Helyesbítsd, ha tévedek, de nyersanyaghiányos korszakban vagyunk. Nehez, de megnevelték a társadalom igényesbb részét, a megfelelö hulladék "gazdálkodásra". Most megy az egész a levesbe?
Mindig jönnek azzal, hogy be van épitve a termék árába, meg a gyártó köteles...aztán a vége az, hogy megint a fogyasztó, felhasználó fizeti meg kétszeresen a sarcot, és amennyire inkopentesek, és erkölcstelenek ülnek poziciókban a vége, hogy mégsem lesz megfelelöen megsemmísitve a többszörösen megsarcolt cucc...
Ez egy érdekes kérdés, ha most csak a hulladékkezelési részét is nézem. A MOL most driblizte ki magának a kvázi monopóliumot a hulladékkezelés tekintetében és a szervizes kolléga több helyen próbált érdeklődni, mi lesz most az eddig gond nélkül leadott olajjal, olajszűrővel, akksival és fagyállóval. Nincs válasz, senki nem tud semmit. Annyit sejtenek a hozzánk legközelebb eső telepen, hogy az eddig ingyenesen átvett fáradtolaj leadása fizetős lesz és benne van a pakliban, hogy magánszemélytől nem is vehetnek át pl. akkumulátort. Egyelőre "nacht und nebel", mindenesetre.
Annyit lehet sejteni, hogy mivel a hulladéktelepek mostantól a MOL bedolgozói lesznek és az efféle hulladék leadása a végfelhasználónak mostantól költésgessé válhat, az eddigieknél valamivel több lesz az erdő szélén hagyott hulladék.
A többi meg... hát... inkább csak annyit mondok, hogy nem lep meg.
Vajon ez a regnáló "hatalom" velejárója, vagy a kishivatalnokok "hatalmaskodásának" az eredménye?
Ilyenkor a nagy kérdés, hogy vajon mennyire szent a magántulajdon, mikor a "hatalom" ilyen -olyan idokokkal, bejuthat a privát szférádba, telkedre, ingatlanodba. Ha nem engedebe, akkor meg hatóság akadályoztatása...
De minden költöi kérdés mellett, hol van az emberekböl az emberség, a lojalitás??? Amikor "hivatlnok" felveszi" a barna munkaköppenyét, miért szünik meg embernek lenni? Legtöbb esetben úgy, hogy egy olyan jogi strukturát szolgál ami részrehajló, kivételezö, szövevényes, és mint látjuk, tapasztaljuk, nekik még munkakörükböl fakadólag sincs meg a megfelelö tudásismeretük...
A feljelentgetöket meg hagyjuk is, akikre az egész jogházagos, eröforráshiányos rendszerek alapozva vannak. Mióta ez a arctalan virtuális világ az uralkodó, esély sincs a vendettára, ami régen legalább a "természetes kiválasztodást" támogató rendszer volt.
Tegnap azért volt a mélygarázsban az egyik autón "üzenet" (garázs rend / Garage ordnung), mert a tulaj farral és nem orral parkolt be a helyére.
Levi!
Igazad van abban, hogy egy mérés nem mérés. Túl sok infónk nincs, sem a müszaki állomás felkészültségéröl, sem a tulajdonos hozzáértéséröl, sem arról, hogy miért került le az elsö gumi a korábbi müszakin (lehet köze volt a mostani mérési eredményhez, és rosszul kopott).
Az is szubjektiv, hogy kit mi zavar, és közben milyen a jármü valós müszaki állapota. Tudjuk vannak mindkét irányba szélsöséges esetek, de jellemzöen a jármü tulajdonosok nagy többségben csak felhasználók, és nem igen vannak képbe a müszaki részletekkel, hibajelenségekkel, és azok gyökérokaival, következményeivel. (Sajnos ahogy "becsületes neppert" követem, a másik oldalon is vannak "tálentumok", de azért talám van fény az alagút végén és nem minden vizsgabiztos vattacukor árusból képezte át magát.)
Ha a tulajdonosnak helyén az esze, akkor egy újabb (vizsga) bukás megelelözve belemér a tárcsavastagságba egy mikorméterrel 8 helyen, és látni fogja , hogy kagylós vagy nem. Az eredmény függvényében lehet tovább okoskodni, de azért érdemes az ingadozó fékeröt kimutató mérést figyelembe venni, és nem csak kiskapukat keresni. Ha a mérés pedig valóban a kagylós kopást mutatta ki, akkor ahogy linkelt leírásban van, a gyökérokot kell elöször elhárítani. Rendbe kell tenni a munkahengereket, kitakaritani azcsapokat a tárcsán...ha menthetetlen, akkor meg elött-utóbb cserélni vastagságtól függetlenül
A szavaiból én úgy értelmezem hogy a gép szerint pulzál a fékhatás. Na mindegy, ha csak a pad dobja ki és ő ezt nem érzi üzemközben akkor nem kell cserélni, máshova kell vinni ahol megfékezik ügyesebben.
Amíg őt nem zavarja használat közben (és megvan a minimum vastagság) minek cserélje ki ?
Sok ilyen van, nem tudja a pad kezelni a motor harapós fékét, és az ember sem tud fékezni aki műszakiztat.
én eddig minden 10+ éves motoromon avval kezdtem hogy fék szétszed
volt olyan amiben már kocsonya szerű állagú volt a fékfolyadék
anno 3-5 ezer volt dugattyúként a gyári fék felújító szett ennyit mindenképp megért
A tárcsa cserés, ha ingadozik a fékerö.Javaslom mielött felteszel másik tárcsát ezt olvad végig, különben a következöt is hazavágja: https://www.sportmotor.hu/albu...
Üdv a motorom nem ment át a műszakin, a fékhatás nem volt egyenletes a gép szerint. Korábban a műszakin az első gumit dobatták le, utána jó lett, de most mértem mérőórával a tárcsára is. A mérőóra mindkét tárcsában 0.1 mm ütést mért. Szerintetek cserés a tárcsa?
Abban igazat kell adnom, hogy ha valaki tenyleg vigyaz a jarganyra, szeretne megerozni minnel jobban a gyari allapotot, akkor az elsonaptol fogva erre idot es energiat kell raszanni.Az atlatszo folia jo, nekem isvolt az elozo motoron a csizma kornyeken.
Elotte-utana kepek… hiaba a nyomott ar ( 50 € alatt), nem kell nagyon versenyezni erte, mert nem ertenek hozza ( van hogy fel se tudjak pumpalni). A szerviz meg 50-60€- ert csinal egy atnezest, erre jon a javitas es az alkatreszek ara.
Hogy másnál hogy van nem tudom..., a barátommal gyerekkorunkban egymást überelve tartottunk karban és tisztán az amúgy külfödröl levetetett motorjainkat. Mert 10-15 éves japán motorok a 90 -es években kortól tipustöl függetlenül mindenki érdeklödö tekintetét vonzotta. Sok trükköt és praktikát tanultunk ki azokon a motorokon. Aztán mikor a 2000-res évek elején szalonból vásárolt új motor került a tulajdonunkba, én pl hütörács védöt terveztem, és gyártattam mindegyikünk motorjára. A barátom meg fogta a "görbe" vonalzóját, és kiszerkeztette a formákat amiket aztán kivágtunk átlátszó tapétából, és felkerültek azokra helyekre, ahol használat közben kidörzsölödne a fényezés polirozás. Ilyenek pl a tank, vagy utaskapaszodó, kuplungdekli, de le lett ragasztva a váz pl a ülés gumitappacsai alatt is, így 20 év után sem dörzsölte fényesre váz felfekvö felületeit. Nyilván meg kellett találni a középutat, hogy valami azért kimaradt a védelemböl, de elég jó hatásfokkal "dolgoztak " a "pajzsok". Ehhez jött a rendszeres kozmetika, fogkevézés, néha az elemek vissza-visszabontása a nagyobb mélységü tisztitásoknál, nagyobb szennyezödések után. Mert volt olyan hogy juliusi alpok túrán 2700 méteren esett a hó, és sóztak...
A korosabb motoroknál is ki lehet olyat fogni, hogy a szivárgó olajgöz meg por, vagy az átkotozott láncspary rétegek tök jól konzerválják a belepett fületet, meg annak fényezéset, így eltávolítva gyári állapotot lehet visszaállaítani.
Ahogy mások is mondták vannak az általan "piperköcnek" nevezett gazdák, akik egyszerüen csak vigyáznak a gépeikre, másik oldalról meg vannak az "jármükozmetikások" akiknek meg olyan technikájuk és technológiák vannak amikre nem is gondolnánk. Az egyik barátom dolgozott ilyen helyen, és mesélt érdekes dolgokat. Pl ugye vannak a neten a "hülyék" akik belülröl is nagynyomásuval lemossák az ajtókárpitot az autón...közben meg a profik is csinálnak ilyet, ha annyira össze ven pl sározva, csak utána egy éjszakára beteszik a olajradiátort az utastérbe maxra felcsavarva. Néha "becsületes nepper" is elköhinti, hogy azért illik ilyen szolgáltatást igénybe venni annak aki árulja a jármüvet, ha maga nem képes rendesen kitakarítani. Részemröl elönynek tekintem, ha koszos a jármü, mert a valós állapotot körülményt tükrözi, és pici hozzáértéssel meg lehet látni azt, hogy "mit lehet kihozni belöle". Kevesebb lesz a konkurencia, akivel a megvételkor versenyezned kell. Most hely és idö hiányában bringákkal csinálom ezt. Régebben meg pár motorral amit megvételkor vázig visszabontottam és letakarítva, megolajozva / megzsírozva, itt-ott ráködölve szereltem megint össze.
Nem azt mondtam hogy vedd ki a blokkot hanem hogy vedd le a kabátját. Ha nincs rajta a burkolat, viszonylag könnyen át lehet mosni alaposan.
Én még most sem értem mi a hiszti abban ha egy motor 30ezres korában még szép. Nem cukorból vannak amik elolvadnak a melegben, sokkal nehezebb lelakni egy motort ilyen távon mint gyárias állapotban tartani.
Nem nehez,csak egy hetvege mindent leszedni.Olyan mint egy hagyma,kurvasok reteg.Mindenhol zegzug,a leomlo mogott,a hengerfej felett az inyektor,a kabelkoteg,a legszuro az a szemet kartergsz visszavezezo csovei,egy vagon vakumcso.Stb.
így minden háztartásról lekapnak még egy kis bőrt