide nem tudom mennyire használható az utángyártott, ha cserés. Kerekeket beállítani, hogy 1 nyomon fussanak. Első-hátsó csillapítás felújít. Kerekeket elviszed gumishoz, ahol tudnak motor kereket egyensúlyozni (nem centrírozni, hanem küllősúlyokkal dinamikusan súlyozni). Mivel gyárilag a vázmerevség elég takony, elképzelhető, hogy nagy sebességnél így is érezhető némi instabilitás. Ezzel mást nem tudsz csinálni, minthogy nem veszel róla tudomást, lazán fogod a kormányt és hagyod, hogy "kimozogja" magát. Ha meg akarod állítani a szitálást, csak garantáltan rosszabb lesz, mert átadod az egész motornak. Valamint nem tudom az MZ miért ilyen, de ha egész hátul ülök, esetleg utast viszek, akkor semmi szitálási hajlama nincs. Más motornál ez pont fordított, ha az eleje könnyül el, akkor szitál.
Ja és van egy rahedli alkatrészem nekem is, ha valakinek kell valami.
óratartó, elsõ fékrendszer,elsõ telópár,16-os hatso 18-as elsõ kerék, megmégsokminden ;)
Szasztok MZ-sek!
Csatlakoznék én is a tarsasaghoz,(hozzájutottam egy ilyen 250-es NDK csodához).
Nagyon szép gyári állapotban van, de jaaaj de instabil tud lenni... :|
Szóval nincs esetleg valakinek egy 16-os kereke elõre? Gumival együtt is érdekelne. Ja és nem tudjatok honnan tudnek venni hatulra egy jo tapados gumit? 18-ast sehol sem talalok :'(
Hát ammeg tök jól látszódik! Műszaki rajzot ne kérj mert nincs, amúgy meg én sem láttam két éve a gyujtást, most is csak azért, hogy Luxi lássa milyen!
Na ebből az okításosdiból én sem akarok kimaradni, a legfontosabb akadály elhárítva : a babám rábólintott Kecsóra! Még én sem mentem a pályán, jó lesz majd, jaj de jó is lesz !
Már csak a hengerfejes autómat kell addigra megcsináltatni, de látok rá reális esélyt .
Amúgy nem tudjátok fejből, mekkora karmanytú kell az MZ-főfékhengerbe? Most egy robogóé van fenn, de nyennyó, szerintem kicsi a dugóátmérője, nagyon benn fog és az én kétujjas féktechnikámmal ez azt jelenti, hogy a másik két ujjamat mindig odasatuzom a markolathoz . Valami hidraulikáshoz akarok elmenni gyártatni az elfekvőben levő MZ-fékhez cuccot, azzal mindig jó volt....
sziasztok!
ma megvettem egy gyönyörő ETZ-t, és nem gondoltam volna, hogy egy ilyen "öreg" motor úton is ennyi örömet tud okozni!remélem nem leszek leugatva de lekellett hogy írjam
Köszönöm én is
Nem akartam a videó alá okoskodni, ide is csak félve (legalább ez az örömöm legyen, ha motorozni most nem is tudok ), de tényleg nagyon megfékezitek Benikéhaz képest és óvatosan döntitek le (kb. mintha magamat látnám ).
Szvsz ez az a része, amihez a legtöbb gyakorlás kell, meg némi hit, hogy befordul az :). Ez az, ami nekem sem megy, mert egyszerűen nem vagyok reflexből tudatában, hogy mire képes a motor, csak óvatosan, szép lassan egyre lejjebb döntve keresem a határát, aztán hopp, vége is a kanyarnak, már rég a gázt kellett volna tépni. Természetesen motornál is a kigyorsítás a legfontosabb, csak ahhoz, hogy az jó legyen, jól kellene elkezdeni az ívet és megfelelő tempóval, főleg gyenge motorral, ahogy Benike is említette. Amit Keith Code bácsi hangsúlyoz a könyvben, az a maximális döntésig eltelt idő, ezt kell gyakorlással minimálisra szorítani. A hit ahhoz kell, hogy a motor nem fog elcsúszni a gyors ledöntéstől (nyilván az elhanyagolt atomsz@r futóműtől tekntsünk el ). Erre valami statisztikát is ír, a lényeg, hogy bemeneten gyakorlatilag csak kanyarba befékezés miatt szokott kiesni az ember alól a motor.
Mindeközben nem szabad megfeledkezni a gáz szabályról sem, vagyis ledöntés után pici "tartógáz", majd folyamatosan csavarni rá, visszavenni nem szabad, mert az felborítja a motor egyensúlyát. Ezzel kapcsolatban írja le a legzseniálisabb definícióját az ideális ívnek, ami az, hogy az az ív ideális, amelyiken tökéletesen tudod alkalmazni a gáz szabályt.
A könyvében még rengeteg dolog van túlélési reflexekről (gáz elcsukás, kormány erős szorítása, túl hamar bekanyarodás, stb.), szerintem aki olvassa, mindenki észreveszi, hogy ez, meg az a rossz dolog nála is megvan.
Na nem írok megint regényt, vissza a tanulnivalóhoz, hétfőn vizsga
Sziasztok!
Ha valaki tud ismerősétől eladó 125-ös ETZ-t,az légyszi szóljon már,mert szeretnék venni eggyet. Hirdetésmegosztót pls ne linkeljetek,már kívülről tudom az összes ottani MZ adatait
Főleg gyárihoz közeli állípotú érdekelne (tudjátok ti ezt, idős tulaj,kevés km, megkímélt gyári állapot )
Kösz
Igen, ahogy te is emlitetted ,nekem is az volt eddig a tapasztalatom hogy ha elkonnyül egy motor eleje akkor kezd el szitálni.
Ezért gondoltam hogy kicsit ültetek az elején.
Gondolkoztam a telokatokon kicsit lejjebb faragni meg kicsit keményíteni rajt,meg +1 merevittést közéjük, hátha segít. Köszönöm a tippet, elöször végignézem amiket leírtál meg dobok rá gumikat aztán meglátom.
:]
Ha utcán használod a motort, akkor előre Heidenau K65 3.00-18, hátra pedig K65 3.50-18, vagy K36 4.10-18. Ha pályára akkor ugyenezek RSW változata majd' dupla annyiért. gumaker.hu, mofaker.hu, stb. 16-osból pl. nem is kapnál RSW-t.
Visszatérve a stabilitásra, összes kerékcsapágy csere, kormánycsapágy megvizsgál, vagy alapból csere, lengővilla szilent megvizsgál, mondjuk ide nem tudom mennyire használható az utángyártott, ha cserés. Kerekeket beállítani, hogy 1 nyomon fussanak. Első-hátsó csillapítás felújít. Kerekeket elviszed gumishoz, ahol tudnak motor kereket egyensúlyozni (nem centrírozni, hanem küllősúlyokkal dinamikusan súlyozni). Mivel gyárilag a vázmerevség elég takony, elképzelhető, hogy nagy sebességnél így is érezhető némi instabilitás. Ezzel mást nem tudsz csinálni, minthogy nem veszel róla tudomást, lazán fogod a kormányt és hagyod, hogy "kimozogja" magát. Ha meg akarod állítani a szitálást, csak garantáltan rosszabb lesz, mert átadod az egész motornak. Valamint nem tudom az MZ miért ilyen, de ha egész hátul ülök, esetleg utast viszek, akkor semmi szitálási hajlama nincs. Más motornál ez pont fordított, ha az eleje könnyül el, akkor szitál.
óratartó, elsõ fékrendszer,elsõ telópár,16-os hatso 18-as elsõ kerék, megmégsokminden ;)
Csatlakoznék én is a tarsasaghoz,(hozzájutottam egy ilyen 250-es NDK csodához).
Nagyon szép gyári állapotban van, de jaaaj de instabil tud lenni... :|
Szóval nincs esetleg valakinek egy 16-os kereke elõre? Gumival együtt is érdekelne. Ja és nem tudjatok honnan tudnek venni hatulra egy jo tapados gumit? 18-ast sehol sem talalok :'(
Már csak a hengerfejes autómat kell addigra megcsináltatni, de látok rá reális esélyt .
Amúgy nem tudjátok fejből, mekkora karmanytú kell az MZ-főfékhengerbe? Most egy robogóé van fenn, de nyennyó, szerintem kicsi a dugóátmérője, nagyon benn fog és az én kétujjas féktechnikámmal ez azt jelenti, hogy a másik két ujjamat mindig odasatuzom a markolathoz . Valami hidraulikáshoz akarok elmenni gyártatni az elfekvőben levő MZ-fékhez cuccot, azzal mindig jó volt....
Sajna a képből nem nagyon látom
ha valakinek akad elfekvőbe ETZ 125 150 középállvány(sztender) rugója akkor feltétlen szóljon! esetleg 150 es neger is érdekel
üdv
mitoo
ma megvettem egy gyönyörő ETZ-t, és nem gondoltam volna, hogy egy ilyen "öreg" motor úton is ennyi örömet tud okozni!remélem nem leszek leugatva de lekellett hogy írjam
Nem akartam a videó alá okoskodni, ide is csak félve (legalább ez az örömöm legyen, ha motorozni most nem is tudok ), de tényleg nagyon megfékezitek Benikéhaz képest és óvatosan döntitek le (kb. mintha magamat látnám ).
Szvsz ez az a része, amihez a legtöbb gyakorlás kell, meg némi hit, hogy befordul az :). Ez az, ami nekem sem megy, mert egyszerűen nem vagyok reflexből tudatában, hogy mire képes a motor, csak óvatosan, szép lassan egyre lejjebb döntve keresem a határát, aztán hopp, vége is a kanyarnak, már rég a gázt kellett volna tépni. Természetesen motornál is a kigyorsítás a legfontosabb, csak ahhoz, hogy az jó legyen, jól kellene elkezdeni az ívet és megfelelő tempóval, főleg gyenge motorral, ahogy Benike is említette. Amit Keith Code bácsi hangsúlyoz a könyvben, az a maximális döntésig eltelt idő, ezt kell gyakorlással minimálisra szorítani. A hit ahhoz kell, hogy a motor nem fog elcsúszni a gyors ledöntéstől (nyilván az elhanyagolt atomsz@r futóműtől tekntsünk el ). Erre valami statisztikát is ír, a lényeg, hogy bemeneten gyakorlatilag csak kanyarba befékezés miatt szokott kiesni az ember alól a motor.
Mindeközben nem szabad megfeledkezni a gáz szabályról sem, vagyis ledöntés után pici "tartógáz", majd folyamatosan csavarni rá, visszavenni nem szabad, mert az felborítja a motor egyensúlyát. Ezzel kapcsolatban írja le a legzseniálisabb definícióját az ideális ívnek, ami az, hogy az az ív ideális, amelyiken tökéletesen tudod alkalmazni a gáz szabályt.
A könyvében még rengeteg dolog van túlélési reflexekről (gáz elcsukás, kormány erős szorítása, túl hamar bekanyarodás, stb.), szerintem aki olvassa, mindenki észreveszi, hogy ez, meg az a rossz dolog nála is megvan.
Na nem írok megint regényt, vissza a tanulnivalóhoz, hétfőn vizsga
Ha valaki tud ismerősétől eladó 125-ös ETZ-t,az légyszi szóljon már,mert szeretnék venni eggyet. Hirdetésmegosztót pls ne linkeljetek,már kívülről tudom az összes ottani MZ adatait
Főleg gyárihoz közeli állípotú érdekelne (tudjátok ti ezt, idős tulaj,kevés km, megkímélt gyári állapot )
Kösz