Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nyomatékkulccsal csak, és kizárólag akkor szakít meg valaki csavart, ha az a nyomatékkulcs egy fos, nem jó az adat, nem belevaló a csavar, cserélendő csavart nem cserél valaki, vagy már előtte egy csomó okostojás tevékenykedésének köszönhetően a menet szarrá fosódott.

Vagy ezek együtt...
Mekkora nyomatékkal KELLENE meghúzni azt a gixxer szelepfedelet a gyári előírás szerint?
"A trükk mindössze annyi volt, hogy ugye több lépcsőben kell lehúzni " Mi ebben a trükk?
2002 előtt fogaskerekes volt a vfr ! Ugyan Honda van de CBR 900 rr 99 es évjárat és nem cserélek .Ja de vfr jöhet de abból is csak 800 fi 98-01 évjáratú.
Nem kell mindent húzni míg lekattan az előírt nyomatékon mert lehet hogy megszívod vele! Írhatnám a regényeket, régi MK1 Transit motorról Pl. de nem idevág, csak halkan megjegyezném hogy nyomatékra lett húzva minden hengerfejcsavar több lépcsőben, melegre járatva majd visszahűlve ahogy a gyár előírja aztán mégis szép sorban beleszakadt 4 csavar a blokkba... És még sorolhatnám... Mégegyszer írom! Csak a tapasztalataimat osztom meg! Nem vagyok mindenttudó Magyar! És nem okítok! De azért tegye az ember a kezét a szívére és írja nekem azt nyugodt lelkiismerettel hogy még soha nem "szakított" meg egyetlen csavart sem a drága nyomatékkulcsával!! :) "Fetrengve röhőgő smiley"
Az én véleményem, hogy MINŐSÉGI szerszámot kell venni...
No igen....ott ahol már ezerszer volt le-fel téve egy csavar-anya nyomaték nélkül ott valóban nem sokat ér már a megnyúlt meneteknél viszont ha egy járműnél új kora óta alkalmazzák akkor ott sokadszor is pont jó lesz. Jó példa fiatal haver cb500-a amin párszor már cseréltek első fékbetétet és ugye a féknyereg csavart soha nem húzták nyomatékra mert minek is (szerelő fater stb.) oszt eccer hozza a csavart mutatva, hogy néz ki és újat kellett venni mert majd a duplájára nyúlt a sok túlhúzástól hosszú idők alatt és elért addig míg már a menet elfogyott mire szorítani kellett volna, szerencsére úgy festett megúszták egy új csavarral. Más, autónál főleg réginél senki nem használ szinte sehova nyomatékkulcsot, no volt pár gazella nevű tgk-nak csúfolt járművem amikben volga motor van, az egyik hengerfejes lett hát elvittem szervizbe, 2 nap múlva újra és újra szerviz, és újra és újra kb 5-6X ismételve az eljárást a végén már használva a nyomatékkulcsot, de az sem segített mire kaptam egy címet ahol a figura csak orosz járművekkel foglalkozott (olyan uaz-t még nem láttam mint az övé, mellette állva nem lehetett hallani, hogy járt a motor) és kiderült, hogy azzal b@szták el előtte a nagy és jó szervizben, hogy nem használtak kulcsot illetve a végén már hiába mert akkor is rosszul, megcsinálta és kb fél évig gond nélkül használtam míg eladtam. A trükk mindössze annyi volt, hogy ugye több lépcsőben kell lehúzni lés az utolsónál a volga motor olyan volt mintha meg akarna szakadni és nem húzták végig mert nem merték nehogy menetjavítás is legyen mire a fószer mondta, hogy ez ilyen, hiába nyúlik akkor is húzni kell míg le nem kattan. Ezeket csak azért, hogy rendben, nagy gyakorlat meg ilyenek, de ahogy látom minél nagyobb a gyakorlata és tapasztalata valakinek annál inkább betartja az ilyesféle szabályokat mert a gond mindig beüthet.
Tapasztalataim szerint nem sokáig fog csendben lenni. Még annyi, hogy szerintem ahogy nyúlik a lánc és egyre kintebb tolódik a tüske a feszítőben, azzal együtt a rugó feszítő ereje is egyre kisebb. Én a Cb 500 fórumon leírt módszerrel néhányszor tudtam orvosolni a feszítő problémáját, de azután egy télen hasonló elvűre alakítottam, mint amit RC51 linkelt. Azután még jó pár évig használtam a motort minden gond nélkül és így is adtam el.
Egen,azert van annyi beszakadt mindenfele csavar csak itt a forumon mert az aranykezu mestereknek totalfeleslegyes a nyomatekkulcs,hisz annyira tapasztaltak.
Sot,kifejezetten tiltott a hasznalata mert rosszak.
Ezert is van minden manualban oldalakon keresztul mindenfel meghuzasi nyomatek mert felesleges,csak egy mondat kene oda.
Huzd meg erzessel folyashatarig.
Tenyleg a mindent jobban tudok orszaga vagyunk.
En azert lelkesen elore szegezett is matekkulcsal tamadok ha nem baj.
a rugóssal többnyire nincs baj, az olajosok inkább a szarok,
van egy németországban élő motoros ismerős, az vezérműláncot cserélt a ktm motorban, kicserélte a láncot a lánckerekeket a feszítőt és a vezetőket
igazándiból még a lánc sem volt csereérett, de ő a biztosra ment, 200óra nagy idő.
itthon meg csak szarozunk ide teszünk alátétet oda teszünk és elmegy még valameddig........
Kicsit erre a nyomatékkulcskezű vitára reagálnék! Cirka húsz éve javítok autókat, motorokat csak ímmel-ámmal, de azokat is többnyire csak a sajátjaimat! Jó. azért sűrűn beesik egy-két láncszett csere meg satöbbi de komolyabb nemigen! Természetesen igyekszem én is mindent a gyári paraméterek alapján lehúzni de ez inkább igaz a hengerfej meghúzási nyomatékokra de ott sem mindig. Alu vagy vasöntvény motortömb, nem mindegy! Egy motorkerékpárnál igazán csak alu menetfuratokkal találkozunk többnyire, ha egy pl. 96-os gixxer deknije már kb. 10-szer le-fel volt szerelve, ott felejtsük már el a nyomatékkulcs varázsát, és még sorolhatnám, ezeknél a rendkívűl érzékeny meneteknél a legjobb nyomatékkulcs a kéz és a tapasztalat! És még így is van hogy néha elenged a menet, de hát ez van, olyankor jön a helicoil! Szóval hagyjuk el inkább a nyomatékkulcsos mágiát, mert nem mindig a legjobb szerszám. Pláne ha nincs is jól bekalibrálva, ami mostanság elég jellemző a sok olcsó gagyira tekintettel! UI: NEM OKÍTANI SZERETNÉK MERT NEM A SZAKMÁM, CSAK MEGOSZTANI A TAPASZTALATAIMAT!!!
Nem kell betojni! Ennyitől nem fog megállni a szekered, keresd meg az olajszivárgás helyét és javítsd/javíttasd...
Én szívesen neked adom a vez. lánc feszítőmet a VFR-edért cserébe. Persze csak ha 2002 utáni a motorod!
Cserélni kell Vfr -re azt nincs gond a feszítőre persze ne 2002 utáni motorra gondoltam.
Köszi a hozzászólásokat, kivettem a feszítőt, kentem, járattam, visszaszenvedtem és most per pillanat jónak tűnik, megszűnt a kattogás. Remélem egy darabig most így marad, majd ha jön a szar idő úgyis ellenőriznem lesz időszerű a szelephézagokat és akkor a lánc is ellenőrizve lesz. Azért az valóban kérdés, hogy mi a helyes feszesség mert mondjuk ami érzésre jó az attól még lehet laza avagy feszes is...
Kedves Fórumozók!
Menet közben olajcsepegést tapasztaloka GS 500-as motoromnál. Mindig van egy olajcsík a dekni oldalán. Álló helyben semmilyen olajfolyás nincs . A lácspray túladagolást már kizártam. Az olajszintem is csökken,de a mértéke nem teljesen győzött még meg.. Az olajcsere óta mentem kb 4000 kilométert és a teljes 3 literes betöltési szintről most tart az alsó nívő felett kb 2-3mm-re. Lehet, hogy a a szimeringeket kellene vizsgálni? /ezt kezdeném, de bizonytalan vagyok/ A bal oldali generátor dekni élénél a kis lánckerék előtti két csavarnál mintha kicsit fénylene a tömítés. Elő szokott fordulni a tömítések elöregedése? A kuplung kinyomó tengelynek milyen tömítése van? A szimeringek esetén mekkora beavatjkozás a csere. Tisztelettel várom a reagálásokat, tapasztalatokat. Üdv. Ui.: Jó terjengős a kérésem, de eddig nem volt semmi problémám a géppel és egy kicsit azért be vagyok sz..va.:-( Még egyszer köszi előre a segítséget.
F1 Monza
Go Kimi go.
Értem én, de ha már bele akar kötni valakibe, inkább másba mint beléd.
Jaj, nem szeretnék ebből egy messzemenő vitát, semmi értelme. Amiért egyáltalán reagálni szoktam olyan hsz-re mint amivel ez is indult az az, hogy egy segítséget kérő kolléga nehogy pórul járjon és belefusson egy nagyobb javításba ilyesmi miatt.
Szerintem szerelt már annyi motort mint te és lehet nem véletlen érvel valami mellett, vagy ellen.
Mondtam én, hogy igazad van.
Bocs, nem csesztetni akartalak, csak baromira unalmas, hogy aki képes alapvető dolgokra, ami tényleg alapvető, ha valaki szerel, akkor az állandóan cikizve van, olyanok által akik elképzelni sem tudják hogy kell csinálni, pedig kizárólag gyakorláson múlik mint az életben minden más.
Igen, lehet motor és bármi féle zörgő mechanika házagát állítani fülre, ahogy egy zenész sem frekvenciamérőre állítja a gitárját.
Lehet csavart meghúzni normálisan nyomaték kulcs nélkül is.
Lehet fékezni jól ABS nélkül is.
Még 10 év és a manuális vezetést is betiltják, mert arra sem képes a nyomingerek szerint az ember, nem is értem hogy képzelem én is.

A láncfeszítő témához. Nyilván jobb a rugós, abban az esetben ha jól van megtervezve, de ahogy olvasom nem ez a jellemző.
Ebben az esetben csavaros feszítés is tökéletesen beállítható, ha valaki nem fakezű. A különbség csak annyi hogy a rugóst nem kell rendszeresen csesztetni.
Igazad lehet.