pl németből behozott motoron legyen azt 10 vagy 20 éves akárhol szétbontja az ember legfeljebb mosás okozta korrózió van , tisztábbak az utcák kevesebb a szutyok itt a csöveken kicsapódott olaj-benzinpára por szinte élő ökoszisztémát hoz össze 1-2 év alatt 😃
Igen, erről beszélek. Persze lehetne azt mondani, hogy a problémás alkatrészeket újra cserélik, de akkor meg hol a haszon? Mert nem jópofaságból árulják.
Csak annyit tudok hozzátenni, hogy majd igyekszem én is így megőrizni a motoromat.
fogalmam sincs. Igaz, az enyémben már 63ezer fölött van, 5000 alatt volt, mikor megvettem, akkor az is úgy nézett ki, mintha vadiúj lenne. Na, azóta már van rajta kőfelverődés az első sárvédőn, a kerekeken, megkopva az első lábtartó, ilyesmi. A hűtőt pl. sosem tudom teljesen tisztára takarítani, mondjuk nem is túlzottan erőltetem 🤣 Két éve, amikor totál szétszedtem, hűtőfolyadékcserével együtt, akkor kiegyengettem a kicsit elhaljott lamellákat, meg kompresszorral kifújtam, de akkor sem lett tökéletes. Szóval 30+ ezer kilométeres motorokat ilyen állapotban... ezek varázslók 😁
Oke, de a fenyezes, a muanyagok a minden. Volt nekem is szinte uj motorom meg megkimelt hasznalt is, de neha olyant latok, hogy nem ertem, hogy hogyan csinaljak.
Árulnak egy valamivel idősebb DL650-et is, az is hasonlóan szép állapotú.
Vagy nagyon jól válogatnak kint a behozatal előtt, vagy nagyon alaposan rendbe teszik őket (idomok le, fogkefés mélymosás, polír...).
Mindig érdekelt, hogy több tízezer km megtétele után, sok év után egyesek hogyan tudják megőrizni a motorjukat úgy, mintha nulla kilométerrel most tolnák ki a szalonból?
Igen, én is vigyázok rá, de pl. a csizma, a kavicsok mégiscsak ott vannak. És hát a szutyok olyan élekben résekben, ami csak huzamosabb használat után jelenik meg, de pl. a képen lévő motornál semmi ilyen. Tudom, 30 ezer km nem minden, a hat év sem, de akkor is. Nézzétek meg a hűtőt...
Jo, a ciripeles lehet szelep, vezermulanc, lehet normalis es abnormalis, ezt csak akkor lehet megallapitani, ha eloben hallja egy hozzaerto.
A szelephezagokra ra kell nezni, az a legegyszerubb, a feszito meg lehet epp ket fog kozott van es azert ad egy kis hangot. Holmi 30 ezer km alatt azert nem szokott a vez.lanc elnyulni, foleg ha autopalyan ment a motor es nem a Mecsekben vagy a Bakonyban motorfek-teligaz uzemmodban.
Nezess szelepeket, ha aggodsz, de ha hangja van, akkor hezag is van - pont az a gyanus, ha nagy a csend.
Köszönöm!
Van olyan problémám is hogy hidegen melegen ciripel.Mintha a szelep lenne!!
Javarèszt autópályán ment a motor!!ès most az olaj,200km van az új olajban Motul 7100 10w40
A szelepfedél tömítést ellenőrizném mindenképp, mert ott van egyedül lehetősége az olajnak szivárogni, máshol nincs bontható illesztés, csak ott. Az, hogy a bal oldalon van, természetes, oldalsztenderen arra dől.
Üdv!Srácok ,tudna valaki abban segíteni hogy a hengerfejnèl ès a kipufogó csatlakozásnál a csavarok mellet mièrt folyik az olaj?? 2013 Kawasaki z1000 31000km
Ráadásul a műanyagok fakulására, kopására sem ad magyarázatot. A kavicsfelverődésekre sem.