Igazából az elsődleges favorit a Michelin PR4 normal lenne, de ha nem bír annyit, mint a PR3 , akkor marad a 3-as széria. :) Március közepéig kitalálom.
A kérdésere visszatérve szerintem a radiál nagyobb futófelülete miatt kisebb a kopásállósága hiszen ugyan azt az erőt nagyobb felületen adja át az útnak így kisebb erők ébrednek rajta alapból. De ha rommá fújod akkor a vélhetően gyengébb kopásállóságú gumi ugyan azon a felületen adja át az erőt az aszfaltnak ergo erősebben kopik. Szerintem ezért a rommá fújt Radiál gumik inkább jó nagy hülyeségnek számítanak mint világ megváltó tervnek. De ezt csupán a két kép alapján mondom. Aztán lehet hogy ez volt jó nagy baromság.
Ahol az övszerkezet szálai egymást keresztezve futnak: http://www.revzilla.com/blog_c...
A magyar elnevezése szerintem diagonál, csak mivel több elnevezésel is találkoztam (cross-ply, X-ply, bias-ply), nem tudom, ezek ugyanazok-e, vagy van valami kis variáció mondjuk gyártó szerint. Ezért nem diagonált írtam, hanem bias-ply-t, hátha így pontosabb, mert ez szerepelt az említett fórumon.
Egyébként a radial ellentéte. :)
Sziasztok, egy érdekes (=valószínűleg hülye) kérdéssel fordulnék hozzátok...
Egy fórumban olyanba botlottam, hogy egy motoros, akinek nagy túraendurója van, talán BMW vagy KTM Adventure, bias-ply gumikról váltott radial szerkezetűekre. Ez még nem lenne nagy fegyvertény, a pláne az, hogy mivel a radiál gumit úgy érezte, mintha lapos lenne, rugalmasabb, többet mozog, ezért a nyomással "utána ment", és felpumpálta vagy 20%-kal magasabb nyomásra, hogy merevebb legyen. És a márkatársak bólogattak, hogy igen, ezt így KELL, a bias-ply gumik merevebb szerkezetűek, ezért azokba alacsonyabb nyomás kell, a radial-okat meg muszáj 20-30%-kal magasabb nyomáson futtatni.
Szóval a kérdésem: létezik, hogy ez tényleg így van? Radial-nál növelni kéne a nyomást (ha gyárilag bias-ply gumival szerelték a motort)? Egyrészt nekem bazi soknak tűnik a 20-30% különbség a gyári értékhez képest, másrészt a radial szerkezetben pont az a pláne, hogy rugalmasabb, képes mozogni, aminek számos előnye van (kanyarban tapadás, hőképződés stb.), tehát pont az előnye vész el, hogyha atom nagy nyomással próbálom felkeményíteni bias-ply merevségűre. Ez olyan fából vaskarika nekem.
Tegyük hozzá, értem én, hogy nagy, nehéz túraenduróról van szó, amivel jól megpakolva túrázik az ürge, és sokkal fontosabb neki a nagy teherbírás, mint a kanyarvadászat. De akkor meg miért nem maradt a bias-ply-nál...
Azért is érdekel a kérdés, mert én is most tartok ott, hogy a gyárilag bias-ply gumival szerelt motoromnál radial-ra váltok, a Kawasakis fórumokon ajánlják is mindenhol erősen, de sehol nem írták még, hogy a nyomást változtatni kéne hozzá.
Én is Angel Gt-t használok az X11-esen. Nagy súly nagy nyomaték és kifejezetten jól teljesít. Nem lapul meg a közepe és nagyon jól fog a széle is. Azt csak ajánlani tudom. Mivel nagyjából azonos a motorjaink mérete és fajtája szerintem ezzel a típussal nem lesz gondod. (275 Kg tankolva 125 nm nyomaték) Ha van kérdésed keress privátban.
A többi korábban említett abroncsról nincs tapasztalatom ezért nem részletezem az elméleteket.
Amennyiben inkább ránk hallgatsz, akkor szeretnénk egy kicsit részletesebb tájékoztatót írni számodra.
Említetted motoros súlyát, ami ~250 kg. Az erősített szerkezetű abroncsokat, mi a 300kg és a fölötti önsúllyal rendelkező motorokhoz szoktuk ajánlani. Miért? Mert ennyitől van létjogosultsága egy ilyen abroncsnak, könnyebb motoroknál egyszerűen csak a komfortérzetet és az útról érkező visszajelzéseket fogja rontani a merevebb szerkezetű abroncs, mind a mellett, hogy még tartósabb sem lesz.
Nézzük a futásteljesítmény kérdését: már köztudott tény, hogy a Road4 nem lett tartósabb az elődjénél, sőt legtöbb esetben jóval kevesebbet fut el mint a Road3, főleg a nehezebb motorokon. Valóban jól tapad, de a mintázottságnak és az anyagösszetételének "köszönhetően" hamarabb is kopik. 170/60-17 es méretben egyelőre csak TRAIL változat létezik belőle, ami kifejezetten az új nagy túra endúrók mérete, pl az új vizes GS, vagy 1290 Super Adventure stb. Kifejezetten ezekhez az igényekhez fejlesztve.
Az Angel GT nehéz motorokra specializált változata a GT ( A ) jelzéssel ellátott abroncs. Ehhez a súlyhoz nem igazán látjuk még értelmét. Egyébként az Angel GT igen jó kis sport túra abroncs, pontosan azért jött létre, mert az Angel ST futásteljesítménye és nedves tapadása nem volt az igazi. Ezt javították.
Az új fejlesztésű Rosso III meg minden csak nem sport útra abroncs, az nem fog sokat elmenni, főleg annak tudatában, hogy nagyrészt síkságon használod a motort.
Gyári méretnél maradva legjobb lehet a Dunlop RoadSmart 2 és RoadSmart 3, 180/55-17 -re váltva pedig mondhatni akármelyik sport/túra abroncs.
Szia!
Mi a Michelin Road 4. GT-t ajánlanánk neked a futásteljesítmény és a motorod súlya miatt, illetve jó lehet még a Pirelli Angel GT, vagy a Pirelli Rosso III is.
Bármiben esetleg szükséged van segítségre, vagy van még kérdésed, keress minket meg bátran az elérhetőségeinken :)
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni gumi vásárláshoz. A motorom egy Yamaha Bt 1100-as, 250kg a súlya, a gumik méretei 120/70ZR17 és 170/60ZR17 vagy 180/55ZR17. A motort szinte minden nap használom -2-3 fokig, eső sem ritka és a hajnali köd sem. Az alföldön élek, (tehát ritkán kanyargok a hegyekben), pályázni sose járok és autópályán se sokat.. Tavaly 9k-t gurultam (áprilisban vettem), ebből alig volt folyamatos túrázás. Fontos még a számomra a futásteljesítmény.
Szóval melyik gyártmányt ajánljátok?
Szia! Mivel a gyári szerelésű méretek diagonál szerkezetűek, és sejtésünk szerint most is diagonal abroncs van hátra szerelve, ezért egyáltalán nem javasoljuk az első abroncs méret és szerkezet váltását. Egyrészt műszakilag nem megengedett ( műszaki vizsgán nem engedik át az eltérő szerkezettel szerelt motorokat ) továbbá a két szerkezet eltérő módon viselkedik, más a dinamikus változása/torzulása az abroncsnak. Máshogy viselkedik. Gyári méretnél érdemes maradni !
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy XJ600-ra érdemes-e előlre 120/70-es radial gumit tenni a gyári 110/80 helyett, amiben csak diagonált találtam. Vagy egyáltalán számít, hogy radiál vagy diagonál? Másik kérdésem pedig, hogy ha a gumi oldalfalán kis hajszálrepedések vannak, de a futófelület még nincs lekopva (kb 4mm) akkor még lehet használni, vagy már veszélyes?
Sziasztok!
Lenne egy pár eladó vágott slick gumim, szélein már nincsen sok anyag de a közepén van bőven, nem szeretnék érte sokat, 10ezer Ft lenne a 4 db együtt.
180/55 R17
120/70 R17
Nézz szét az oldalunkon, és ha találsz megfelelőt, keress bátran bennünket :)
A magyar elnevezése szerintem diagonál, csak mivel több elnevezésel is találkoztam (cross-ply, X-ply, bias-ply), nem tudom, ezek ugyanazok-e, vagy van valami kis variáció mondjuk gyártó szerint. Ezért nem diagonált írtam, hanem bias-ply-t, hátha így pontosabb, mert ez szerepelt az említett fórumon.
Egyébként a radial ellentéte. :)
Egy fórumban olyanba botlottam, hogy egy motoros, akinek nagy túraendurója van, talán BMW vagy KTM Adventure, bias-ply gumikról váltott radial szerkezetűekre. Ez még nem lenne nagy fegyvertény, a pláne az, hogy mivel a radiál gumit úgy érezte, mintha lapos lenne, rugalmasabb, többet mozog, ezért a nyomással "utána ment", és felpumpálta vagy 20%-kal magasabb nyomásra, hogy merevebb legyen. És a márkatársak bólogattak, hogy igen, ezt így KELL, a bias-ply gumik merevebb szerkezetűek, ezért azokba alacsonyabb nyomás kell, a radial-okat meg muszáj 20-30%-kal magasabb nyomáson futtatni.
Szóval a kérdésem: létezik, hogy ez tényleg így van? Radial-nál növelni kéne a nyomást (ha gyárilag bias-ply gumival szerelték a motort)? Egyrészt nekem bazi soknak tűnik a 20-30% különbség a gyári értékhez képest, másrészt a radial szerkezetben pont az a pláne, hogy rugalmasabb, képes mozogni, aminek számos előnye van (kanyarban tapadás, hőképződés stb.), tehát pont az előnye vész el, hogyha atom nagy nyomással próbálom felkeményíteni bias-ply merevségűre. Ez olyan fából vaskarika nekem.
Tegyük hozzá, értem én, hogy nagy, nehéz túraenduróról van szó, amivel jól megpakolva túrázik az ürge, és sokkal fontosabb neki a nagy teherbírás, mint a kanyarvadászat. De akkor meg miért nem maradt a bias-ply-nál...
Azért is érdekel a kérdés, mert én is most tartok ott, hogy a gyárilag bias-ply gumival szerelt motoromnál radial-ra váltok, a Kawasakis fórumokon ajánlják is mindenhol erősen, de sehol nem írták még, hogy a nyomást változtatni kéne hozzá.
Köszönöm előre is a válaszokat!
A többi korábban említett abroncsról nincs tapasztalatom ezért nem részletezem az elméleteket.
Amennyiben inkább ránk hallgatsz, akkor szeretnénk egy kicsit részletesebb tájékoztatót írni számodra.
Említetted motoros súlyát, ami ~250 kg. Az erősített szerkezetű abroncsokat, mi a 300kg és a fölötti önsúllyal rendelkező motorokhoz szoktuk ajánlani. Miért? Mert ennyitől van létjogosultsága egy ilyen abroncsnak, könnyebb motoroknál egyszerűen csak a komfortérzetet és az útról érkező visszajelzéseket fogja rontani a merevebb szerkezetű abroncs, mind a mellett, hogy még tartósabb sem lesz.
Nézzük a futásteljesítmény kérdését: már köztudott tény, hogy a Road4 nem lett tartósabb az elődjénél, sőt legtöbb esetben jóval kevesebbet fut el mint a Road3, főleg a nehezebb motorokon. Valóban jól tapad, de a mintázottságnak és az anyagösszetételének "köszönhetően" hamarabb is kopik. 170/60-17 es méretben egyelőre csak TRAIL változat létezik belőle, ami kifejezetten az új nagy túra endúrók mérete, pl az új vizes GS, vagy 1290 Super Adventure stb. Kifejezetten ezekhez az igényekhez fejlesztve.
Az Angel GT nehéz motorokra specializált változata a GT ( A ) jelzéssel ellátott abroncs. Ehhez a súlyhoz nem igazán látjuk még értelmét. Egyébként az Angel GT igen jó kis sport túra abroncs, pontosan azért jött létre, mert az Angel ST futásteljesítménye és nedves tapadása nem volt az igazi. Ezt javították.
Az új fejlesztésű Rosso III meg minden csak nem sport útra abroncs, az nem fog sokat elmenni, főleg annak tudatában, hogy nagyrészt síkságon használod a motort.
Gyári méretnél maradva legjobb lehet a Dunlop RoadSmart 2 és RoadSmart 3, 180/55-17 -re váltva pedig mondhatni akármelyik sport/túra abroncs.
Szerintem nézz szét nálunk is ;)
Mi a Michelin Road 4. GT-t ajánlanánk neked a futásteljesítmény és a motorod súlya miatt, illetve jó lehet még a Pirelli Angel GT, vagy a Pirelli Rosso III is.
Bármiben esetleg szükséged van segítségre, vagy van még kérdésed, keress minket meg bátran az elérhetőségeinken :)
Kis segítséget szeretnék kérni gumi vásárláshoz. A motorom egy Yamaha Bt 1100-as, 250kg a súlya, a gumik méretei 120/70ZR17 és 170/60ZR17 vagy 180/55ZR17. A motort szinte minden nap használom -2-3 fokig, eső sem ritka és a hajnali köd sem. Az alföldön élek, (tehát ritkán kanyargok a hegyekben), pályázni sose járok és autópályán se sokat.. Tavaly 9k-t gurultam (áprilisban vettem), ebből alig volt folyamatos túrázás. Fontos még a számomra a futásteljesítmény.
Szóval melyik gyártmányt ajánljátok?
Michelin 120/70 R17 DOT1012 3.000ft
Dunlop Sportsmart 190/55 R17 DOT 4613 8000ft
Bridgestone Battlax 190/55 R17 DOT 0314 8000ft
Személyes átvétel Celldömölk-Győr vonalon. Posta ok.
Már a legújabb gumik is kaphatóak nálunk raktárról ( Dunlop Roadsmart III., Bridgestone T 30, Continental Road Attack EVO, Michelin Road 4. Trail, Metzeler Roadtec 01..... :)
www.revolutionmotor.hu
Lenne egy pár eladó vágott slick gumim, szélein már nincsen sok anyag de a közepén van bőven, nem szeretnék érte sokat, 10ezer Ft lenne a 4 db együtt.
180/55 R17
120/70 R17