Amit itthon kapsz, azok zöme tényleg nem frenetikus. Kint Simoniz, Hammerite és Rustoleum sprékkel nagyon szépet tudtam tüsszenteni, de itthon elég gyenge a kínálat.
Szerintem egy óránál több kell.
Gondolom zsírtalanítani kell, aztán a lakk előtt meg is kell ismét csiszolni (de ezt csak gondolom), meg többször elmosni a pisztolyt, gép, világítás, fűtés, stb.
Én nem tartom túlzónak annak ellenére, hogy inkább megpróbálkozom én a fújással.
Hát a kollégám ajánlására kérdeztem az árat, nem tudom, volt-e árcsökkentő tényező így.
De ha rászámolom azt, hogy a filler, esetleg alapozó, a szín, a lakk, a csiszolást ő venné és csinálná, akkor szerintem az összeg legalább a duplája lenne.
és ez csak a színezett elemek, a fekete anyagú betétek, pl. az első sárvédő, az ülés alatti idom, a hátsó sárvédő, a kis kopoltyúk ebben nincsenek benne, azt hőlégfúvóval újítom fel.
A tenyérnyi, óra feletti kis szélvédő sincs benne...
Azt gondolom, hogy fullra szétszedve, előkészítés nélkül, MINDENT is felújítva egy százast is elkerülné a festés, plusz a matrica, ha abban is gondolkodnék.
A lakktól tartok én is, amúgy megkérdeztem egy fényezőt, egy Factory robogó munkadíjáról. A típus amúgy mindegy, nagy különbség nincs.
Ha én szétszedem, előkészítem - vagyis neki nem nagyon kell hozzá nyúlnia, ez jelenti a karcok kitöltését és az egész felület csiszolását, akkor a munkadíj 40 ezer, plusz viszem a festéket, lakkot. Ha nem jól csiszolom, akkor vagy rádobok, vagy olyan lesz, ahogy előkészítem.
Ennek ellenére, meg a már csak azért is, nem lehet az olyan bonyolult, elviszem a csiszolt elemeket a rokonhoz, akinek van koNpresszorja meg szórópisztolya is, de nem festő.
A felnit egész tűrhetőleg lefújta az autóján.
:-)
Így legrosszabb esetben az anyag árát dobom ki az ablakon, meg a másodszori csiszolást.
(Ha mesterhez kell vinnem fújni.)
Narancs a gyári szín, rábeszéltem egy ugyanolyan árnyalatú narancsra, metál festékkel, akkor talán jobban járok, ha a fedés miatt vastagra fújnánk és az megfolyna, ugyanis rájöttem, ha vannak egészen sarkos és problémás részék, ahol a csiszolás is nehézkes, ott hajlamos az ember vastagabbra fújni.
Volt egy kezdő próbálkozásom anno. Volt egy ütött-kopott Cagiva elephant-om. Vettem szórófestéket és mivel az akkori állapotoknál csak jobb lehetett, így leszereltem a motyókat a motorról megcsiszatotam kicsit, megpucoltam, aztán klikklikklikk felráztam a spray-t és "fényezni " kezdtem. Mint a nagyok. A ház pincéjében csináltam, mini ablakok a falon. Szépen terült-csillogott. Magamban még pont azt mondtam hogy : Minek vittem volna fényezőhöz?" . Nagyon elégedett voltam az eredménnyel. A pinyóban mondjuk minden sárga volt a festék ahogy szállt, még az orromban a szőr is. :) Amikor megszáradt, elmentem lakkot venni spray-ben. Nosza! Elkezdtem fújni azt is, és nem hittem a szememnek. Úgy rántotta fel a lakk a festéket, mintha maróanyagot fújtam volna rá. Hártyákban tudtal letörölni a szép sárga fényt az idomokról. Hurrá! Megyek a festékboltba, mondja az eladó: "Ja! Nem ahhoz a festékhez való lakkot adtam..." C! Újra az egész. :) Csak a vicc kedvéért meséltem el. Ahogy a fényezések árait nézem, mostanában sokak veszik saját kézbe majd a dolgot.
Hát... belevágtam életem első motor, vagyis robogófestésébe. A gyerek Factory-ja az áldozat.
Holnap matrica eltávolítás, a karcok lepattogzások (alig van) kigittelése, azután összecsiszolás, vettem sprayban fillert vagy mi az, aztán jöhet a szín meg a lakk. Fehért kért a gyerek, nekem is az van, de még nyitott az ötletekre.
én is ezt vallom csak a másik oldalról
"ledolgozni" valamit(pizza, töltöttkáposzta bármi) az kidobott pénz, ha már egyszer megeszi az ember akkor minden szenved avval hogy ledolgozza?
akkor nem kell megenni és lehet heverészni
Mindig a legegyszerűbbet választom, olcsóbb vigyázni rá, mint annyit dolgozni, hogy megkeressem az árát.
Ezt mondtam mindenkinek, aki fogyni akar, a legegyszerűbb és leghatásosabb az, ha nem zabál. Egy lángost nem eszek meg, az 500 kcal-al kevesebb, de ha le kell bringázni, az több, mint egy óra erős tekerés.
Én is azért néztem rá az akkura, mert én igen, más nem, de meghallottam, hogy a hidegindítás első fordulata mintha más lenne, mint szokott, és a gyári söntszabályzó egytizeddel kisebb feszültségen működött, mint előtte időszakban.
Mérésre viszont meglepő jó eredményt produkált.
Én télen havonta rátöltök az akkukra, az autóéra pl. év közben is néha. A garázsban még soha nem fagyott meg a víz annak ellenére, hogy nincs benne állandó fűtés.
Holnap berakom talán, de itt az unoka, lehet, hogy csak vasárnap este.
2006-os RT gyári akkut vettem ki idén mert nehezebben indított. Vicces hogy a bmw-től olcsóbban jött a bmw cimkés exide mint bárhonnan egy kicsit másabb cimkés exide. Kíváncsi vagyok hogy ez meddig fogja tartani magát.
A Landport akksira a legtobb helyen 6 honap van, senki nem megy vissza masfel ev mulva, hogy kakaskodjon, mert felesleges.
A Landport akksik kozul az AGM valtozatok egesz hasznalhatok, 3-5 ev kozott fog birni, fokent a teli babusgatas fuggvenyeben. A savas akksijaik eleg ergyak, azok noname tavol-keleti gyartmanyok, az AGM-et viszont a Kage-tol veszik es cimkezik at, ami egy felenk kevesse ismert, de hasznalhato marka.
Biztosan, de az elmúlt 7 év (üzembehelyezéstől), és a mellesleg eredetinek mondott Yuasára kapott 40+ ezres ár (mert azért rákérdeztem) ha a felét kibírja, akkor majdnem árban vagyok.
Ha nem hazudik, miért tenné, mert amúgy a cégem hozzájuk jár, akkor eddig abból még nem volt garanciális problémájuk.
Foleg muanyag idomhoz.
Gondolom zsírtalanítani kell, aztán a lakk előtt meg is kell ismét csiszolni (de ezt csak gondolom), meg többször elmosni a pisztolyt, gép, világítás, fűtés, stb.
Én nem tartom túlzónak annak ellenére, hogy inkább megpróbálkozom én a fújással.
De ha rászámolom azt, hogy a filler, esetleg alapozó, a szín, a lakk, a csiszolást ő venné és csinálná, akkor szerintem az összeg legalább a duplája lenne.
és ez csak a színezett elemek, a fekete anyagú betétek, pl. az első sárvédő, az ülés alatti idom, a hátsó sárvédő, a kis kopoltyúk ebben nincsenek benne, azt hőlégfúvóval újítom fel.
A tenyérnyi, óra feletti kis szélvédő sincs benne...
Azt gondolom, hogy fullra szétszedve, előkészítés nélkül, MINDENT is felújítva egy százast is elkerülné a festés, plusz a matrica, ha abban is gondolkodnék.
Ha én szétszedem, előkészítem - vagyis neki nem nagyon kell hozzá nyúlnia, ez jelenti a karcok kitöltését és az egész felület csiszolását, akkor a munkadíj 40 ezer, plusz viszem a festéket, lakkot. Ha nem jól csiszolom, akkor vagy rádobok, vagy olyan lesz, ahogy előkészítem.
Ennek ellenére, meg a már csak azért is, nem lehet az olyan bonyolult, elviszem a csiszolt elemeket a rokonhoz, akinek van koNpresszorja meg szórópisztolya is, de nem festő.
A felnit egész tűrhetőleg lefújta az autóján.
:-)
Így legrosszabb esetben az anyag árát dobom ki az ablakon, meg a másodszori csiszolást.
(Ha mesterhez kell vinnem fújni.)
Narancs a gyári szín, rábeszéltem egy ugyanolyan árnyalatú narancsra, metál festékkel, akkor talán jobban járok, ha a fedés miatt vastagra fújnánk és az megfolyna, ugyanis rájöttem, ha vannak egészen sarkos és problémás részék, ahol a csiszolás is nehézkes, ott hajlamos az ember vastagabbra fújni.
www.darazsgarazs.hu
Holnap matrica eltávolítás, a karcok lepattogzások (alig van) kigittelése, azután összecsiszolás, vettem sprayban fillert vagy mi az, aztán jöhet a szín meg a lakk. Fehért kért a gyerek, nekem is az van, de még nyitott az ötletekre.
"ledolgozni" valamit(pizza, töltöttkáposzta bármi) az kidobott pénz, ha már egyszer megeszi az ember akkor minden szenved avval hogy ledolgozza?
akkor nem kell megenni és lehet heverészni
Ezt mondtam mindenkinek, aki fogyni akar, a legegyszerűbb és leghatásosabb az, ha nem zabál. Egy lángost nem eszek meg, az 500 kcal-al kevesebb, de ha le kell bringázni, az több, mint egy óra erős tekerés.
Minel kevesebb idot tolt az akksi 12.5-12.6V alatt, annal jobb neki elettartam szempontjabol.
Mérésre viszont meglepő jó eredményt produkált.
Holnap berakom talán, de itt az unoka, lehet, hogy csak vasárnap este.
A Landport akksik kozul az AGM valtozatok egesz hasznalhatok, 3-5 ev kozott fog birni, fokent a teli babusgatas fuggvenyeben. A savas akksijaik eleg ergyak, azok noname tavol-keleti gyartmanyok, az AGM-et viszont a Kage-tol veszik es cimkezik at, ami egy felenk kevesse ismert, de hasznalhato marka.
Ha nem hazudik, miért tenné, mert amúgy a cégem hozzájuk jár, akkor eddig abból még nem volt garanciális problémájuk.