Sziasztok! Adott egy 1200 cm3 injektoros Morini. A hiba az, hogy lassításkor, gázelvételkor (pl. körforgalomhoz, kereszteződéshez) érve leáll a motor. A hiba hirtelen, minden előjel nélkül jelentkezett, előtte jó volt, tehát nem az ECU-ra feltöltött program hibája. A motor egyébként szépen indul, alapjáraton szépen jár bár volt, hogy a hiba jelentkezése után melegítéskor indítás után alapjáraton pöfögve is leállt, ilyet előtte nem csinált.
Amikor mi kerestünk volt nevenincs kínai, JMP és BGS - legalábbis elérhető közelségben. Kolléga talált valamit a jenkiknél, asszem Snap-on volt, de nem venném be rá a ciánt. Fajlagosan sokkal többe került volna, úgyhogy bevállaltuk a BGS-t. A collos szerszámaink is BGS-ek és még nem volt olyan milwaukee-i rozsdánakvaló, aminek kevés lett volna a német-tajvani együttműködés eme gyümölcse, úgyhogy nem aggódtunk nagyon.
A BGS szimaptikusabb nekem így képek alapján, mintha vastagabb anyagból lenne, és ha jól tudom anyag/törésgaranciás márka.
És az sem mellékes, hogy nálatok már bizonyított.
Valóban hasznosnak tűnik a feszítő a NEO-n, de a BGS-re is össze tudok dobni hasonlót(igaz akkor ugrik a garancia gondolom).
Ami még érdekes lehet, hogy a BGS elvileg 190mm(ezt esetleg meg tudnád mérni?) a NEO pedig egyik webshop szerint 232mm, szóval nagyobb is az erőkar + feszítő is van rajta, lehet tényleg könyebb vele a munka.
Ha boltban meg tudnám nézni mindkettőt azonnal tödnék dönteni, de ígyvidékről képek alapján....
Az is érdekes, hogy nem találni igazi minőségi/márkás Wiha, Garant, Knipex stb ilyen szerszámot.
BGS-unk van, pont ilyen. Teljesen jo eszkoz, de a Neo-n ott a menetes feszito, a berohadt dugattyunal az eleg jol jon, ha az ember nem terminator.
A BGS-rol tudok nyilatkozni elso kezbol: tul van kb. 30 nyergen, mintha uj lenne, nem rossz eszkoz. Mai fejemmel viszont a Neo-t vennem az emlitett extra ficsor miatt. Nem vagyok 50 kilo vasaggyal, de ha sporol nemi erolkodest vagy melegitest, akkor miert is ne?
Monoblokk féknyereg szereléshez szeretnék venni célszerszámot.
BGS 8419 és NEO 10-507 féknyereg dugattyú fogót találtam idehaza, valakinek van tapasztalata velük?
Melyiket lenne érdemes venni.
Ehhez a fos programhoz regen adtak doksit amiben ismertettek, hogy mely hibak milyen jellegörbet -nyomaslefutast adnak:
-Nyitvamarado szelepek
- falsolas pillango tengelyenel
- Kopott pillango tengely
-stb
Sziasztok!
Adott egy 2004es zx10r. Nagyon szép blokkhangja van, ha behúzom a kuplungot akkor is. De ha beteszem sebességbe akkor viszont zörög. Mi lehet a probléma?
Az én tapasztalatom az, hogy ezek a régi kommersz telok sokkal többet "kibirnak" mint a 2000 -es években elkönnyitett konstrukciók. Ezeknek nagyobb falvastagsággal készültek, nagyobb biztonsági tartalákkal. Mikor beköszöntött 2002-2003 környékén a fogyokúra (föleg) a sportmotoroknál, ott egy megrogyott strukturával nehéz volt mit kezdeni, mert gyorsan kilépett a toleranciából a futómü geometriája. Ez csapkodást, szitálást, egyenesfutási problémákat okozott azokon a kihegyezett motorokon.
Itt viszont egy végtelenségig lebutitott, elnagyolt evtizedes gyártási hagyományokon alapulo motorkonstrukcióról van szó. Nem mondom hogy nincs hatása egy ilyen sérülésnek, de inkább csak akkor válik igazán veszélyessé, ha már sokat probálták "egyengetni". Ha ide lehet citálni a jármügyártá területéröl "hasonló" példát, meg lehet nézni, hogy mennyire kell elrohandnia egy futómü alkatrésznek, bekötésnek, hogy az használat közben kiszakadjon. Ès ennek nem egyenes következménye a baleset. Nyilván felületesebb felhasználónak ez teljesen más kockázati szintet jelent, de ha szakirányból nézed a dolgot, sok esetben legyintesz rá.
Szinte minden keresztmetszet ami egy jármünél van, jóval vastagabb mint ami szükséges volna, azért, hogy elegendöen merev legyen. Vagyis az eröhatásra minél kisebb legyen rugalmas alakváltozás. Nyilván a merevség nem csak az anyagvastagság növelésével emelkedik, hanem merevitésekkel, térhálós szerkezettekkel, kompozit, vagy nemesebb anyagok használatával is.
Nekem sikerült fiatal koromban vagy 7-8 éven keresztül vezetni úgy 40 -ezer km-en keresztül egy olyan motort aminek alig tudtam visszatolni a villahídba telóit, mert annyi görbület volt benne. Ès most is van egy ilyen motorom, amin, ha nagyon szigorú lennék cserélni kéne az egyik görbe telót, mert ott is hasonló az egyik krómszár. De van benne vagy 35 ló csúcsban, és tudom, hogy végsebbeséget (ca. 150 km/) nem érdemes vele feszegetni. Azt hiszem, hogy ezt hibátlan furómü esetén sem . ;-D
Èn is azt mondom, hogy szemügyre kell venni egy hozzáértönek, és lehet ráolvassal gyógyítható. :)
Ahogy elnézem ezen motoron sok más teendö is van, ezek cseréje javítása, már most a motor árával vetekszik, mire végig ér rajta. (amúgy ez ilyen "bontószökevények" esetében teljesen egyértelmü helyzet.
Hello. Van egy yamaha yz 125 motorom. Az a probléma vele hogy 1-2 sebességbe nem pörög ki ahogy kell neki viszont a többi sebességbe ki pörög. Mi lehet a probléma?
Mondasz valamit, de megnéztem a gyári új képét itt.. https://www.cmsnl.com/honda-cr...
...és az is olyan, mintha lespórolták volna a ratchet-ről a foghegyeket :)
Sziasztok! Az alany egy Honda CRM250-es enduro. Meggyűlt a bajom a berúgó szerkezettel. Azt csinálja, hogy berúgásnál néha reccsen egy nagyot és leszalad a berúgókar én meg majd kitöröm a bokámat. Kb minden 3. 4. próbálkozásnál csinálja. Szétszedtem az egész szerkezetet, de semmilyen sérülésre utaló nyomot nem találtam. A racsni hibátlanul működik, a körmök nem sérültek. Visszaraktam mindent és a jelenség ugyanúgy fennáll. Az lehetséges, hogy a racsniszerkezet rugója van meggyengülve és terhelésnél nem működik megfelelően? Valaki tapasztalt már hasonlót?
Vannak szakik, akik erre specializálódtak és ügyesen, szakszerűen megoldják megfelelő eszközökkel, ám sosem szoktam mégsem ajánlani, még ha hivatalosan is elfogadott minőség, tényleg profi munka lehet.
Alapvetően csere.
Ilyenkor nem ártana egy átnézés, vázmérés sem.
Ha gondolod, köszönj be egy kávéra és megnézem, megbeszéljük gép mellett. Látni kell.
Köszi a segítséget!
A BGS szimaptikusabb nekem így képek alapján, mintha vastagabb anyagból lenne, és ha jól tudom anyag/törésgaranciás márka.
És az sem mellékes, hogy nálatok már bizonyított.
Valóban hasznosnak tűnik a feszítő a NEO-n, de a BGS-re is össze tudok dobni hasonlót(igaz akkor ugrik a garancia gondolom).
Ami még érdekes lehet, hogy a BGS elvileg 190mm(ezt esetleg meg tudnád mérni?) a NEO pedig egyik webshop szerint 232mm, szóval nagyobb is az erőkar + feszítő is van rajta, lehet tényleg könyebb vele a munka.
Ha boltban meg tudnám nézni mindkettőt azonnal tödnék dönteni, de ígyvidékről képek alapján....
Az is érdekes, hogy nem találni igazi minőségi/márkás Wiha, Garant, Knipex stb ilyen szerszámot.
A BGS-rol tudok nyilatkozni elso kezbol: tul van kb. 30 nyergen, mintha uj lenne, nem rossz eszkoz. Mai fejemmel viszont a Neo-t vennem az emlitett extra ficsor miatt. Nem vagyok 50 kilo vasaggyal, de ha sporol nemi erolkodest vagy melegitest, akkor miert is ne?
BGS 8419 és NEO 10-507 féknyereg dugattyú fogót találtam idehaza, valakinek van tapasztalata velük?
Melyiket lenne érdemes venni.
Neki nem sok köze volt / van ehhez…)
-Nyitvamarado szelepek
- falsolas pillango tengelyenel
- Kopott pillango tengely
-stb
Adott egy 2004es zx10r. Nagyon szép blokkhangja van, ha behúzom a kuplungot akkor is. De ha beteszem sebességbe akkor viszont zörög. Mi lehet a probléma?
Itt viszont egy végtelenségig lebutitott, elnagyolt evtizedes gyártási hagyományokon alapulo motorkonstrukcióról van szó. Nem mondom hogy nincs hatása egy ilyen sérülésnek, de inkább csak akkor válik igazán veszélyessé, ha már sokat probálták "egyengetni". Ha ide lehet citálni a jármügyártá területéröl "hasonló" példát, meg lehet nézni, hogy mennyire kell elrohandnia egy futómü alkatrésznek, bekötésnek, hogy az használat közben kiszakadjon. Ès ennek nem egyenes következménye a baleset. Nyilván felületesebb felhasználónak ez teljesen más kockázati szintet jelent, de ha szakirányból nézed a dolgot, sok esetben legyintesz rá.
Szinte minden keresztmetszet ami egy jármünél van, jóval vastagabb mint ami szükséges volna, azért, hogy elegendöen merev legyen. Vagyis az eröhatásra minél kisebb legyen rugalmas alakváltozás. Nyilván a merevség nem csak az anyagvastagság növelésével emelkedik, hanem merevitésekkel, térhálós szerkezettekkel, kompozit, vagy nemesebb anyagok használatával is.
Nekem sikerült fiatal koromban vagy 7-8 éven keresztül vezetni úgy 40 -ezer km-en keresztül egy olyan motort aminek alig tudtam visszatolni a villahídba telóit, mert annyi görbület volt benne. Ès most is van egy ilyen motorom, amin, ha nagyon szigorú lennék cserélni kéne az egyik görbe telót, mert ott is hasonló az egyik krómszár. De van benne vagy 35 ló csúcsban, és tudom, hogy végsebbeséget (ca. 150 km/) nem érdemes vele feszegetni. Azt hiszem, hogy ezt hibátlan furómü esetén sem . ;-D
Èn is azt mondom, hogy szemügyre kell venni egy hozzáértönek, és lehet ráolvassal gyógyítható. :)
Ahogy elnézem ezen motoron sok más teendö is van, ezek cseréje javítása, már most a motor árával vetekszik, mire végig ér rajta. (amúgy ez ilyen "bontószökevények" esetében teljesen egyértelmü helyzet.
https://www.cmsnl.com/honda-cr...
...és az is olyan, mintha lespórolták volna a ratchet-ről a foghegyeket :)
Amugy a nemeteknel mar 60€-ert van villahidakkal együtt…
Vannak szakik, akik erre specializálódtak és ügyesen, szakszerűen megoldják megfelelő eszközökkel, ám sosem szoktam mégsem ajánlani, még ha hivatalosan is elfogadott minőség, tényleg profi munka lehet.
Alapvetően csere.
Ilyenkor nem ártana egy átnézés, vázmérés sem.
Ha gondolod, köszönj be egy kávéra és megnézem, megbeszéljük gép mellett. Látni kell.
Üdv!
Fék, futómű, hajtás - ezekkel nem szórakozunk.