Kotve hiszem, mert ezek csak igen meresz teoriak. A kupung faramuci szerkezet. Nem mondom, hogy 16 evesen is batran neki ugrottam mindennek, de teny, hogy kb. 20 perc szetszedni. (Mar ha van lehuzod.) Szoval hajra!
Hat konkret otletem nincs, de olyan ertelemben biztatnalak, hogy ez olyan jellegu hiba, ami szetszedeskor 99% hogy azonnal kiderul.
Nehany lehetseges dolog
1. Nem a kuplungnak van baja, hanem elforog a meghajto lanckerek a fotengelyen. Csak a TS MZ-t ismerem, emlekem szerint azon kupra van huzva, mint a Jawakban. Elkepzelheto hogy leugrott es fordulat fuggo, hogy mennyire szorul meg a huzo nyomatektol.
2. Lelazult a kuplungod: Ekkor elkepzelhedto, hogy a fordulat es a nyomatek hatasara a kuplunghaz ki-be vandorol a tengelyen, ami a fixre beallitott holtjatek mellett ugye kiemeli a kuplungot. Ennek kisse ellentmond, hogy nem erzel valtozast a karon, de alatamaszthatja pl. az, ha naprol napra romlik a helyzet (egyre tekeredik ki az anya).
3. Megintcsak kis TS-es emlekem szerint az MZ kuplung kiemelo szerkezete egy nagy emelkedesu orso. Ha egorbult a kinyomo palca a valtotengelyben, vagy pl. ki van felejtve csapagygolyo (netan valami eltort), akkor a valtotengely forgasa magaval ragadhatja a palcat, ami ha atviszi a nyomatekot az orsora kiemelheti a kuplungot. Ennek ellentmondhat ha a masik iranyba van az orso emelkedese, de ezt nem tudom fejbol. Elvileg ebben az esetben is fel kellene puhuljon a kar.
4. Oreg CZ-nel volt ugyanilyen hiba: Bizonyos fordulaton megcsuszott a kuplung. Az abban kulonbozott ettol a jelensegtol, hogy csak egy pillanatra fordult elo. A kopott szerkezet egy adott fordulaton berezeg, ami egy pillanatra kiemeli a kuplungot. Mivel ekkor a motor felporog, a rezonancia-frekvenciat atlepi es a rezges is megszunik, a kuplung pedig visszafog. A kis ETZ kuplung viszont ugy faramuci, mert tanyer rugos, nem csavarrugos. Elkepzelheto, hogy a tanyer rugo nem fog vissza.
Ha kiprobaltam volna a mocit lehet, hogy azt is meg tudnam mondani, melyik a valoszinubb, de igy bevallom nem tudom. Emlekem szerint soha eletemben nem mentem 125 ETZ-vel. En szetszednem a teljes kuplungszerkezetet kinyomoval egyutt es lehuznam a fotengelyrol is a lanckereket. Oraval vagy szemre megnezen ut-e a kuplungkosar. Ha latszolag minden jo, akkor cserelnek lamellakat es kuplung rugot. Nagyon mast ugysem tudsz csinalni, akar tudod mi a baja, akar nem ezt 99% hogy szet kell szedni.
nem. ugyan úgy kemény behúzom és váltok, kiengedem de ha 3E felett marad a fordulat ugyaan úgy pörög. aztán jön egy domb pl és akkor leesik a fordulat és megint kezd húzni 3-3,5ig
Aki meg mondja mi a baja a motoromnak tavasszal átvehet egy láda Sopronit Kakucson. Több segítség nincs najó azért mégis. ha húzom és eléri a 3ezres fordulatot nem húz csak pörög. mintha oldana a kuplung. hiába váltok fel dettó. aztán ha olyanja van akkor meg húz. de így csak 1 sör jár
Kár hogy eladtad pedig a képek alapján királyul meg volt csinálva.Jövőre valami komolyabb géppel nyomod majd .Amúgy normális Etz-t szinte nagyítóval kell keresni és ebből még versenygépet építeni hát nem 1-szerű én is azt hittem könyebb dolgom lessz.ÍGY MINDEN TISZTELETEM AZ MZ-KUPÁSOKÉ
Üdv.Tomi a te gépeden is ilyen gázkar van .A jövő héten megyek Szolnokra és a Fehér-Holló motorosboltba egész jó áron lehet kapni , a gyári gázkaromnak amúgy is elég ramaty az állapota.Ha neked is ez van fent a gyári Etz bovdenel össze lehet rakni vagy barkácsolni kell .
Nehany lehetseges dolog
1. Nem a kuplungnak van baja, hanem elforog a meghajto lanckerek a fotengelyen. Csak a TS MZ-t ismerem, emlekem szerint azon kupra van huzva, mint a Jawakban. Elkepzelheto hogy leugrott es fordulat fuggo, hogy mennyire szorul meg a huzo nyomatektol.
2. Lelazult a kuplungod: Ekkor elkepzelhedto, hogy a fordulat es a nyomatek hatasara a kuplunghaz ki-be vandorol a tengelyen, ami a fixre beallitott holtjatek mellett ugye kiemeli a kuplungot. Ennek kisse ellentmond, hogy nem erzel valtozast a karon, de alatamaszthatja pl. az, ha naprol napra romlik a helyzet (egyre tekeredik ki az anya).
3. Megintcsak kis TS-es emlekem szerint az MZ kuplung kiemelo szerkezete egy nagy emelkedesu orso. Ha egorbult a kinyomo palca a valtotengelyben, vagy pl. ki van felejtve csapagygolyo (netan valami eltort), akkor a valtotengely forgasa magaval ragadhatja a palcat, ami ha atviszi a nyomatekot az orsora kiemelheti a kuplungot. Ennek ellentmondhat ha a masik iranyba van az orso emelkedese, de ezt nem tudom fejbol. Elvileg ebben az esetben is fel kellene puhuljon a kar.
4. Oreg CZ-nel volt ugyanilyen hiba: Bizonyos fordulaton megcsuszott a kuplung. Az abban kulonbozott ettol a jelensegtol, hogy csak egy pillanatra fordult elo. A kopott szerkezet egy adott fordulaton berezeg, ami egy pillanatra kiemeli a kuplungot. Mivel ekkor a motor felporog, a rezonancia-frekvenciat atlepi es a rezges is megszunik, a kuplung pedig visszafog. A kis ETZ kuplung viszont ugy faramuci, mert tanyer rugos, nem csavarrugos. Elkepzelheto, hogy a tanyer rugo nem fog vissza.
Ha kiprobaltam volna a mocit lehet, hogy azt is meg tudnam mondani, melyik a valoszinubb, de igy bevallom nem tudom. Emlekem szerint soha eletemben nem mentem 125 ETZ-vel. En szetszednem a teljes kuplungszerkezetet kinyomoval egyutt es lehuznam a fotengelyrol is a lanckereket. Oraval vagy szemre megnezen ut-e a kuplungkosar. Ha latszolag minden jo, akkor cserelnek lamellakat es kuplung rugot. Nagyon mast ugysem tudsz csinalni, akar tudod mi a baja, akar nem ezt 99% hogy szet kell szedni.