Éppen az olyan embereknek,akiknek nem tetszik az öreg gumi,van sok választék,így válogathat mindenki.
1996-2012es gumiig van minden és hozzá tenném,hogy az 1996-os gumim (Metzeler Me33 laser)
Olyan vaj puha,hogy leesne az állad) :)
Sosem titkolom az évjáratot és egyébként az eddigi tapasztalatom azt mutatja,hogy 85-90%ban elfogadják és jó visszajelzéssel vannak az idős gumikkal kapcsolatban is.
Tök jó,hogy ezt írtad (hideg) :)
Lehet,hogy te nem vagy tisztában vele,de a sport gumi sokkal rosszabbul viselkednek hidegben,mint a túra-sőőőt.
Ez az utolsó hozzászólásom ehhez a dologhoz,mert nem akarok sem vitázni,sem veszekedni.
Én túravezető vagyok és mivel elég drasztikusan közlekedem (feszegetve a határokat) így a zsír új gumikat kb 2500-3000km után kukába teszem.
Éves szinten 25-35ezer km-t megyek,rengeteg tipusú gumit kipróbáltam már + 6 éve gumikereskedő vagyok és nagyon odafigyelek a termékeimre,hogy ne legyenek bekeményedve,hogy minőségi legyen...
Azt hiszem,van bőségesen tapasztalatom nekem is és a vásárlóim is vissza szoktak jelezni,mikor megkérem őket (mikor olyan gumit visznek,amihez nem volt szerencsém még és el mondják a tapasztalatukat)
Azt gondolom,hogy ez a vita dolog,ami itt megy most már napok óta,teljesen felesleges,mert az hogy te mit gondolsz és hogy mik a tények,ez úgy látom üti egymást.
Nem szeretnék ebben a témában már vitázni.
Én a közel 200 lóerős motoromra akkor is fel fogom tenni a 2000-es évjáratú jó minőségű gumit,mint a 2012-eset.
Jó motorozást neked az évre és széles utat.
Üdv
OK, én meg D211-en megyek közúton (is). Igaz, most a hidegben, első km-eken az ezresen majdnem pofára is ejtettem magam vele, de amúgy jó.
Csak éppen úgy tűnt, hogy vmi jó "mindenes" gumi keresésről volt szó, ami hamar bemelegszik, meg van benne tartalék, stb. Na, ez meg nekem a PPower volt. Van még pár, de azokat nem igazán ismerem.
Közúton viszont gyakran van, hogy "nincs bemelegítve", mert hideg van (ne adj' Isten, fagy! tudom, legtöbbeknél nem tipikus, de én pl. elég sokat jártam idén téli hajnalokon, a februárt kivéve), mert esik, mert nem csapatni mész, hanem dolgod van valahol, vagy csak nézelődve túrázol.
Én - bár soha nem motorozok határon, és a közutat csak földút vagy fű fele hagyom el - ezek miatt nem merek öreg gumival szórakozni.
Sziasztok!
Segitseget kernek, van egy LC4esem elol 120/70es hatul 160/60as gumikkal. Lehetne ra nagyobbakat tenni? Utcan, szerpentines reszeken hasznalnam, melyik marka/tipus lenne jo? Az apriliamon m. pilot power volt es az birta a Matrazast. Van esetleg hasonlo jo minosegu olcsobb? Esetleg enyhen hasznaltat hol kaphatok jo arban?
Valóban jobban lehet dönteni egy sport gumival,hisz a nevében is benne van-SPORT :)
Én ezzel azt szerettem volna szemléltetni,hogy a MEZ4-nél túrásabb gumi nem is nagyon van és azzal is jókat lehet kanyarogni...
Tehát ha egy sporttúra gumit használsz közúton,az ha be van melegítve kellő képpen,az tökéletesen megfelel a Magyar közutakra.
De nagyon elkanyarodtunk a tárgytól már. :)
Amíg minden simán megy addig rendben is van a túragumi (Metzeler vagy más mindegy). De amikor kanyarban döntött állapotban vagy és szűkíteni kéne az ívet (bármilyen oknál fogva) akkor ha a Z4-el döntenél még 10 fokot ordas nagy zakó jön, viszont a ragadós cucc simán elfordul (még ha elsőre el sem hinné az ember).
Igen,valóban,a pályán HA VALAKI SZÁZAD MÁSODPERCEKRE TÖREKSZIK akkor fontos,hogy egy-két évesnél ne legyen öregebb a gumi.
Közúton viszont senki nem úgy közlekedik,mint pályán.
(és nincs az az ember,aki egy tipuson belül,ugyan olyan tárolás mellett tartott guminál észre venne bármit 5 -10 év eltérés miatt KÖZÚTON)
Közúton se aszfalt minőség,sem pedig olyan jó ívű kanyarok nincsenek,mint pályán,sőőőt,jó porosak is az utak és kátyúsak is-sajnos.
Innentől megint csak annyit mondanék-ha nekem a tuningolt XX-en a Metzeler MEZ4 (full TÚRA gumi 10fokban szinte nullára ki lett döntve,anélkül,hogy megcsúszott volna) akkor maradjunk annyiban,hogy eleve közútra nagyon lukszus egy nagyon tapadós verseny gumi.
Én nem akarok vitázni,mert én nem az az ember vagyok.
Én rengeteg gumit elhasználok évente és rengeteg km is van mögöttem-csupán a tapasztalatomat és a barátaim,vevőim tapasztalatát adom át másnak.
Széles utat neked és jó motorozást neked az évre.
(ne vitázzunk ezen,mert nincs értelme)
Üdv
Akkor te neked a pályamotorosokkal van vitád, akik 2 évesnél idősebb gunit nem raknak fel. Kívűlről nézegetve, nyomogatva, nyalogatva jónak tűnik. Úgy mondják ,hogy egyszerűen kipárolog belőle egy anyag ami a mai tecnológiáért felelős. Átlagmotorosnak megfelel egy jól tárolt öreg gumi, mert nem határon motorozik folyamatosan, de ha jól áll valaki anyagilag minek kockáztatni. Jól tárolt 10 éves gumim van! (persze, ki hirdetné :rosszul tárolt gumi eladó!) És amikor van egy benézett kanyar, majd egy hirtelen fékezés 35 fokos dőlésszögnél , majd perec és esetleg lábamputáció? Opel astrám gépkönyvében szinte tiltják a pótkerék felrakását 4 év után. (csomagtartóban van, nem a kocsi alatt mint a Ritmómon volt!)
1996-2012es gumiig van minden és hozzá tenném,hogy az 1996-os gumim (Metzeler Me33 laser)
Olyan vaj puha,hogy leesne az állad) :)
Sosem titkolom az évjáratot és egyébként az eddigi tapasztalatom azt mutatja,hogy 85-90%ban elfogadják és jó visszajelzéssel vannak az idős gumikkal kapcsolatban is.
Más az ha valaki feltesz magának egy tizenéves gumit, és más ugyanezt a gumit értékesíteni.
hátra max : 17" 130/80
előre max : 17" 100/80
Lehet,hogy te nem vagy tisztában vele,de a sport gumi sokkal rosszabbul viselkednek hidegben,mint a túra-sőőőt.
Ez az utolsó hozzászólásom ehhez a dologhoz,mert nem akarok sem vitázni,sem veszekedni.
Én túravezető vagyok és mivel elég drasztikusan közlekedem (feszegetve a határokat) így a zsír új gumikat kb 2500-3000km után kukába teszem.
Éves szinten 25-35ezer km-t megyek,rengeteg tipusú gumit kipróbáltam már + 6 éve gumikereskedő vagyok és nagyon odafigyelek a termékeimre,hogy ne legyenek bekeményedve,hogy minőségi legyen...
Azt hiszem,van bőségesen tapasztalatom nekem is és a vásárlóim is vissza szoktak jelezni,mikor megkérem őket (mikor olyan gumit visznek,amihez nem volt szerencsém még és el mondják a tapasztalatukat)
Azt gondolom,hogy ez a vita dolog,ami itt megy most már napok óta,teljesen felesleges,mert az hogy te mit gondolsz és hogy mik a tények,ez úgy látom üti egymást.
Nem szeretnék ebben a témában már vitázni.
Én a közel 200 lóerős motoromra akkor is fel fogom tenni a 2000-es évjáratú jó minőségű gumit,mint a 2012-eset.
Jó motorozást neked az évre és széles utat.
Üdv
Csak éppen úgy tűnt, hogy vmi jó "mindenes" gumi keresésről volt szó, ami hamar bemelegszik, meg van benne tartalék, stb. Na, ez meg nekem a PPower volt. Van még pár, de azokat nem igazán ismerem.
Nagyobbat neeeee.
Én - bár soha nem motorozok határon, és a közutat csak földút vagy fű fele hagyom el - ezek miatt nem merek öreg gumival szórakozni.
Segitseget kernek, van egy LC4esem elol 120/70es hatul 160/60as gumikkal. Lehetne ra nagyobbakat tenni? Utcan, szerpentines reszeken hasznalnam, melyik marka/tipus lenne jo? Az apriliamon m. pilot power volt es az birta a Matrazast. Van esetleg hasonlo jo minosegu olcsobb? Esetleg enyhen hasznaltat hol kaphatok jo arban?
Én ezzel azt szerettem volna szemléltetni,hogy a MEZ4-nél túrásabb gumi nem is nagyon van és azzal is jókat lehet kanyarogni...
Tehát ha egy sporttúra gumit használsz közúton,az ha be van melegítve kellő képpen,az tökéletesen megfelel a Magyar közutakra.
De nagyon elkanyarodtunk a tárgytól már. :)
10 év+ gumi meg kuka.
Közúton viszont senki nem úgy közlekedik,mint pályán.
(és nincs az az ember,aki egy tipuson belül,ugyan olyan tárolás mellett tartott guminál észre venne bármit 5 -10 év eltérés miatt KÖZÚTON)
Közúton se aszfalt minőség,sem pedig olyan jó ívű kanyarok nincsenek,mint pályán,sőőőt,jó porosak is az utak és kátyúsak is-sajnos.
Innentől megint csak annyit mondanék-ha nekem a tuningolt XX-en a Metzeler MEZ4 (full TÚRA gumi 10fokban szinte nullára ki lett döntve,anélkül,hogy megcsúszott volna) akkor maradjunk annyiban,hogy eleve közútra nagyon lukszus egy nagyon tapadós verseny gumi.
Én nem akarok vitázni,mert én nem az az ember vagyok.
Én rengeteg gumit elhasználok évente és rengeteg km is van mögöttem-csupán a tapasztalatomat és a barátaim,vevőim tapasztalatát adom át másnak.
Széles utat neked és jó motorozást neked az évre.
(ne vitázzunk ezen,mert nincs értelme)
Üdv
Haveromnak keresek 130/70 R16-os gumit
Honda 600 Hornetre(1999) kellene. Főképp használt érdekelne.
Akinek van kérem jelezze!
Köszönöm!