Msn-re nem veszlek fel, mert nagyon ritkán használom! Írtam a kipufogót, meg a gyújtást! Aztán ugyanúgy subbe készít még programozható előgyújtás vezérlést is, esetleg érdemes beszerezni egy 32es mikuni karbit! Hát ezzel összetudsz szedni kb olyan 30LE-t, ha még többre vágysz, akkor henger átalakítás is ezzel még olyan plusz 8-10LE-t össze lehet szedni kb!
Ha szeretnél részletes infót vagy, h mit/kit hol találsz akkor ide írj és válaszolok!
Hát általában a terep olyan a környéken, h 5ig el sem jutok, mert elfogy az egyenes útszakasz, vagy ahol még eltudsz menni nagyobb sebességgel! De hidd el éni szoktam gangolni!:)
kösz gyerekek...Fiygeljetek van egy 250es etz-m szoktam is vele terepezni...csak idáig "komolyabb" motorjaim, voltak amik télleg terepre voltak kitalálva.de elég költséges azokat fentartani.Igy jutottam el ide...Mer akarok sporolni egy komolyabbra.nah szoval én most szerkeztetem bele egy 600as xt-vázba.mer én a sima vázával is megmásztam oan ehgyeket amiken pl egy 250es kx et is eldobtak meg volt arra is példa h egy drz-se tudott felmenni.szal azér tom h lehet vele menni.Engem csak az érdekel h az xt vázba mien lesz.Tom h erröl nem tudtok vélemény mondani.de szerintetek?mer igy mindig fennakadtam meg nem tudtam ugy manöverezni.sztem jo lesz.Ha valaki tudna segiteni kisebb mz-tuningolási modszerekben. pl az a ygujtásos dolgo is érdekelne az lécci vegyen fel msn-re rony0701@hotmail.com.am kösz mindenkinek a segitségeket.
Valamit kifelejtettem.
A babetta gyújtás önmagában szinte semmit sem dob egy gyári ETZ-n, mindössze azért szokták alkalmazni, mert nem kell hozzá akkumulátor és nincs benne mechanikus megszakító, így ha egyszer beállítod, akkor nem állítódik el.
Üdv!
Csak most nézem, hogy van itt is MZ fórum.
Ha már benéztem ,akkor írok is valamit. :D
rony !
Az, hogy mennyire lehet tartani a tempót terepen más motorokkal, az kicsit relatív. Én pl. szoktam \"terepen\" (környéki faluk közti földutakon) menni teljesen széria (semmi terepre átalakítás) állapotban a motorommal (ETZ 250) és oda szerintem elég is, de ha valami komolyabb terepre mész (pl.: erdő, hegyvidék, nagy homok) még akkor is van esély rá, hogy széria állapotban elmenjen, de ott már sokkal kisebb tempóban mint más terepmotorok. Környékbeli földutakon egyszer motoroztam egyik haverommal. Ő Suzuki DR-Z 400 E-vel jött én meg a széria ETZ 250-el. Nem volt egy túl egyszerű terep, de mondjuk egy Lada Nívával simán el lehetett ott menni normálisan. Útközben találkoztunk két DR-Z 400 s-es motorossal, elkezdtek követni. Haverom ment elöl a 400 E-vel, utána én, majd a 2 gyengébb drz-s. Haverom eléggé elhúzott, én próbáltam követni, de a 2 másik drz-s még tőlem is jócskán lemaradtak. Mikor célhoz érkeztünk, megálltunk, utolért a 2 másik drz-s és alig tudták elhinni, hogy ilyen gyorsan tudok terepen menni az MZ-vel.
Szóval én azt mondom, hogy a tempó nem csak a motortól függ, hanem a pilóta tudásától is, sőt attól talán nagyobb mértékben mint a motortól.
HOnda imádó !
1-2-nél ritkán váltasz feljebb? Max egyenesekben 3-4, és az 5.? Vagy tényleg nehéz terepen szoktál motorozni, vagy nagyon óvatos tempóban motorozol. :D
Nekem is 18-as első lánckerék van elöl, de és még az 5.-et is beváltom terepen, ha a sebesség megkívánja, és elég gyakran meg szokta. :D
Egyébként akkor a legstabilabb a motor terepen, ha keményen gyorsítasz, vagy keményen lassítasz. Legalábbis nekem így a legstabilabb. Nagy homokban állandó tempóval szinte lehetetlen menni. Az első kerék mindig ide-oda cikázik. Ha folyamatosan gyorsítok, akkor szinte felül az első kerék a homok tetejére és tök nyugodtan viselkedik a motor, nem akar keresztbe állni.
Amúgy nyugodtan szóljatok ha hülyeséget mondtam volna. :D
Válaszolva még az eredeti kérdésedre véleményem szerint lehet tartani más motorokkal a tempót 125ös aprillia rxel tartottam a tempót terepen nem tudott elhúzni,pedig az könnyebb is és izmosabb is! De persze kérdés, h milyenekkel és, h hol! Buckás köves területen tuti nem érzi jól magát a tömegéből adódóan és abból, h nincs vmi komoly futóműve a terepmotorokhoz képest! Erre csak megint hasonlót tudok írni, h elmegy mondenhol mint a többi terepmotor csak max több idő kell neki. Pl míg egy mosódeszkás részen egy rx átsuhan vagy átugrat addig én szépen átbukdácsolok rajta! Másik, h jó terepmotoros bevárja a társát!
Na hát én írok neked szívesen! Véleményem szerint lájtos endurózgatásra frankón lehet használni! Érdemes a hátsó kereket 16osra cserélni a motor kiállása végett, ha emelni is szeretnél, akkor a gépbe érdemes az első telóba egy 5-7cm közdarabot gyártatni esztergályossal azt hiszem, h a tkm-racing.de honlapon láttam izmosabb elsőteleszkóp rugót is! Hát terepre én a gyári hátsó teleszkópokat nem nagyon ajánlanám, most nem azért mert nekem ilyen van, de érdemes vmi öregebb még nem központis gépből szerezni jó állapotú vagy felújítható hátsó telókat! A gyárira kellene emelés meg általában nem nagyon bírják meg ívesek lesznek. Gumit lehet kapni 16os kerékre nem könnyen de lehet és mielőtt még előre felraknál vmi 110/90 batár gumit szólok, h van 18as kerékre vékony bütykös gumi az ebay-en, de németektől egy magyar vhol a határ mellett lévő gumikereskedés is tud beszerezni 10e FT körül van az ára! HA nem találod akkor írj és segítek egyszer már belinkeltem!
A babigyulát nem ajánlanám, mert elég nagy macera, ehelyett inkább a klubb oldalán subee elektrokirály által készített elektronikus gyújtás beszerelését ---kisebb fogyasztás meg pár LE kevesebb mint 5eből kész állapotban megkapod! Esetleg tudom ajánlani a rezó terveztetését ez is hoz pár pacit!
De összevetve nem cross motor nem ugratásra termett még kiemelt és telócserélt állapotban sem, mert elég nehéz és nincs bölcsőváza könnyen kiszakadhat belőle a blokk és az ugratástól elcsavarodhat a váz! A blokkja sem egy cross motoré tehát nem kell szarrá pörgetni, 5500as fordulatig leadja az összes lóerejét és nyomatékát és ez a tulajdonsága mind meg is marad a tuningok esetében is amennyiben a megfelelő emberkével csináltatod rá a tuningot vagy az általa készített cuccot teszed bele! Ez nagyon szem előtt tartandó szerintem és akkor hosszú életű lesz a gép! El kell fogadni, h a 2ütem ellenére nagyon frankón alulról megy a gép ami nekem spec baromira bejön! Sztem előre egy 17es vagy max 16os lánckerék teljesen okk (19es a gyári), de ez is csak azért, h tudd használni a 3-4 sebességet is, mert nekem gyári motorállapotal és 18as fogaskerékkel is teljesen okés az ereje, de 1-2nél többet nem szoktam váltani 3-max 4 egyenesekben és 6000 fölé soha nem pörgetem!
Na szóval sztem nagyon jó kis gépet lehet belőlük építeni ésszel és nagyon jót lehet vele terepen motorozni figyelembe véve és betartva a motor adottságait és akkor hosszú életű is lesz! És lehet fülre nem sok az a 21 LE, de nagyon meg tud indulni és el(fel)visz mindenhova, pláne ha még kicsit tuningos is!
Remélem tudtam segíteni! Nyugodtan kérdezz még ha gondolod szívesen válaszolok!
Sziasztok!
Oan emberrel szeretnék beszélni aki tud tapasztalatot mondani 250es etz tereptulajdonságairol...Igazábol engem az érdekelne h lehet e tartani a tempot más motorokkal.MEg az h egy pl babetta gyujtás menyit dob rajta..
sziasztok!
125 vagy 150 es MZ illetve ETZ blokkot keresek megvételre, lehetőleg mindenestől( gyujtás, karbi, hengerszett, stbstb), jó lenne ha indítható lenne, és nem csillagászati áron
üdv
mitoo
Keresek szerelot vagy akár hozzáérto magánszemélyt aki ETZ 250 - en be tudná állítani
a kuplungot Sárospatak és kornyéke .
Koszonom a segítséget a motort elvinném kocsival.
István
Ne a vázszámot üsd át,hanem a sérült vázról óvatosan fejtsd le a nyak részt,a egészségesről is,majd hegeszd vissza ha nem megy magadtól,kérd jóóóó lakatos segítségét az eredmény jobb mint a gyári.
kicsit elírtam bocsi a képlet úgy van hogy (lökettérfogat + sűrítőtérfogat) / sűrítőtérfogat = kompresszióviszony bár 2t-nél korrigált térfogatot veszünk de mindjárt utánnajárok 1-2 dolognak ha találok valami adatot...
6204-es,ebből kell 2 db
6304-es,ebből 1db
20*30*7-es szimeringből 2db
Ha szeretnél részletes infót vagy, h mit/kit hol találsz akkor ide írj és válaszolok!
A babetta gyújtás önmagában szinte semmit sem dob egy gyári ETZ-n, mindössze azért szokták alkalmazni, mert nem kell hozzá akkumulátor és nincs benne mechanikus megszakító, így ha egyszer beállítod, akkor nem állítódik el.
Csak most nézem, hogy van itt is MZ fórum.
Ha már benéztem ,akkor írok is valamit. :D
rony !
Az, hogy mennyire lehet tartani a tempót terepen más motorokkal, az kicsit relatív. Én pl. szoktam \"terepen\" (környéki faluk közti földutakon) menni teljesen széria (semmi terepre átalakítás) állapotban a motorommal (ETZ 250) és oda szerintem elég is, de ha valami komolyabb terepre mész (pl.: erdő, hegyvidék, nagy homok) még akkor is van esély rá, hogy széria állapotban elmenjen, de ott már sokkal kisebb tempóban mint más terepmotorok. Környékbeli földutakon egyszer motoroztam egyik haverommal. Ő Suzuki DR-Z 400 E-vel jött én meg a széria ETZ 250-el. Nem volt egy túl egyszerű terep, de mondjuk egy Lada Nívával simán el lehetett ott menni normálisan. Útközben találkoztunk két DR-Z 400 s-es motorossal, elkezdtek követni. Haverom ment elöl a 400 E-vel, utána én, majd a 2 gyengébb drz-s. Haverom eléggé elhúzott, én próbáltam követni, de a 2 másik drz-s még tőlem is jócskán lemaradtak. Mikor célhoz érkeztünk, megálltunk, utolért a 2 másik drz-s és alig tudták elhinni, hogy ilyen gyorsan tudok terepen menni az MZ-vel.
Szóval én azt mondom, hogy a tempó nem csak a motortól függ, hanem a pilóta tudásától is, sőt attól talán nagyobb mértékben mint a motortól.
HOnda imádó !
1-2-nél ritkán váltasz feljebb? Max egyenesekben 3-4, és az 5.? Vagy tényleg nehéz terepen szoktál motorozni, vagy nagyon óvatos tempóban motorozol. :D
Nekem is 18-as első lánckerék van elöl, de és még az 5.-et is beváltom terepen, ha a sebesség megkívánja, és elég gyakran meg szokta. :D
Egyébként akkor a legstabilabb a motor terepen, ha keményen gyorsítasz, vagy keményen lassítasz. Legalábbis nekem így a legstabilabb. Nagy homokban állandó tempóval szinte lehetetlen menni. Az első kerék mindig ide-oda cikázik. Ha folyamatosan gyorsítok, akkor szinte felül az első kerék a homok tetejére és tök nyugodtan viselkedik a motor, nem akar keresztbe állni.
Amúgy nyugodtan szóljatok ha hülyeséget mondtam volna. :D
A babigyulát nem ajánlanám, mert elég nagy macera, ehelyett inkább a klubb oldalán subee elektrokirály által készített elektronikus gyújtás beszerelését ---kisebb fogyasztás meg pár LE kevesebb mint 5eből kész állapotban megkapod! Esetleg tudom ajánlani a rezó terveztetését ez is hoz pár pacit!
De összevetve nem cross motor nem ugratásra termett még kiemelt és telócserélt állapotban sem, mert elég nehéz és nincs bölcsőváza könnyen kiszakadhat belőle a blokk és az ugratástól elcsavarodhat a váz! A blokkja sem egy cross motoré tehát nem kell szarrá pörgetni, 5500as fordulatig leadja az összes lóerejét és nyomatékát és ez a tulajdonsága mind meg is marad a tuningok esetében is amennyiben a megfelelő emberkével csináltatod rá a tuningot vagy az általa készített cuccot teszed bele! Ez nagyon szem előtt tartandó szerintem és akkor hosszú életű lesz a gép! El kell fogadni, h a 2ütem ellenére nagyon frankón alulról megy a gép ami nekem spec baromira bejön! Sztem előre egy 17es vagy max 16os lánckerék teljesen okk (19es a gyári), de ez is csak azért, h tudd használni a 3-4 sebességet is, mert nekem gyári motorállapotal és 18as fogaskerékkel is teljesen okés az ereje, de 1-2nél többet nem szoktam váltani 3-max 4 egyenesekben és 6000 fölé soha nem pörgetem!
Na szóval sztem nagyon jó kis gépet lehet belőlük építeni ésszel és nagyon jót lehet vele terepen motorozni figyelembe véve és betartva a motor adottságait és akkor hosszú életű is lesz! És lehet fülre nem sok az a 21 LE, de nagyon meg tud indulni és el(fel)visz mindenhova, pláne ha még kicsit tuningos is!
Remélem tudtam segíteni! Nyugodtan kérdezz még ha gondolod szívesen válaszolok!
Oan emberrel szeretnék beszélni aki tud tapasztalatot mondani 250es etz tereptulajdonságairol...Igazábol engem az érdekelne h lehet e tartani a tempot más motorokkal.MEg az h egy pl babetta gyujtás menyit dob rajta..
Valaki meg tudná mondani, hogy az MZ karbikba mekkora tű volt? (hossza és vastagsága érdekelne)
Fontos lenne...
Üdv
125 vagy 150 es MZ illetve ETZ blokkot keresek megvételre, lehetőleg mindenestől( gyujtás, karbi, hengerszett, stbstb), jó lenne ha indítható lenne, és nem csillagászati áron
üdv
mitoo
Keresek szerelot vagy akár hozzáérto magánszemélyt aki ETZ 250 - en be tudná állítani
a kuplungot Sárospatak és kornyéke .
Koszonom a segítséget a motort elvinném kocsival.
István
Van egy pár Ts125-re való teleszkópom, meg egy ülésem. Ha érdekel valakit, szóljon.
alap h megy,ma is voltam vele, szedi a lábát rendesen
nem nagyon gépeztem meszeltünk meg ilyenek meg votl egy csomó melóm nem volt időm gépezni.. megy a cöbörö?