Már le volt egyeztetve egy másik szerelővel (akitől nagyon sokat tanultam vákumcsapok kérdésében - külön köszönet érte) egy időpont amikor is a hivatali várakozások útvesztőjében (ugye ismerős, hogy hivják a sorszámokat csak pont a tiéd marad ki) erős felindulás hatására elküldtem a két videót a szerelőnek a lengéscsillapítókról. Pár percen belül csörgött a telefonom (amit akkor nem tudtam felvenni) igy sms-t is kaptam a szerelőtől.
Még aznap este eljött a motorért, elvitte és vissza is hozta (megjegyzem itt nem kevés km-ről beszélünk).
A berugózáskori csörgés és a sztenderen való csörgés is megszüntetve. Elnézést kért, elismerte, hogy ez nem igazán jól sikerült javítás volt és nem fogadott el semmit.
Respekt érte.
Persze lehet mondani, hogy ezt már korábban is megtehette(m) volna, de igy alakult.
Ahogy másnak irtam, fogjuk fel mintha a MAMI-ba jártam volna, csak autodidakta módon végeztem el.
Mégegyszer köszönöm szerelőnek. (Lehet ez másnak természetes, hogy ennyi elvárható, de sokan nem teszik meg.)
És köszönöm a "katalizátor" szerepet is...
A teló jó, a többit próba úton tesztelem én is, szerelő is próbálta, azt mondta jó lett...
Nem vagyok nagy motoros ezért nézzétek el ha nagyon egyszerű a problémám.
Van egy 125-ös Honda Shadow motorom, használtan vettem, de nagyon szeretem, csak hébe-hóba szoktam használni és most valamiért nem tudom beindítani. Tavasszal elővettem, feltöltöttem az aksit, beszereltem, mentem vele kétszer 50km-t, minden szuperül működött, beraktam a mélygarázsba (szóval védve volt) és tegnap mikor megint próbáltam elővenni, se kép, se hang.
Hiába próbálsz gyújtást ráadni, semmit nem csinál, semmi nyöszörgő hangot nem adott, mint amikor gyenge az aksi, egyszerűen olyan volt mintha nem lenne benne a kulcs és úgy próbálnám beindítani. Érdekes mód kijelző szépen látszódott, gondoltam betolom, sikerült is elsőre, felpörgettem a motort, adom a gázt, fél percig jó volt minden, azután elkezdett haldokolni és hiába adtam gázt, nem reagált semmit, csak nagyon gyengén pöfögött és lassan gurult, még gáz adás nélkül is. Ami érdekes volt, hogy mikor már feladtam, akkor bekapcsoltam a fényt és hirtelen életre kelt, lehetett adni gázt is, gyorsan kimentem a parkolóházból az utcára és mielőtt az utcai parkolóhoz értem, megint haldoklott, nem lehetett gázt adni, de közben nagyon gyengén gurult, de még a kijelző is elment.
Leállítottam, felületesen megmozgattam a vezetékeket, mert valami kontakt hibának tippeltem így, hogy egyszer van élet benne, egyszer nincs (lemerült aksim volt párszor, ez nem olyan), plusz hogy bekapcsoltam a fényt és hirtelen minden rendbe jött (2 percig).
Ma neki állok jobban szétszedni, megnézem az aksi csatlakozását, de sajnos azon kívül, hogy megpiszkálok minden kábelt amit csak találok, azon kívül nem értek hozzá. Lehet a gyertya ment ki? (ha jól tudom 4 gyertya van benne, ha az a probléma, akkor mindegyiket ki kellene cserélni?)
Sajnos nincs különleges szerszámom, egyedül egy feszültség mérőm van, és videókat nézve ezer kábel ezer feszültséggel van.
Nagyra értékelném ha valaki aki jobban ért hozzá el tudna indítani, hogy hol kezdjem!
Köszönöm előre is!
amit megnéztem:
- nincs rezerván a tartály
- van elég benzin benne
- index működik, de az erősebb fény nem kapcsol be (a kisebb is gyenge)
- könnyű betolni, elsőre feléledt
- nemrég töltöttem fel az aksit és mentem is vele előtte egy jót (lehet mikor beszereltem valami kilazult, ma fogom szétszedni munka után)
- közös garázsban voltam, nem hiszem hogy valaki hozzá nyúlt volna
én már rég ráforasztottam volna egy réz csövet és beiktattam volna egy ilyan bizgerét: http://feherautoalkatresz.hu/u...
ez a sóher mód
a profi mód a következő: ugyancsak egy réz csöcs és rátenni egy villanyos benzinszelepet valahová elrejtve
aztán asztalra vissza bébiiiii, mindenki bekaphatja.......
a villanyos szeleppel még szarul se nézne ki, és nem lenne többé baszakodás gyújtás és már folyik is a benzin
De most nem a saját csapodról volt szó, hanem erről itt, amit nem tudsz kivágni, erről beszéltél, és vakarózhatsz ahogy akarsz, de EHHEZ a csaphoz CSAK hülyeségeket tudtál hozzászólni nagymester.
Azért mert te hülye vagy hozzá, nem használhatatlan.
Én a sajátomat szétszedtem és megjavítottam. O gyűrű, vitonlap, lyukasztó. Membrán meg köszöni jól van 1981 óta.
Akkor most összefoglalnám jó? A tulaj állította hogy nincs hozzá készlet, nem én. Én javasoltam egy működő olcsó megoldást, a komplett cserét, kinaira. Aztán volt ugye még egy jó megoldás, a tourmax készlet (valszeg szintén Kínából). Meg volt neked 2 teljesen használhatatlan, semmire sem jó ötleted, a kivágom kézzel, meg a veszek az ótóbótba 40ft-ért. Kihagytam valamit?
A membrán a vákuum szelepben van. De azért sem cserélünk komplett csapot. Főleg nem kínaira. Amint látod ott a komplett felújító készlet.
Enyém is szegecselve volt. Lefúrtam, vágtam bele menetet, és visszacsavaroztam. Mi ebben a kunszt?
Sziasztok, az miért van, hogy nagyobb tempónál egy intenzívebb fékezésnél kissé szitál a fék,a motor eleje beremeg . Zsír új fékbetétek , új olaj, légtelenítve , féknyereg kitisztitva stb.. maga a fékhatás kitünő , fog mint a zöld festék. A tárcsák sincsenek elkopva, így szabad szemmel ,nincs válla,, teleszkopba friss olaj uj szimering, kormánycsapágy nem lóg ... szerintetek akkor ilyenkor mivan ?
simán nem tudod mi van benne de megmondod a tutit túl kellene lépni lassan a simson mz csapoktól .... peremes gumimembrán van benne van ameiknél van egy kissebb meg egy nagyobb is nem tudsz olyat kivágni FBR-ből és a sima O gyűrű se jó oda ráadásul van ameik nem szétszerelhető csak fúrógéppel
Ha be is vágod egy 1.5 mm hagyj meg ne vág át teljesen. Elvileg a könnyebben tisztul belőle a fékpor. Nemrég cseréltem hátul én nem vágtam be hagytam úgy ahogy volt.
Van jelentősége a fékbetétekben levő bevágásoknak? A gyáriban volt, de amit vettem az sima felületű. Láttam pár videón, hogy utólag vágtak, fűrészeltek bele.
Jó reggelt!
Erről nem nyilatkozott, ha emlékeim nem csalnak tavaly vette használtan. Látni, nem láttam a robogót, de keveset ment vele, ha ment egyáltalán. Annyi információm van amit kérdeztem, azóta nem futottam vele össze, de ha lesz fejlemény megírom okulásul.
Vagy ha régen volt fékolaj cserélve akkor esetleg azt is meg kéne próbálni.
Persze ha ennyire régen volt cserélve, akkor amúgy is érdemes szétszedni, mert a karmantyúk elmehettek már nyaralni.
véget ért a motoros kálváriám.
Már le volt egyeztetve egy másik szerelővel (akitől nagyon sokat tanultam vákumcsapok kérdésében - külön köszönet érte) egy időpont amikor is a hivatali várakozások útvesztőjében (ugye ismerős, hogy hivják a sorszámokat csak pont a tiéd marad ki) erős felindulás hatására elküldtem a két videót a szerelőnek a lengéscsillapítókról. Pár percen belül csörgött a telefonom (amit akkor nem tudtam felvenni) igy sms-t is kaptam a szerelőtől.
Még aznap este eljött a motorért, elvitte és vissza is hozta (megjegyzem itt nem kevés km-ről beszélünk).
A berugózáskori csörgés és a sztenderen való csörgés is megszüntetve. Elnézést kért, elismerte, hogy ez nem igazán jól sikerült javítás volt és nem fogadott el semmit.
Respekt érte.
Persze lehet mondani, hogy ezt már korábban is megtehette(m) volna, de igy alakult.
Ahogy másnak irtam, fogjuk fel mintha a MAMI-ba jártam volna, csak autodidakta módon végeztem el.
Mégegyszer köszönöm szerelőnek. (Lehet ez másnak természetes, hogy ennyi elvárható, de sokan nem teszik meg.)
És köszönöm a "katalizátor" szerepet is...
A teló jó, a többit próba úton tesztelem én is, szerelő is próbálta, azt mondta jó lett...