Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Annyit latok mas Aprilia rajzokon, hogy piros-narancs jon az akkurol (allando 12V) es onnan zold-narancskent megy tovabb, ha el van forditva a kulcs.

Gondolom a rele celja, hogy a kulcs OFF allasaban leoltsa a villanyt, tehat hasra utok, de a test lehet meglesz, a kapcsolt 12V meg nem.
A 85 es a 86 a rele munkatekercse. az egyiken 12V kene legyen, a masik testen kell legyen, hogy meghuzzon.
Kapcsrajz hijan nem tudok kozelebbit mondani sajnos.
Annyi változás van, hogy a relénél van a baj de nem húz be. Ha az érintkezőt kézzel össze nyomom akkor világít. Miért nem húz be magától. Vettünk egy újat is hozzá de azzal se húz be csak ha megpatkolom, akkor világít... 🤔🙁
Rendben, kiprobálom köszönöm
először gyertyák , az akksi legyen feltöltve rendesen
Meglett a baj. Kis kábellel rövidre zártam a 30as és 87es csatit a relé nélkül és tökéletesen működik így a fényszóró. Kell szereznem egy ilyen relét akkor valahol. Köszönöm 😇
Akkor ott beindult,sajnos kiprobálni nem tudtam,másnap már nem indult! Vissza vittem nála egyszer beindult,de azóta se indul! Friss 100as benzin van benne
na a hornetnél sokat lehet variálni az úszószinttel 😆 digitális vagy jó vagy nem , persze a régebbi ciberék is ugyanaz a mese , különben itt a tavasz jönnek az indítási problémák 😁
mikor elhoztad ment szépen ? ha igen lehet gyertya de ha valami gány benzinnel állt az is bele tud zöldülni akár 2 hét alatt is , ha volt gyújtogatva és nem mentetek vele hogy rendesen kiégjenek a gyertyák az újat is beköpi aztán nem indul ...
Azért az oldalszkander kapcsolót, meg a tank szellőztetését is ellenőrizd.
Köszönöm, akkor ezeket átnézem!szerelő csinálta,sajnos nem tudom mihez nyúlt
Ha a 4 régi gyertya megvan, nulladik lépésként visszatenném azokat egy próba erejéig. Sajnos több ízben jártunk úgy a kollégával, hogy a vatta új gyertya porcelánja szállítás közben sérült és szemmel nem is lehetett észrevenni. Csak sötétben és véletlenül szúrtuk ki, hogy a hengerfejen kívül tolja az ívet.
A másik dolog, amit ellenőriznék az nyilván a porlasztósor, de csak miután az egyszerűbben orvosolható gyertyahiba ki van zárva. Ott sajnos többtényezős a képlet. Nem tudom, milyen felújítószettet tettetek bele és hogyan, de előfodrulhat nem megfelelő úszószinttől kezdve bármi. Találkoztunk jófogásról szerzett jóáras felújító készlettel, amiben úszó és membrán is volt, de kínai és sajnos olyan is. De még az is lehet, hogy valami nem megfelelően ment vissza a helyére (pl. vákuumcső nem lett visszadugva, bilincs meghúzása elfelejtődött) és falsot kap.

Amihez hozzá lett nyúlva, azokat ellenőrizném, az az igazság. A vezérléshez nem nyúltatok, úgyhogy a szelepnyiltás/zárás valamint a gyújtás időzítése nem lehet probéma.
Feleségemnek van egy 99-es 600-as hornetje! 2 éve üzemképesen le lett téve a garázsba/jött a gyerkőc/ idén ki lett takarítva/felújítva a 4 karbi,kapott 4 új gyertyát meg új aksit viszont az istenért sem akar beindulni,csak marha nagyokat dúrrog! Van esetleg valami ötleted,hogy mit lenne célszerű megnéznem rajta?
😂
Na persze ingyér segíccség... 🤣
Írd ide, hátha másnak is tanulság. No meg hátha más jobban tudja a választ.
Ha a relé a fényszóróé és szabványos a jelzés rajta, akkor igen.
Szia! Írhatok esetleg neked privátban?
Igen a kék a test és egy fekete valamint egy fehér szál jön a lámpa csatira. Akkor ha a relénél a 30as és 87es vezetéket zárom relé kiiktatásával akkor világítania kellene a lámpának? És akkor meg is van a hiba, hogy a relé a rossz?
"Igazából ha ráadod a gyújtást akkor már van tompított rajta."

Akkor ez már 3F generátoros és akkumulátor gyújtású, ezesetben valahol elmegy a delej.
Keveset bohóckodtam olaszokkal, de olyasmi rémlik, hogy a kék a test, fekete és fehér a két fényszóró tápvezeték (hogy melyik a tompított és melyik a refi, azt ne kérdezd) és a betápot mintha zöld-fekete vezeték adná.
Nem tudom, van-e benne fényszóró relé, de ha igen és szabványos a jelölés rajta, a 30 a betáp 12V, 85 és 86 a munkatekercs, 87 és 87a a két kimenet.
Semmit nem találtam én sem. Igazából ha ráadod a gyújtást akkor már van tompított rajta. A világítás kapcsoló pedig vagy tompított vagy reflektor. Relé gond nem lehet? Azt hogy tudom tesztelni? A 30as szál meg a 86 vagy 87 lenne a tompított /reflektor? Az úgy működne? 🫣
...megnézném, de nem találok hozzá rajzot.
Az a gyanúm, hogy a sok egyszerűbb olasz kismotorhoz hasonlóan magneto + CDI rendszerű, tehát a fényszórónak a feszültséget egyenesen a generátor állítja elő, nem az akksiról eszik, mint pl. az index vagy a féklámpa.
Ha így van, akkor jó eséllyel a generátor állórész világítótekercse testzárlatos.
Sziasztok. Adott egy 2020 as Aprilia Rx 125 4t a családba. Egyik napról a másikra elment az első fényszóró. Természetesen vettünk új izzót hozzá de nem ez a baj. (HS1). Elöl a helyzetjelző működik, a hátsó lámpa is működik de a fényszóróhoz nem jön semmi feszültség. A kapcsoló maga működik, mert tompított és reflektor állásban is külön külön sípol a szakadásmérő, elöl a foglalatnál viszont mind a 3 saru testet jelez. Ha egymáshoz vizsgálom őket vagy akár a vázhoz is, mind a 3 külön külön is testként sípol. Ez lenne a hiba, vagy alap állásban minden vezeték így viselkedne.?biztosítékok jók, szakadást, dörzsölést nem látok a kábel bandázson