Hát... látom.
Abban reménykedtem, van valami egyszerű, de ezek szerint marad a zsinóros. Azzal is az a baj, hogy először be kell saccra állítani, aztán láncfeszesség, és utána pontosítani az egyenesfutást. Ha egyedül vagyok, nehéz, mert vagy rajta ülök, vagy nézem a láncfeszességet.
Abban hiszek - és a mérésekkel tanultak, valamint a tapasztalat - azt mondatja velem, minél nagyobb a mért távolság, annál pontosabban tudok mérni.
Amikor építkezésen vagyok, a sarkokra rakhatnék ugyan derékszöget, de az átlóméréssel jobban derékszögelek.
A tengelyközéptől méréssel kicsit mindig hadilábon álltam, mert ott a szemmértéknek nagyobb a szerepe, mintsem azt szeretném - vagy annyi nem számít? Ráadásul az egyik végén egy csavarfej van, a másik végén a koronás anya, az tutira magasabb, ergo hosszabb is az "átfogó".
Az kis rovátkolt csúszka méréssel szinte ugyanez a problémám, hogy ha a csúszkát mérem a lengővilla végéhez, ott olyan kicsinek gondolom a távolságot, hogy nagy lehet a hibából fakadó eltérés.
Lengővilla tengely-keréktengely (csavarközéptől/ig) távolság mérése. Nagy szíjhajtásos dögökön, ahol pl. trepnik meg bukócsövek miatt nem tudunk tisztességes "mérőlécet" a kerékre tenni, ott ezt szoktuk alkalmazni.
Megvan az papucs. Pirelli Angel, 47.200,- centírozással.
A kérdésem, hogy ki-hogyan állítja az egyenesfutást? Én a régi motoromnál kifeszítettem két párhuzamos, feszes zsinórt, ahhoz néztem a két oldalát, amúgy nem is volt rossz a végeredmény, de most valami egyszerűbbet keresek, ha létezik ilyen.
A villa két végén a rovátkolásokban annyira nem hiszek.
azért ez egyrészt nem a zoli féle kendács
másrészt meg nem azért vettem szart mert szeretek szívni, kifejezettem utálok szívni, csak kicsi pénzért nagy rakás szart adnak amit el kell lapátolni
amúgy én ezt restaurálásnak nevezném
pont hogy nem
vétel után a fék rendben meg minden aki a közlekedéshez szükséges aztán nincs vele gond sok évig
inkább a fékkel baszakodok mintsem esőcsepp nyomokat polírozgassak az idomokról
ezért volt nekem jó a ferodo organikus
hegyről le néha 8-10 km úton folyamatos féketés hol erősebbem hol gyengébben és mindig tökéletes volt
persze jobban kopott mint a szinter, de én a szegecses tárcsákért kurvára sajnáltam a pénzt inkább sűrűbben cseréltem betétet
Sajnos adatlapot nem találtam, de azt az oldalt ahol a grafikonokat láttam meg is van.
Ez kicsit szakszerűbb leírás a választáshoz mint a magyar oldalon. https://www.brembo.com/en/comp...
Na nekem meg nem az asztalom. Azt tudom hogy a Zichy utcában volt két féle kisipari ragasztott. A "piros" az tartós volt de nem is volt fékhatás az MZ-vel, a szürke az fogyott, de harapott is rendesen. Ez akkor most melyik? 🤣
Máskülönben meg kell nézni a gyártó honlapján hogy melyik mire való.
Sajnos most így 30 másodperc kereséssel csak egy marketing BS-t találtam, ami kb. fedi is a valóságot, de Brembonál volt műszaki adatlap is a betétekhez, amin feltüntettek egy súrlódás/hőmérséklet grafikont is az egyes anyagokhoz is. Abból azért rá tud jönni az ember kb. ugyan arra amit te is leírtál. https://www.bremboparts.com/eu...
Nekem amúgy a fene tudja mi volt gyárilag a '17-es Honda CBR-ben, de az tipikus elbaszott fémszinterként viselkedett, és ette is a tárcsát. Hidegen még kezelhető volt, de ha felmelegedett pályán, vagy hosszú leejtőn, szerpentinen, akkor kezelhetetlenül tapadós lett, és nem úgy hogy finomabban kellett húzni, hanem ha felmelegedett akkor hirtelen betapadt, blokkolósra fékezés közben is. (ezért kell ABS, mert féket már nem tudnak csinálni) és finoman húzva is csak csikorogni lehetett vele. Ki is cseréltettem valami utcaibra. Annyit tudok róla hogy kék színű 🤣 nem érdekel, mert ez végre kezelhető nagy terhelésen is, és nem eszi a tárcsát.
Abban reménykedtem, van valami egyszerű, de ezek szerint marad a zsinóros. Azzal is az a baj, hogy először be kell saccra állítani, aztán láncfeszesség, és utána pontosítani az egyenesfutást. Ha egyedül vagyok, nehéz, mert vagy rajta ülök, vagy nézem a láncfeszességet.