Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

...igen, ha ahonnét indulsz az jó. Mert nekem - második tulajdonosként - kicsit eltér a két oldal.
(Most néztem meg. Nem, nem kendácstól vettem, 4 ezer volt benne, a papa vette a mamának, csak annak nem jött be a motorozás, ergo jó eséllyel nem tekergetős motor volt.)
Soha nem érted meg, hogy HA van egy jó alap, arra építkezhetsz. Ha nincs, akkor neked kell azt megcsinálni.
Mindig eszembe juttatod milyen fura vót. 🤣
Nem rossz ez sem, de a csavar fokozatmentesen állítható és diszkrétebb, valamint ott is marad ha nem tekergeted el. Ez meg gondolom lefittyed ha fellazítod.

Freelac ugye abban van, hogy a tescós gagyi colostok minőségű skálázásra állítjuk az egyenes futást, de az csak indikátor.
A kb. M6-os 1mm-es menetemelkedésű kontrázott csavarral század pontosan precízen beállítható. Annyi a titka hogy koppanástól egyformát kell tekerni mindkét oldalon.
Ez egy korekebb megoldas. De becsapos is, hiszen ezzel valoban pontosan lehet allitani a tengelyt valamihez kepest, de feltetelezve azt, hogy azok a viszonyitasi pontok is a motor hosszanti tengelyehez kepest jol helyezkednek el.
Ugye a zsinoros megoldas fuggetlen a motoron talalhato pontoktol, az valoban a tengelyhez kepest nezi a kereket.
szerintem aki ismer az tuti nem cserélne veled, ennek tükrében az a több aki cserélne, de csak addig amíg ne cserélt, mert utána kivétel nélkül visszasírnák az eredeti állapotot
amúgy a ricniktől tekerőktől meg mindenféle vackoktól ez 1000x jobb
régen csomó motoron volt ilyen, mostanában nem divatos
Igen, ezzel tényleg nem lehet vitatkozni.
Kizárt, hogy mindenkinek CB1000R-je van... Qwa jó motor, de na.. valakinek rossz ízlése is kell, hogy legyen... lásd Zolit a kétkerekű Barkassal 🤣
Más sem foglalkozik ennyit vele. 😆
Látod, milyen jó az én egy lengőkaros Hondám? Ezzel sem kell foglalkoznom 😅
Hát ha így nézem sok, de szerinted kik vannak többen a világban, akik felcserélnék velem a gondjukat, vagy akik nem?
A vázam nem szar - ha a balesetmentes gyári váz, ami nem egy felsőkategóriás motor - elvileg.
Néztem motorgyári videókat, szinte mindenhol a hátsó kereket a lengővillával együtt csavarozták a helyére, de azt is láttam, hogy mindent sablonnal csinálnak, hiszen az a gazdaságos. A nem túl problémás de a rovátkoláson túlmutató precízséget keresem, ennyi.
Furcsa nekem, hogy ugyanannál a járműnél egyszer dőlésszögérzékelős ABS-t, meg légtömeg/hőmérsékletérzékelős motoroptimalizálást látok, de ugyanazon a motoron saccra, pár rovátkához kell beállítanom az egyenesfutást.
mindenkinek annyi gondja-baja van amennyit keres magának
neki sok van......
Írj, hívj nyugodtan, ha baj van, ha tudok, segítek. Itt előbb elérsz. Nem mindig nézem itt mizujs.
Köszönöm, HA most beállítom ÉS a motorral arra vet a szerencsém, élni fogok a lehetőséggel!
A ledobott gumiban 14 ezer körül volt, tehát valszleg jónak mondható volt a beállítás, így kétlépcsős lesz (unatkozom ugye), ha kell állítani, akkor számolom a feszítőn történt tekergetést a két oldalon, aztán megnézem az elgondolásommal, hogy működik-e a megoldás.
Ha szar a vázad, vagy nem bízol benne hogy jó, akkor az a megoldás, amit Szandra mond.
Ha meg bízunk a vázban, meg a lábtartó nyúlványban, akkor a tengelynél lévő állítóban is bízunk, ezt direkt a 2-4 évenkénti gumi cserére találták ki, és még csak nem is ekecs hanem hivatalos megoldás. Ha túl durvának találod a skálázást, akkor tolómérővel pontosíthatod, és az már űberprecíz megoldás.
Minden más csak űber felesleges önszopatás.
Régen volt a lécezés meg madzagozás MZ-s időkben, de akkor nem volt más, és az MZ szerette is elhúzni a vázat a túl feszes láncbeállítással.
Behozod, megmérem, megnézem, oszt ennyi.
Néztem erről videókat, ha ezzel kellene foglalkoznom, akkor biztosan ez, vagy ilyen lenne a megoldás. De így, hogy 2-4 évente cserélek gumit, így valami ekecs megoldás kell. De asszem meg is van, a hátsó lábtartó konzol alsó csavarja tükörszimmetrikusnak látszódik (manuálból nézve az éjszaka, majd nemsokára megnézem valóban is) oda beteszek egy hosszabb csavart, amit keresztben átfúrok és abba teszek egy mozgó, de adott méreten fixálható mérőrudat, amit a tengelyhez (vagy annak egy adott pontjához) mérek jobbról-balról.
Vázmérő berendezés, de van kisebb eszköz is már rá, ha csak tényleg szigorúan erre kell használnom vmit 🙂
Hiába, elbaszott vagyok.
Ez is egyfajta hozzáállás és nem is mondom, hogy rossz, csak én úgy vagyok, hogy ha ingyen, vagy csak csekélyke anyagi és energiaráfordítással jobbá tehetem, akkor már csak azért is, hogy ha még én sem az enyémet, akkor mástól pláne hogyan várhatnám el?
Ebben lehet valami, meg abban is, hogy látom, milyen szarságokat hagynak ki, hogy a gyártás olcsóbb legyen, így a pontos beállítást is valami sablonnal végezhetik el...
Mint amikor gondolom te is letörted a hengercsere során a nyílások éleit.
Ezt is túlbonyolítod😀
túlgondolod , azért vannak a jelzések hogy ahhoz állítsd és ennyi . láttam már párszor hogy gumisnál volt a muksó több rovátka eltéréssel baszták vissza a kereket nem esett le az útról nem történt vele semmi , ha nem szólok észre se veszi lehet ha úgy hagyja nem 12000 km-t megy el a gumesz hanem csak 11400 at de az se biztos ... feszesség meg annyi ha ott a kliens ráültetem megvan a 3-4 centi lötyi jóccakát ha nincs az én súlyomhoz állítom kész , jó utat a gumi kopjon ne a segged oszt jóccakát 😃
én azt gondolom ha pontosabb beállítás kellene mint azok a kis vonalkák a tengelyen lévő csúszkán akkor megcsinálják pontosabbra......