Bocs Lecso, de tenyleg nem jon ki ha szakszeruen van elokeszitve es bevezetve. Nap,mint nap hasznalom, gondom csak akkor volt vele amikor siettem es nem sikerult jol bevezetni a menetbe. Na az szivas. De nyilvan eszreveheto es javithato ezutan.
befelé ki tudna "jönni" ha olyan szerencsétlenül akagna be a végébe valami hogy össze tudná húzni azt a rugós menetet
csavarnál ez elképzelhetetlen hiszen a csavar vége nem lehet a menet végénél amikor még csak az elején jár
de mondjuk a gyertyánál biztos össze lehetne hozni egy olyan kisérletet ami beljebb tekerné, igaz ilyenkor a gyertya már teljesen használhatatlan állapotú lenne(pl testelektróda kifelé meghajtva) és a menetjavító meg nem jó helyen törik el és van egy kis füle
Mennyi megszakadt menettel találkoztam aranykezű nyomatékérzékeny kollégák járműveinél kik néha autószerelők voltak, de nem vetem el, hogy létezik ilyen ember hisz szeerimteö az xman dokumentum sorozat és bemutat csodálatos kápességű egyedeket.
utolsó előtti mondatod hülyeség. Húzd le kulccsal állítsd 5-10nm-rel feljebb a kulcsot és kattanni fog egyből. Egyébként igazad lehet. A meghúzás tempója/dinamikája sem mindegy.
Ha már felfúrom nagyobbra, nagyobb menetű gyertyát használok, spéci rugó nélkül, ugyanis az akkor jön ki a gyertyával, mikor a teló le van merülve, szakad az eső, hajnal 2, és min. 20 km a következő település...
Tehát nagy kárt nem okozott a túlhúzás. Itt is van azért ráhagyás bőven. Gyengebb menetnél sajna nem olyan sok. Ezért kell vigyázni vele. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy nem a megadott gyári érték hibás. A megelőző sok kézzel meghúzás inkább, ami annyira elgyengíti a menetet, hogy már a gyári érték is sok.
Hogy én is beleugassak.... Ha százszor meghúzza kézzel "folyáshatárig", utána 101-edszer nyomatékkulccsal már a megadott nyomaték 99%-ánál szakad a menet, ez azt jelenti, hogy valahol a száz előző meghúzásnál túl lett húzva. Értem én, hogy csukló, meg folyáshatár... csakhogy a mellékelt példa mégis azt mutatja, hogy nem volt igazán pontos az a csuklós nyomatékkulcs. Elég, ha minden húzáskor épp csak kicsit húzod tovább, mint kellene. Ha minden alkalommal le lett volna mérve, valószínűleg mindig hamarabb jött volna el a folyáshatár. Ezzel senkit nem akarok fakezűnek, vagy bénának beállítani. Én is nagyon sok csavart húztam már meg kézzel is, meg nyomatékkulccsal is, a munkám során is, de akárhányszor rátettem a nyomatékkulcsot a kézzel meghúzott csavarra, a kulcs rögtön kattant. Tehát mindig kicsivel tovább volt húzva, mint a pontos nyomaték. Ezek főleg acelcsavarok voltak
de tévedtél....
nem tudod értelmezni , hogy mit írt....
segítek :
a lényeg ... ha kézzel húzza , érzéssel , s nem nyomatékkulccsal akkor nem tépi bele...eddig ok ?
viszont ha az előírt nyomatékkal próbálja meghúzni , hitelesített nyomatékkulccsal akkor beleszakadnak a csavarok ...esetünkben is...
Ha sokszor veszik le és teszik vissza hiába húzzák mindannyiszor nyomatékra azért csak romlik és az alunál ugye ez hamarabb előjön mint egy régi autó öntvény blokkjánál bár 10-20 hengerfejezést az is megérez.
Én úgy tapasztaltam hogy lényegesen meghízhatóbb mint az eredeti alu menet.
csavarnál ez elképzelhetetlen hiszen a csavar vége nem lehet a menet végénél amikor még csak az elején jár
de mondjuk a gyertyánál biztos össze lehetne hozni egy olyan kisérletet ami beljebb tekerné, igaz ilyenkor a gyertya már teljesen használhatatlan állapotú lenne(pl testelektróda kifelé meghajtva) és a menetjavító meg nem jó helyen törik el és van egy kis füle
nem tudod értelmezni , hogy mit írt....
segítek :
a lényeg ... ha kézzel húzza , érzéssel , s nem nyomatékkulccsal akkor nem tépi bele...eddig ok ?
viszont ha az előírt nyomatékkal próbálja meghúzni , hitelesített nyomatékkulccsal akkor beleszakadnak a csavarok ...esetünkben is...
így ok ?