Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ahogy irod, forditott polaritás, 10,5 volt alatt el se indul. Ésvegxéb esetben se maxi gázon indul a töltőáram.
A kulcs OFF-on van, a cucc zome nem is kap delejt. A muszerfal szokott direktben kapni (memoria, ora, effele), tobb tipusnal az ECU-nak van egy allando segedtapja kozvetlen akkurol, immo, riaszto, effele kap meg direkt delejt.

De ha Keri es Kawa kolleganak igaza van (es miert ne lenne), akkor a tolto csatlakoztatasakor el se indul egybol, max egy pici "vizsgaloaram", hogy detektalja az akkut. Nincs szikrazas es karos feszultseglokesek, neked kell a gombbal kivalasztani az uzemmodot es csak utana fog tolteni.
én ki se vettem sosem
nekem ósdi lomok voltak mindig amik nem ették az áramot ha nem volt gyújtáson
6-8 évig működtek a japó yuasák
Én 2-3 hetente ráteszem az "okostöltőt" egy fél napra.
Kiszerelt akku. Tavasszal visszarakom és pöcc.
Az járja, hogy a V2 1000 egy szezon 1 akku. Hát nálam 6 évet bírt így az előző.
Elvileg miután feltöltötte átvált csepp töltésre mivel """smart""" és én meg elektronikában nem az vagyok sajna.
De nem hagyom rajta, arra gondoltam, hogy hetente rádugom 1-2 orára.
De a lényeg akkor az hogy nem okoz gondot a motor elektronikajának, ha rá van kötve minden az akksira és úgy van töltve.
Elvileg miután feltöltötte átvált csepp töltésre mivel """smart""" és én meg elektronikában nem az vagyok sajna.
De nem hagyom rajta, arra gondoltam, hogy hetente rádugom 1-2 orára.
De a lényeg akkor az hogy nem okoz gondot a motor elektronikajának, ha rá van kötve minden az akksira és úgy van töltve.
Én a digitális szkópon jobban meglátok nüansznyi rezdüléseket.... 😄
Méghogy nincs esély? Nagyon sok esetben csak így van! 😎
Az analóg műszereken azért látni, mert lassú. A digitális is kiírja nagyon gyorsan a változást. Az emberi szem a gyenge láncszem az nem észleli. 🤪
Nekem meg direkt analóg, trafós, szeleptranzisztoros, potméteres, labortápegységem van, mert az az igazi 😁 a digitális kapcsolóüzemű cuccok nem olyan jók elektronikai szerelésekre. Ahogy a nagy Ganzuniv deprez műszer a kedvencem. Van mindenből digitális, de sokszor az analóg dolgokon előbb meglátni a nünansznyi rezdülésket, amit digitálison esély sincs.
De akkut csak nagyon vészhelyzetben töltök azzal, mert sokkal kényelmesebb az okostöltő. 😁
Ugyan az a kínai chip és algoritmus van mindegyik ilyenbe csak a műanyag színét cserélik körülötte, de még a csipesz is pont ugyan úgy néz ki.
Azért csak jó az okostöltő. Nem kell ezzel foglalkoznia. Akku méretnek megfelelő árammal tölti, a végén meg csepptöltésre vált, és tárolási feszültségen tartja, amit szeretnek az ólomakkuk. Nekem pl. már szarnak nyilvánított akkut is regenerált valamennyire egy ilyen.
Persze meg van az a hátránya, hogy ha már tényleg szar az akku, akkor onnan már nincs hova trükközni, hogy azért még elmenjek az akkuboltig 😆
Trafóssal én se szaroznék már.
Laptop tápról (19V 4A) hajtott kis DC-DC hobbi dobozban, 1.2V-18V-ig / ~0-5A-ig áramkorláttal (CC/CV) ahogy az alkalmazás megkívánja.
Látom az áramfelvételt, a motor elindulása után a töltőfeszt, zárlatot/hibát keresni is kiváló - nyilván nem az átlag felhasználónak való, mert ehhez kell écesz is de személyszerint nem cserélném el semmire.
Igen. Abbol vettem a nagyobbikat is, autóhoz jobb az. Motorhoz mwg van két kicsi
Megnéztem a manualját, van rajta két mód, lassú és gyors (csiga és nyuszi ikonnal), a lassút 4-30Ah közöttiekhez javasolja. Sajnos az Obi-s weblap semmit nem írt.

A Lidl-s annyiból jobban tetszik (nekem személyszerint), hogy ott van dedikált motorkerékpár üzemmód és van téli csepptöltő funkciója is.
Teljes feltöltésre vagy üzembehelyező töltésre egy részük alkalmatlan viszont kényelmes. Én se szeretek bibelődnj akkuval, régen még a szoci korszakban molyoltam ezzel a tiz százalékkal meg trafós töltőkkel. De eljárt felettük az idő, kisebbek is, kevésbé macerásak is. Igazából amilyen elbaszott smart töltéseket raknak manapság azbautók nagyrészébe ez már nem tud rontani a helyzeten.
Nem fog 4 A töltőárammal tölteni, vélhetően ennek is ugyanaz a belseje mint a kategória társaké. Valószinűleg lesz rajta motoros mód és téli mód is. Aztán valamelyest intelligensen töltöget aztán meg át áll csepptöltésre ha nem csalódok ez is.
Nem. Mindig is igy töltöttem (a kawasakin szar helyen van az akku, nekem is ki van vezetve töltőcsatlakozó amit adtak a töltöhöz), de célszerű valamilyen elektronikus töltőt használni ami magától átáll csepptöltésre. Lidlben is kapható 6 ezer körül, nekem olyan van. Teljesen jo.
Mondjuk egy speciel egy 4A-es tolto, cseppet sok egy motorakksinak, ha rendszeresen hasznalod.
A kapacitas 1/10-evel celszeru es kimeletes tolteni, tehat pl. egy 12Ah-s akkut 1.2A-rel.
Én úgy szoktam. Ülés le, rácsíptetek egy ilyesmi automata töltőt és egész télen rajta van. (ha el nem felejtem rátenni)
Elvben azt mondják le kell kötni, mert ha van rajta valami érzékeny elektronika, akkor annak oda tehet, de úgy tűnik az enyémben nincs ilyen, na meg lekapcsolt motornál nem jut rá.

Illetve előző szezonban meg már ilyen lítium akkut használtam. Azt nem kell töltögetni, mert alig van önkisülése. Elvileg egy év a felezési ideje.
https://vartamintabolt.hu/skyr...
Passz, ezt a töltőt nem ismerem, ki nem állhatom a helyettem gondolkodó okostöltőket. Szabályozható DC-DC konverterem van erre a célra. De többeknek kötöttem/tünk direkt szivargyújtó csatit az akksira és Lidl-s meg Praktikeres töltőkkel használják.

Ehhez a sárga micsodához gondolom okkal jön SAE gyorscsatis kábel: valszeg erre a célra mellékelik.
max nem vált átt csepptöltésre ha túl sok áram elveszik......
En a szivargyujto aljzaton at toltom, a fene fogja allandoan leszedni az ulest.
Nem, nem okoz gondot.
Hello! Egy elektronikai kérdésem lenne hozzátok.
Ha nem akarom a motorból kiszedni akkut akkor tölthetetem úgy, hogy a motorban van és nincs lekötve a rendszerről?
Konkréten arra gondolok, hogy az akkutöltömhöz van egy adapter, amit fixen rá lehet csavarozni az akkura , így csak a csatlakozót kell összedugni ha tölteni akarom.
Ez nem okoz vajon gondot a motor elektronikai rendszerének? Injektoros, viszonylag modern 6 éves motorrol van szó.
https://www.obi.hu/egyeb-karba...
Ez pedig a töltő.
A Brembo SA volt a legharapósabb szerintem.
A gyári betét Toyo HH (egy fapad szinter betét), azaz a tárcsa ehhez készült és elviseli a komolyabb betétet, nem kell organikussal finomkodni.
Rendben köszi. Amit probáltam abban 8700km volt.
De még gyári betét. Az említett márkák közül neked melyik vált be legjobban?
A magam részéről azt tudom mondani, hogy előbb megvárnám, míg a saját motorom megvan és a gyári betétek bekopnak. Főleg akkor, ha az ismerős mottorján a betét nem kóser vagy ha a nyereg egy ideje nem látott értő kezeket.

Így igaz, a nyereg, ami rajta van cirka 30 éves konstrukció. Az 1996-os Vulcan 800-omon is ez a nyereg van, annyi különbséggel, hogy a bal oldalon. De az SV650-en is ez a Tokico van alapvetően.
3 betéten vagyok túl ugyanazzal a nyereggel, ugyanazzal a fékcsővel és elég markáns különbséget éreztem pl. az EBC V-pad, a Ferodo Platinum és a Brembo SA betétek között.