Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Alapból én is kulccsal állítom le, kivéve, ha a freelac által előbb vázolt helyzet adódik, akkor a piros kapcsolóval a hűtőventilátor miatt
A szokás nagy úr. De már nem keltem fel reggel hiába.
Nem mernek saccolni, hogy milyen aranyban gomboznak / kulcsoznak az emberek, de en is inkabb kulcsozok, pedig a bal combom ala kell benyulni. :)
Az alapjáratos tegnap előbb elvitte a türelmemet, mintsem kikapcsolt volna a venti. 2-3 perc után lesz ami lesz.
A piros gomb pedig legközelebb fog kipróbálódni.
Ami fura: szerintem sokkal.-sokkal kevesebben használják azt, mint pl. én a hagyományos gyújtáskulcs tekergetést.

Más.

Este 21 óra, valamelyik faszarcú most nyírja a füvet a környékünkön.
:-(
Akkor marad az alapjáraton hagyás vagy a piros gombbal lelövés
Megkeresem a wiringet.
Na.
A akku - gyújtáskapcsoló után a venti reléjének érintkezőjén keresztül a venti kaphatna áramot, de a relé tekercse - amelyik nem a testen van - az megy az ECU-ba (helytelenül CDI), tehát az vagy vezérli a relét vagy nem. Persze a vízhőfok érzékelő az ECU-ba van kötve, tehát nem analóg módon a vízhőfok vezérli a relét.
Ha működik ez - miért ne működne- akkor nem nyúlok a rendszerhez. Amúgy vettem egy programozható időzítőt, ami a beállított idő után bontja az áramkört, de túl durvának gondoltam azt, hogy figyelje a venti áramát (forog) és annak függvényében gyújtás levételét követően, egy kerülő áramkörön keresztül működtetné még a ventit a beállított ideig.
Nem tudom, az ECU csinál-e bármit, nincs a közelemben a rajza, de valóban tehettek volna utánfutást bele.
At lehet kotni, ha erre vagysz. Annyi a trukk, hogy a gyujtaskapcsolo ne szakitsa meg a betapjat, azaz akku pluszrol kell a FAN biztositekot ellatni feszultseggel. Itt ugye benne van a pakliban, hogy ha a hogomba beszarik es rovidrezar, lemeriti az akksit, adott esetben koppig.

Ha a piros gombbal allitod le, a gyujtaskapcsolo ugyanugy aram alatt tartja a ventilator aramkoret. A veszleallito csak a gyujtast, az oninditot es az uzemanyagellatast (tapszivattyu, injektorok) iktatja ki.
Nem felejtem el az ötleteket.
Én amúgy azt hittem, hogy a CDI vezérli a venti reléjét, figyelve az érzékelőket, és leállítás-indítás után hátha alapról indul.
Az előzőt is és ezt is köszönöm.

A piros gombost sem próbáltam még, pontosabban igen, de nem így, a hűtést figyelve. A hűtővíz pedig gyárilag kevert valami, meg kéne mérnem.
(Meg ismételten kipucolnom a bogarakat...)
Sajnos nem értem, az az utánfutás funkció miért nincs beleépítve a rendszerbe, gondolom különösebb plusz anyagigénye nincs.

Amikor tegnap megérkeztem a meleg, de nem forró időjárásban a célhoz, sajnos bármeddig vártam, nem kapcsolt ki a venti. Azt meg még sisakban is észreveszem, mert van voltmérőm és azon látom, ha nem az alapjárati töltőfeszültség van, akkor megy a venti.
Muszaj neki. A gyujtaskapcsolorol jon a betap a venti biztositekjaba, onnan pedig a hokapcsolon at a ventilatorhoz.
belegondolsz a -15 is ritka
csomó borospincében van folyadék hűtéses légkondi, ahol téliesítve van glikollal sokkal szarabb a hatásfok
Öööö... azt ki sem próbáltam, hogy leállítva és gyújtás vissza után ismét megy-e a venti.
El ne felejtsem legközelebbre.
Piros gombbal allitsd le, a venti meg kap aramot, de a trafokat mar nem "futi" feleslegesen a 12V. Hagyd ugy, amig lepakolsz a motorrol, nem szokott neki sok kelleni. Ami meg segit az a viz aranyanak a novelese. Mivel -40 fokos telek nem nagyon vannak, -20 vagy -25C-ra beallitott fagyallo (60-70% vizzel, gyartofuggo) tovabbi segitseg lehet, a viz ugyanis joval magasabb hokapacitasu, mint az etilenglikol, tobb hot tud felvenni.
Én ha ilyen helyzetbe kerülök, járatom alapjáraton amíg kb. oda hűl, ahol éppen kapcsol a ventilátor és leállítom.
Vagy leállítom és visszakapcsolom a gyújtást, hogy tudjon menni a ventilátor. Kicsit megy, majd beindítom kb. 10 mp-re, hogy megforgassa a hűtőfolyadékot. Mivel álló helyben csak a hűtőben lévő hűti le.
Probléma:

megállást követően, amikor nincs menetszél, a megelőző haladás függvényében bekapcsol a hűtőventilátor. Ám van olyan helyzet, amikor le kéne állítani a motort, pl. amikor hazaérek vagy a célba érek, és a venti csak megy- és megy, a motor meg jár, mert a Z750-hez képest, amin van venti utánfutás, az ER-6 -on nincs. Leállítani nem szívesen teszem, de a fene tudja, mikor hűl le annyira, hogy kikapcsoljon a kényszerhűtés.
Amikor hazajövök, akkor persze meg tudom tenni, hogy az utolsó kilométereken csak gurulok, de volt már olyan, hogy haladás közben útzárral találkozom, ott meg pikk-pakk a relatíve nagy terhelést követően egy pillanat alatt megszűnik a menetszél.
Egy direkt venti kapcsolón gondolkodom ilyen esetre, vagy ha tudtok valami más megoldást, leírhatnátok.
Nincs vákuum szenzor.....
TPS van, alapjárati motor... meg egy külső kombinált szenzor (abszolút nyomás és hőmérséklet)....
Èn is azzal indítanék... elöször analizís ahogy te kezdted, utána gyökérok meghatározás, hibaelhárítás, teszt, öröm lennének ugye sorrendben a lépések.
Ezért írtam már hozzá, mert lassan komplett eröforrás csere lesz... :-D ...ahelyett, hogy sorban mennénk.
Ezért néztem volna gyartyaképet, hátha a fals okozta elszegényedés vagy csöpögő befecskendezőfej nyomot hagy.
Korosodva elöfordul (gondolom nem most toltad ki a szalonból?), hogy pl a pillangó tengelyek végén a potik "beáznak". Az eletrolitos lötty eltolja az ellenállás értékét, rossz értéket kalkulál az ECU. Bár emlékeim szerint kis terhelésnél inkább vákuumértéket vesznek figyelembe befecskendezett mennyiség meghatározásához. Megnézném a vákuumcsöveket, és rácsatlakozó szenzort, annak elektromos csatlakozását. Lehet, hogy melegedve megtörik valamelyik csö, rezgéstöl szívárog, stb...
A léptetömotort a végere hagynám...
Ez szerintem csak akkor játszana, ha nem lenne indításkor alapjáratom se, de az van. A probléma csak a gázelvételkor van. Én első körben a stepper motort cserélem ki, aztán meglátjuk.
Ha nincs más egyéb hiba, akkor nagyon valószínű, hogy hengerszinkron kell. Az egyik henger letudja állítani a másikat, alacsonyabb fordulaton. Volt anno ilyen nekem is Ducatinál.
én első körben egy pillangószelep ellenőrzés, utána injektor tisztítás+ellenőrzést csinálnám meg
ha csak menet közben állna meg akkor a fals levegőkre gondolnék
emeld meg az alapjáratot akkor is leáll-e
Blőőő...